Laptop uitgezocht: Goede keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet!

Voor mijzelf ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn budget ligt op maximaal 1750 euro. Dit is het absolute maximum.

De laptop zal vaak mee naar school moeten, dus hij moet niet al te zwaar zijn. Een 17"-scherm is dus niet echt de bedoeling. Verder moet de laptop in staat zijn om games van tegenwoordig goed te kunnen draaien. Ten slotte ben ik gewend nogal veel tegelijk te doen. Multitasken moet voor het ding dus geen probleem zijn.

De volgende laptop had ik uitgezocht.

Bij Laptops4u.nl de Asus F3JP-AP041M:
  • Intel Core 2 Duo T7200
  • 2048 MB DDR2 667 Mhz
  • ATI Mobility Radeon X1700 512MB
  • 100 GB S-ATA 7200 RPM
  • 15.4" WXGA ColorShine TFT
Dit alles inclusief pixelgarantie en windows voor € 1747,-.

Nu is mijn vraag, is dit een verstandige keuze en/of is er nog iets beters te krijgen binnen mijn budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Prima laptop lijkt me. Een snellere graka zul je niet vinden in een 15.4" laptop. De C2D T7200 is een mooie CPU. Verder een snelle HDD en 2GB geheugen. Lijkt me een prima laptop. Verder een goed merk en 2 jaar garantie. Je zou andere laptops binnen het budget kunnen zoeken (er loopt ook een draadje met een budget van 1600 op GoT) en kijken of die mooier/beter zijn. Ik ga zelf niet zoeken iig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Laptop rond de 1600 euro

Dit is een topic met de budget van 1600 (waar gremlin het over had?). Hier hebben ze de Asus ook genoemd, verschil is de 7200rpm schijfje en 5400 in de andere topic. Misschien verklaard dat de prijsverschil.

Het kwam er op neer dat de Asus meer voordelen biedt op hardware en garantie. (2 Jaar garantie 1 jaar op batterij, snellere videokaart, merk, gratis tas/muis, betere accu) maar de Zepto op de resolutie van de beeldscherm (1600x nogwat ipv 1280x800) en een schijfje van 7200 rpm. Maar bij jou gekozen configuratie is de schijfje al 7200, dus valt dat voordeel weg bij de Zepto.

[ Voor 42% gewijzigd door BoyzNDaHood op 08-01-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe groot is het verschil tussen een 7200rpm en een 5400rpm harde schijf? Is dit groot of is dit bijna te verwaarlozen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Geen idee, moet je ff benchmarks op zoeken etc. Hier zeggen ze dat 7200 rpm veel beter is. Ik heb zelf alleen met 4200 en 5400 rpm gewerkt in notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
7200rpm is natuurlijk sneller. De ene vind het werkelijk onmisbaar. Echter heb ik zelf 5400rpm en vind ik ook niet traag. Misschien is het omdat ik de vorige jaren nog verslagen maakte op een Pentium II 350MHz met XP (had ook wel snellere PC hoor :P ). Ik denk dat ik daar ook wel geduld heb opgebouwd. Ik ga me niet druk maken als een game 10 seconden langer moet laden. Dat is verder helemaal persoonlijk, maar zelf vind ik 5400rpm genoeg. Mijn buurjongen heeft een 4200rpm, en dat merk je wel echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik vind het verschil absoluut te merken, het krikt de algemene snelheid op. Als je voor 7200 rpm kunt kiezen, zou ik het zeker doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:34:

De volgende laptop had ik uitgezocht.

Bij Laptops4u.nl de Asus F3JP-AP041M:
Helaas voor jou, wordt deze niet meer verkocht bij laptops4u. Volgens mij nergens in Nederland en er is ook nergens bekend, wanneer deze notebook binnenkomt. Je zou eventueel even in Duitsland kunnen kijken.

Ik vind dat zelf ook jammer, want ik wou hem ook gaan aanschaffen.

Verder vindt je hier een review.

Laat even van je horen als je hem gevonden hebt.

In dit forum staat dat ie binnenkort bij centralpoint weer op voorraad is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:39:
[...]

Helaas voor jou, wordt deze niet meer verkocht bij laptops4u. Volgens mij nergens in Nederland en er is ook nergens bekend, wanneer deze notebook binnenkomt. Je zou eventueel even in Duitsland kunnen kijken.

Dat zou wel heel erg jammer zijn ja. Ik heb inmiddels Laptops4u een mailtje gestuurd met de vraag wanneer ze denken dat ze deze kunnen leveren. Even afwachten maar. Bij centralpoint zie ik hem niet eens op de website staan.

Laptop in duitsland kopen is toch niet echt de bedoeling, want dan zit ik ook met een heel andere toetsenbord-indeling.

