Beste Tweakers,
Wij draaien hier Sharepoint Portal Server 2007 icm Windows Sharepoint Services 3.0 met alle tevredenheid.
Men wilt hier binnen het bedrijf de mogelijkheid hebben om op een pagina (aspx in dit geval) een overzicht te zien van financiële cijfertjes. Deze cijfertjes staan opgeslagen in een SQL database.
Tot zover alles koek en ei...ik heb een aspx pagina gemaakt met daarin de volgende code om de database uit te lezen:
Probleem is alleen dat Sharepoint hier nogal moeite mee heeft, en een error uitspuugt waarin het volgende gezegd wordt:
Kortom, Sharepoint vertrouwd het bestand niet helemaal
Ik ben er achter gekomen dat dmv het aanpassen van het web.config bestand, je de toegang tot het bestand kan wijzigen als Trusted of iets in die zin...
Alleen dat krijg ik dus net niet aan de praat
...
Doe ik iets verkeerd, of kijk ik volledig in de verkeerde richting??
Wij draaien hier Sharepoint Portal Server 2007 icm Windows Sharepoint Services 3.0 met alle tevredenheid.
Men wilt hier binnen het bedrijf de mogelijkheid hebben om op een pagina (aspx in dit geval) een overzicht te zien van financiële cijfertjes. Deze cijfertjes staan opgeslagen in een SQL database.
Tot zover alles koek en ei...ik heb een aspx pagina gemaakt met daarin de volgende code om de database uit te lezen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <%@ Page Language="C#" %>
<html dir="ltr" xmlns:mso="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:msdt="uuid:C2F41010-65B3-11d1-A29F-00AA00C14882">
<head runat="server">
<!--[if gte mso 9]><xml>
<mso:CustomDocumentProperties>
<mso:PublishingContactPicture msdt:dt="string"></mso:PublishingContactPicture><mso:Audience msdt:dt="string"></mso:Audience><mso:PublishingRollupImage msdt:dt="string"></mso:PublishingRollupImage><mso:PublishingContactName msdt:dt="string"></mso:PublishingContactName><mso:ContentType msdt:dt="string">Page</mso:ContentType><mso:Comments msdt:dt="string"></mso:Comments><mso:PublishingContactEmail msdt:dt="string"></mso:PublishingContactEmail></mso:PublishingContact></mso:CustomDocumentProperties></xml><![endif]-->
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<title>Naamloos 1</title>
<!--mstheme--><link rel="stylesheet" type="text/css" id="onetidThemeCSS" href="../_themes/Lacquer/Lacq1011-65001.css"><meta name="Microsoft Theme" content="Lacquer 1011, default">
</head>
<body>
<form id="form1" runat="server">
<asp:GridView runat="server" id="GridView1" AutoGenerateColumns="False" DataSourceID="SqlDataSource1">
<Columns>
<asp:boundfield DataField="Naam" SortExpression="Naam" HeaderText="Naam">
</asp:boundfield>
</Columns>
</asp:GridView>
<asp:SqlDataSource runat="server" ID="SqlDataSource1" ConnectionString="Data Source=SQL;Initial Catalog=TESTPLAN;Integrated Security=True" ProviderName="System.Data.SqlClient" SelectCommand="SELECT [Naam] FROM [tblAccountmanagers]">
</asp:SqlDataSource>
</form>
</body>
</html> |
Probleem is alleen dat Sharepoint hier nogal moeite mee heeft, en een error uitspuugt waarin het volgende gezegd wordt:
code:
1
| This control does not allow connection strings with the following keywords: ‘Integrated Security’, ‘Trusted_Connection’. |
Kortom, Sharepoint vertrouwd het bestand niet helemaal
Ik ben er achter gekomen dat dmv het aanpassen van het web.config bestand, je de toegang tot het bestand kan wijzigen als Trusted of iets in die zin...
Alleen dat krijg ik dus net niet aan de praat
Doe ik iets verkeerd, of kijk ik volledig in de verkeerde richting??