Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:
  • 200.326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:51

Rubman

Just as clear as a foggy night

quote:
Barre73 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:51:
[...]

Hoho.... dat is niet waar. Als je een router achter de EB wil hangen voor je wifi e.d. hoef je niets moeilijk te doen met VLANs etc..
Dat gaat alleen op als je ook de TV via die extra router wil laten lopen. En dan kan je zelfs de hele EB er uit gooien. Maar ik proef uit de vraag van Rubman dat hij alleen die TPLink als gewone router wil gebruiken voor de computers, bedraad en draadloos.
En dat is vrij makkelijk, zeker niet af te raden en kost een paar minuten tijd. Manier waarop staat hier op Tweakers op meerdere plekken.

@Rubman: welke providers zijn er nou eigenlijk beschikbaar?
Locatie is/word 1092TP 160-H (het gaat om een voor ons nieuw huisje)
Volgens Glasvezelamsterdam (wat een baggersite trouwens de cookie melding blijft maar terugkomen)
Tweak, Tele2, XS4ALL, Fype, Lijbrandt, Concepts, Vodafone, KPN, KickXL, Fieber en Helden van Nu. (niet allemaal even gericht op consumenten geloof ik.)

Wat aan welke router aangelsoten word maakt mij persoonlijk niet uit. of er nu 1 in bridge staat of niet geeft niks. Ben alleen wel zeer content met de TL-WR1043ND dus het liefst laat ik deze de PC's en NAS via draad verbinden en laptops enzo draadloos, heb er DD-WRT op staan om lekker alle functies en controle te hebben.

Huidige situatie is bij UPC ook:
AOSP -- Modem -- Router -- PC etc.
AOSP -- Horizon -- Raspberry Pi.
(AOSP is dus maar 1x maar gesplitst)
en als het dan via Glas ook is dat hij binnenkomt via de Experiabox die dan enkel als "modem en tv doorgave" dient is dat geen enkel probleem.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om de experiabox router uit te schakelen of in bridge te zetten (Heb ik voorheen ook eens gedaan met een Zyxel modem/router van Telfort)

Rubman wijzigde deze reactie 28-02-2013 09:58 (12%)

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Indodraakje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-02 21:50
quote:
SpiDaMan schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:58:
[...]

Hey Indodraakje.. Naar welke provider of glasvezelboer was dat mailtje? Hou ik die ook even in de gaten. Wacht al jaaaaren nml :|
Orginele mailtje had ik naar glashart gestuurd (het was 2012 toen, volgens mij is het nu veranderd) maar het antwoord kreeg ik van reggefiber.

Ik heb trouwens eergister ook een mailtje gestuurd naar Stadsdeel Zuid-Oost om te kijken of ze al contact hebben met elkaar.

Indodraakje wijzigde deze reactie 28-02-2013 09:54 (13%)

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:28
Hierbij dan de werkende manier: Dit is trouwens voor de Experiabox V8, dus de nieuwste.

Om een losse router aan je expiriabox aan te sluiten doe je het volgende:
Plug je nieuwe router in het stopcontact maar verbind deze NOG NIET met de expiriabox.
Ga naar je expiriabox instellingen (waarschijnlijk 192.168.2.254) en zoek naar de DHCP optie. Verander de ip range naar 192.168.2.1 t/m 192.168.2.150. Laat het modem adres op 192.168.2.254 staan.
Verbind nu je pc/laptop met je nieuwe router dmv kabel of draadloos maar verbind de router nog niet met de expiriabox.
Stel in de router bij DHCP opties in dat DHCP uitstaat en het router adres verander je naar iets wat tussen de 192.168.2.150 t/m 192.168.2.254 ligt om conflicten te voorkomen.
Verbind nu de router met de expiriabox door een kabel in de LAN (LAN dus niet de WAN!) poort van de router te doen en in de expiriabox doe je de kabel in poort 1 of 2.
Als het goed is heb je nu 2 routers dus moet je in de expiriabox nog even je WiFi uitzetten en zou alles moeten werken.

• Barre73
quote:
Rubman schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:27:
[...]

Locatie is/word 1092TP 160-H (het gaat om een voor ons nieuw huisje)
Volgens Glasvezelamsterdam (wat een baggersite trouwens de cookie melding blijft maar terugkomen)
Tweak, Tele2, XS4ALL, Fype, Lijbrandt, Concepts, Vodafone, KPN, KickXL, Fieber en Helden van Nu. (niet allemaal even gericht op consumenten geloof ik.)
SImpel gesteld hebben Lijbrandt, Fype, Concepts en KickXL precies hetzelfde als Vodafone. Dus TV via Glashart Media (met meerprijs voor een Amino M540 als je wil), modem rechtstreeks op de glasvezelaansluiting zonder extra apparaten, en DVB-C. Jouw TPLink kan in dat geval direct op de internetuitgang van het glasmodem en klaar. Niets in te stellen.

Ik zie dat je via de site van Glasvezelamsterdam gewoon uitkomt op een site van Reggefiber. Als je het doet via www.eindelijkglasvezel.nl en dan via de PC check je gegevens invullen en bij het resultaat doorklikken naar "toon aanbod", dan kom je in de glasvezelvergelijker voor jouw adres en kan je echt vergelijken.
En geen cookiemeldingen om de vijf seconden..

Succes!

• Rubman

Rubman

quote:
Barre73 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:26:
Hierbij dan de werkende manier: Dit is trouwens voor de Experiabox V8, dus de nieuwste.

Om een losse router aan je expiriabox aan te sluiten doe je het volgende:
Plug je nieuwe router in het stopcontact maar verbind deze NOG NIET met de expiriabox.
Ga naar je expiriabox instellingen (waarschijnlijk 192.168.2.254) en zoek naar de DHCP optie. Verander de ip range naar 192.168.2.1 t/m 192.168.2.150. Laat het modem adres op 192.168.2.254 staan.
Verbind nu je pc/laptop met je nieuwe router dmv kabel of draadloos maar verbind de router nog niet met de expiriabox.
Stel in de router bij DHCP opties in dat DHCP uitstaat en het router adres verander je naar iets wat tussen de 192.168.2.150 t/m 192.168.2.254 ligt om conflicten te voorkomen.
Verbind nu de router met de expiriabox door een kabel in de LAN (LAN dus niet de WAN!) poort van de router te doen en in de expiriabox doe je de kabel in poort 1 of 2.
Als het goed is heb je nu 2 routers dus moet je in de expiriabox nog even je WiFi uitzetten en zou alles moeten werken.
quote:
Barre73 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:37:
[...]

