Je kan de normale Livingcolors ook in demo stand zetten.Normal zie je al je hem aanzet een paar sec de demo stand en daarna blijft hij op een kleur staan.Echter als je de aanknop een paar seconden ingedrukt houd, totdat hij van kleur veranderd en dan de knop los laat, dan blijft hij in de demo modus staan.
Is dat echt waar? Dat ga ik vanavond eens uitproberen (ik heb er twee). Is hij wel weer uit die demo-modus te halen?Games schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:35:
Je kan de normale Livingcolors ook in demo stand zetten.Normal zie je al je hem aanzet een paar sec de demo stand en daarna blijft hij op een kleur staan.Echter als je de aanknop een paar seconden ingedrukt houd, totdat hij van kleur veranderd en dan de knop los laat, dan blijft hij in de demo modus staan.
-edit-
Het werkt bij mij niet. Wat doe ik verkeerd?
- Afstandbediening 'aan' indrukken en ingdrukt houden
- Stekker lamp er in, lamp gaat alle kleurtjes laten zien
- Lamp gaat aan op de laatst gebruikte kleur
- Er gebeurt verder niets?
[ Voor 18% gewijzigd door JeroenH op 20-11-2007 17:43 ]
Atomstack X7 Pro 10w laser cutter
Hier werkt het ook niet hoor. Ik denk dat hij er gewoon naast zat.CanonG1 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:38:
[...]
Is dat echt waar? Dat ga ik vanavond eens uitproberen (ik heb er twee). Is hij wel weer uit die demo-modus te halen?
-edit-
Het werkt bij mij niet. Wat doe ik verkeerd?
- Afstandbediening 'aan' indrukken en ingdrukt houden
- Stekker lamp er in, lamp gaat alle kleurtjes laten zien
- Lamp gaat aan op de laatst gebruikte kleur
- Er gebeurt verder niets?
Niet zo mooi dus.
[ Voor 106% gewijzigd door ikweetniks op 25-11-2007 23:19 ]
192479
Hier werkt het wel (staat zelfs in de handleiding):
- Stekker erin
- Zorgen dat de lamp uitstaat (ow, zie net dat hij het ook doet als de lamp al brandt)
- Aanknop enkele seconden ingedrukt houden
- Demo modus wordt geactiveerd
De demo modus is uit te schakelen door de lamp simpelweg even uit en weer aan te zetten, dan pakt hij de laatst ingestelde kleur weer op.
- Stekker erin
- Zorgen dat de lamp uitstaat (ow, zie net dat hij het ook doet als de lamp al brandt)
De demo modus is uit te schakelen door de lamp simpelweg even uit en weer aan te zetten, dan pakt hij de laatst ingestelde kleur weer op.
Heel bijzonder... ik heb hier twee van die lampen en met allebei werkt het niet. Ik vind het niet zo belangrijk maar ik wil het wel eens zien. Nou ja, niets aan te doen.192479 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:58:
- Stekker erin
192479
Vaag. Vond het ook al zo vreemd dat er vanaf het begin van dit topic al berichten over zijn, terwijl hij het hier gewoon deed (heb hem net een paar uur). Lijkt erop dat het een nieuwe serie is waarbij het wel kan.
Een maand geleden kwam ik er erachter dat Philips na klachten over de living-colors lamp het product heeft aangepast. Consumenten zagen deze lamp in de winkel in demo stand en als ze hem zelf kochten dan was deze niet in deze stand te zetten.
Eind oktober hebben ze dit veranderd. Je kunt zelf controleren of je een lamp hebt met demo stand of niet. De oude versie heeft een grijze achterkant (waar het netsnoer in gaat) en de nieuwe versie heeft een witte achterkant.
Er zijn geen mogelijkheden om je versie te upgraden, maar ik blijf het een raar verhaal vinden dat ze stilzwijgend na klachten de lamp upgraden en dat je dan met een lamp blijf zitten die deze mogelijkheid niet heeft. Mocht je er ook zo over denken dan kun je philips altijd belllen op 0080074454775 en je beklag doen, wellicht dat ze er op een gegeven moment wel wat aan doen.
Eind oktober hebben ze dit veranderd. Je kunt zelf controleren of je een lamp hebt met demo stand of niet. De oude versie heeft een grijze achterkant (waar het netsnoer in gaat) en de nieuwe versie heeft een witte achterkant.
Er zijn geen mogelijkheden om je versie te upgraden, maar ik blijf het een raar verhaal vinden dat ze stilzwijgend na klachten de lamp upgraden en dat je dan met een lamp blijf zitten die deze mogelijkheid niet heeft. Mocht je er ook zo over denken dan kun je philips altijd belllen op 0080074454775 en je beklag doen, wellicht dat ze er op een gegeven moment wel wat aan doen.
Ik heb de living colours ook inmiddels. Alleen krijg die @#@$# afstandbediening niet open!!!!!! Ik doe dat lipje naar beneden, maar er gebeurt niks. Weet iemand hoe je die batterijen erin doet?????
D'r zit een plastic lipje aan de bovenkant die tussen de twee helften van de 'shell' uitsteekt. Knopje naar beneden doen en aan dat doorzichtig plastic lipje trekken, en je hebt 'm open.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Anoniem: 19894
Als er mensen zijn die een filmpje willen zien van de Living Colors lamp (in demomode), roept u maar dan zet ik mijn filmpje wel over naar Youtube.
