Ik ben voor school bezig met een project waar wij een server in moeten richten voor een klein bedrijf. Hiervoor moeten wij een aantal servers opzetten waaronder de WSUS server echter wil dit hellemaal niet lukken. Voor het posten van dit topic heb ik al gezocht op mogelijk antwoorden maar blijkbaar is dit niet een al te veel voorkomend onderwerp, de howto die ook op GOT staat heb ik ook doorgelezen en hellemaal gevolg maar nog steeds werk het niet. Het probleem is dat ik geen computers in mijn WSUS server kan krijgen.
Op de server zijn nu de volgende services aanwezig:
- DHCP Server
- Domain Controller
- DNS Server
- Aplication Server
Volgens de howto en MS help moet ik eerst een group policy aanmaken die mijn client pc verteld dat hij gebruik moet maken van de WSUS server. In mijn domain controller heb ik een OU aangemaakt en daarin heb ik de client geplaatst die geupdate moeten worden, de OU heeft de naam "Test Omgeving" (hetzelfde als in de howto staat beschreven). De group policy staat ook volledig ingesteld zoals in de howto beschreven staat. Waneer ik met mijn client in log (op het domain of local) en daar "gpupdate /force" gevolg door "gpresult" doe zie ik mijn zelf aangemaakt policy niet in de lijst voorkomen en de registratie codes worden dus niet aangepast of aangemaakt (in regedit bestaan ze niet eens). Ik heb het idee dat er iets niet goed is met de policy omdat andere zelf aangemaakt policies wel verschijnen maar er dan vaak uitgefilterd wordt.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Op de server zijn nu de volgende services aanwezig:
- DHCP Server
- Domain Controller
- DNS Server
- Aplication Server
Volgens de howto en MS help moet ik eerst een group policy aanmaken die mijn client pc verteld dat hij gebruik moet maken van de WSUS server. In mijn domain controller heb ik een OU aangemaakt en daarin heb ik de client geplaatst die geupdate moeten worden, de OU heeft de naam "Test Omgeving" (hetzelfde als in de howto staat beschreven). De group policy staat ook volledig ingesteld zoals in de howto beschreven staat. Waneer ik met mijn client in log (op het domain of local) en daar "gpupdate /force" gevolg door "gpresult" doe zie ik mijn zelf aangemaakt policy niet in de lijst voorkomen en de registratie codes worden dus niet aangepast of aangemaakt (in regedit bestaan ze niet eens). Ik heb het idee dat er iets niet goed is met de policy omdat andere zelf aangemaakt policies wel verschijnen maar er dan vaak uitgefilterd wordt.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800