SImpel gesteld hebben Lijbrandt, Fype, Concepts en KickXL precies hetzelfde als Vodafone. Dus TV via Glashart Media (met meerprijs voor een Amino M540 als je wil), modem rechtstreeks op de glasvezelaansluiting zonder extra apparaten, en DVB-C. Jouw TPLink kan in dat geval direct op de internetuitgang van het glasmodem en klaar. Niets in te stellen.

Ik zie dat je via de site van Glasvezelamsterdam gewoon uitkomt op een site van Reggefiber. Als je het doet via www.eindelijkglasvezel.nl en dan via de PC check je gegevens invullen en bij het resultaat doorklikken naar "toon aanbod", dan kom je in de glasvezelvergelijker voor jouw adres en kan je echt vergelijken.
En geen cookiemeldingen om de vijf seconden..

Succes!
Wow hoop goede info bedankt voor de hulp, Vodafone of iets anders dan KPN heeft dan wel de voorkeur omdat je daarbij gewoon wat meer vrijheid hebt.
Dan kan je als het goed is toch ook een eigen decoder nemen (Humax bijvoorbeeld) of zitten hier echt nog teveel restricties aan?

Ben wel weer wat aan het twijfelen geslagen want UPC heeft net een zeer aantrekkelijk bod gedaan om alles werkend te krijgen na de verhuizing.

Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Barre73
Je moet zelf kiezen, dus ik stuur je nergens heen...:-)

Ja, je kan zeker een eigen decoder (HUMAX of zo) nemen, maar niet voor de IPTV.

Het analoge (lees: dvb-c) TV deel dat je krijgt bij die providers kent ca 45 zenders, waarvan 3 of 4 in HD, en de rest in strakke SD. Op dat zenderpakket heb jij geen invloed. Daarvoor kan je dus een Humax gebruiken met de bekende coax kabel, aangesloten op het glasmodem met een aparte coax aansluiting.

Het andere TV deel, de IPTV, kan vanaf het glasmodem alleen via een UTP kabel naar de meegeleverde decoder (Amino A140 of M540) en vervolgens op je TV. De IPTV is waar de zenderpakketten, uitzending gemist, live pauzeren etc.. onder valt. Dat kan dus niet met de Humax.

• Rubman

Rubman

Ok dan zou ik dus moeten kiezen om hiervoor een HTPC in elkaar te zetten of te kijken of dit mogelijk is met de Pi als ik wat meer vrijheid wil.

Dat twijfelen was ook niet op jou gericht hoor, meer het aanbod van UPC en dat dan maar aanhouden/uitzingen.

Rubman wijzigde deze reactie 28-02-2013 16:15 (28%)

• Barre73
Volgens mij kan een HTPC niet met de IPTV signalen. Zijn namelijk gecodeerd...

• Tok Tok
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-11-2018
Heeft er toevallig iemand al informatie opgevraagd over de transvaalbuurt? Postcode 1091.

Ik zit zelf ook te springen om Fiber maar nog geen indicatie kunnen vinden over wanneer het wordt aangelegd..

• trankilo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01-04-2018
quote:
wiert.tweakers schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 07:34:
Ik heb bedrijf aan huis en zou graag fysiek 2 fiber aansluitingen willen zodat ik privé en bedrijf echt volledig gescheiden kan houden.

Dat kan dus niet: reggefiber legt maar 1 fysieke aansluiting per woning aan: https://twitter.com/RF_DeAker/status/306015235918139394

Als ik de bedrijfsruimte zou gaan verhuren, dan kan een huurder dus nooit een aparte fiber aansluiting aanvragen.

Met ADSL en kabel kan dat wel. Toch een gemiste kans.
Ik ken meerdere voorbeelden van mensen die meerdere aansluitingen hebben. Ben er zelf ook schuldig aan ;)

Pas geleden heb ik op een sportclub het zelfde trucje uitgehaald. Daar hebben we naast huisnummer 15 ook huisnummer 15 A in het leven geroepen.
Dat gaat niet zomaar omdat de aannemer rekening moet houden met de capaciteit in de DP en het AP. Dus je moet dit overleggen voordat ze gaan graven. En het helpt als je ook werkelijk diensten gaat afnemen op die 2e lijn. Hierdoor zal Reggefiber namelijk ruimte reserveren voor het betreffende huisnummer in het AP (wijkcentrale). Maak het praten met de aannemer weer makkelijker..

Het kan overigens voorkomen dat er geen capaciteit meer is. Ik ken hier een voorbeeld van in Bunschoten waar een paar woningen in een straat buiten de boot vallen omdat er geen vrije vezels meer zijn.
Wie het eerst komt wie het eerst maalt...
Regeren is vooruit zien, ect ect >:)

• Indodraakje
Voor Amsterdam Zuid-Oost bewoners (en geinterreseerden)

Ik heb de gemeente geemaild en dit is hun terugkoppeling

[quote]
Beste {Indodraakje},

In 2011 is er contact geweest met Reggefiber. Voor zover ik kan nagaan zijn er op dit moment echter geen projecten gepland in samenwerking met het stadsdeel. Ik wacht op dit moment op meer informatie van de betreffende afdeling.

Met vriendelijke groet,
[Webteam medewerker]
Medewerker Webteam
Stadsdeel Zuidoost
Directie Strategie en Beleid
Afdeling Communicatie
Anton de Komplein 150
1102 CW Amsterdam Zuidoost

• wiert.tweakers
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20-02 00:45

wiert.tweakers

Makes software work correctly

quote:
trankilo schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:15:
[...]Ik ken meerdere voorbeelden van mensen die meerdere aansluitingen hebben. Ben er zelf ook schuldig aan ;)
Ze hebben een aanbod gedaan: EUR 800 voor een extra aansluiting.
Is toch wel een boel geld.

http://wiert.wordpress.com

• P17
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-12-2018
Het lijkt de goede kant op te gaan in Osdorp De Aker:

"Reggefiber organiseert twee actieweken voor glasvezel in De Aker. Pas als 30% van de huishoudens in De Aker ‘ja’ zegt tegen glasvezel, wordt er gestart met de aanleg. Dit percentage is in zicht, maar nog niet bereikt. Met nu nog één week te gaan, komt de peildatum van 21 april snel dichterbij." (EindelijkGlasvezel.nl)

De Aker, en dan de rest van de stad. :)

• bvk
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-02 23:10

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

quote:
Indodraakje schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:37:
Voor Amsterdam Zuid-Oost bewoners (en geinterreseerden)

Ik heb de gemeente geemaild en dit is hun terugkoppeling

[quote]
Beste {Indodraakje},

In 2011 is er contact geweest met Reggefiber. Voor zover ik kan nagaan zijn er op dit moment echter geen projecten gepland in samenwerking met het stadsdeel. Ik wacht op dit moment op meer informatie van de betreffende afdeling.