* Sprite_tm is trouwens aan het werk om een add-on te maken
Doe's code sharen?Sprite_tm schreef op maandag 24 december 2007 @ 01:25:
[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 24-12-2007 21:21 . Reden: Fixed :+ ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Anoniem: 19894
lol, dat idee had ik ook al, alleen ontbreekt de kennis om het tot uitvoer te brengenSprite_tm schreef op maandag 24 december 2007 @ 01:25:
*shop*
Sprite_tm? Vertel vertel!
Sprite_tm? Vertel vertel!
Voor de mensen die meerdere Living Color lampen willen gebruiken; Hier hebben wij er 2 in huis, en deze werken niet op dezelfde afstandbediening! Het lijkt er dus op dat er verschillende remote codes in gebruik zijn.
De Living Color lampen hebben beide een witte achterkant en demo modus, naar mijn idee behoren ze tot dezelfde herziening.
De Living Color lampen hebben beide een witte achterkant en demo modus, naar mijn idee behoren ze tot dezelfde herziening.
Heb je al contact met Philips?Rawit schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:31:
Voor de mensen die meerdere Living Color lampen willen gebruiken; Hier hebben wij er 2 in huis, en deze werken niet op dezelfde afstandbediening! Het lijkt er dus op dat er verschillende remote codes in gebruik zijn.
Philips geeft aan dat ze met elkaar werken, dus dat zouden feitelijk natuurlijk ook moeten doen
Je hebt wel de afstandsbediening aan beide lampen gekoppeld? Uit de doos zullen ze idd enkel op de eigen AB reageren.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Ik heb het kanaal op mijn wireless router aangepast, en ik ben nu wel in staat om ze te koppelen. Schijnbaar kan dat flink storen, zoals in de handleiding vermeldt staat.
Gaaf, zou je kunnen toelichten hoe je de lamp aanstuurt?Sprite_tm schreef op maandag 24 december 2007 @ 01:25:
kun je vertellen op welk kanaal je de router dan had staan ?Rawit schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:14:
Ik heb het kanaal op mijn wireless router aangepast, en ik ben nu wel in staat om ze te koppelen. Schijnbaar kan dat flink storen, zoals in de handleiding vermeldt staat.
(snap nooit dat mensen dat dan niet meteen vertellen
Ik zou het doen!
In de handleiding die bij de lamp zit staat welk kanaal aangeraden wordt om voor wifi te gebruiken zodat deze minimaal stoort op de LED lamp. Precies zoals ook in de handleiding beschreven staat hoe 1 afstandsbediening aan meerdere lampen te koppelen is..
(snap nooit dat mensen niet eerst gewoon even in het bijgeleverde boekje kijken
)
(snap nooit dat mensen niet eerst gewoon even in het bijgeleverde boekje kijken
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Sprite hoe ver ben je?
[ Voor 6% gewijzigd door ikweetniks op 03-01-2008 22:25 ]
misschien staat het ook ergens anders maar ik wil bij deze even vermelden dat de nieuwste modellen Philips Living Colour lamp wel op shuffle zouden kunnen.
Ik heb de mijne 2 weken geleden gekocht bij Bcc en deze kan gewoon op de demo stand.
Ik heb de mijne 2 weken geleden gekocht bij Bcc en deze kan gewoon op de demo stand.
Wow, relax, ik heb nog ongeveer twintigduizend andere dingen in de queue staan die ook om mijn aandacht schreeuwen. Ga uit van nog minimaal een maand voordat ik weer iets kan showen.
Anoniem: 247379
Je hoeft niet per se iets te showen, je mag ons ook een hint geven hoe je het gedaan hebt.Sprite_tm schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:41:
Wow, relax, ik heb nog ongeveer twintigduizend andere dingen in de queue staan die ook om mijn aandacht schreeuwen. Ga uit van nog minimaal een maand voordat ik weer iets kan showen.
Ow, dat kan ik je wel vertellen. Er zit o.a. een uC en een CC2500, wat een 2.4GHz zend/ontvangstchipje is, in de afstandsbediening. Ik heb de serieele interface daartussen afgetapt en aan een eigen uC gehangen. Op die manier heb ik het proto kunnen sniffen. Daarna heb ik een touwtje aan de reset-pin van de uC in de ab gehangen zodat ik die electronisch kan 'loskoppelen' (in reset worden ale gpio's tristated). Daarna kon ik met mijjn eigen uC de CC2500 aansturen via een serieele verbinding met de PC, en dat is het eik.
Dit ziet er dus echt vet uit... ik had er ook al over lopen piekeren : plugin voor Amarok dat op mood van de muziek (of tempo oid) kleur laat veranderen.
Grappig. Vandaag heeft mijn dochter van 5 ervoor gezorgd dat ik met 1 afstandbediening 2 lampen tegelijk aanzet en op dezelfde stand krijg.Rawit schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:31:
De andere AB werkt nu niet meer, want ik weet ook niet hoe ik hem kan programmeren. Iemand een idee ?
Precies. Ik heb de handleiding hier nu niet bij de hand, maar volgens mij was het een kwestie van de afstandsbediening vlakbij de lamp houden en de 'aan'-knop ingedrukt houden.CyBeR schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:16:
Handleiding?
Hallo,
Vandaag was ik in de mm waar ik de LivingColors lamp zag staan. De lichtopbrengst was niet zoals ik het had verwacht. Kan dat komen omdat het in een verlichte ruimte wordt gepresenteerd?
