[citrix,w2k] Geen users bij published application

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb hier een citrix server draaien op w2k (met alle laatste updates)
Deze hangt in een domein die ook te bereiken is en waar deze server is in ingelogd.

Nu wil ik een publisched application maken en hier mensen rechten toegeven uit het domein.
Maar zo gauw als ik mensen wil selecteren vanuit het domein krijg ik de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roelen/citrix.JPG

Ik heb de server even uit het domein gehaald en deze weer opnieuw toegevoegd, om te kijken of dit de oplossing zou zijn. helaas mocht niet baten

Ook heb ik de ip instellingen een keer op dhcp gezet om te kijken of hij dan wel wil. Helaas ook dan geen resultaat.

Ook heb ik de host file en de lmhost file gevuld met de juiste netbios namen en ip adressen en ook een keer leeggegooid om te testen. Helaas ook dat mocht niet baten.

Nu heb ik ook gegoogled op deze foutmeldingen maar ik krijg geen oplossingen.

Wie weet wat ik nog kan doen?

(ps het domein waar hij in ingelogt is, is een nt4.0 server)

Ik zie nu dat de share's die waren aangemaakt er nog steeds zijn maar als ik wil kijken welke gebruikers of groepen de share's willen benaderen dat hij dan een lange code(Begint met een S en dan een lange code) laat zien ipv de gebruikers naam.

[ Voor 14% gewijzigd door andreict op 30-03-2007 12:43 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Lijkt er op dat de interactie tussen domain controller en Citrix server op een of andere manier niet goed werkt - als je in een nieuwe share bijvoorbeeld een user probeert toe te voegen, kan je dan ook geen domain users vinden? :)

• andreict
elevator schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:35:
Lijkt er op dat de interactie tussen domain controller en Citrix server op een of andere manier niet goed werkt - als je in een nieuwe share bijvoorbeeld een user probeert toe te voegen, kan je dan ook geen domain users vinden? :)
Nee ook dan wil het niet werken

Ik heb zojuist de server uit het domein gehaald en de server handmatig verwijdert uit het domein. De server(PDC) zelfs herstart en toen opnieuw de citrix aangemeld in het domein. Maar ook wederom het zelfde probleem.

Het rare is wel dat ik netwerk-shares kan benaderen en files kan openen en bewerken enzo.

(het word tijd voor een migratie :) maarja management wil niet :( )

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

niet toevallig een timesync probleem? ga eens kijken in de eventviewer wat voor meldingen je allemaal krijgt.

• andreict
mutsje schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:22:
niet toevallig een timesync probleem? ga eens kijken in de eventviewer wat voor meldingen je allemaal krijgt.
Ik krijg geen melding in de event viewer.

Ik kwam het programmatje tegen netdom... ik weet nog niet precies wat het is maar dat ga ik nu testen en uitzoeken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staan er foutmeldingen in je DC's eventlog? Hoeveel DCs gaat het over eigenlijk? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
2003 dc? Kijk dan ook eens smb signing settings na.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:58:
2003 dc? Kijk dan ook eens smb signing settings na.
eerst maar even beter leren lezen :+

Het rare is wel dat ik netwerk-shares kan benaderen en files kan openen en bewerken enzo.

het is een nt4 domain, ok dan is wins van belang: hoe staan je wins settings :?

[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 30-03-2007 19:05 ]

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Powershell schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:02:
[...]

eerst maar even beter leren lezen :+

:X
* sanfranjake zet voortaan óók achter de pc een bril op B)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Powershell schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:02:
het is een nt4 domain, ok dan is wins van belang: hoe staan je wins settings :?
Denk dat ie daarom ook LMHOSTS heeft ge/mis/bruikt daarvoor ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
alt-92 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:57:
[...]

Denk dat ie daarom ook LMHOSTS heeft ge/mis/bruikt daarvoor ;)
denk dat ie dat niet goed genoeg heeft misbruikt ;)

• andreict
Ik heb nu het voglende gedaan:

Ik heb de server uit het domein gehaald en even een andere naam gegeven. Toen op de nt4 bak gekeken in het register of er nog iets terug te vinden was van de servernaam. En ik kon 2 dingen terug vinden.

die dingen stonden in de MRU list. Ik weet niet wat dit is dus even gegoogled. En ik kwam op de volgende website uit.

How to Clear the Windows Explorer MRU Lists

Uit deze pagina kan ik niet opmaken wat nu precies zijn mru list is en of ik deze zomaar mag verwijderen.

heeft iemand raad?