Met vriendelijke groet,
[Webteam medewerker]
Medewerker Webteam
Stadsdeel Zuidoost
Directie Strategie en Beleid
Afdeling Communicatie
Anton de Komplein 150
1102 CW Amsterdam Zuidoost
Ik wás geïnteresseerd, heb besloten niet langer (misschien nog wel een jaar) te wachten. Ik heb nu daarom maar een 200 Mbit abonnement bij UPC afgesloten, was binnen een week actief.

Sorry voor Xs4all, maar hadden ze maar wat meer druk op KPN/Reggefiber moeten leggen... Er is hier verdorie nog niet eens VDSL te krijgen :O

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joopworst
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 15:57
quote:
Tok Tok schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:54:
Heeft er toevallig iemand al informatie opgevraagd over de transvaalbuurt? Postcode 1091.

Ik zit zelf ook te springen om Fiber maar nog geen indicatie kunnen vinden over wanneer het wordt aangelegd..
Ik heb de deelgemeente Oost een emailtje gestuurd met de vraag hoe het met uitrol zit. Hopelijk krijg ik iets zinnigs terug. Ik denk dat wij in de Transvaalbuurt laat aan de beurt zijn.

Wat ik wel vreemd vind is dat ze laatst alle straten hebben opengehaald voor de aanleg van nieuwe gasleidingen. Er zou toch wat voor de zeggen zijn de werkzaamheden te combineren en gelijk wat glas in de grond te leggen.

Quid est fili?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 17:33
quote:
joopworst schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:37:
[...]

Ik heb de deelgemeente Oost een emailtje gestuurd met de vraag hoe het met uitrol zit. Hopelijk krijg ik iets zinnigs terug. Ik denk dat wij in de Transvaalbuurt laat aan de beurt zijn.

Wat ik wel vreemd vind is dat ze laatst alle straten hebben opengehaald voor de aanleg van nieuwe gasleidingen. Er zou toch wat voor de zeggen zijn de werkzaamheden te combineren en gelijk wat glas in de grond te leggen.
Heb je hier al iets over gehoord?

Baal er flink van hier ook. Wonend aan de rand van de Plantagebuurt en Oost kan ik aan de overkant gewoon de glasvezel zien liggen, maar hier, 20 meter verderop, kunnen we niet eens UPC krijgen. We zitten hier met 8MB ADSL...

• P17
In Osdorp De Aker wil Reggefiber klaarblijkelijk heel graag aan de slag, de wijk krijgt nu zelfs een derde kans, de aanmeldtermijn is voor de tweede maal verlengd.
quote:
11 juni 2013, Amsterdam – Op dit moment zijn er nog 276 aanmeldingen in De Aker nodig om over te gaan tot de aanleg van het glasvezelnetwerk. Reggefiber heeft er alle vertrouwen in en biedt de inwoners van De Aker nog tot 14 juli de kans om te kiezen voor glasvezel.
http://www.eindelijkglasv...glasvezel-amsterdam-bijna

• bvk

bvk

quote:
--Christiaan-- schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:04:
[...]

Heb je hier al iets over gehoord?

Baal er flink van hier ook. Wonend aan de rand van de Plantagebuurt en Oost kan ik aan de overkant gewoon de glasvezel zien liggen, maar hier, 20 meter verderop, kunnen we niet eens UPC krijgen. We zitten hier met 8MB ADSL...
Wat, heb jij geen kabelaansluiting in je woning??? Dat maak ik tenminste op uit je opmerking dat je geen abonnement bij UPC kunt krijgen... Je kijkt TV via Digitenne of zo?

Specs

• --Christiaan--
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 17:33
quote:
bvk schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:04:
[...]

Wat, heb jij geen kabelaansluiting in je woning??? Dat maak ik tenminste op uit je opmerking dat je geen abonnement bij UPC kunt krijgen... Je kijkt TV via Digitenne of zo?
Wel kabelTV, maar omdat we via De Key huren (studentenhuis) kunnen we geen internet aanvragen. UPC wil dat de Key dat aanvraagt en de Key wil geen contract afsluiten...

• bvk

bvk

quote:
--Christiaan-- schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:47:
[...]

Wel kabelTV, maar omdat we via De Key huren (studentenhuis) kunnen we geen internet aanvragen. UPC wil dat de Key dat aanvraagt en de Key wil geen contract afsluiten...
Ok, duidelijk. Maar het lijkt me dan dat je hetzelfde probleem hebt met glasvezel, dat zal dan toch ook door De Key aangevraagd moeten worden?

Specs

• arttext
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20-12-2018
Is er een leverancier op het Amsterdamse glasvezelnet die zijn internet signaal NIET van KPN betrekt?

• trankilo
quote:
arttext schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:34:
Is er een leverancier op het Amsterdamse glasvezelnet die zijn internet signaal NIET van KPN betrekt?
Poe, waar zal ik eens beginnen. Solcon, Fype, Vodafone, Tele2, Scarlet zijn een paar namen die zo uit mn hoofd rollen. Fype en Vlooiefoon zijn momenteel aantrekkelijk met hun aanbiedingen. Of ze allemaal op jouw adres leverbaar zijn weet ik niet zeker omdat het per postcode verschilt.

Suc6 met de keuze ;)

• arttext
quote:
trankilo schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:00:
[...]

Poe, waar zal ik eens beginnen. Solcon, Fype, Vodafone, Tele2, Scarlet zijn een paar namen die zo uit mn hoofd rollen. Fype en Vlooiefoon zijn momenteel aantrekkelijk met hun aanbiedingen. Of ze allemaal op jouw adres leverbaar zijn weet ik niet zeker omdat het per postcode verschilt.