En is het mogelijk om zoiets na te maken?
Vandaag was ik in de mm waar ik de LivingColors lamp zag staan. De lichtopbrengst was niet zoals ik het had verwacht. Kan dat komen omdat het in een verlichte ruimte wordt gepresenteerd?
En is het mogelijk om zoiets na te maken?
Waarschijnlijk wel. Wij hebben twee living colors lampen aan weerszijden van onze TV staan, schuin omhooggericht tegen de muur, en die geven 's avonds veel licht. We hebben een vrij ruime woonkamer, maar de twee LC lampen + 2 spaarlampen geven ruim voldoende licht om in de ruimte te lezen, TV te kijken, etc. Gelukkig zijn zowel de LC lampen als de spaarlampen dimbaar, als we het wat gezelliger willen hebben kan dat ook. Overigens hebben we de LC lampen vrijwel altijd op geelachtig licht staan, dat is een mooie warme kleur.Plisson schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:27:
Hallo,
Vast wel, maar de vraag is of het net zo mooi wordt? Ik weet niet of jij plexiglazen bollen zo mooi kunt blazen?En is het mogelijk om zoiets na te maken?
Ik heb in m'n nieuwe huis ook een Living Colors lamp, en de wake-up light (100W versie) en beide bevallen me erg goed. Alleen moet de Living Colors lamp nog een goede plek krijgen, want de huidige naast de tv is het eigenlijk net niet... Waar je bij de Living Colors wel heel erg voor uit moet kijken, is dat de bol niet tegen iets hards komt... Het acryl krast namelijk wel heel snel... (hij heeft bij mij langs een muur met structuurvers geschaaft... en er zitten nu dus een paar diepe krassen op...)
Wat ik alleen wel jammer aan de wake-up light vind, is dat hij een wel heel goedkope radio heeft... Hij klinkt als een supertech dingetje van €10... Ik had van Philips toch stiekem wel iets beters verwacht... Maar verder doet hij het super...
Wat ik alleen wel jammer aan de wake-up light vind, is dat hij een wel heel goedkope radio heeft... Hij klinkt als een supertech dingetje van €10... Ik had van Philips toch stiekem wel iets beters verwacht... Maar verder doet hij het super...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Een vraagje: heb je een energie meter? Zo ja, weet je hoeveel dat ding in rust verbruikt? Ik ben daar wel benieuwd naar...deepbass909 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:37:
wake-up light
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenH op 21-02-2008 14:20 ]
Anoniem: 233200
Heeft iemand al een antwoord op bovenstaande vraag?maxthon schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:58:
Ik ben in het bezit van een Demo living colors (verkleurt automatisch), helaas zonder afstandsbediening.
Werkt de standaard AB hier mee en zo ja waar kun je deze verkrijgen?
Ps afstandsbediening is gewoon via de Philips site te verkrijgen. Maar werkt deze op de Demo modellen???
Alvast bedankt!
Menno
Heb de living colors net binnen, ik begreep dat de lamp als hij aan staat tussen 3 en 6 watt gebruikt, in ruststand volgens mij helemaal niets, heel erg zuinig lampje dus. Is op dit moment trouwens een actie op deze site weekopweek.nl
Kwam erachter dat de postbank de Living Colors lamp Black edition verkoopt (geen normale versie) via de rentenpunten systeem (helft rentepunten, helft bedrag). Dus mocht je niks met je punten doen is het ook wel een plek om er een aan te schaffen voor 8450 punten en een bedrag van 84.50 + 10 euro verzend kosten.
levertijd zal denk ik wel langer zijn dan de normale webshops.
levertijd zal denk ik wel langer zijn dan de normale webshops.
Wat beteket dat precies? Wat is er niet normaal aan?bjwild schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:40:
geen normale versie
Hij bedoeld dat ze alleen de (nieuwere) "Black" versie hebben. En niet de "gewone" doorzichtige (eerste) versieCanonG1 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:19:
[...]
Wat beteket dat precies? Wat is er niet normaal aan?
Ik heb dat ding dus ook. ben er erg tevreden mee. Mooi sfeertje. Alleen de afstandsbediening reageer =t vaak niet goed. Dan moet ik met mijn vinger een beetje zitten zoeken over de knop om het aan de gang te krijgen en soms weer wel goed. Meer mensen dit?
ola
Ook de Postbank aanbieding gedaan. Wacht nu op de afstandsbediening die ik moest terug sturen naar Philips om dat de kleuren ring niet werkte.
Het is gelukkig wel een internationaal antwoord nummer dus zonder kosten.
Wel eerst een referentie nummer opvragen
*
Ben benieuwd of het project om deze te sturen via de PC nog gaat lukken. Zou heel leuk kunnen werken bij model spoor om dag en nacht te simuleren. Misschien nog maar een bestellen via de Postbank.
Het is gelukkig wel een internationaal antwoord nummer dus zonder kosten.
Wel eerst een referentie nummer opvragen
*
Ben benieuwd of het project om deze te sturen via de PC nog gaat lukken. Zou heel leuk kunnen werken bij model spoor om dag en nacht te simuleren. Misschien nog maar een bestellen via de Postbank.
[ Voor 28% gewijzigd door KroontjesPen op 03-06-2008 13:16 . Reden: * ]
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Sprite we zijn nu 4 5 maanden verder.
Hoe ver ben je gekomen? enig resultaat?
