importeen een ZunePlayer
2.5" hdd
Deze draait best op 1 USB-poortRaveon schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:39:
Ik heb deze LaCie Safe Mobile Hard Drive besteld (erg lange levertijd trouwens) maar begin nu ernstig te twijfelen of ik er goed aan gedaan heb om deze te nemen, ik heb namelijk geen zin om de twee USB poorten van m'n Powerbook vol te hebben.![]()
[afbeelding]
Anders toch maar deze 2.5" MachVIII Combo's FW800, FW400 & USBv2.0 laten komen :
[afbeelding]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Waarom een sokje. Dit is een betere oplossing denk ik. Schaf hem ook aan bij mijn wd passport 120gb.

Ow, hij heet de CASE LOGIC Etui SKU-PHDC-1 en kost iets van 15 euri

Ow, hij heet de CASE LOGIC Etui SKU-PHDC-1 en kost iets van 15 euri
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 10:37 ]
Waar haal je hem (misschien handig voor andere mensen hier)
Maar dat vind ik juist minder aantrekkelijk, dan heb ik adelijk een mooi kleine hd, die zomaar in mn jaszak kan... heb ik _weer_ een hele tas om mee te slepen, bij te houden en weer op te ruimen.
Als er krasjes op mn hd komen.. so be it... is ie tenmiste wel klein en wendbaar
Maar dat vind ik juist minder aantrekkelijk, dan heb ik adelijk een mooi kleine hd, die zomaar in mn jaszak kan... heb ik _weer_ een hele tas om mee te slepen, bij te houden en weer op te ruimen.
Als er krasjes op mn hd komen.. so be it... is ie tenmiste wel klein en wendbaar
Ik ben nu eigenlijk nog op zoek naar een korte usb kabel (retractable?), iemand een goed verkoopadres?
www.4launch.nl even zoeken op retractable, €6,50 van Sweex.
Verwijderd
Google de naam en vind hemixl85 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:28:
Waar haal je hem (misschien handig voor andere mensen hier)
Mooie schijf is de Seagate FreeAgent Go ook!

Verwijderd
Ik zoek meer zo'n soort hoes...Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:19:
Zo, mijn SATA external case is binnen. 10 euro en 37 centen, helemaal verstuurd vanuit Hong Kong. Prijs is incl. verzending, BTW, belastingen, importheffing, milieutoeslag, accijnzen en verwijderingsbijdrage
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zitten 6 schroefjes bij om de HD vast te maken, een schroevedraaier, USB kabel en chinees leren beschermhoesje. Aansluiten was een piece of cake, 1 minuut werk en het werkt perfect!
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:19:
Zo, mijn SATA external case is binnen. 10 euro en 37 centen, helemaal verstuurd vanuit Hong Kong. Prijs is incl. verzending, BTW, belastingen, importheffing, milieutoeslag, accijnzen en verwijderingsbijdrage
Kun jij mij vertellen hoe je de 2,5" harde schijf hierin kunt installeren?
Ik heb namelijk een aansluiting in deze case zitten zoals hieronder op de foto te zien is. Aangezien ik dus exact dezelfde heb gekocht als die jij eerder kocht, vraag ik mij af of ik misschien een verloopje mis ofzo....
Ik heb namelijk een aansluiting in deze case zitten zoals hieronder op de foto te zien is. Aangezien ik dus exact dezelfde heb gekocht als die jij eerder kocht, vraag ik mij af of ik misschien een verloopje mis ofzo....