Suc6 met de keuze ;)
Neen, hoor, allemaal betrekken ze hun internet signaal van KPN (sinds de overname van Reggefiber). Ik had gehoopt dat ook Lijbrandt in Amsterdam zou leveren, maar dat schijnt niet zo te zijn. En het TV signaal komt van Glashart (ook overgenomen door KPN). Ik heb er zelfs nog met Vodafone over gebeld, in de hoop dat die een ander signaal zou leveren.

arttext wijzigde deze reactie 27-06-2013 20:41 (19%)

• arttext
Inmiddels is mij duidelijk dat lijbrandt ook van kpn is, pfff heb je jarenlang geprobeerd kpn te vermijden, wordt je toch weer ingehaald. In ieder grval in Amsterdam hebben zij ( op de achtergrond) 100% van de intenet ftth markt in handen...

• trankilo
Ik denk dat ik je snap :-D
Het netwerk van Reggefiber is idd in haden van KPN gekomen. Er is in Amsterdam geen ander glasvezelnetwerk waar je diensten van kan afnemen.
Je kan thuis vermoedelijk kiezen uit Coax van UPC of koper & glas van KPN.

• Barre73
quote:
trankilo schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:21:
Ik denk dat ik je snap :-D
Het netwerk van Reggefiber is idd in haden van KPN gekomen. Er is in Amsterdam geen ander glasvezelnetwerk waar je diensten van kan afnemen.
Je kan thuis vermoedelijk kiezen uit Coax van UPC of koper & glas van KPN.
Even een nuance: Het netwerk is van Reggefiber, niet van KPN. Ook al heeft KPN 51% van de Reggefiber aandelen. Bij 51% heb je wel de meerderheid maar geen zeggenschap (werkt altijd zo).
Via de ACM (voorheen OPTA) wordt heel streng meegekeken of het netwerk wel volledig open blijft.
MAAR: De diensten op het netwerk worden geleverd door een operator. Elke operator mag bij Reggefiber een contract sluiten en apparatuur in de wijkcentrales plaatsen. Dan moeten ze zelf zorgen voor aanvoer van de TV, internet en telefoniesignalen, die dan via de glasvezel van Reggefiber naar de klanten gaan. Een operator heeft geen contract met klanten maar met providers. Die sluiten uiteindelijk het contract met de klant.
Dus: Reggefiber heeft het netwerk. Die verhuren de ruimte en de vezels aan operators. Operators verkopen diensten aan providers die dat weer verkopen aan klanten.
Enige lastige is dat er maar weinig partijen zijn die de investering willen maken om operator te zijn. Dat kost gewoon veel geld. KPN is de enige die in nederland dit echt heeft gedaan. Daarom zijn bijna alle signalen van de providers van KPN. Weliswaar in twee varianten, KPN zelf en Glashart Media (tegenwoordig KPN-ITNS), maar toch.
Er komt wel wat beweging in hoor. Glasoperator is een andere operator met als providers Wisper en Glashelder. Die horen allemaal bij 1 bedrijf dat onlangs door Vodafone is overgenomen. Dus veel mensen hier op Tweakers hebben de hoop dat Vodafone gaat concurreren met KPN door zelf operator te worden en zo echt volledig zonder KPN te werken.

• arttext
Bedankt voor de antwoorden: Ik vraag dat omdat ik na eerst InterNL en daarna BBNED al twee jaar bij ICT. Concepts zit, ook vóórdat ze werden overgenomen door KPN. En ik betaal voor 50/50 maar krijg maar 48/26. ICT concepts heeft dat uiteindelijk ook toegegeven, maar zei dat ze contact hadden gehad met de operator ( lees KPN) en dat ze er verder niets aan konden doen. Wel boden ze toen aan dat ik mijn abbo voortijdig op kon zeggen, maar daar had ik bij gebrek aan alternatieven niets aan En dat is nog steeds zo.

• P17
Osdorp de Aker krijgt dan toch glasvezel:
quote:
16 juli, Amsterdam - De uitslag is duidelijk: De Aker heeft gekozen voor glasvezel. Voldoende huishoudens hebben ‘ja’ gezegd tegen glasvezel. Dankzij deze aanmeldingen zal Reggefiber iedere woning binnen het aansluitgebied voorzien van een geheel kosteloze glasvezelaansluiting. Reggefiber is inmiddels al begonnen met de aanleg van dit netwerk.

Aanleg glasvezelnetwerk van start.

Vandaag is Reggefiber begonnen met de aanleg van het netwerk. Het startsein hiertoe werd gegeven door stadsdeelvoorzitter Achmed Baâdoud, die aanwezig was bij het plaatsen van de eerste wijkcentrale aan de Zuiderakerweg.
Nu de rest van de stad nog.

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 02-02 00:10
Inmiddels is er in de Aker al meer dan 15 km gleuf gegraven geborsteld. Stand by voor vervolg-nieuws.

• Jan-E
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 28-12-2018
http://nos.nl/artikel/593...bij-glasvezelbedrijf.html

"KPN wil de volledige zeggenschap over glasvezelbedrijf Reggefiber. KPN had 51 procent van de aandelen, maar had het nog niet voor het zeggen bij Reggefiber.

Het telecombedrijf wil het belang nu uitbreiden naar 60 procent en dan is KPN wel volledig de baas."

• carnager
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 19:18

carnager

AmsterdamVideo

Lijkt me zeer onwenselijk voor de (zij het maar een paar overgebleven) niet door KPN gerunde providers op het Reggefiber netwerk.
Verder wordt het eens tijd dat Reggefiber de belofte inlost die het opgeslokte GVA ooit maakte, dat heel Amsterdam uitgerold zou worden.
UPC is het hoe langer hoe minder een optie, ADSL(2)/VDSL is zowieso geen optie meer.

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

• Robinski
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16-02 19:24

Robinski

A.K.A. RHarmsen

quote:
Jan-E schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:03:
http://nos.nl/artikel/593...bij-glasvezelbedrijf.html

"KPN wil de volledige zeggenschap over glasvezelbedrijf Reggefiber. KPN had 51 procent van de aandelen, maar had het nog niet voor het zeggen bij Reggefiber.