Edit: Ook Centralpoint en Salland maar eens een mailtje gestuurd...We wachten af..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:02:
[...]

Laptop in duitsland kopen is toch niet echt de bedoeling, want dan zit ik ook met een heel andere toetsenbord-indeling.
In principe kun je in Duitsland ook vragen naar een QWERTY toetsenbordindeling heb ik me laten vertellen. Meestal kost dat wel extra, maar het is wel mogelijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En kun je me dan ook vertellen waar in Duitsland ze deze laptop verkopen? Kan hem namelijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan dat hier op mijn werk niet uitzoeken, maar bij alternate.de heb ik hem in ieder geval zien staan, hoewel het niet helemaal dezelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Prima laptop, even nog over de HDD. Ik heb zelf gemerkt dat het verschil niet alleen in de snelheid van de Harde Schijf ligt maar ook aan de cache. Ik heb hier een 4200rpm inzitten (PC van 5 jaar oud :P) met 2MB cache en dit is echt een butt-HDD, wel van een A-merk. Terwijl in mijn andere laptop (3 jaar oud ofzo) een 4200rpm zat, maar dan met 8MB cache. Alhoewel het weinig verschil lijkt, was de laptop VEEL sneller dan de gewone PC.

Overigens heb ik hier nog een linkje voor je met nog online winkels die deze laptop hebben, waaronder Laptops4u en CentralPoint btw. Hij komt trouwens waarschijnlijk zondag binnen bij CentralPoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:39:
[...]

Dit is niet geheel waar, deze laptop is gewoon te bestellen via Laptops4U aangezien ik er eentje bezit. Ik had echter wel begin december besteld. Na 7 werkdagen had ik hem thuis ontvangen.
Wat Laptops4U op de site aangeeft is dat de leverancier van hun geen voorraad erover hebben, maar dit betekend nog niet dat zij het niet kunnen bestellen bij Asus. Wat overigens ze bij mij hadden gedaan.

Kortom, als ik jou was had ik die voorraad niet zo serieus genomen. Mijn advies is er gewoon voor te gaan, mocht het langer dan 5 a 6 werkdagen duren, gewoon even bellen of mailen. Je dan vervolgens nog beslissen of je erop wacht of je deze bestelling annuleerd. Ten slotte als je hem niet besteld, dan zul je ook nooit weten hoe het gaat duren. ;)

Ik heb overigens een Asus F3Jp met een C2D T5600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:07:
[...]

Dit is niet geheel waar, deze laptop is gewoon te bestellen via Laptops4U aangezien ik er eentje bezit.

Ik heb overigens een Asus F3Jp met een C2D T5600
Ik heb het ook niet uit eerste hand, maar binnen een ander notebook topic hier was er iemand die contact had opgenomen met laptops4u en die had te horen gekregen dat ze de notebook niet konden leveren. Bovendien zei ik dat de notebook niet meer verkocht werd, dat betekent dat ze dat eerst wel gedaan hebben.

Maar wellicht kan de ts het proberen.

@PCMedic: Hoe bevalt die?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Wat moet ik verstaan onder pixelgarantie (afgezien van welke laptop je ook koopt)?

Dat de laptop die je koopt gegarandeerd geen dode pixels heeft binnen 5 dagen na de aankoop?
Of een echte garantie dat ie nooit dode pixels krijgt?

Mocht het het eerste zijn > waar geef je in godsnaam je geld aan uit? Ooit eens gekeken naar het percentage laptops/tfts dat binnen x aantal dagen een dode pixel heeft? Dat is echt te verwaarlozen en daar zou jij je geld nu aan spenderen? Mij niet gezien.

Mijn ervaring met pixelgarantie is dat het een easy-money manier is om mensen net die € euro extra uit hun zak te kloppen.

[ Voor 34% gewijzigd door max op 09-01-2007 22:41 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Laptops4u heeft de laptop niet op voorraad. Ook de leverancier niet. Voor de duidelijkheid hieronder de email die ik van Laptops4u kreeg.

Hoi Kevin,

Op dit moment is de F3Jp niet voorradig en is er nog geen verwachte leverdatum bekend. Ik kan dus helaas nog niet aangeven wat de verwachte levertijd is.

Met vriendelijke groet,

Jan Bax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat met hetzelfde dilemma als jij. Waarom ga je niet voor de Asus F3JA, zie topic: Laptop rond de 1600 euro. Heb ik ook gedaan.

Iets mindere configuratie maar ook een prima laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze al gezien ?

HP Compaq RH393EA Business notebook pc van 1339 voor 799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Mooie laptop hoor, zelf wacht ik tot de Asus A8S (T7200, 2GB, Geforce Go 7700 512MB, 14.1" scherm) beschikbaar wordt, net iets kleiner en snellere graka, maar deze is zeker een mooie machine.