Hoe ver ben je gekomen? enig resultaat?
is 100,- voor de livingcolors black pearl een redelijke prijs? Ik hoor iedereen over de praxis, maar wat kost ie daar?
[ Voor 8% gewijzigd door Executor16 op 15-06-2008 00:59 ]
Dat is heel netjes. Normaal zijn ze veel duurder, zeker de zwarte. Om de een of andere rede is die duurder dan de doorzichtige.Executor16 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:58:
is 100,- voor de livingcolors black pearl een redelijke prijs? Ik hoor iedereen over de praxis, maar wat kost ie daar?
Ik ben opzoek naar een losse afstandsbediening voor de Living Colors, iemand enig idee hoe ik hier aan kan komen? Of misschien iemand met meerdere lampen die wel een afstandsbediening kan missen?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Je kunt eens informeren bij Philips? Ik heb vier van die lampen, maar in verschillende kamers, dus ik zou toch niet zo gauw een bediening willen missen.Soost schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:11:
Ik ben opzoek naar een losse afstandsbediening voor de Living Colors, iemand enig idee hoe ik hier aan kan komen? Of misschien iemand met meerdere lampen die wel een afstandsbediening kan missen?
Alvast bedankt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 80922
Er is een concurrent voor de philips living colors: Ranex moving colors. Design is wat minder en het biedt 16 kleuren maar de prijs is veel lager. 69.95 en daarmee dus een stuk goedkoper.
Op het eerste gezicht is het dit product: http://samenkopen.net/action/376263 in een lelijke behuizing.Anoniem: 80922 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:50:
Er is een concurrent voor de philips living colors: Ranex moving colors. Design is wat minder en het biedt 16 kleuren maar de prijs is veel lager. 69.95 en daarmee dus een stuk goedkoper.
Dan koop ik liever voor 100 euro via marktplaats het echte ding..
Alleen even een betrouwbare verkoper zien te vinden.
[ Voor 14% gewijzigd door job op 21-10-2008 18:09 ]
Anoniem: 232478
Ik heb ooit een living colors lamp gehad maar heb hem terug gebracht omdat ik de lichtopbrengst te mager vond, zeker voor de prijs die je betaald.
Toch vond ik het wel een gaaf ding.
Nu zag ik een Calex lamp in de Multimate folder (laatste pagina) met een afstandsbediening voor nog geen drie tientjes.
Die ga ik van de week even halen.
Kent iemand deze lampen?
Wat me vooral benieuwd is de lichtopbrengst.
Toch vond ik het wel een gaaf ding.
Nu zag ik een Calex lamp in de Multimate folder (laatste pagina) met een afstandsbediening voor nog geen drie tientjes.
Die ga ik van de week even halen.
Kent iemand deze lampen?
Wat me vooral benieuwd is de lichtopbrengst.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 232478 op 21-10-2008 18:35 ]
Die heb ik staan. Had al ruim een jaar een echte Living Colors ook trouwens.Anoniem: 80922 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:50:
Deze Ranex heeft me wel doen inzien dat de Philips lamp weliswaar duur is, maar toch ook stukken beter:
- beter ontwerp/design
- veeel betere afwerking
- traploze kleuren
- RF afstandbediening ipv IR (dus geen line of sight nodig)
- hogere lichtopbrengst (en ook energiegebruik: 15W tegen 7W)
Maar op de koelkast, in een hoekje dicht tegen het plafond doet de Ranex het best aardig. Die 70 euro is 'ie net aan waard, denk ik.
@ hierboven: in de folder staat dat 'ie maar 3,nogwat Watt is: gezien de 15 en 7 Watt die ik hierboven aanhaal, kan ik me niet voorstellen dat er veel licht uit kan komen. Groot bijkomend nadeel van dat soort gloeilampvervangers is de diffuse aard van het licht: je houdt naar alle kanten niks over.
De getoonde AB bij die lamp is trouwen exact dezelfde als bij de Ranex...
Ik heb twee Living Color lampen besteld bij Modern.nl (139 euro per stuk) Deze verwacht ik vrijdag binnen te krijgen.
Wel even zoeken op internet naar reviews van mensen die daadwerkelijk zo'n ding hebben aangeschaft, want de eerste pagina's op Google zijn vooral de reclame- en verkooplinks.
En duur zijn ze zeker niet! Ga eens kijken in een lampenzaak, daar schrik je pas als je de prijzen ziet van leuke verlichtingsarmaturen. Vele honderden euro's is dan nog goedkoop.
Wel even zoeken op internet naar reviews van mensen die daadwerkelijk zo'n ding hebben aangeschaft, want de eerste pagina's op Google zijn vooral de reclame- en verkooplinks.
En duur zijn ze zeker niet! Ga eens kijken in een lampenzaak, daar schrik je pas als je de prijzen ziet van leuke verlichtingsarmaturen. Vele honderden euro's is dan nog goedkoop.
De livingcolors is nu voor 109 euro bij de wehkamp te koop. Ik kan niet vinden hoelang die aanbieding geldt, dus wees snel. Verzendkosten zouden 4.95 moeten zijn.
edit: correctie, nu voor 98.10 euro. 4 dagen lang 10% extra korting.
edit: correctie, nu voor 98.10 euro. 4 dagen lang 10% extra korting.
[ Voor 38% gewijzigd door job op 21-11-2008 02:05 ]
*Kickje
Weet iemand of er al Goede Imitatie modellen zijn....Ik wil namelijk ook van zulke lampen maar ik vind ze nogsteeds wat aan de duren kant...