Het telecombedrijf wil het belang nu uitbreiden naar 60 procent en dan is KPN wel volledig de baas."
Het is al heel lang bekend dat KPN Reggefiber op termijn volledig wil overnemen.
KPN heeft niet voor niets al een tijd lang stap voor stap zijn aandeel vergroot.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• P17
Inmiddels start Reggefiber in Nieuw-Sloten met de vraagbundeling: http://www.eindelijkglasvezel.nl/amsterdam-nieuw-sloten/

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Dit jaar is toch de 20e verjaardag van DDS en de 25e verjaardag van internet in Nederland (namelijk Amsterdam)?
Wat mij betreft mogen ze het vieren door de rest van Amsterdam dit jaar ook aan te sluiten.

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

• Iken374
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11-09-2018

Iken374

webhostingtalk.nl

Zijn er al plannen voor glasvezel in Amsterdam Zuid (De Pijp)?

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Het kaartje op http://www.glasvezelamsterdam.nl/ lijkt een beetje achter te lopen..
De kaart op de achtergrond van de titel bovenaan op http://www.eindelijkglasvezel.nl/waar-glasvezel/ (je kunt gewoon schuiven en zoomen ondanks de overgezette letters!) lijkt beter te kloppen.
Hoe dan ook, in geen van beide is De Pijp al ingetekend.
Ook mijn buurt in Slotermeer is nog steeds leeg.
Balen! :(

• Jan-E
Zijjn er meer mensen met DNS-errors via InterNLnet in de Indische Buurt?

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17-02 15:49

Ken.

\m/.([oO]).\m/

quote:
carnager schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:27:
Het kaartje op http://www.glasvezelamsterdam.nl/ lijkt een beetje achter te lopen..
De kaart op de achtergrond van de titel bovenaan op http://www.eindelijkglasvezel.nl/waar-glasvezel/ (je kunt gewoon schuiven en zoomen ondanks de overgezette letters!) lijkt beter te kloppen.
Hoe dan ook, in geen van beide is De Pijp al ingetekend.
Ook mijn buurt in Slotermeer is nog steeds leeg.
Balen! :(
Dat kaartje geeft zeer goed weer hoe droevig het gesteld is met de dekking in Amsterdam vergeleken met andere, kleinere steden. Amersfoort, Almere, Hilversum, Bussum, Huizen etc.

Hoe kan het dat het na al die jaren nog steeds niet opschiet.
Ik was in de veronderstelling dat ieder nieuwbouwproject zou worden voorzien van glas, maar mijn huidige nieuwbouwwoning (vorig jaar opgeleverd) was niet bekend bij de glasvezelorganisatie :X

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

quote:
Ken. schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:47:
[...]

Dat kaartje geeft zeer goed weer hoe droevig het gesteld is met de dekking in Amsterdam vergeleken met andere, kleinere steden. Amersfoort, Almere, Hilversum, Bussum, Huizen etc.

Hoe kan het dat het na al die jaren nog steeds niet opschiet.
Ik was in de veronderstelling dat ieder nieuwbouwproject zou worden voorzien van glas, maar mijn huidige nieuwbouwwoning (vorig jaar opgeleverd) was niet bekend bij de glasvezelorganisatie :X
mooi he :P ik woon in Geuzenveld,en zie de laatste jaren alleen maar nieuwe gebouwen omhoog komen (schuin tegenover me wordt volgens mij dit jaar opgeleverd,mijn gebouw was in 2007)
Ik snap niet dat deze info niet doorgegeven wordt zodat er meteen fiber inkomt,terwijl upc wel overal al gelijk kastjes heeft hangen ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17-02 15:49

Ken.

\m/.([oO]).\m/

UPC moet standaard al de CAI-aansluiting leveren, dus die heeft sowieso al een streepje voor bij alle projecten. Dan hangen ze al in de meterkast inderdaad. Maar gelukkig is hun snelheid tegenwoordig vrijwel gelijk aan glasvezel, dus ja. Ok, alleen downstream dan ;)

• wvdg
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 26-12-2018
Afgelopen week dan toch aan de overstap begonnen van InterNLnet (20Mbps internet en telefoon, en UPC voor de tv) naar Telfort alles-in-1 (50Mbps). InterNLnet is helaas niet meer actief en dan moet je wat...
Als het goed is gaat de overstap van WBA (stadsdeel Zeeburg, postcode 1019) naar Telfort zonder downtime, of hoogstens een dag.
Bevestigingsbrief is binnen, afwachten maar (heb 1 Mei als datum gevraagd).

• Speedster
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Meer mensen met InterNLnet in Amsterdam Oost (1092) met DNS problemen?

Opgelost, google DNS (8.8.8.8 en 8.8.4.4) in router gezet.

Speedster wijzigde deze reactie 09-02-2014 14:24 (30%)

• Jan-E
Die DNS bij InterNLnet klappert al een week. Vorige week woensdag had ik dat probleem en in de nacht van zaterdag op zondag weer.

• Marbo
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18-02 09:25
Verbinding via InterNLnet is knap waardeloos de laatste tijd. Gisteravond de hele avond geen verbinding gehad. Hebben anderen daar ook last van?

• frank.visser
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-02 13:14
Ja, hier ook hetzelfde problem. Het meets irritate is dat de internetverbinding niet meer netjes aangegaan is. Ik ben nu maar bezig om het modem een uur van de stroom af te halen om te kijken of dat de verbinding reset.

Iemand nog suggesties voor als dit niet werkt. De telefonische en email hulp is vrij waardeloos.

Frank

• wvdg
quote:
wvdg schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:33:
Afgelopen week dan toch aan de overstap begonnen van InterNLnet (20Mbps internet en telefoon, en UPC voor de tv) naar Telfort alles-in-1 (50Mbps). InterNLnet is helaas niet meer actief en dan moet je wat...
Als het goed is gaat de overstap van WBA (stadsdeel Zeeburg, postcode 1019) naar Telfort zonder downtime, of hoogstens een dag.
Bevestigingsbrief is binnen, afwachten maar (heb 1 Mei als datum gevraagd).
Afgelopen maandag is het Genexis modem vervangen en zijn we vrijwel zonder downtime overgestapt.
TV is even wennen qua bediening maar geeft goed beeld, internet en telefoon werken goed. Snelheid is volgens speedtest.net tegen de 50 voor download en soms >70 voor upload.