• Zwelgje
MRU heeft iig niks met je probleem te maken ;)

mru=meest recent gebruikt zaakjes, eg: connecties naar servers, shares, documenten ,etc,etc

graag even antwoord op mijn vraag: hoe staan je wins settings? heb je uberhaubt wins? post anders even de config van die server (ipconfig)

want daar moet je het wel zoeken, name resolution :z

[ Voor 41% gewijzigd door Zwelgje op 02-04-2007 22:46 ]

• andreict
Powershell schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:45:
MRU heeft iig niks met je probleem te maken ;)

mru=meest recent gebruikt zaakjes, eg: connecties naar servers, shares, documenten ,etc,etc

graag even antwoord op mijn vraag: hoe staan je wins settings? heb je uberhaubt wins? post anders even de config van die server (ipconfig)

want daar moet je het wel zoeken, name resolution :z
Ik gebruik geen wins maar wel LMHOST.

In lmhost staat het volgende:

11.254.220.001 "domeinnaam \0x1b" #PRE
11.254.220.001 PDC_servernaam #PRE #DOM:domeinnaam
11.254.220.002 BDC_servernaam #PRE #DOM:domeinnaam

Ik heb ook de lmhost een keer leeggegooid en uitgezet maar ook dan werkt het niet.

Ipconfig van de citrix is:

ip= 11.254.220.003
subnet= 255.255.255.0
gateway= 11.254.220.004 (router naar buiten)
dns= 192.87.231.1&2 (van onze provider)

De dns instellingen heb ik ook al een aantal keer gewijzigd. Bijv naar onze pdc toe.

Ik snap er geen Jota meer van.

---hostfile---
127.0.0.1 localhost
11.254.220.001 pdc_servernaam

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik zou in ieder geval de ip's in je post hierboven aanpassen of verwijderen. Hou er rekening mee dat iedereen de ip adressen kan zien en zaken kan gaan proberen erop :)

lmhost file wordt gebruikt om de netbiosnaam van een machine te kopellen aan een ip adres. Als je WINS server(s) goed ingesteld hebt hoef je in principe geen lmhost file te gebruiken. de hosts file wordt voor DNS resolving gebruikt :)

• andreict
mutsje schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:45:
Ik zou in ieder geval de ip's in je post hierboven aanpassen of verwijderen. Hou er rekening mee dat iedereen de ip adressen kan zien en zaken kan gaan proberen erop :)

lmhost file wordt gebruikt om de netbiosnaam van een machine te kopellen aan een ip adres. Als je WINS server(s) goed ingesteld hebt hoef je in principe geen lmhost file te gebruiken. de hosts file wordt voor DNS resolving gebruikt :)
Dacht je niet dat ik dat al had gedaan :P

Nogmaals ik gebruik geen wins.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

heb je trusts gehad met domains welke niet meer bestaan? ik kwam op citrix een article tegen die ook niet kon enumeraten in de CMC.
Query in knowledgebase citrix

[ Voor 52% gewijzigd door mutsje op 03-04-2007 13:57 ]

• andreict
mutsje schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:55:
heb je trusts gehad met domains welke niet meer bestaan? ik kwam op citrix een article tegen die ook niet kon enumeraten in de CMC.
Query in knowledgebase citrix
Deze server had al verbinding met het domein, maar toen zat hij in een dmz. Nu staat hij in het interne netwerk.

Dankje voor de website ik ga hem even bekijken.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

andreict schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:48:
[...]
In lmhost staat het volgende:

11.254.220.001 "domeinnaam \0x1b" #PRE
11.254.220.001 PDC_servernaam #PRE #DOM:domeinnaam
11.254.220.002 BDC_servernaam #PRE #DOM:domeinnaam
Let erop dat de domainname case-sensitive is, en dus met hoofdletters moet.

Ook het <1B> record in je LMHOST file exact 20 karakters gemaakt?
The correct spacing of these entries is imperative. In the line that has quotation marks ("), there must be a total of exactly 20 characters between the quotation marks. To get this total of 20 characters, type the domain name, add enough spaces to pad the domain name to 15 characters, and then add the backslash and the NetBIOS hex number that represents the service type.
Zie voor meer info: How to Write an LMHOSTS File for Domain Validation and Other Name Resolution Issues

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• andreict
Question Mark schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:19:
[...]

Let erop dat de domainname case-sensitive is, en dus met hoofdletters moet.

Ook het <1B> record in je LMHOST file exact 20 karakters gemaakt?

[...]

Zie voor meer info: How to Write an LMHOSTS File for Domain Validation and Other Name Resolution Issues
Yup dat zijn er exact 20 en ook alles is in hoofdletters. (en kleine letters heb ik voor de zekerheid geprobeert maar ook toen werkte het niet.)

