[win2k3] My network places blijft leeg

Pagina: 1
Acties:

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Beste Tweakers,
Zoals de titel al zegt blijft my network places leeg. Dit gebeurd bij de volgende situatie:
We hebben een Windows 2003 server standard edition. Via een switch verbinden de clients met een server. Deze hangen in het domein. Het rare is dat ik vanaf de server de clients neit kan zien.

Waarom heb ik my network places nodig zul je wel afvragen. Dit komt omdat we een anti virus programma gebruiken (van Computer Associates) die daar gebruik van maakt. Ik kan dan op afstand de antivirus scanner installeren wat wel erg makkelijk is.

Wat heb ik gedaan om het probleem op te lossen?
Allereerst heb ik gekeken of dit niet een probleem is van CA anti virus. Dit bleek niet het geval. Verder heb ik geprobeerd of ik de computers kan pingen. Ja ik kan van beide kanten pingen. Ook op de computernaam. Op de client kan ik de server niet zien maar andere computers wel. Op de server zie ik niet een computer. Hopelijk heb ik alles goed op geschreven. Mijn ideeen zijn iig op. Alvast bedankt.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Je moet in de richting van het good old Browser protocol kijken. Je network neighborhood wordt namelijk opgevuld door de computerbrowser (master browser)

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Is dat een service die ik kan checken? Of wat kan ik het beste doen?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lammmetak schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:11:
Is dat een service die ik kan checken? Of wat kan ik het beste doen?
Gebruik nu je de juiste term hebt gekregen je zoekkunsten? :)

als ik ga [google=Master Browser] kom ik al aardig wat hints tegen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Idd. Het heeft namelijk geholpen met het oplossen. Doordat een domain controller een vast IP heeft staat NETBIOS standaard uit. Daardoor heeft die master browser service geen functie en doet ie dus niks. Als je bij je netwerk settings> porterties> TCP/IP properties> advanced> tabblad WINS onderaan enable kiest werkt het wel. Thanks Alt-92! Maar wat een gezoek haha. Dat ze dat niet makkelijker kunnen plaatsen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lammmetak schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:28:
Dat ze dat niet makkelijker kunnen plaatsen.
Ach, daarmee kunnen de echte mannen zich onderscheiden van de klikklik jongetjes :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 07:02

Woohooo

Smilie, James Smilie

Om antivirus programma's te installeren heb je toch "my network places" niet nodig..?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Woohooo schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:20:
Om antivirus programma's te installeren heb je toch "my network places" niet nodig..?
Symptoom :)

Als je geen Network Browsing aan hebt staan kunnen sommige applicaties die op NetBIOS namen controleren hun werk niet goed doen.
Sommige AV pakketten, maar ook andere MS software kan dat nodig hebben :)

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:34:
[...]

Symptoom :)

Als je geen Network Browsing aan hebt staan kunnen sommige applicaties die op NetBIOS namen controleren hun werk niet goed doen.
Sommige AV pakketten, maar ook andere MS software kan dat nodig hebben :)
Ik vind het ook raar maar alles handmatig installeren is natuurlijk niet de manier in het systeembeheer. Het gaat hier om CA ( computer associates) eTrust Anti Virus r7.1 met remote install voor de informatie. Het probleem is iig opgelost door die setting te veranderen dus men zal wel NETBIOS of zo gebruiken.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kan je alleen nog even de tip geven om ook te kijken naar de Master Browser registry keys die op een Domain Controller wel zo nuttig zijn om te zorgen dat ie ook altijd een Master Browser voor je Domain blijft ;)

Pagina: 1