edit:
Foto volgt nog.... maar Ts weet waarschijnlijk waar ik het over heb?
[ Voor 10% gewijzigd door Joey_k op 23-03-2007 06:16 ]
Nokia verzamelaar....
Ik dacht eerst ook dat ik de verkeerde had gekregen maar je moet hem erin schuiven. Als jij een SATA HD hebt dan past ie zeker. Goed kijken, dan kom je eruitJoey_k schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 06:05:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:19:
Ik heb namelijk een aansluiting in deze case zitten zoals hieronder op de foto te zien is. Aangezien ik dus exact dezelfde heb gekocht als die jij eerder kocht, vraag ik mij af of ik misschien een verloopje mis ofzo....![]()
edit:
Ik zoek:
een goedkope én degelijke externe SATA USB-behuizing voor mijn oude 80Gb HD uit mijn MacBook
die ik met liefst één USBpoort maar eventueel via zo'n Y-usbkabel aan kan sluiten én kan poweren op mijn MB. Wie kan, uit ervaring, mij adviseren?
Ik heb nl. al de nodige frustraties met een conceptronic opgelopen (zie smalltekst)
tijdje geleden een 2,5" SATA voor m'n extra MacBook 80Gb HD gekocht, zoééntje van conceptronix (in dec. 2006, ±€17). Bah, wat een walgelijk brak staaltje aluminium... Trekt met Y-usb kabel niet genoeg stroom uit mn MB, terwijl er bovendien géén 5v adapter bij geleverd word. Ook mét een 5v adapter die ik nog had, istie zelden 'zichtbaar'. En last but not least: bij het insteken van de usb-kabel in de behuizing, duw ik de HD via de losse achterkant half uit de behuizing... Terugsturen ter controle en mogelijke garantie kán, maar dan zijn de verzendkosten 'in originele doos' sowieso voor mijn rekening (en die doos is zó log, de porto bedraagt al bijna evenveel als de nieuwprijs). Mocht de technische dienst vervolgens géén manko tegekomen, zou ik nog eens de nieuwwaarde moeten betalen aan research-kosten. En bij constatering van manko krijg ik zeker een 'nieuw' brak apparaat... Kortom, géén zin om dit ding ter garantie/reparatie aan te bieden. Ik wil gewoon een betrouwbaare oplossing.
een goedkope én degelijke externe SATA USB-behuizing voor mijn oude 80Gb HD uit mijn MacBook
die ik met liefst één USBpoort maar eventueel via zo'n Y-usbkabel aan kan sluiten én kan poweren op mijn MB. Wie kan, uit ervaring, mij adviseren?
Ik heb nl. al de nodige frustraties met een conceptronic opgelopen (zie smalltekst)
tijdje geleden een 2,5" SATA voor m'n extra MacBook 80Gb HD gekocht, zoééntje van conceptronix (in dec. 2006, ±€17). Bah, wat een walgelijk brak staaltje aluminium... Trekt met Y-usb kabel niet genoeg stroom uit mn MB, terwijl er bovendien géén 5v adapter bij geleverd word. Ook mét een 5v adapter die ik nog had, istie zelden 'zichtbaar'. En last but not least: bij het insteken van de usb-kabel in de behuizing, duw ik de HD via de losse achterkant half uit de behuizing... Terugsturen ter controle en mogelijke garantie kán, maar dan zijn de verzendkosten 'in originele doos' sowieso voor mijn rekening (en die doos is zó log, de porto bedraagt al bijna evenveel als de nieuwprijs). Mocht de technische dienst vervolgens géén manko tegekomen, zou ik nog eens de nieuwwaarde moeten betalen aan research-kosten. En bij constatering van manko krijg ik zeker een 'nieuw' brak apparaat... Kortom, géén zin om dit ding ter garantie/reparatie aan te bieden. Ik wil gewoon een betrouwbaare oplossing.
Ik heb zo een cheap ding uit Hong Kong, werkt perfect op 1 kabelsibejan schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:22:
Ik zoek:
Verwijderd in "Mooie 2,5 inch HD Behuizing (USB 2.0)"
gewoon één USB kabel in je MacBook, en zonder adapter aan je "hongkong-ding'?
Waar te bestellen? Hoo heet dat ding?
Overigens: tanks voor je rappe reply, DavidG!
Via ebay bij deze verkoper. Ik heb een tweede inmiddels onderweg. Hij doet het prima op mijn MacBook zonder adapter!sibejan schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:53:
gewoon één USB kabel in je MacBook, en zonder adapter aan je "hongkong-ding'?
http://search.stores.ebay...202Q2e5Q22Q20blueQQsofpZ0
'k las dat je je afvroeg waarom jij met slechts één kabel toe kan, terwijl dat in andere gevallen vaak niet
voldoende stroom opleverd. Kan dat te maken heben met de grootte van de HD (en stroomvraag) die je eirn hebt gestopt? Ik ben van plan om er een 80GB in te stoppen.
voldoende stroom opleverd. Kan dat te maken heben met de grootte van de HD (en stroomvraag) die je eirn hebt gestopt? Ik ben van plan om er een 80GB in te stoppen.
Ik lees dat de meeste mensen dus nooit een voeding hoeven te gebruiken bij wat voor HD ze dan ook gebruiken. Ik denk dat de MacBook voldoende stroom levert voor de USB poort en dat het kastje van 10 euro stabiel genoeg is. Er was iemand hier die er ook 3 had besteld uit Hong Kong dacht ik, misschien dat hij zijn ervaringen wil melden? Ik heb nu een 2e kastje onderweg en een 160 GB HD die ik dinsdag verwacht. Ik zal mijn ervaring daarmee posten. Maar ik verwacht geen probleem, hij hoeft maar een 1-tje of een 0-letje te versturen. Hoeveel doet er niet toe, hij stuurt ze toch maar met 5400 toeren per minuut. Grootte doet er dus niet toe, snelheid wel denk ik.sibejan schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:24:
'k las dat je je afvroeg waarom jij met slechts één kabel toe kan, terwijl dat in andere gevallen vaak niet
Verwijderd
Zo'n WD passport aangeschaft. Werkt perfect!
Ik heb er ook een icon voor gemaakt. Als het het icon wilt hebben,pb/mail me maar.
Ik heb er ook een icon voor gemaakt. Als het het icon wilt hebben,pb/mail me maar.
Verwijderd
Je hebt een pb....Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 08:50:
Zo'n WD passport aangeschaft. Werkt perfect!
Heb wel interesse in die Icon.
ik vind die lacie rugged echt gaaf qua looks!
denk dat ik er daar maar eens 2 van ga bestellen
denk dat ik er daar maar eens 2 van ga bestellen
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ik heb vandaag maar eens mailtje de deur uitgedaan naar Mapower in Duitsland. Ben benieuwd of ik een reactie krijg. Ik heb gevraagd of ze misschien een winkel nabij Nederland weten waar deze casing the Mapower Map-AK21 wordt verkocht en of ze anders misschien er toch voor kunnen zorgen dat ik de casing kan kopen, misschien van hun direct. Ik houd jullie op de hoogte.Gizzy schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:16:
Hoi Mensen,
Ik ben al een tijdje opzoek naar de volgende mapower behuizing. Deze is past volgens mij echt ultiem goed bij een Mackbook.(niet de pro). Hij is er in het zwart en het wit.
...............................
[afbeelding]
flickr - WOT Profile - Game PC
Alternate verkoopt Mapower:Gizzy schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:35:
[...]
Ik heb vandaag maar eens mailtje de deur uitgedaan naar Mapower in Duitsland. Ben benieuwd of ik een reactie krijg. Ik heb gevraagd of ze misschien een winkel nabij Nederland weten waar deze casing the Mapower Map-AK21 wordt verkocht en of ze anders misschien er toch voor kunnen zorgen dat ik de casing kan kopen, misschien van hun direct. Ik houd jullie op de hoogte.
http://www.alternate.nl/h...xtern&Level3=USB&#Mapower
Misschien kunnen ze hem voor je bestellen.
Damn, heb een WD Passport 2 gekocht maar hij werkt maar op 2 computers met die enkele USB kabel.
Iemand het zelfde probleem? En weet iemand waar ik zon, Y usb kabel kan kopen? Kan ze nergens goedkoop vinden. Conrad heeft er een, maar die kost incl verzendkosten 26 euro...
In duitsland ook op genoeg plaatsen te vinden, maar die leveren weer niet in NL
Iemand het zelfde probleem? En weet iemand waar ik zon, Y usb kabel kan kopen? Kan ze nergens goedkoop vinden. Conrad heeft er een, maar die kost incl verzendkosten 26 euro...