Die Compaq is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar alleen al door de onboard video.

[ Voor 18% gewijzigd door LordLynx op 10-01-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Laptop bevalt mij erg goed, ik gebruik hem voornamelijk voor school. Binnenkort ga ik even de overbodige Asus programmatjes verwijderen waardoor ie nog sneller wordt. Wat betreft de kwaliteit van de behuizing is zeer goed te noemen, wanneer ik bijv het scherm met één hand wil open doen, dan gaat de onderkant ook mee omhoog, wat betekend dat ie goed aan de beugels vast zit.

Laptop is standaard uitgerust met een zeer goede webcam. Daarnaast heeft ie standaard een 9 cell accu. Wanneer deze volledig is opgeladen geeft Win MCE aan dat hij iets meer dan 5 uur erop kan werken. (Wifi/Bluetooth uit, scherm helderheid op het laagst, power gear op de laagste stand)

Wat betreft de performance van de x1700 is zeer goed te noemen, ik heb echter tot nu toe alleen maar een 3Dmark 05 gedraaid met standaard dirvers en kwam op een score van ongeveer 3800 a 3900. (Deze score kan zeker weten hoger uit komen als ik wat meer tijd had om deze laptop fine te tunen)

Overigens wat ik echt bij deze laptop op merkte was, nadat hij die benchmark had gedraaid totaal niet warm of heet aanvoelde.

Ik zal binnenkort wel even wat games draaien wanneer ik meer tijd over heb.

Kortom ben ik zeer tevreden.

Ps: Ik heb standaard een T5600 CPU in deze laptop en dat ding draait als een terelier bij multitasking. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:44:
Nee. Laptops4u heeft de laptop niet op voorraad. Ook de leverancier niet. Voor de duidelijkheid hieronder de email die ik van Laptops4u kreeg.

Hoi Kevin,

Op dit moment is de F3Jp niet voorradig en is er nog geen verwachte leverdatum bekend. Ik kan dus helaas nog niet aangeven wat de verwachte levertijd is.

Met vriendelijke groet,

Jan Bax
Grappig, ik had een soort gelijke email ontvangen van Jan Bax.
Echter doen ze bij Laptops4U echt alles om deze laptop op tijd te leveren. Bij mijn bestelling hadden ze de duurste model besteld en de CPU en intern geheugen gedowngraded naar een T5600 en 1 slot 1024 MB geheugen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 00:55
Pas op met de Laptop4U.nl dit was voorheen "de laptopper" daar zijn hier op tweakers nog wel eens berichten over verschenen. Er zijn veel mensen benadeeld in het verleden toen zij failliet gingen, De website is bijna 1 op 1 overgenomen vandaar dat het me opviel. "De Laptopper" zat ook in wijk en aalburg. Tip nooit betalen voordat je de laptop geleverd krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Han van Vilsteren schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:04:
Pas op met de Laptop4U.nl dit was voorheen "de laptopper" daar zijn hier op tweakers nog wel eens berichten over verschenen. Er zijn veel mensen benadeeld in het verleden toen zij failliet gingen, De website is bijna 1 op 1 overgenomen vandaar dat het me opviel. "De Laptopper" zat ook in wijk en aalburg. Tip nooit betalen voordat je de laptop geleverd krijgt!
Dit klopt niet helemaal want Laptops4U is gewoon een geheel nieuwe bedrijf waar werknemers van voorheen 'De laptopper' heeft aangenomen. Wat betreft de betrouwbaarheid van deze bedrijf is gewoon weg goed te noemen, wanneer je deze vergelijkt met andere webshops. Ik had in ieder geval mijn laptop op rembours besteld.

En wat betreft die tip van jou, geldt dat niet voor alle webshops waar je grote bedragen spendeert?

Ps: Uit jou verhaal lijkt het of je vroeger een keer bent opgelicht door 'De laptopper'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kickje..maar om een goede reden...

Ik denk een verklaring te hebben waarom de F3JP niet leverbaar is....

Na informeren bij Complus, ook een shop die de f3jp op hun site hadden staan, maar waar ie niet voorradig was, kreeg ik het volgende mailtje terug..

----------------------------------------------------------------------
Geachte heer Swelsen,

Bij deze zouden wij u willen aangeven dat het leveren van de Asus laptop met zoekterm/bestelcode 20327 ongeveer 1 week in beslag zal nemen, reden hiervan is; Alle nieuwe laptop van Asus zullen worden uitgeleverd met die nieuwe Windows Vista en deze mogen pas uitgeleverd worden volgende week.
Wanneer deze laptop deze week besteld mocht worden verwachten wij die dus in de loop van volgende week uit te kunnen leveren.