Grt, Willem

• Marbo
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18-02 09:25
quote:
wvdg schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:50:
[...]

Afgelopen maandag is het Genexis modem vervangen en zijn we vrijwel zonder downtime overgestapt.
TV is even wennen qua bediening maar geeft goed beeld, internet en telefoon werken goed. Snelheid is volgens speedtest.net tegen de 50 voor download en soms >70 voor upload.

Grt, Willem
Dank voor de info, ik wil de precies dezelfde overstap maken. Fijn om te weten dat de overstap nu zonder al te veel problemen gemaakt kan worden.

• Boreras
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-02 01:23
quote:
Marbo schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:08:
[...]

Dank voor de info, ik wil de precies dezelfde overstap maken. Fijn om te weten dat de overstap nu zonder al te veel problemen gemaakt kan worden.
Idem. Verrassend want het verhaal jaren geleden was dat je zeker weken moest wachten. Zal binnenkort de overstap naar xs4all van InterNLnet in gang zetten, zal wel gaan zoals jouw telfort overstap want zelfde (KPN) netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wvdg
quote:
[...]

Grt, Willem
Moet tot mijn schande bekennen dat ik pas later de analoge tv heb aangesloten, ons UPC abbo liep nog even door. En dat werkte dus niet. Work in progress bij Telfort en Reggefiber; de 1ste monteur heeft probleem niet kunnen oplossen. Helaas moeten we wachten, wachten, ...
(we hadden geen analoge glasfiber tv bij de vorige provider, dus het was tot nu toe onbekend dat die verbinding niet ok was)
Grt, Willem

• wvdg
quote:
wvdg schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:25:
[...]

Moet tot mijn schande bekennen dat ik pas later de analoge tv heb aangesloten, ons UPC abbo liep nog even door. En dat werkte dus niet. Work in progress bij Telfort en Reggefiber; de 1ste monteur heeft probleem niet kunnen oplossen. Helaas moeten we wachten, wachten, ...
(we hadden geen analoge glasfiber tv bij de vorige provider, dus het was tot nu toe onbekend dat die verbinding niet ok was)
Grt, Willem
Afgelopen vrijdag gelukkig een monteur over de vloer die er achter kwam dat de las v/d analoge vezel niet ok was. Hij heeft een nieuwe gemaakt, klaar!
Dus nu is alles op orde, ook via de coax, na >2 maanden... De processen tussen reggefiber en providers kunnen beter, maar dat is geen nieuws ;-)

Grt, Willem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan-E
quote:
Werd het nieuwe modem gewoon aangesloten op de bestaande glasvezel, die dus oorspronkelijk door Reggefiber voor BBned aangelegd was? Bij mij in de stoep liggen namelijk 2 rolletjes: de oude ('BBned') en een rolletje van KPN dat er nadien bij gelegd is. Ik heb me al een tijdje zitten afvragen wat er zou gebeuren als 1 van mijn bovenburen een KPN glasabo wilde hebben. Zouden ze dan dat andere rolletje gaan gebruiken? Zo nee, waarom ligt dat KPN-rolletje er dan eigenlijk?

Nu KPN en XS4all in de prijsstelling geen onderscheid meer maakt tussen Glas en ADSL/VDSL, begint een overstap van InterNL naar XS4ALL weer aantrekkelijk te worden. Vast IP-adres en voor 20/20 zelfs iets goedkoper dan InterNL. 50/50 (alleen internet) lonkt....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedster
  • Nu online
quote:
Speedster schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:29:
[...]

Ook ik zit nog steeds bij InterNL (100/100) voor € 100,00 per rmaand.
Op de website van InterNL kan ik Glasvezel niet meer vinden ook bij die reggefiber site geen spoor van InterNL.

InterNL bevalt me goed maar € 1200,00 per jaar is bijna 2x zo duur als de andere aanbieders.

Volgens mij houden Jan-E en Speedster interNL Glasvezel in de lucht... :)

Jan-E waarom niet overstappen naar XS4all?.
Dan toch maar de overstap gemaakt. (naar XS4all 100/100)

Ben benieuwd hoe een en ander gaat verlopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wvdg
quote:
Jan-E schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:59:
[...]
Werd het nieuwe modem gewoon aangesloten op de bestaande glasvezel, die dus oorspronkelijk door Reggefiber voor BBned aangelegd was? Bij mij in de stoep liggen namelijk 2 rolletjes: de oude ('BBned') en een rolletje van KPN dat er nadien bij gelegd is.
...
Ja, op de bestaande vezel. Hier (postcode 1019, Sporenburg) ligt voor zover ik weet maar 1 kabel.

• Jan-E
quote:
Speedster schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:29:
Jan-E waarom niet overstappen naar XS4all?.
Mijn antword destijds was:
quote:
Omdat ik nu 20/20 voor 33 euro heb. Meer heb ik niet nodig. En die VLan constructie bij XS4ALL bevalt me ook niet. Bij mij komt er gewoon ethernet uit het modem.
Dat prijsargument is nu vervallen, want 20/20 kost bij XS4ALL inmiddels 30 euro. Of 40 euro voor 50/50.

Maar de specs van de aansluiting bevallen me nog steeds niet. Bij mijn weten werkt de aansluiting niet zonder de leen-Fritzbox. Correct me if I am wrong.

Laatst moest ik heeeel veel kopieren naar een NAS (3 TB). Toen heb ik die NAS rechtstreeks aan het modem gehangen en mijn eigen Fritzbox weer aan die NAS. Dan kost het nog wel een boel dagen om de terabyten te kopieren, maar zo'n constructie is beter dan een NAS weer achter een Fritzbox hangen. Is zo iets mogelijk bij een XS4ALL glasaansluiting?

XS4ALL kennende zullen ze niet veel dichtzetten, maar is er iemand die andere Voip-accounts heeft draaien op poort 5060 van de leen-Fritz? Mijn Voip betrek ik van http://www.callvoip.nl ...

Zakelijk (voornamelijk mail tegenwoordig) zit ik overigens wel bij XS4ALL.