Ik heb er eentje over die je voor een paar euro mag hebben, zet je e-mail adres in je profiel even aan. Ik weet echter niet of dit toegestaan is, indien niet dan verwijder ik dit weer.ixl85 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:44:
Damn, heb een WD Passport 2 gekocht maar hij werkt maar op 2 computers met die enkele USB kabel.
Als je me even pm't kan ik je mn mail adres terug sturenVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:17:
[...]
Ik heb er eentje over die je voor een paar euro mag hebben, zet je e-mail adres in je profiel even aan. Ik weet echter niet of dit toegestaan is, indien niet dan verwijder ik dit weer.
(is ie niet openbaar enz
Die optie kan je aanzetten bij je instelling
is het mogelijk om een hdd case met usb aansluitingen (die gevoed kan worden door een) hem te delen tussen twee computers ?
bijv: hij zit aan me desktop, maar als ik die andere usb kabel in me laptop plug dat ik dan bij de file's kan die ik met me desktop er op heb gezet, en dat ik als het ware kan swappen met de file's via de hdd ?
bijv: hij zit aan me desktop, maar als ik die andere usb kabel in me laptop plug dat ik dan bij de file's kan die ik met me desktop er op heb gezet, en dat ik als het ware kan swappen met de file's via de hdd ?
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem met m'n WD passport. (120 GB model)
Rare is dat het in dezelfde (front) usb poort soms wel en soms niet werkt. Even uithalen en terug inpluggen kan al genoeg zijn om het wel te laten werken. Ik heb het vooral gekocht omdat het handiger is, maar als je overal (bij anderen) toch de achterste poorten moeten hebben op een computer, dat wordt er ook niet handiger op ...
(heb zelf geen mac btw, dus geen ervaring daarmee)
Als het niet werkt doet het zo: "tjssk, tjssk, tjssk" . Niet willen 'doorstarten'.
Ik wist niet van het bestaan af van Y USB kabels, daar ga ik dan maar eens naar op zoek denk ik
(niet dringend, meestal werkt het wél)
Verder, wat betreft het uiterlijk en allerhandje sokjes en tasjes ....
Je koopt net een 2.5" schijfje voor het gebruiksgemak en handigheid, en dan ga je lopen zeulen en sukkelen met tasjes en sokjes? People, get a life , je kan niet alles in nieuwstaat houden. Leer er mee leven dat het een draagbaar portable item is en dat er zowieso gebruikssporen op zullen komen. En het is maar een schijfje hoor, je kan ook overdrijven. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook heel zuinig op m'n spullen, maar sommige dingen kan je nu eenmaal niet veel aan doen. En ja, ik heb al een paar krasjes op de zwarte blinkende cover van de passport.... tja... Minder reden om er nu wel hyper over te doen
Gewoon in m'n vestzakje en klaar. Just chill
Rare is dat het in dezelfde (front) usb poort soms wel en soms niet werkt. Even uithalen en terug inpluggen kan al genoeg zijn om het wel te laten werken. Ik heb het vooral gekocht omdat het handiger is, maar als je overal (bij anderen) toch de achterste poorten moeten hebben op een computer, dat wordt er ook niet handiger op ...

Als het niet werkt doet het zo: "tjssk, tjssk, tjssk" . Niet willen 'doorstarten'.
Ik wist niet van het bestaan af van Y USB kabels, daar ga ik dan maar eens naar op zoek denk ik
Verder, wat betreft het uiterlijk en allerhandje sokjes en tasjes ....

Ik heb er 1 besteld via Ebay.
Er zit een 100g HD in en je kunt hem ook als media player gebruiken.