Hoop u met deze reactie voldoende van dienst te zijn geweest, bij eventuele vragen en/of opmerkingen vernemen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

---------------------------------------------------------

Zou het dan gewoon om vista gaan? Zou Asus wachten met het uitleveren van deze laptop totdat ze er Vista bij kunnen doen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed..we zijn alweer een tijdje verder..

Vandaag maar weer eens wat rondgemaild over de F3JP. En waarempel! Laptops4u kon mij melden dat ze het model hadden binnengekregen en weer konden leveren!
Vanavond dus maar gelijk besteld...Ik ben benieuwd...ik hou jullie op de hoogte.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:05:
Goed..we zijn alweer een tijdje verder..

Vandaag maar weer eens wat rondgemaild over de F3JP. En waarempel! Laptops4u kon mij melden dat ze het model hadden binnengekregen en weer konden leveren!
Vanavond dus maar gelijk besteld...Ik ben benieuwd...ik hou jullie op de hoogte.. 8)
Hoop voor je dat ie snel binnen is. Ik denk als je vanavond had besteld dat ie maandag a dinsdag bij je binnen is.

Welke type heb jij trouwens besteld? met 6 cell of 9 cell accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PCMedic schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:38:
[...]

Hoop voor je dat ie snel binnen is. Ik denk als je vanavond had besteld dat ie maandag a dinsdag bij je binnen is.

Welke type heb jij trouwens besteld? met 6 cell of 9 cell accu?
Ik heb de AP041M besteld. Deze heeft een 9-cells accu. Verder heb ik hem besteld met een 100GB 7200RPM...Heb vandaag telefonisch contact gehad met laptops4u, ze hadden er 2 liggen (er is er dus nog 1 over!), ze zouden em maandag in orde maken, en dan bij mij bezorgen..(dat doen ze schijnbaar zelf..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:35:
[...]

... ze zouden em maandag in orde maken, en dan bij mij bezorgen..(dat doen ze schijnbaar zelf..)
Klopt:
# Bezorging bestellingen onder rembours door eigen koerier: u hoeft niet de hele dag thuis te blijven, een dag vooraf wordt er een afspraak voor bezorging gemaakt
* Scipionyx wacht nog op z'n V1JP :z (besteld op 25 januari, maar niet op voorraad)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:26

Leedbek

Luuk Luchtloper

Interessant topic! Ik ben zelf namelijk ook op zoek naar de Asus F3JP-AP041M, en ken de problemen wat betreft slechte leverbaarheid.
/me bookmarked
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:02:
[...]
Edit: Ook Centralpoint en Salland maar eens een mailtje gestuurd...We wachten af..
Heb je al reactie van Salland? Ik ben erg benieuwd, omdat ik hem daar wil gaan bestellen. Kun je eens laten weten wat zij te melden hadden over de leverbaarheid van de F3JP? Op de site staat ie al weken op 'meer dan 10 dagen'.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Centralpoint en Laptops4u kunnen de AP041M in ieder geval niet meer leveren. Laptops4u had dus van de week een nieuwe partij binnengekregen, maar die zijn ook allemaal weer weg (ik ga er dus daar 1 van krijgen..) Bij Centralpoint is de AP041M ook van de website verdwenen, dus ik denk niet dat zij em voorlopig kunnen leveren. Bij Salland staat ie wel nog op de website, maar de levertijd staat ook daar al weken op langer dan 10 dagen, en ze hebben gewoon geen idee of en wanneer dat ze em nog binnenkrijgen.

De AP026C komt bij Laptops4u binnen een paar weken weer binnen hebben ze me verteld maar ook deze hebben ze nu niet op voorraad, ook bij Salland staat de levertijd op binnen 10 werkdagen. Wat betreft deze laptop, let op! Deze is vrijwel gelijk aan de AP041M, maar wordt geleverd met slechts een 6-cells accu. Dit heeft als voordeel dat de accu niet meer uitsteekt, (wat bij de AP041M wel het geval is) maar heeft als (groot) nadeel dat de laptop veel minder lang mee gaat met de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie toevallig of zo'n 9-cells batterij achteraf kan bijbesteld worden? Dan zou het nieuwe model voor mij ook wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:08:
Weten jullie toevallig of zo'n 9-cells batterij achteraf kan bijbesteld worden? Dan zou het nieuwe model voor mij ook wel kunnen.
4Launch verkoopt los de 6 cell accu, misschien dat je hun even kunt bellen of de 9 cell verkrijgbaar is? en voor welke prijs? Zo niet, probeer het dan eens bij Laptops4U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:50
Voor degenen die op zoek zijn naar een F3JP-AP041M, laptops4u heeft nog 1 exemplaar in de aanbieding. Ik had in eerste instantie de laatste besteld, maar bij bevestigingsmail kreeg ik te horen dat er nog 1 beschikbaar is. Dus snel bestellen.
Pagina: 1