[IIS 7] Security dingen

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik zit al een tijdje te wachten op een functie voor IIS 6 waarmee ik bijvoorbeeld alleen user pietje toegang kan geven tot een bepaalde virtuele map op mijn server. Dus als ik een non-anomynous login manier kies, dat ik dan kan bepalen welke users waarbij mogen, en dan niet vanaf een of andere 3rd party tool, maar vanuit iis zelf, zodat ik gebruikers kan kiezen uit de active directory.

Ik vroeg mij af of dit mogelijk is bij IIS7, en of IIS7 al echt uit is gekomen, of dat dit nog in betafase zit.

Heb al lopen googlen, maar ik kon nergens een concreet antwoord vinden.

Groeten

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

IIS7 is en zal niet los te "krijgen" zijn.

Het is een onderdeel van Vista en Server 2007/Longhorn.
Dat gezegd hebbende, al eens gekeken of je een useraccount aan kan maken in een security group die geen logon locally rechten krijgt, maar wel toegang via je Vdir in IIS?

Wellicht is het ook van belang te vermelden wat je nu precies wil doen, FTP of WWW?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:18

_Arthur

blub

Dark Wanderer schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 23:28:
Ik zit al een tijdje te wachten op een functie voor IIS 6 waarmee ik bijvoorbeeld alleen user pietje toegang kan geven tot een bepaalde virtuele map op mijn server. Dus als ik een non-anomynous login manier kies, dat ik dan kan bepalen welke users waarbij mogen, en dan niet vanaf een of andere 3rd party tool, maar vanuit iis zelf, zodat ik gebruikers kan kiezen uit de active directory.
Is default mogelijk binnen IIS 5/6.

Zet anonymous access uit en geef op NTFS niveau de betreffende gebruiker de benodigde rechten.

Als Pietje een account heeft op hetzelfde domein als waar de IIS doos in hangt en Pietje is op zijn pc er mee ingelogd krijgt hij geen pop-up schermpje om in te loggen. Anders wel.