• andreict
kickje*

• andreict
Ik heb net een client pc gepakt en daarop de naam van de server gegeven en willen toevoegen in het domein en dan gaat het ook fout. Het moet dus aan de naam liggen want andere namen accepteerd die client wel. Ik krijg daarbij de volgende fout:

De domeinnaam <domeinnaam> kan een NetBIOS-domeinnaam zijn. Controleer, als dit het geval is, of de domeinnaam juist bij WINS is geregistreerd.

Als u zeker weet dat de naam geen NetBIOS-domeinnaam is, dan kan de volgende informatie u bij het oplossen van het probleem met de DNS-configuratie helpen:

De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein <domeinnaam>:

De fout is: DNS-naam bestaat niet.
(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.<domeinnaam>.

Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:

1. De DNS SRV-record is niet in DNS geregistreerd.

2. Eén of meer van de volgende zones doen geen overdracht naar de onderliggende zone:

<domeinnaam>
. (hoofdzone)

Ik heb net op de PDC de DNS service herstart maar ook dat helpt niets. Daarna heb ik de DNS helemaal uitgezet en toen proberen aan te melden in het netwerk. Ook dat werkt niet.

Ik las op internet dat er voor nt4.0 geen DNS flush commando bestaat, dus ik ga de server gewoon een keer uitzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door andreict op 11-04-2007 09:37 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Whoah!
Wacht even, NT4 doet niks met DNS voor wat betreft Domains!

Dat is echt WINS/NetBIOS wat de klok slaat.

Jouw client OS (win2k? XP?) Verwacht een Active Directory, gezien de _ldap._tcp.dc._msdcs.<domain> query.

Geen AD == geen record == foutmelding die niet van toepassing is.

En wat bedoel je met
Ik heb net een client pc gepakt en daarop de naam van de server gegeven en willen toevoegen in het domein en dan gaat het ook fout
Die zin loopt niet, en daarom is niet geheel duidelijk wat je precies aan het doen bent.

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 11-04-2007 10:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

andreict schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:30:
Ik heb net een client pc gepakt en daarop de naam van de server gegeven en willen toevoegen in het domein en dan gaat het ook fout. Het moet dus aan de naam liggen want andere namen accepteerd die client wel. Ik krijg daarbij de volgende fout:
Wat bedoel je met dit stuk? ^^ Wat hij zegt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• andreict
Wat ik heb getest is het volgende:

- ik heb de citrix server ontkoppeld van het netwerk
- ik heb een client pc gepakt met windows xp sp2
- Ik heb deze uit het domein gehaald
- ik heb deze de naam gegeven die ik aan de citrix server wil geven
- toen heb ik hem geprobeert om hem te laten aanmelden in het domein op de nt4 bak
- toen kreeg ik de foutmelding die ik hierboven noem.

De fout is dus op naam nivo, want met elke andere naam meld hij wel aan in het domein.

zo duidelijk genoeg?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ik zou citrix van de servert afpleuren, de machine cleaninstall geven en een naam kiezen die wel werkt. Ben je af van het geklooi, misschien dirty oplossing maar om weken met een probleem te gaan tobben komt niet ten goede van de productieomgeving :)

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

andreict schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:54:
Wat ik heb getest is het volgende:

- ik heb de citrix server ontkoppeld van het netwerk
Computeraccount van de Citrix Server ook verwijderd?

En, even voor mijn nieuwsgierigheid, wat is de naam van de Citrix Server die niet zou werken? Het enige wat ik me voor kan stellen is als je ongeldige karakters gebruikt in een (netbios) naam, of als je boven de 15 karakters uitkomt. Het eerste is volgens mijn onmogelijk, omdat je bij het invoeren van ongeldige karakters een error krijgt, en de andere krijg je een waarschuwing voor.

• andreict
Question Mark schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:33:
[...]
Computeraccount van de Citrix Server ook verwijderd?

En, even voor mijn nieuwsgierigheid, wat is de naam van de Citrix Server die niet zou werken? Het enige wat ik me voor kan stellen is als je ongeldige karakters gebruikt in een (netbios) naam, of als je boven de 15 karakters uitkomt. Het eerste is volgens mijn onmogelijk, omdat je bij het invoeren van ongeldige karakters een error krijgt, en de andere krijg je een waarschuwing voor.
citrix01 heet de servert.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

dat zou gewoon moeten werken, ik heb veel langere namen gebruikt in citrix omgeving en dat werkte gewoon. Met zo'n korte naam maakt DNS of WINS niet veel uit zou gewoon moeten werken.

• andreict
mutsje schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:10:
dat zou gewoon moeten werken, ik heb veel langere namen gebruikt in citrix omgeving en dat werkte gewoon. Met zo'n korte naam maakt DNS of WINS niet veel uit zou gewoon moeten werken.
ja da ZOU moeten werken.. maar het werkt niet :)

• andreict
*kickje*
Pagina: 1