Toon posts:

[Exchange 2007] Activesync

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zozeer of ik dit hier kwijt kan, zo niet move het aub even modje :)

Ik heb een exchange 2007 server draaien op een windows 2003 X64 ent.

Hierop draait de mail, OWA, OVA, UM etc, alleen wil ik ook graag activesync gebruiken naar mijn windows mobile 5.

Ik export het cert bestand naar mijn PDA, install het en stel de server in.

Dit werkt perfect voor een aantal dagen, maar op een keer geeft hij gewoon een melding ik een geldig cert. nodig hebt van mijn server omdat hij anders niet kan syncen.......

Dit werkte perfect op mijn SBS2003 server, alleen helaas hier niet goed op, heeft iemand al ervaring met exchange 2007 en activesync? zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten of instellen???

Ik heb dit tevens niet alleen op mijn PDA, maar ook die van mijn collega's, een windows mobile 2003 werkt overigens helemaal niet met syncen....en ik hoorde net dat 1 WM5.0 wel blijft draaien (iig nu voor anderhalve week)

Alvast bedankt!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Welk certificaat exporteer je:?
Je OWA server heeft er nl. 2 (of zoms zelfs meer)

In het geval van een eigen "self-signed" RootCA zou je het certificaat van die RootCA moeten exporteren/kopieren naar je PDA, en daar installeren (door er op te klikken en op Ja/Yes te klikken)
Daarna is jou self-signed RootCA Certificaat toegevoegd aan de lijst met vertrouwde uitgeversinstanties.

Je Servercertificaat (het Certificaat waarmee jou OWA server zich authentiseert) zal dan door ActiveSync geaccepteerd worden.
Maar in weze zou (als je dit foutief zou den) het helemaal niet kunnen werken. :)

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:12
WM 5.0 schijnt niet goed te werken met self-sgned rootCA's zie o.a. dit topic

Hans van Zijl

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

WM5.0 werkt prima met Self-signed RootCA's. Je moet alleen je rootca ook importeren op de PDA. En op sommige SmartPhones is dat wat lastig omdat MS de RootCA store gelocked heeft..