Verwijderd
Welk merk en type ? ZIet er leuk en makkelijk uit dat ding als zijnde een jukebox.macmouse schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:59:
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer dat hij een beuk van achteren heeft gehad, te zien aan die vga adapter.
Een beuk van achteren ?
Aan lichtinval mischien, maar verder niets..
Merk is niet aanwezig, type is HDD player.
Heeft wel een erg brak menu hoor, maar wel inclusief AB.
Aan lichtinval mischien, maar verder niets..
Merk is niet aanwezig, type is HDD player.
Heeft wel een erg brak menu hoor, maar wel inclusief AB.
PB G4 15" Alu gebruikers moet er rekening mee houden dat de meeste USB2 schijven niet werken vanwege een lage mA die door de port gaat en gedeeld is 
Dat was voor mij de reden om lekker op FireWire door te blijven knutsellen ondanks dat die schijven soms wat prijziger zijn.
Zelf ben ik nog steeds grote fan van Lacie en dan voor de de Porsche Design dingen, heb er een stuk of 5 en allemaal doen ze het nog, sommige zijn 3 a 4 jaar oud en doen het nog perfect (danwel niet zo snel maar dat ligt meer aan de schijf die erin zit
)
Dat was voor mij de reden om lekker op FireWire door te blijven knutsellen ondanks dat die schijven soms wat prijziger zijn.
Zelf ben ik nog steeds grote fan van Lacie en dan voor de de Porsche Design dingen, heb er een stuk of 5 en allemaal doen ze het nog, sommige zijn 3 a 4 jaar oud en doen het nog perfect (danwel niet zo snel maar dat ligt meer aan de schijf die erin zit
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Nee.hermedico schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:14:
is het mogelijk om een hdd case met usb aansluitingen (die gevoed kan worden door een) hem te delen tussen twee computers ?
Zoef
let op: Deze is niet SATA volgens mij, en daarom niet bruikbaar voor mensen die een MacBook upgraden met een grotere HDD (zie topicstart). Wel een leuk dingmacmouse schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:59:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoef
Heb mn email er al instaanVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:17:
[...]
Ik heb er eentje over die je voor een paar euro mag hebben, zet je e-mail adres in je profiel even aan. Ik weet echter niet of dit toegestaan is, indien niet dan verwijder ik dit weer.
Zou relax zijn als ik hem kan overkopen.. Mail me maar
you have mail.ixl85 schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:39:
[...]
Heb mn email er al instaan
Zou relax zijn als ik hem kan overkopen.. Mail me maar
Verwijderd
heb ik ervarenBallebek schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:30:
PB G4 15" Alu gebruikers moet er rekening mee houden dat de meeste USB2 schijven niet werken vanwege een lage mA die door de port gaat en gedeeld is
Zelf ben ik nog steeds grote fan van Lacie en dan voor de de Porsche Design dingen, heb er een stuk of 5 en allemaal doen ze het nog, sommige zijn 3 a 4 jaar oud en doen het nog perfect (danwel niet zo snel maar dat ligt meer aan de schijf die erin zit)
wel een zwaar minpunt
Als het goed is niet nee.jozy schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:46:
als je firewire aansluit, heb je dan een apart stroomkabeltje nodig?
Zoef
'k Heb ook zo'n kastje van €10 gekocht van die tiger uit Hong Kong. Vandaag net aangesloten: werkt prima. Veel beter dan die conceptronix. Eén usb-poort geeft voldoende stroom om mn 80 Gb SATA te laten draaien. Wwel vreemd is dat ik geen oranje HD-iccontje linksboven (tussen de eigen HD en 'netwerk') in het finder-venster zie; via de HD van de macbook navigerend kom ik er wel bij, en ook het bureaublad laat 'm zien. Wellicht een herstarten of permissie herstellen oid.Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 09:33:Er was iemand hier die er ook 3 had besteld uit Hong Kong dacht ik, misschien dat hij zijn ervaringen wil melden?
In ieder geval: bedankt davidgilmour!
Ik heb dezelfde behuizing besteld, en ik ben er ook tevreden mee. Ook ik heb de 80gb sata schijf erin zitten die eerst in mijn macbook zat. Bij mij komt het icoontje wel gewoon meteen tevoorschijn als ik heb inplug trouwens, dus dat ligt niet aan dat ding.sibejan schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:53:
[...]
'k Heb ook zo'n kastje van €10 gekocht van die tiger uit Hong Kong. Vandaag net aangesloten: werkt prima. Veel beter dan die conceptronix. Eén usb-poort geeft voldoende stroom om mn 80 Gb SATA te laten draaien. Wwel vreemd is dat ik geen oranje HD-iccontje linksboven (tussen de eigen HD en 'netwerk') in het finder-venster zie; via de HD van de macbook navigerend kom ik er wel bij, en ook het bureaublad laat 'm zien. Wellicht een herstarten of permissie herstellen oid.
In ieder geval: bedankt davidgilmour!
Verpakking is prima. Naast de behuizing zitten er ook schroefjes bij, en een schroevendraaiertje daarvoor. Verder nog een 'leren' (el cheapo) hoesje, en een usb Y-kabel. Hij werkt trouwens altijd prima met maar 1 van die stekkers erin, ook als mn macbook op de batterij werkt. Mooie koop voor het geld
Ja, echt niet normaal meer. Voor 10 euro krijg je een kastje, een Y Usb kabel, een schroevedraaier en een chinezen leren hoes. Per airmail vanuit Hong Kong. En dat ding werkt gewoon perfect, ook op je standaard USB kabel met 1 plug. Verzendkosten in Nederland zijn bij elke zaak minstens 7 euro alleen al. De goedkoopste SATA die ik kont vinden hier was 22 euro inc verzending.
Heb er net ook 1 besteld via ebay, zelfde verkoper (tiger111hk) Hoelang heb je ongeveer moeten wachten?Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 01:04:
Ja, echt niet normaal meer. Voor 10 euro krijg je een kastje, een Y Usb kabel, een schroevedraaier en een chinezen leren hoes. Per airmail vanuit Hong Kong. En dat ding werkt gewoon perfect, ook op je standaard USB kabel met 1 plug. Verzendkosten in Nederland zijn bij elke zaak minstens 7 euro alleen al. De goedkoopste SATA die ik kont vinden hier was 22 euro inc verzending.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Heb vorige week de WD Passport II 160gb schijf gehaald. Ideaal om mee te nemen, zit een kort kabeltje bij (denk 20 cm) en zoals al eerder werd genoemd is dat het enige dat nodig is om de harddisk werkend te krijgen. Naast dat 'ie prima werkt is het ook meegenomen dat 'ie er erg cool uit ziet, staat niet verkeerd naast m'n witte Macbook
Heej bedankt voor de info. Van Mapower heb ik natuurlijk niks meer gehoord. Zal eens even een mailtje de deur uit doen naar Alternate of die misschien aan wat touwtjes kunnen trekken. Keep ja posted.orillion schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:39:
[...]
Alternate verkoopt Mapower:
http://www.alternate.nl/h...xtern&Level3=USB&#Mapower
Misschien kunnen ze hem voor je bestellen.
flickr - WOT Profile - Game PC
6-8 werkdagen. Je moet em vrijdag of zaterdag ontvangen denk ik.Royal schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:02:
[...]
Heb er net ook 1 besteld via ebay, zelfde verkoper (tiger111hk) Hoelang heb je ongeveer moeten wachten?
Zijn deze wel volledig van aluminium?Gizzy schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:43:
[...]
Heej bedankt voor de info. Van Mapower heb ik natuurlijk niks meer gehoord. Zal eens even een mailtje de deur uit doen naar Alternate of die misschien aan wat touwtjes kunnen trekken. Keep ja posted.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Verwijderd
werkte die van jou meteen? ik heb ook dezelfde behuizing gekocht, alleen lijkt het erop dat ie niet gedetecteerd wordt. Ik heb de (originele macbook) schijf opnieuw geformatteerd en er 1 grote fat32 op aangemaakt.Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 01:04:
Als ik het USBkabeltje inplug gaat het rechtse blauwe ledje wel branden, de linker licht even 1 keer heel snel op en daarna niks. Heeft iemand suggesties voor mij wat ik hieraan nog kan proberen?
Die heb ik ook.Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:34:
[...]
Deze schijnen IDE connectoren te hebben en geen SATA wist de meneer van de Paradigit mij te vertellen. Jammer.
Hier staat er overigens een voor maar ca. 12 euro inclusief verzendkosten! In Nederland zijn dat alleen al de verzendkosten....
link
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet het beste van het beste maar zeker goed voor ff tussendoor. Snelle levering en doet goed zn werk!
Afgelopen vrijdag binnen gekregen, een kleine week moeten wachten, en dat voor 10 euro! Werkt perfectVerwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:42:
[...]
6-8 werkdagen. Je moet em vrijdag of zaterdag ontvangen denk ik.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
ja, hij moet het meten doen. probeer het eens met een adaptertje, anders moet je even contact opnemen met de seller.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:50:
[...]
werkte die van jou meteen? ik heb ook dezelfde behuizing gekocht, alleen lijkt het erop dat ie niet gedetecteerd wordt. Ik heb de (originele macbook) schijf opnieuw geformatteerd en er 1 grote fat32 op aangemaakt.
Als ik het USBkabeltje inplug gaat het rechtse blauwe ledje wel branden, de linker licht even 1 keer heel snel op en daarna niks. Heeft iemand suggesties voor mij wat ik hieraan nog kan proberen?
Probeer eens om even te wachten, in Mac OS X kan het soms wel meer dan een minuut duren voordat een externe schijf geformateerd als FAT32 verschijnt, de oplossing daarvoor is formatteren naar een ander bestandsysteem.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:50:
[...]
werkte die van jou meteen? ik heb ook dezelfde behuizing gekocht, alleen lijkt het erop dat ie niet gedetecteerd wordt. Ik heb de (originele macbook) schijf opnieuw geformatteerd en er 1 grote fat32 op aangemaakt.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Ik heb nog steeds geen externe 2,5" SATA behuizing kunnen vinden met firewire aansluiting.
De enige die ik vind zijn of 2,5" SATA met USB 2.0, of een 2,5" met firewire, maar die werkt dan alleen met IDE schijven.
Heeft iemand enig idee of deze schijven eigelijk wel bestaan?
De enige die ik vind zijn of 2,5" SATA met USB 2.0, of een 2,5" met firewire, maar die werkt dan alleen met IDE schijven.
Heeft iemand enig idee of deze schijven eigelijk wel bestaan?
Niet goedkoop.
Onnto TB-S120 Case for 2,5 SATA HDD, USB2 FW400 FW800
Onnto TB-S120 Case for 2,5 SATA HDD, USB2 FW400 FW800
Ik heb zelf de 2.5 SATA gekocht van transcend voor de oude schijf uit mn macbook. Mooie degelijke behuizing met hoesje en kabels (mini-USB naar USB en power naar USB, laatste is meestal niet nodig) voor 13,50 euro + 6 euro verzenden.
Link: http://shop.transcend.nl/...ory.asp?Cid=18&indexnum=6
Die ziet er niet verkeerd uitdonaldo schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:32:
Ik heb zelf de 2.5 SATA gekocht van transcend voor de oude schijf uit mn macbook. Mooie degelijke behuizing met hoesje en kabels (mini-USB naar USB en power naar USB, laatste is meestal niet nodig) voor 13,50 euro + 6 euro verzenden.
Ik neem aan dat je de zilveren uitvoering hebt?
Zou je eens een foto kunnen plaatsten met die schijf naast je MacBook? (ivm kleur)
Deze is inderdaad wel érg duur

