Toon posts:

Bulletproof FTP server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Boven heb ik Bulletproof FTP server draaien, gewoon zodat ik met deze notebook via ftp bestanden kan uitwisselen, zodat ik wat muziek kan overzetten. Boven staat de server dus (alleen intern, want de router staat niet ingesteld om iets te forwarden) aan, maar als ik met FlashFXP probeer in te loggen werkt het niet.

IP klopt (192.168.1.6), het poortnummer (2345) en natuurlijk de user/pass. Ik kan op m'n PC boven wel de ftp inkomen (niet zo gek, maar toch), maar hier op m'n notebook lukt het dus niet. De verbinding 'is geweigerd'.

Waar kan dit aan liggen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer eens poort 21 :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Je kunt in BulletProof toch wel teruglezen wat er op de server gebeurt? Als je wordt geweigerd zal dat ook wel in de log terug te lezen zijn en de reden die daarbij hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Malsain op 17-04-2007 18:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Malsain schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:56:
Je kunt in BulletProof toch wel teruglezen wat er op de server gebeurt? Als je wordt geweigerd zal dat ook wel in de log terug te lezen zijn en de reden die daarbij hoort.
Dat is 't 'm ook net - daar staat niets in.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:02

BCC

Firewall op machine boven laat 't waarschijnlijk niet door. Dan werkt het op localhost wel, maar komt het request van je laptop nooit aan, waardoor er niets in de logs staat.

[ Voor 49% gewijzigd door BCC op 17-04-2007 19:25 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:22:
[...]

Dat is 't 'm ook net - daar staat niets in.
ping?
ftp naar poort 21? (waarom heb je überhaupt 2345 gekozen?)
telnet naar beide poorten?

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:24:
Firewall op machine boven laat 't waarschijnlijk niet door. Dan werkt het op localhost wel, maar komt het request van je laptop nooit aan, waardoor er niets in de logs staat.
Draai geen firewall, en die van Windows staat uit.
r0b schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:25:
[...]

ping?
ftp naar poort 21? (waarom heb je überhaupt 2345 gekozen?)
telnet naar beide poorten?
Pingen gaat gewoon goed.
Poort naar 21 moet ik proberen, 2345 pak ik standaard omdat ik de standaardpoort wil vermijden.
Telnet ben ik niet bekend mee en zal ik even moeten uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist hetzelfde geprobeerd met poort 21, en dan werkt het wel naar behoren. Mijn dank voor de hulp.
Pagina: 1