• Jan-E
quote:
Jan-E schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 01:27:
[...]
Een paar maanden na mijn glasaansluiting in de eerste Atjehstraat ging de stoep weer open. Naar zeggen van de putjesscheppers was dat KPN Glas. Fiber to the Curb?
Toen mijn stoep weer open ging voor een nieuwe gasleiding bleek dit dus geen fiber to the curb te zijn, maar was er wel degelijk ook een KPN-rolletje bijgelegd. Twee glasrolletjes, altijd handig |:(

• tinzarian
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
Jan-E schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:56:
Laatst moest ik heeeel veel kopieren naar een NAS (3 TB). Toen heb ik die NAS rechtstreeks aan het modem gehangen en mijn eigen Fritzbox weer aan die NAS. Dan kost het nog wel een boel dagen om de terabyten te kopieren, maar zo'n constructie is beter dan een NAS weer achter een Fritzbox hangen. Is zo iets mogelijk bij een XS4ALL glasaansluiting?
Ik ben heel benieuwd van waar naar waar je die data precies moest kopiëren, want dit klinkt nogal omslachtig en overbodig (of ik heb niet goed begrepen wat je precies gedaan hebt).

• Jan-E
quote:
tinzarian schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:02:
[...]
Ik ben heel benieuwd van waar naar waar je die data precies moest kopiëren, want dit klinkt nogal omslachtig en overbodig (of ik heb niet goed begrepen wat je precies gedaan hebt).
We hadden een server draaien in een datacenter in Amsterdam. Daar moest een ander merk raid-controller in, want de oude had kuren. Gevolg was dat ook de 5,4TB Raid-5 schijf opnieuw ingericht moest worden (incl. format). Diezelfde data stonden ook nog op een backup server in Brussel, maar we wilden niet tijdelijk maar 1 exemplaar van de data hebben. Dus eerst hebben we de data van Amsterdam naar een NAS gekopieerd, toen de Raid opnieuw laten installeren door de boys van de hoster en daarna de data van Brussel weer naar de server in Amsterdam gekopieerd. Wellicht had het ook wel gekund door met NAS en al het datacenter binnen te lopen maar dan zit je onder tijdsdruk, zowel bij het kopieren als bij het controleren of de teruggezette data uit Brussel overeenkwamen met de kopie op de NAS.

Over die Raid-controller:
http://www.webhostingtalk...d-controller-failure.html
http://www.webhostingtalk...pgelet-2.html#post1266456

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedster
  • Nu online
quote:
[...]

Mijn antword destijds was:

[...]

Dat prijsargument is nu vervallen, want 20/20 kost bij XS4ALL inmiddels 30 euro. Of 40 euro voor 50/50.

Maar de specs van de aansluiting bevallen me nog steeds niet. Bij mijn weten werkt de aansluiting niet zonder de leen-Fritzbox. Correct me if I am wrong.

XS4ALL kennende zullen ze niet veel dichtzetten, maar is er iemand die andere Voip-accounts heeft draaien op poort 5060 van de leen-Fritz? Mijn Voip betrek ik van http://www.callvoip.nl ...

Zakelijk (voornamelijk mail tegenwoordig) zit ik overigens wel bij XS4ALL.
Jan de VLan constructie is er niet meer. Kan gewoon je eigen router gebruiken.
Tenminste dat hebben ze mij verteld dinsdag weet ik het zeker.

Zit nu op UPC nood lijntje ("gratis" bij UPC telefonie) van 8 mbit... Valt niet eens tegen
Vrijdag ging het signaal om en dinsdag komt de monteur.

Heb nog oud genexis kastje:

Bij het installatie pakket zit een nieuw genexis kastje.

Zelf aansluiten Genexis NTU verbeteren
dat zie ik niet zitten en trouwens ik mis het onderste deel van het kastje.
(denk dat xs4all ook geen zin heeft in klussers :) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
Dan heb je dus het verkeerde kastje/NTU gekregen.

En XS4All Glasvezel werkt echt nog wel met Vlans. Daar is niks aan veranderd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan-E
Ik had het zelf al even direct bij de techneuten nagevraagd.

Miquel van Smoorenburg in xs4all.general (20 Jul 2014 19:58:15 GMT):
>In article <3h7os9p58f4sqibb4udjrk45ikajqautmq@4ax.com>,
>Jan Ehrhardt wrote:
>>Wat gebeurt er eigenlijk als je bij XS4ALL een ethernet kabel legt
>>tussen notebook en glas, dus zonder de Fritz. Bij mijn glasverbinding
>>(InterNLnet, Amsterdam, Indisce buurt) krijg ik dan gewoon via DHCP mijn
>>onveranderlijke IP-adres toegewezen. Kun je bij XS4ALL een verbinding
>>leggen zonder de Fritz?
>
>Ja, maar geen DHCP. Je moet een PPPoE client draaien. Op VLAN6.
>
>Mike.

• mauricej
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10:20
quote:

[...]

Beetje late reactie (ik volg dit topic niet echt), maar een eigen router werkt inderdaad prima.

Ik gebruik de Fritz als draadloos AP en als DECT basisstation met een ander VOIP-account en dat werkt probleemloos.

• Speedster
  • Nu online
Overstap naar xs4all gelukt!

Inderdaad wel Fritz nodig maar geen probleem Fritz 7490 doet het goed en sterker nog veel uitgebreider dan mijn Dlink dir 655.

• Jan-E
quote:
mauricej schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:46:
Ik gebruik de Fritz als draadloos AP en als DECT basisstation met een ander VOIP-account en dat werkt probleemloos.
Dan moet je wel je poortbeveiliging op niveau 3 of lager zetten, zie ik nu:
https://blog.xs4all.nl/20...-update-telefonie-fraude/

• WTM
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-02 23:42
Iemand enig idee wat de laatste status is van wanneer er glasvezel in Amsterdam zuidoost komt? Volgens mij bedrijven terreinen genoeg in de buurt dat 't aanleggen makkelijker maakt? Via reggefiber kan ik er niet achter komen.

• P17
quote:
WTM schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:58:
Iemand enig idee wat de laatste status is van wanneer er glasvezel in Amsterdam zuidoost komt?
Gisteren twitterde stadsdeelbestuurder Emile Jaensch: 'Gaasperdam is komend jaar aan de beurt. Venserpolder staat nog niet de planning die ik ken'

• Andreoid
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10-09-2014
Iemand enig idee wanneer upgrade wijkcentrale in wijk Overhoeks (1031) in Amsterdam-Noord gepland staat voor upgrade naar 500/500 glasvezel?

