[WIN2003] primary domain name probleem

Pagina: 1
Acties:

• Martijn1977
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09-2025
Sinds vandaag hebben we een probleem met het aanmelden op ons domein. Normaal staat er bij aanmelding's domein, onze domein naam. Maar nu staat er de lokale server naam.

Waar kan ik dit aanpassen? ik heb ik het verleden ook zoiets gehad en meende dat er toen een registry setting voor was.. helaas weet ik deze niet meer, dus als iemand kan helpen graag.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

zoek je deze toevallig: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\DomainCache] hier kun je de domainnames ingeven en ook de prefered omhoog zetten geloof ik. Hierin staat in ieder de domains waar je een keuze in kan maken.

• Martijn1977
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09-2025
mutsje schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:47:
zoek je deze toevallig: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\DomainCache] hier kun je de domainnames ingeven en ook de prefered omhoog zetten geloof ik. Hierin staat in ieder de domains waar je een keuze in kan maken.
Dat is em niet.. deze setting staat goed bij ons.

Toch bedankt!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Martijn1977 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:42:
Waar kan ik dit aanpassen? ik heb ik het verleden ook zoiets gehad en meende dat er toen een registry setting voor was..
Eerste hit Google.

Staat een keurige ADM file waarme je het zelfs via een GPO kunt oplossen. In deze ADM-file staat ook de reg-entry die je moet hebben. (mocht je het rechtstreeks via de registry aan willen passen).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B