Weet iemand of er al Goede Imitatie modellen zijn....Ik wil namelijk ook van zulke lampen maar ik vind ze nogsteeds wat aan de duren kant...
[ Voor 23% gewijzigd door rg-mohwa op 01-12-2008 17:33 ]
Ik zag onlangs dat er nu een nieuwe livingcolors te koop is.
Dus naast de witte en de zwarte variant, is er nu een met een leuk bloemetjes patroon (de livingcolors floral). Leuk voor de dames, de prijs is alleen wat minder, bij de MM stond die voor 169 euro (dus duurder dan de zwarte).
Dus naast de witte en de zwarte variant, is er nu een met een leuk bloemetjes patroon (de livingcolors floral). Leuk voor de dames, de prijs is alleen wat minder, bij de MM stond die voor 169 euro (dus duurder dan de zwarte).
[ Voor 16% gewijzigd door job op 07-12-2008 14:31 ]
http://www.samenkopen.net/action_product/370745/50738rg-mohwa schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:32:
*Kickje
Hier kun je natuurlijk altijd zelf nog wat van maken.
Weet alleen niet hoe goed die is. Kleuren zijn gezien de afstandsbediening niet traploos in te stellen.
[ Voor 11% gewijzigd door Tower410 op 08-12-2008 14:19 . Reden: Nu het goede linkje :) ]
Anoniem: 55212
Weet iemand of de Living Colors Mini een mindere lichtopbrengs heeft dan de 'echte' versie?
Anoniem: 23679
Ik heb een aantal maanden de Black Pearl

Mooi apparaatje, enige minpunte vind ik dat de random mode te snel door het kleurenpalet loopt en dan je aan de randen van je spot op de muur soms rood en groen ziet.. maar dat is niet heel erg storend.
Overgens had ik hem nieuw voor €105,- door een fout aanbiedingsprijsje. (105 was eigenlijk voor de mini maar dat begreep de verkoper niet helemaal)

Mooi apparaatje, enige minpunte vind ik dat de random mode te snel door het kleurenpalet loopt en dan je aan de randen van je spot op de muur soms rood en groen ziet.. maar dat is niet heel erg storend.
Overgens had ik hem nieuw voor €105,- door een fout aanbiedingsprijsje. (105 was eigenlijk voor de mini maar dat begreep de verkoper niet helemaal)
De mini versie gaat inderdaad langzamer door het kleurenpalet heen. En dat je die randen ziet ligt er denk ik aan dat je hem te dichtbij je muur hebt staan.
Nog meer leuke Philips LED's:
http://www.consumer.phili...UMINAIRES_CA_NL_CONSUMER/
(Philips Ledino, erg strakke lampen... Heb nog geen kleurtjes kunnen zien alleen nog maar wit)
http://www.consumer.phili...UMINAIRES_CA_NL_CONSUMER/
(Philips Ledino, erg strakke lampen... Heb nog geen kleurtjes kunnen zien alleen nog maar wit)
Philips IMAGEO LightStrip. 34 euro per stuk. goedkoper dan de originele en mini. , minder kleuren, minder bereik, wel hetzelfde effect mooi boven een paar schilderijen, of achter de lcd.

[ Voor 104% gewijzigd door ikweetniks op 13-03-2009 18:03 ]
wellicht een ietwat vreemde vraag.
Ik ben op zoek naar een led lamp a la Livingcolors (dus met AB en veel kleurmogelijkheden).
een van de eisen er aan is dat het ding plat is (hooguit een cm of 5).
Ik vroeg me af hoe dik de Livingcolors lamp uiteindelijk echt is als je de bol en dat koelvinachtige ding eraf haalt. Vooral van die laatste weet ik niet of het er af kan. Is het puur voor de sier of zit er ook nog electronica in?
Ik heb al e.e.a gezocht m.b.t. het uit elkaar halen en deze pagina gevonden. Helaas toont die alleen het vooraanzicht.
Ik ben op zoek naar een led lamp a la Livingcolors (dus met AB en veel kleurmogelijkheden).
Ik vroeg me af hoe dik de Livingcolors lamp uiteindelijk echt is als je de bol en dat koelvinachtige ding eraf haalt. Vooral van die laatste weet ik niet of het er af kan. Is het puur voor de sier of zit er ook nog electronica in?
Ik heb al e.e.a gezocht m.b.t. het uit elkaar halen en deze pagina gevonden. Helaas toont die alleen het vooraanzicht.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Je zou ook nog kunnen kijken naar een RGB lamp met E27 fitting.
Die is volgens mij bij de Gamma te koop voor €59 ofzo.
Zit ook een klein afstandsbedieninkje bij.
Maar dat ding heb ik volgens mij ook wel eens op Dealextreme o.i.d. gezien.
Die is volgens mij bij de Gamma te koop voor €59 ofzo.
Zit ook een klein afstandsbedieninkje bij.
Maar dat ding heb ik volgens mij ook wel eens op Dealextreme o.i.d. gezien.
die heb ik idd ook gevonden maar die is al gauw 10 cm hoog (excl. fitting)
Ik wil een ledlamp inbouwen op een punt waar ik zo min mogelijk ruimte kwijt wil raken. Ik heb her en der al wel wat andere soorten lampen gevonden, maar die zijn dus of te hoog, of leveren niet genoeg licht, hebben geen ab, kunnen maar 1 kleur etc.
