Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Vista] Scherm bevriest PC hangt.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bernaar
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23-08 10:57
Ik heb Windows Vista Ultimate geinstalleerd. Nu komt het regelmatig voor (een paar keer per dag) dat de laptop gewoon vastloopt. Het scherm bevriest dan, d.w.z. dat je niks meer kan doen, cursor niet bewegen, ctrl+alt+delete werkt niet, etc. Alleen een harde reset is wat je dan kan doen.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn met hetzelfde probleem en wellicht een oplossing. Ik heb de volgende laptop:

Jewel Brilliant 2775 (systeem specs)

Verder heb ik de drivers door windows standaard laten installeren. Het gebeurt tot nu toe (maar kan toeval zijn) met name als ik filmpjes kijk (bijv. youtube) of java-applets draai (yahoo chess).
Ik hoop dat jullie er iets in herkennen en wellicht een idee hebben.

• EN-IS
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01-11 13:10

EN-IS

ChinaKorting.nl

Ik heb hiero hetzelfde probleem maar ik hoef mijn pc niet te herstarten, ongeveer na 10 tot 15 seconden functioneerd alles weer...

ik heb een HP Pavilion Media Center tv m7680.nl-a pc (Systeem Specs!) en hierin zit een Nvidia Geforce 7500LE.

Mijn PC hangt ongeveer 5 tot 10x. In het eerste instantie, heb ik na advies van een tweaker;

- Alle onnodige hardware apparaten uitgeschakeld
- Al mijn visuele instellingen en dergelijke uitgezet
- Virtueel geheugen verhoogt van 1300MB naar 2500MB
quote:
Virtueel geheugen vind je door: Deze Computer > Eigenschappen > Tabblad Geavanceerd > Prestaties, Instellingen > Tabblad Geavanceerd > Wijzigen

Visuele effecten vind je door: Deze Computer > Eigenschappen > Tabblad Geavanceerd > Prestaties, Instellingen.
PC opnieuw opgestart en geprobeerd het probleem opnieuw te veroorzaken maar het bleek dat dat niet hoefte, want het probleem deed zich nog steeds voor.

Ik kwam erachter dat het gehang van me PC werd veroorzaakt door mijn videokaart, waarschijnlijk door de drivers (het zijn wel vista drivers).

Ik kam hier achter toen Vista met een popup kwam;
quote:
Video Hardware Error
Description
A problem with your video hardware caused Windows to stop working correctly.
http://du.en-is.com/files/VideoCard_T.jpg

Wat je kunt doen is proberen zoveel mogelijk VISTA drivers van alle hardware die je hebt te installeren, ook die van je ATI kaart. Check daarna of er nog steeds problemen zijn, de Vista diagnostic tool is zeer behulpzaam;

- Start > Control Panel > System and Maintenance > Problem Reports and Solutions > View Problems History

EN-IS wijzigde deze reactie 16-12-2006 15:17 (7%)
Reden: typos

ChinaKorting.nl - Bestellen uit China met Korting! | Couponcodes - Aanbiedingen - Reviews | [F] - [T]

• Bernaar
Ok goede uitgebreide reactie, bedankt. Ik neem dus aan dat het probleem ook in de videokaartdriver zit. Het probleem is alleen dat ik geen (nieuwe) driver kan vinden voor Vista voor mijn ATI Mobility Radeon 9000.

Aangezien Vista echt bevriest moet ik een harde reboot doen en komt er geen melding in de Problem History te staan.

Bernaar wijzigde deze reactie 16-12-2006 17:26 (3%)

• EN-IS

EN-IS

ChinaKorting.nl

quote:
Bernaar schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:47:
Ok goede uitgebreide reactie, bedankt. Ik neem dus aan dat het probleem ook in de videokaartdriver zit. Het probleem is alleen dat ik geen (nieuwe) driver kan vinden voor Vista voor mijn ATI Mobility Radeon 9000.

Aangezien Vista echt bevriest moet ik een harde reboot doen en komt er geen melding in de Problem History te staan.
Met grote waarschijnlijkheid ja, maar het kan ook aan een ander hardware apparaat en of driver liggen, het is belangrijk om achter te komen welke dit is.

Dat is jammer, dat het niet in de Problem History komt te staan, ik zou je dan adviseren om een Diagnostic Tool te vinden die je onder Vista kunt gebruiken, zodat je later kunt controrelen wat precies het probleemis geweest...
quote:
Effe googlen en bovenstaande kwam ik tegen, op de site van Techzine:
http://www.techzine.nl/do...3.2.1-beta-for-Vista.html

Directe link naar ATI/AMD info & download:
http://ati.amd.com/online/403/leech.asp

Hopelijk ondersteund het je Mobility Radeon 9000!

EN-IS wijzigde deze reactie 16-12-2006 19:17 (7%)

ChinaKorting.nl - Bestellen uit China met Korting! | Couponcodes - Aanbiedingen - Reviews | [F] - [T]

• Bernaar
Deze drivers heb inderdaad in eerste instantie geprobeerd, maar deze is niet voor de Mobility Radeon 9000 helaas. :(

Weet je misschien of het zin gaat hebben om de XP driver te proberen?
edit: Laat maar, geprobeerd maar werkt niet.

Bernaar wijzigde deze reactie 18-12-2006 02:28 (36%)

• EN-IS

EN-IS

ChinaKorting.nl

quote:
Bernaar schreef op maandag 18 december 2006 @ 02:18:
Deze drivers heb inderdaad in eerste instantie geprobeerd, maar deze is niet voor de Mobility Radeon 9000 helaas. :(

Weet je misschien of het zin gaat hebben om de XP driver te proberen?
edit: Laat maar, geprobeerd maar werkt niet.
Ja, het is vervelend, heb zo geen andere oplossing voor je... Het is zo vervelend geworden, dat ik zelfs terug ga naar XP, wordt niet goed van al dat gehang... :)

• spacecom
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-11 09:06
Ik vind deze oplossing op het nvidia forum:

I struggled for 2 days to get my GeForce FX 5700 to work with Vista. I ended up having to copy the nvdisp.inf file from the 96.85 drivers into the 97.46 folder, then ran the setup.exe. I also had to tweak the same file by adding 1440x900x32 into it. Now Aero works and my native resolution of 1440x900 works! w00t!

Bij mij werkt 't 8)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True