[ Voor 20% gewijzigd door Superhuuper op 29-06-2007 14:32 ]
Voor de duidelijkheid: mijn post was geen reactie op jouw post, maar een algemene post (mooie 2.5 inch behuizing). Het gaat hier om een 2.5 SATA/USB behuizing zonder FireWire aansluiting (Ik heb idd de zilveren). Ik wil best een foto maken naast mijn MacBook maar deze is momenteel in reparatie. Wordt dan volgende week ofzo.Superhuuper schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:31:
[...]
Die ziet er niet verkeerd uit
Ik neem aan dat je de zilveren uitvoering hebt?
Zou je eens een foto kunnen plaatsten met die schijf naast je MacBook? (ivm kleur)
Ik heb voor precies dezelfde configuratie gekozen en dus ook besteld. Ik vind het een mooie oplossing!Damsplaat schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:37:
Ben zelf erg gecharmeerd van deze, interen SATA extern eSata+USB2.0
Denk dat ik die ga halen voor mijn macbook, €28 bij zercom, +€105 voor een hitatchi 5k160, kan ik weer even vooruit
eSata is vooral handig als je ook een redelijk recente vaste compu hebt, zodat je extra snel je schijf kan benaderen. Helaas heb ik nog nergens een SATA FireWire+USB schijf kunnen vinden, heb ik wel voor mijn 3,5" externe schijf.
[afbeelding]
Deze is er ook icm een docking station voor in je 3,5" fdd bay, heb je een diskette van 160GB ipv 1,44MB![]()
[afbeelding]
Ook mooi maar wel alleen voor 2,5" IDE hd's, verkrijgbaar in roestvrij staal en zwart;
http://www.kingwin.com/product_pages/kf25t.asp
http://www.kingwin.com/product_pages/kf25tbk.asp
Met bijpassend 3,5" dock;
http://www.kingwin.com/product_pages/kf25.asp
http://www.kingwin.com/product_pages/kf25bk.asp
Ik ga dus m'n macbook harddrive vervangen, maar weet iemand of deze:
http://shop.transcend.nl/...il.asp?ItemID=TS0GSJ25S-S
behuizing geschikt is?
behuizing geschikt is?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ja die heb ik en werkt prima. Nadeel is dat je altijd twee USB poorten nodig hebt (een voor voeding en een voor usb). Daarnaast heeft de behuizing geen aan/uit knop.RobbieB schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:49:
Ik ga dus m'n macbook harddrive vervangen, maar weet iemand of deze:
behuizing geschikt is?
Hmm.. van die usb-poorten is idd een nadeel. Iemand enig idee of er een behuizing is die het op 1 usb poort kan doen? zonder extra usb- of externe voeding? of bestaan deze niet?donaldo schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:35:
[...]
Ja die heb ik en werkt prima. Nadeel is dat je altijd twee USB poorten nodig hebt (een voor voeding en een voor usb). Daarnaast heeft de behuizing geen aan/uit knop.
Mijn LaCie 2,5" schijf draait wel op een enkele USB aansluiting zolang ie maar direct aan de Mac hangt dus het zou moeten kunnen.
Inderdaad erg mooi, doe mij maar een 3.5'' dock en 2x 2.5'' behuizingen, handig om even mijn externe laptopschijfjes in mijn PC te stoppen zonder een boel aan kabels te hebben over het bureau!Kapitein Prozac schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:09:
Ook mooi maar wel alleen voor 2,5" IDE hd's, verkrijgbaar in roestvrij staal en zwart;
Alleen wel zeer jammer dat ze nergens in europa te koop schijnen te zijn.
Maar dan zit je mac dus ook aan de stroom. Ik wil het dus zo hebben dat als ik op de batterij van mijn MacBook werk hij het dan ook doet. En verkoopt LaCie trouwens losse behuizingen?Kapitein Prozac schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 00:06:
Mijn LaCie 2,5" schijf draait wel op een enkele USB aansluiting zolang ie maar direct aan de Mac hangt dus het zou moeten kunnen.
Die 2,5 is wel erg mooi. Alleen jammer dat er alleen ide in zit. In mijn mac zit een sata schijf en dat gaat niet passen.Kapitein Prozac schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:09:
Wellicht deze: http://www.kingwin.com/product_pages/jt25eubk.aspBigg Balls schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:55:
[...]
Die 2,5 is wel erg mooi. Alleen jammer dat er alleen ide in zit. In mijn mac zit een sata schijf en dat gaat niet passen.
Mmm ik ben ook op zoek. Maar dan naar een externe HDD die gewoon al in een case zit. Maargoed, ik weet echt niet meer welke merken nou een beetje goed zijn. Lacie heeft van die leuke MObile dingen maar ik lees er niet echt goede reviews over. Wat ik zoek:
- 250GB
- Liefst Mobile, dus voeding via usb
- Past bij iMac
- Stil
Owja en nog 1 ding voor de Leopard bezitters: Maakt het uit als je externe HD kleiner is dan je interne? Voor Time Machine, gaat hij dan de oudste data op een gegeven moment opschrijven?
Sorry dat ik hier geen eigen topic over open, maar zijn mijn enige vragen...
- 250GB
- Liefst Mobile, dus voeding via usb
- Past bij iMac
- Stil
Owja en nog 1 ding voor de Leopard bezitters: Maakt het uit als je externe HD kleiner is dan je interne? Voor Time Machine, gaat hij dan de oudste data op een gegeven moment opschrijven?
Sorry dat ik hier geen eigen topic over open, maar zijn mijn enige vragen...
Time machine gaat dat sowieso op een gegeven moment doen, want als je een film op je hd zet dan zet time machine die over en als je hem delete dan staat hij natuurlijk nog wel in je time machine.
verder heb ik ook dezelfde eisen als jou
Ik vind de WD passport wel mooi, de witte dan. Maar die verkopen ze hier niet in de buurt en wil hem eigenlijk morgen even halen.
Als je bij de instellingen van time machine kijkt, kan je zien hoe hij back-ups maakt.
verder heb ik ook dezelfde eisen als jou
Ik vind de WD passport wel mooi, de witte dan. Maar die verkopen ze hier niet in de buurt en wil hem eigenlijk morgen even halen.
Als je bij de instellingen van time machine kijkt, kan je zien hoe hij back-ups maakt.
[ Voor 10% gewijzigd door willy83 op 29-10-2007 21:02 ]
Ik ga ook voor de WD passport wit als ik Leopard heb. Maar over timemachine, kan je zeggen dat bepaalde mappen niet gebackupd hoeven te worden? De DVDs in mijn downloadsmap hoef ik niet te backuppen, zo weer binnen te slurpen...
Ja, dit kan, echter kun je niet instellen welke mappen je bv. wel gebackuped wilt hebben. Dus alleen welke niet.rlr schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:45:
Ik ga ook voor de WD passport wit als ik Leopard heb. Maar over timemachine, kan je zeggen dat bepaalde mappen niet gebackupd hoeven te worden? De DVDs in mijn downloadsmap hoef ik niet te backuppen, zo weer binnen te slurpen...
Waarom wordt er eigenlijk zo weinig freecom gebruikt.
De TOUGHDRIVE is zowel in grijs met alleen USB,
als ook voor MAC (wit) met USB en firewire te krijgen.
Het grootste voordeel (buiten de gel-casing) is natuurlijk dat hij een geintegreerde usb aansluiting heeft. Geen kabel meer nodig!
Ken geen enkele andere fabrikant die dit heeft, en daar snap ik al helemaal niks van!!
Wie wil er nou constant met kabels rond lopen
Het grootste voordeel (buiten de gel-casing) is natuurlijk dat hij een geintegreerde usb aansluiting heeft. Geen kabel meer nodig!
Ken geen enkele andere fabrikant die dit heeft, en daar snap ik al helemaal niks van!!
Alleen hij is erg lelijk! En het topic geeft toch duidelijk aan "mooie"utilman schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:07:
Verwijderd
@davidgilmour.
waar heb je deze drive vandaan?