Ik wil een ledlamp inbouwen op een punt waar ik zo min mogelijk ruimte kwijt wil raken. Ik heb her en der al wel wat andere soorten lampen gevonden, maar die zijn dus of te hoog, of leveren niet genoeg licht, hebben geen ab, kunnen maar 1 kleur etc.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik heb de mijne nooit open gemaakt maar zo te zien aan de plaatjes op die link is 't voor de sier. Onderin steek je een DC voedingsstekker erin en ik zie waarschijnlijk daarvan draadjes direct op die printplaat uitkomen.
Heb al eens op "wallwasher" gezocht? Misschien dat dat iets voor je is.YellowCube schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:48:
wellicht een ietwat vreemde vraag.
BV: http://www.hertoglicht.nl...nix_gevelverlichting.html
die wallwasher is idd ook wel een optie, maar ik ben dan voor een 17,5cm model incl. controller bijna net zo duur uit als een nieuwe Livingcolors lamp.
(alhoewel ik toch eerder op zoek zou gaan naar een tweedehands exemplaar).
Bovendien vind ik de draadloze remote toch wel charmant.
Overigens nog even goed bij daglicht naar dat koelvinachtige geval in de bol gekeken (ik ben al in het bezit van een LC lamp, maar die laat ik liever heel) en daar lijkt idd tot het einde aan toe niets extra's in te zitten behalve idd een voedingsdraadje
(alhoewel ik toch eerder op zoek zou gaan naar een tweedehands exemplaar).
Bovendien vind ik de draadloze remote toch wel charmant.
Overigens nog even goed bij daglicht naar dat koelvinachtige geval in de bol gekeken (ik ben al in het bezit van een LC lamp, maar die laat ik liever heel) en daar lijkt idd tot het einde aan toe niets extra's in te zitten behalve idd een voedingsdraadje
Zo'n ding vanmiddag even gekocht bij de mediamarkt. Zijn een stuk simpeler aan te sturen dan de livingcolors lamp. D'r zit gewoon een minijack plug in met 4 aders, +12VDC, R, G en B. Zorg dat je dat netjes PWM't en je bent er.ikweetniks schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:40:
Philips IMAGEO LightStrip. 34 euro per stuk. goedkoper dan de originele en mini. , minder kleuren, minder bereik, wel hetzelfde effect mooi boven een paar schilderijen, of achter de lcd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb er even supersimpel een arduino aangehangen die nu netjes staat te colourcyclen. Wat trouwens een stuk mooier is dan de meegeleverde colour cycle omdat die vrij duidelijk veel minder trappen heeft
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 10-08-2009 01:12 ]
Er is een nieuwe living color op komst deze zouden in september beschikbaar zijn. 50% meer lichtopbrengst en de snelheid is te regelen waarmee de kleur verandert.
vier nieuwe lampen : twee LivingColors vloerlampen, een wandlamp en een plafondlamp.
Van de normale versie komen 3 nieuwe modellen namelijk een bloemenmotief, een antracietkleurige en een wit gematteerde afwerking. meer informatie hier.

vier nieuwe lampen : twee LivingColors vloerlampen, een wandlamp en een plafondlamp.
Van de normale versie komen 3 nieuwe modellen namelijk een bloemenmotief, een antracietkleurige en een wit gematteerde afwerking. meer informatie hier.

Gewoon een overpriced houder dus, aangezien de bol exact hetzelfde is
Ja. Maar wel mooi en wmb slim bedacht. Bol is overigens subtiel anders als ik 't plaatje zo zie, maar mischien is dat gewoon een heel elaborate powerplug.
50% meer licht is wel heel veel meer zeg. Ben erg benieuwd naar de prijs. Kwa design is het niet zo bijzonder fraai jammer genoeg. Daar hadden ze wel iets meer tijd in mogen steken.Kimo schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:58:
Er is een nieuwe living color op komst deze zouden in september beschikbaar zijn. 50% meer lichtopbrengst en de snelheid is te regelen waarmee de kleur verandert.
Anoniem: 264913
Heb deze ook gisteren gekocht.CyBeR schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 01:09:
[...]
Zo'n ding vanmiddag even gekocht bij de mediamarkt. Zijn een stuk simpeler aan te sturen dan de livingcolors lamp. D'r zit gewoon een minijack plug in met 4 aders, +12VDC, R, G en B. Zorg dat je dat netjes PWM't en je bent er.
Ik heb er even supersimpel een arduino aangehangen die nu netjes staat te colourcyclen. Wat trouwens een stuk mooier is dan de meegeleverde colour cycle omdat die vrij duidelijk veel minder trappen heeft
Ben benieuwt hoe of je een super simple werk instructie heb.
Om die arduino er tussen te hangen. Want die meegeleverde colour cycle is best saai
Dank U
Is vrij simpel. Je hebt drie transistors nodig, wat draad en een 12V voeding (meegeleverd.) Soldeer de draad naar de leds los uit het controllertje. Neem al je transistors en verbind de emitter met zowel de - van je voeding als de ground van je arduino. De + van de voeding verbind je met de collectors van de transistoren. Daarna kun je de base in je arduino's PWM outputs stoppen, bij mij pinnen 9, 10 en 11. Nu kun je je arduino de aparte kleuren laten aansturen met analogWrite().Anoniem: 264913 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:44:
[...]
Heb deze ook gisteren gekocht.
Ben benieuwt hoe of je een super simple werk instructie heb.
