Toon posts:

[2000] Profielopties niet aanwezig?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Ik zit hier met een windows2000 server, maar er zijn nergens opties voor roaming profiles te vinden in de GPO etc. Verder zijn hier alle profielen lokaal, dit moet dus ook aangepast worden.

Ik ben alleen bekend met 2003, niet zozeer met 2000 maar vind het een beetje maf dat ik nergens de instellingen van de roaming profiles kan doen.

Ik heb een testgebruiker al de profielen op \\server\profielen gezet, maar als ik in/uitlog dan gebeurt er niets. De map wordt niet aangemaakt op de server (rechten staan goed) en als ik het via "mijn computer / gebruikersprofielen" kijk naar het profiel staat er ook "lokaal" achter.

Iemand een suggestie? jullie hebben er een stuk meer verstand van dan mij ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je uberhaupt wel een domain? :)

Verwijderd

Topicstarter
Haha yah tuurlijk ;) heb ondertussen het profiel al zwevend gekregen.. maar de GPO opties die ik normaal gesproken zou moeten zien kan ik nu niet terugvinden ook.

de enige opties die onder Computer configuration -> Administrative Templates -> System staan zijn "logon" "disk quota's" "dns client" "group policy" en "windows file protection"

De user profile map zit hier dus niet tussen helaas.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
de user profile map pas je aan bij je usereigenschappen in 'users and computers'

bedoel je folder redirection?

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
De profiel en de profielmappen staan goed nu, wat ik bedoel is de verschillende opties in de GPO zoals in het pad omschreven hierboven.

http://faq.tweakers.net/w...iles/profile_policy03.JPG

deze opties :)

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28

alm

Als het je gaat om de instellingen om administrators rechten te geven op de profiles map, dan kun je de GPO ook vanaf een Windows XP werkstation aanmaken en deze toepassen op de juiste OU. Je moet er alleen wel op letten dat je die GPO dan vervolgens niet meer op de server zelf gaat aanpassen, want dan werkt het niet meer zoals gewenst (vanwege ontbrekende opties).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die opties zijn er gewoon niet in Windows 2000, er missen nogal veel dingen tov 2003, meer dan 200 settings als ik het me goed herinner.

Als het voor XP werkstations of 2003 servers binnen je Windows 2000 domein is moet je even de group policy vanaf zo'n pc editten, of de ADM importeren.

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 02-05-2007 21:38 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:37:
Die opties zijn er gewoon niet in Windows 2000, er missen nogal veel dingen tov 2003, meer dan 200 settings als ik het me goed herinner.

Als het voor XP werkstations of 2003 servers binnen je Windows 2000 domein is moet je even de group policy vanaf zo'n pc editten, of de ADM importeren.
Aah vandaar ;) dat wist ik nog niet ;) bedankt!!
Pagina: 1