vind het wel een flex ding.

offtopic:
zet je PM eens aan joh
zet je PM eens aan joh
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 11:00 ]
De link moet van www.engadget.com of http://www.akihabaranews.com/en/ komen en dan van begin januari denk ik. Ik had het toen gelezen op een van die twee sites die naar die japanse site linken. Het is wel een IDE behuizing iirc.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:59:
@davidgilmour.
[afbeelding]
offtopic:
zet je PM eens aan joh
http://www.geekstuff4u.com/product_info.php?products_id=491Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:59:
@davidgilmour.
[afbeelding]
offtopic:
zet je PM eens aan joh
Daar kun je m kopen
7400 Wp op het dak
Zijn er ook nog mensen die een externe behuizing weten waarbij er een adapter wordt meegeleverd, want de enige die ik kan vinden zijn met 2 usb-kabels, waarvan er 1 voor de voeding is.
Dan zul je moeten kijken naar een kleine 5 volts voeindg. Je heb dan één usb stekker aan de computer voor data (en een beetje prik) en een tweede usb stekker in een voeding voor extra prik.
Zo'n voeindg kost ongeveer 5 euro..
Zo'n voeindg kost ongeveer 5 euro..
7400 Wp op het dak
Het valt mij ook inderdaad op dat Freecom eigenlijk niet voorkomt in deze topic.utilman schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:07:
Wij hebben hier thuis eigenlijk alleen Freecom schijven (Datatank 1TB, 2x 250GB schijf en een mobile 80GB).
Ik vind alle schijven een mooi strak design hebben. De schijven werken allemaal prima met windows en mac. De schijven werken zelf perfect met de Airport Extreme samen.
Tevens zijn ze allemaal muisstil. Dit komt omdat er geen fan in zit (op de datatank na dan). De aluminium case zorgt voor de warmte afvoer, zoals bij de MBP.

MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports
Ik heb nog nooit een 2.5" HD case gezien welke warm werd of geluid maakte. Dit komt simpelweg omdat er niets in kan zitten wat warm wordt, de USB poort kan maar 2.5 watt leveren, dus de gehele behuizing met HD kan maar 2.5 watt gebruiken en omzetten in warmte, en daar heb je echt geen fan voor nodig..Sephone schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:56:
[...]
Tevens zijn ze allemaal muisstil. Dit komt omdat er geen fan in zit (op de datatank na dan). De aluminium case zorgt voor de warmte afvoer, zoals bij de MBP.
[afbeelding]
7400 Wp op het dak
Ja, sorry had het hier over de grotere schijven met externe voeding.theodouma schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:13:
[...]
Ik heb nog nooit een 2.5" HD case gezien welke warm werd of geluid maakte. Dit komt simpelweg omdat er niets in kan zitten wat warm wordt, de USB poort kan maar 2.5 watt leveren, dus de gehele behuizing met HD kan maar 2.5 watt gebruiken en omzetten in warmte, en daar heb je echt geen fan voor nodig..
MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports
hihi sorry voor de kick... Maar ik heb hetzelfde probleem als wat hierboven staat, de Conceptronic behuizing die ik hier heb is gewoon ronduit brak en het ding werkt maar zelden. Ik was ook op zoek naar een voeding, maar toen ik naar Conceptronic mailde kreeg ik mijn mail weer terug, ze zijn niet te bereiken....NCK schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:55:
[...]
Had ik ook last van, echter na een mailtje richting conceptronic direct een voeding opgestuurd gekregen... En dan werktie perfect!
Enig idee hoe ik ook een voeding los kan peuteren?
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Verwijderd
Weet iemand hoe je de huidge LaCie Mobile Porsche USB2/FW drive kan uitlezen op merk van ingebouwde schijf? De huidige versie wordt door Apple Disk Utility, maar ook door Windows Apparaat Beheer/Schijf Beheer, weergegeven als LaCie i.p.v. 'hd fabrikant + model nummer'. Ik had vroeger een 'oudere' versie van deze Mobile Porsche schijf, en daarbij kon ik het wel uitlezen. Zo zag ik dat het bijvoorbeeld om een Hitachi schijf gaat. Suggesties zijn welkom.
Verwijderd
Ik heb zelf deze behuizing gekocht voor mijn oude 80GB MacBook schijf:

Hij is stevig, schijf is eenvoudig te monteren en ik vind hem er wel netjes uit zien. Ook past de witte meegeleverde usb kabel goed bij mijn MacBook.
Koste +/- 11 euro bij azerty