Om die arduino er tussen te hangen. Want die meegeleverde colour cycle is best saai
Dank U
Anoniem: 264913
Voor mij ziet dit er niet simpel uit maar hartelijk bedankt voor de informatieCyBeR schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:58:
[...]
Is vrij simpel. Je hebt drie transistors nodig, wat draad en een 12V voeding (meegeleverd.) Soldeer de draad naar de leds los uit het controllertje. Neem al je transistors en verbind de emitter met zowel de - van je voeding als de ground van je arduino. De + van de voeding verbind je met de collectors van de transistoren. Daarna kun je de base in je arduino's PWM outputs stoppen, bij mij pinnen 9, 10 en 11. Nu kun je je arduino de aparte kleuren laten aansturen met analogWrite().
Je kunt beginnen door de plus van de leds direct aan een +6V te hangen, de - van je voeding in de GND en de draadjes voor de ledjes direct in je arduino PWM's te prikken. Dan kun moet je je analogWrite() omdraaien (vol aan is dan 0, uit is 255). Echter omdat de arduino niet genoeg kan sinken om ze echt aan te sturen op deze manier benut je de leds dan niet ten volste. Daarom de transistors.
Heeft iemand al de nieuwe serie Living Colors ergens gespot?
http://www.philips.be/sit..._livingcolors_102009.page
http://www.philips.be/sha...ivingColors_Lifestyle.jpg
Ik sta op het punt om er 2 aan te schaffen maar misschien kan ik beter nog even wachten of de nieuwe echt een betere lichtopbrengst heeft en/of de oude in de aanbieding gaan.
http://www.philips.be/sit..._livingcolors_102009.page
http://www.philips.be/sha...ivingColors_Lifestyle.jpg
Ik sta op het punt om er 2 aan te schaffen maar misschien kan ik beter nog even wachten of de nieuwe echt een betere lichtopbrengst heeft en/of de oude in de aanbieding gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 26-10-2009 14:09 . Reden: modbreak: veel te grote afbeelding ]
Ik moet er nog wel een beetje aan wennen hoor...
Het word nu wel makkelijk om te schijnen op/via je plafond. Dat zorgt wel weer voor meer mogelijkheden.
Het word nu wel makkelijk om te schijnen op/via je plafond. Dat zorgt wel weer voor meer mogelijkheden.
Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen!
Heb je ook al een "oude" Living Colours om mee te vergelijken?
Heb je ook al een "oude" Living Colours om mee te vergelijken?
Ik heb vandaag bij Karwei een Philips LivingColors Mini Glossy White aangeschaft.
Binnenkort probeer ik wel even een foto online te gooien. Voor de mensen die twijfelen of het wat is.
Overigens kostte hij me maar 49,05 euro. Ik zie dat hij ook te koop is in de rentepuntenwinkel van de ING. Daar alleen wel wat duurder, er komen namelijk nog verzend- en administratiekosten bij.
Binnenkort probeer ik wel even een foto online te gooien. Voor de mensen die twijfelen of het wat is.
Overigens kostte hij me maar 49,05 euro. Ik zie dat hij ook te koop is in de rentepuntenwinkel van de ING. Daar alleen wel wat duurder, er komen namelijk nog verzend- en administratiekosten bij.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Zojuist een Living Colors G2 ontvangen en die gaat meteen weer terug. Vergeleken met de oude Living Colors, waarvan ik er 4 in huis heb staan, vind ik het een overpriced waardeloos ding.
- G2 model geeft beduidend MINDER licht i.p.v. meer licht, in tegenstelling tot wat Philips beweert
- Irritante zoemtoon die een stuk harder is dan bij het oude model
Voor mij gewoon weer een goedkoper G1 model want dit is geen verbetering zo
- G2 model geeft beduidend MINDER licht i.p.v. meer licht, in tegenstelling tot wat Philips beweert

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zo'n ''stokje'' met lamp zal wel weer erg overprised zijn ja. Gelukkig heb ik de lamp al, en maak ik dat ''stokje'' zelf wel op mijn werk van een paar stukjes rvs buis en een zware voet eronder.
Omdat ik me niet kon voorstellen dat dit structureel zou zijn, heb ik omgeruild voor een nieuw exemplaar. Nu blijkt echter dat het gewoon structureel is: de Living Colors G2 geeft minder licht dan de eerste generatie. De zoemtoon was ook bij dit exemplaar weer hinderlijk aanwezig. Zo hinderlijk dat ik niet snap dat Philips het zo verkoopt.Exirion schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:12:
Zojuist een Living Colors G2 ontvangen en die gaat meteen weer terug. Vergeleken met de oude Living Colors, waarvan ik er 4 in huis heb staan, vind ik het een overpriced waardeloos ding.
De kleuren mogen door de LEDs van de G2 dan iets zuiverder weergegeven worden, voor de rest is het alleen maar een achteruitgang ten opzichte van het oude model. Jammer

Vooral de instelbare tijd voor de kleurverandering lijkt mij handig aan de G2. Maar als hij minder licht geeft (ook al heeft hij meer leds) ... Misschien betreft het een slechte batch van lampen. In elk geval bedankt voor de waarschuwing. Ik zal toch eerst testen voor ik er een koop. Het gezoem zal wel opgelost kunnen worden met een druppel lijm op de transfo of zo, maar dan moet je die livingcolors natuurlijk openen ? Of heeft die een adapter ?