Hij is stevig, schijf is eenvoudig te monteren en ik vind hem er wel netjes uit zien. Ook past de witte meegeleverde usb kabel goed bij mijn MacBook.
Koste +/- 11 euro bij azerty
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 13:36 ]
Windows?Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:55:
Weet iemand hoe je de huidge LaCie Mobile Porsche USB2/FW drive kan uitlezen op merk van ingebouwde schijf? De huidige versie wordt door Apple Disk Utility, maar ook door Windows Apparaat Beheer/Schijf Beheer, weergegeven als LaCie i.p.v. 'hd fabrikant + model nummer'. Ik had vroeger een 'oudere' versie van deze Mobile Porsche schijf, en daarbij kon ik het wel uitlezen. Zo zag ik dat het bijvoorbeeld om een Hitachi schijf gaat. Suggesties zijn welkom.
(staat ook merk/type in de 'hardware-lijst' - dat werkt natuurlijk niet als je 'm HFS hebt geformatteerd)
Late reactie, maar ik heb een Freecom Classic 250GB USB2.0, en die werkt toch echt niet op mijn Macs (MacOSX 10.4)... sterker nog, het wordt officieel niet ondersteund bij dat model.Sephone schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:56:
[...]
Het valt mij ook inderdaad op dat Freecom eigenlijk niet voorkomt in deze topic.
Wij hebben hier thuis eigenlijk alleen Freecom schijven (Datatank 1TB, 2x 250GB schijf en een mobile 80GB).
Ik vind alle schijven een mooi strak design hebben. De schijven werken allemaal prima met windows en mac. De schijven werken zelf perfect met de Airport Extreme samen.
[afbeelding]

Needless to say dat ik geen Freecom-schijven meer kocht daarna.
[ Voor 42% gewijzigd door Ramzzz op 28-01-2008 22:02 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Ja, WindozeRamzzz schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:59:
[...]
Windows?
(staat ook merk/type in de 'hardware-lijst' - dat werkt natuurlijk niet als je 'm HFS hebt geformatteerd)
Wat merk/type betreft, ik vermoed dat de LaCie firmware de vendor id van de hdd onderdrukt.
Vandaag heb ik m'n via eBay bestelde behuizing binnengekregen. € 5,50 inclusief verzendkosten 
Het ding is grotendeel van (heel dun) metaal. De afwerking is redelijk.

Schrijven gaat met 18 MB/s en lezen 20 MB/s. Dit met het kopiëren van een 700 MB bestand.
Leuk is ook dat ik maar 1 USB connector nodig heb terwijl de Transcend behuizing er 2 nodig heeft (met dezelfde schijf). Ook netjes is dat de schijf stopt met draaien zodra deze unmount wordt.
* tweak_dude is tevreden
Edit: grr gare imageshack
Het ding is grotendeel van (heel dun) metaal. De afwerking is redelijk.

Schrijven gaat met 18 MB/s en lezen 20 MB/s. Dit met het kopiëren van een 700 MB bestand.
Leuk is ook dat ik maar 1 USB connector nodig heb terwijl de Transcend behuizing er 2 nodig heeft (met dezelfde schijf). Ook netjes is dat de schijf stopt met draaien zodra deze unmount wordt.
* tweak_dude is tevreden
Edit: grr gare imageshack

[ Voor 10% gewijzigd door tweak_dude op 06-03-2008 19:49 ]
Excuses voor de kick, maar ik vind het erg jammer dat dit topic dood is en ben benieuwd naar jullie bevindingen in 2009.
Ikzelf heb de Vantec NexStar 3 zwart gehad maar was niet tevreden over de kwaliteit van de behuizing (het gedeelte dat gescheiden kan worden waar de schroefjes in zitten). Iets wat ik erg mooi vind, zijn de behuizingen van WD maar dan zit je gelijk vast aan een HDD. Mijn voorkeur gaat uit naar wit en ik heb bij Azerty een grote collectie gevonden en ben benieuwd naar jullie ervaringen met de:
- ASUS VENTO BS-F322 - Storage enclosure - 2.5" - SATA-150 - Hi-Speed USB - wit
- Cooler Master Xport 251 - Storage enclosure - 2.5" - SATA-300 - 300 MBps - Hi-Speed USB - zwart
- Transcend StoreJet 2.5" - Storage enclosure - 2.5" - SATA-150 - 60 MBps - Hi-Speed USB - zilver
- Thermaltake Vi-ON - Storage enclosure - 2.5
Dit vind ik wel de mooiste (en dan in het wit of zwart)
Ikzelf heb de Vantec NexStar 3 zwart gehad maar was niet tevreden over de kwaliteit van de behuizing (het gedeelte dat gescheiden kan worden waar de schroefjes in zitten). Iets wat ik erg mooi vind, zijn de behuizingen van WD maar dan zit je gelijk vast aan een HDD. Mijn voorkeur gaat uit naar wit en ik heb bij Azerty een grote collectie gevonden en ben benieuwd naar jullie ervaringen met de:
- ASUS VENTO BS-F322 - Storage enclosure - 2.5" - SATA-150 - Hi-Speed USB - wit
- Cooler Master Xport 251 - Storage enclosure - 2.5" - SATA-300 - 300 MBps - Hi-Speed USB - zwart
- Transcend StoreJet 2.5" - Storage enclosure - 2.5" - SATA-150 - 60 MBps - Hi-Speed USB - zilver
- Thermaltake Vi-ON - Storage enclosure - 2.5
Dit vind ik wel de mooiste (en dan in het wit of zwart)
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Iets wat ik jammer vind aan de bovengenoemde behuizingen is het gebrek aan FW800, dan ga je eenmaal voor een mooi mac uiterlijk... en laat je de mooiste aansluiting links liggen
Rmanen schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:27:
Iets wat ik jammer vind aan de bovengenoemde behuizingen is het gebrek aan FW800, dan ga je eenmaal voor een mooi mac uiterlijk... en laat je de mooiste aansluiting links liggen