Raar dat die G2 minder licht geeft. Er wordt overal gerept dat beduidend meer licht zou geven.
Dus of.. de sites die het roepen hebben het ding niet getest, of je hebt een slechte batch.
Stomme vraag wellicht, maar je hebt wel getest of de lamp wellicht uit de doos gedimd ingesteld staat?
Je kan met de Afstand bediening namelijk de lichtsterkte veranderen.
Ik neem aan dat je dat wel getest hebt
, maar er moet toch een verklaring voor zijn.
Philips maakt een verbeterde versie.. en ze zeggen dat het ding meer licht geeft.
Dus of.. de sites die het roepen hebben het ding niet getest, of je hebt een slechte batch.
Stomme vraag wellicht, maar je hebt wel getest of de lamp wellicht uit de doos gedimd ingesteld staat?
Je kan met de Afstand bediening namelijk de lichtsterkte veranderen.
Ik neem aan dat je dat wel getest hebt
Philips maakt een verbeterde versie.. en ze zeggen dat het ding meer licht geeft.
[ Voor 20% gewijzigd door job op 28-11-2009 11:15 ]
Leuke aanbieding @ Makro vanaf dinsdag 15 december:

Is volgens mij de mini. Ben hard aan het twijfelen, leuk om te hebben, maar of ik het ook daadwerkelijk ga gebruiken
, meer een show-off ding

Is volgens mij de mini. Ben hard aan het twijfelen, leuk om te hebben, maar of ik het ook daadwerkelijk ga gebruiken
[ Voor 31% gewijzigd door Yellowneck op 14-12-2009 01:09 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik ben ook van plan een Living Colors aan te schaffen, maar van het verhaal van Exirion over zoemgeluiden en minder lichtopbrengst van de G2 schrok ik een beetje. Zijn er andere mensen met ervaringen met de G2?
Nog niet zozeer, ik heb vandaag de Living colors Gen2 besteld bij Redcoon (E115) omdat het de goedkoopste was en ze in de stad bij de Saturn 180Euro zijn!posttoast schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:11:
Ik ben ook van plan een Living Colors aan te schaffen, maar van het verhaal van Exirion over zoemgeluiden en minder lichtopbrengst van de G2 schrok ik een beetje. Zijn er andere mensen met ervaringen met de G2?
De verkoper kon er wel een tientje van af halen, gierig maakt gelukkig, ik bestel hem wel via internet.
Hoop dat ik hem snel in huis heb om de test resultaten hier kwijt te kunnen.
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Ik heb ook een G2 en hij zoemt inderdaad. Maar je moet er wel minder dan een meter van staan om het te horen bij de mijne. Ik heb geen G1 maar in de winkel leek de lichtopbrengst voor bijde dezelfde maar het kleurverloop van de G2 beter. Voor de G1 bestaan er al homebrew pc interface kits. Voor de G2 niet en daarvoor blijkt het lastiger te zijn.
Link?Rde schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:35:
Voor de G1 bestaan er al homebrew pc interface kits.
Ik heb hier de living colors wandlamp, maar ik vraag me af wat de ideale hoogte is voor het ding. Mooie lamp, mooi licht, en zeker geen geluid! 
Ik krijg die demo mode (kleurverandering) niet aan btw. Ik maak een rondje over de kleurcirkel, druk dan op aan, en ... niets
Lamp doet het verder prima, tof ding

Uploaded with ImageShack.us
Ik krijg die demo mode (kleurverandering) niet aan btw. Ik maak een rondje over de kleurcirkel, druk dan op aan, en ... niets
Lamp doet het verder prima, tof ding

Uploaded with ImageShack.us
[ Voor 61% gewijzigd door VonFoX op 04-09-2010 07:34 ]
Yo.
Bij die 'oude' versie moest je gewoon de aanknop op de AB ingedrukt houden dacht ik
Ik heb ook de living colors lamp weer van de zolder gehaald. Ik heb de 2e generatie. Lcs5001.
Alleen weet ik niet hoe ik het op demo mode krijg.
Bij de 1e generatie moest je de aanknop ingedrukt houden. De nieuwste met de klok mee rondje draaien en aan drukken.
Maar hoe moet het bij de tussen generatie?
Nergens op internet kan ik het vinden. Terwijl in de brochure staat dat het wel mogelijk is.
Alleen weet ik niet hoe ik het op demo mode krijg.
Bij de 1e generatie moest je de aanknop ingedrukt houden. De nieuwste met de klok mee rondje draaien en aan drukken.
Maar hoe moet het bij de tussen generatie?
Nergens op internet kan ik het vinden. Terwijl in de brochure staat dat het wel mogelijk is.
Huub Huub Barbatruc!
Heeft er iemand ervaring met G2?
Klopt het dat ze een zoemend geluid maken?
Klopt het dat ze een zoemend geluid maken?
Ik heb vandaag in de ING Rentepuntenwinkel een Philips LivingColors Generation 2 Black besteld. Volgens mij had ik de laatste want gelijk daarna was de aanbieding uitverkocht. 
€74,50 + €9,95 verzendkosten.
Op dit moment heb ik al meer dan twee jaar een LivingColors Mini (Glossy white) naar volle tevredenheid. Ik ben benieuwd.
€74,50 + €9,95 verzendkosten.
Op dit moment heb ik al meer dan twee jaar een LivingColors Mini (Glossy white) naar volle tevredenheid. Ik ben benieuwd.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19