Bij welke partij moet je zijn om dat proces - evt met verzoeken van medebewoners en ondernemers- aan te jagen?

• Barre73
quote:
Andreoid schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:18:
Iemand enig idee wanneer upgrade wijkcentrale in wijk Overhoeks (1031) in Amsterdam-Noord gepland staat voor upgrade naar 500/500 glasvezel?

Bij welke partij moet je zijn om dat proces - evt met verzoeken van medebewoners en ondernemers- aan te jagen?
KPN Wholesale: www.kpnwholesale.com

• m.nikkelsburg
  • Registratie: juni 2012
Heeft iemand een idee wanneer glasvezel in Amsterdam-watergraafsmeer komt.
Ik zit nu op adsl (pff traag) en wil niet naar Ziggo/UPC.

• Rob van Breemen
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 31-08-2015
quote:
m.nikkelsburg schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:27:
Heeft iemand een idee wanneer glasvezel in Amsterdam-watergraafsmeer komt.
Ik zit nu op adsl (pff traag) en wil niet naar Ziggo/UPC.
Eigenlijk, wie heeft enig idee of er ergens nog wel een meter glas de grond in gaat? Er is nergens iets te vinden over wanneer. Ja, ik kan overal de postcode check doen om te concluderen dat glasvezel bij mij er nog niet is. Dat wist ik al maar ik wil weten wanneer wel? |:( kabel en adsl zijn hier zo slecht in de banne in Amsterdam noord dat mijn interesse in internet behoorlijk terug neemt. De 3/4G abo's word je ook niet echt vrolijk van

ps :z beetje late reactie maar nog steeds wel waar

• dumphlum
  • Laatst online: 19-02 17:06
Je zou het via twitter bij @reggefiber of via de telefoon (088-0063710) na kunnen vragen ;)

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11:21

ericplan

3335 Wp PV 4,8 GJ Zonneboiler

Ik zie hier in de buurt(Jordaan) dat KPN nieuwe (lompe) straatkasten plaatst en van glasvezel voorziet. Daarmee gaat de ADSL-snelheid flink omhoog.

ZonPHP site PVOutput site

• Barre73
quote:
ericplan schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:36:
Ik zie hier in de buurt(Jordaan) dat KPN nieuwe (lompe) straatkasten plaatst en van glasvezel voorziet. Daarmee gaat de ADSL-snelheid flink omhoog.
Daarmee wordt het VDSL en inderdaad, dat kan zorgen voor 100 tot 200 Mbit download en 10 tot 20 upload.

• WTM
Ik sprak afgelopen week een man van KPN die aangaf dat ze 'Glasvezel to the curb' gingen aanbieden en niet meer Glasvezel tot in de woning. Op mijn postcode was een 100megabit down verbinding mogelijk met 10 up zei hij. (kastje in de wijk is vervangen, dat zou sneller moeten gaan. Er blijft koper naar de woning lopen maar kastje in de wijk heeft glasvezel?).

Hij had 't er ook over dat Reggefiber niet meer ging aanleggen?

Wie kan dit bevestigen of is 't gewoon onzin?

• Barre73
quote:
WTM schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:23:
Ik sprak afgelopen week een man van KPN die aangaf dat ze 'Glasvezel to the curb' gingen aanbieden en niet meer Glasvezel tot in de woning. Op mijn postcode was een 100megabit down verbinding mogelijk met 10 up zei hij. (kastje in de wijk is vervangen, dat zou sneller moeten gaan. Er blijft koper naar de woning lopen maar kastje in de wijk heeft glasvezel?).

Hij had 't er ook over dat Reggefiber niet meer ging aanleggen?

Wie kan dit bevestigen of is 't gewoon onzin?
Dat is geen onzin. Per gebied kan ik het niet aangeven maar KPN is heel druk bezig om eind volgend jaar 85 procent van nederland voorzien te hebben van minimaal 100Mbit download. Dat zal voor de eerste paar jaar vooral gebeuren met opwaarderen van het kopernetwerk. Door middel van glasvezel en actieve apparatuur te verplaatsen van de telefooncentrale naar de wijkkasten wordt de afstand van jouw woning naar de centrale in koper veel en veel korter. Met VDSL en andere nieuwe technieken kan KPN dan inderdaad dat soort snelheden bieden via de koperlijn. Dan heb ik het dus dus over 200/20 of 100/20.
Op een aantal plaatsen in nederland wordt zeker nog wel glasvezel gelegd door Reggefiber.Omdat opwaarderen van het kopernetwerk daar niet economisch haalbaar is. Dan kan daar beter meteen glasvezel tot in de woning komen. En in nieuwbouwgebieden waar nog helemaal niks ligt komt meestal meteen glasvezel tot in de woning.

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Onlangs las ik dat Vincent Everts glasvezel heeft gekregen in zijn straat. Hij woont langs de ringspoorbaan in Slotermeer en aan de andere kant van de ringspoorbaan was glasvezel gerealiseerd voor een blok nieuwbouw (aan de Bos & Lommer kant) en er bleken daar nog een goede 40 ongebruikte vezels te zijn. Hij heeft in z'n straat een vraagbundeling gedaan en zodoende voor elkaar gekregen dat die vezels verlengd zijn om bij hem in de straat de huizen aan te sluiten. Bofkont.
Een stukje uit zijn verhaal echter was dat hij navraag had gedaan wanneer zijn buurt glasvezel had gekregen als de vraagbundeling niet was gelukt (en de termijn die voor de rest van de buurt nog steeds van kracht is) en dat is maarliefst 10 jaar.
Werkelijk van de zotte dat Reggefiber (KPN) het zo op de lange baan schuift!
Dat wordt dus nog een hele tijd veroordeeld tot de haat/liefde verhouding met Ziggo :'(

• WTM
Inderdaad belachelijk.

Misschien dat ik Reggefiber zover kan krijgen, als ik ook een vraagbundeling realiseer. Hoeveel mensen moet je zover krijgen om dat voor elkaar te krijgen? Binnenkort gaan ze in ons complex het e.e.a. vernieuwen (maart 2016) volgens mij ligt dan alles open en is het makkelijk om kabels te trekken...

• Barre73
quote:
carnager schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:05:
Onlangs las ik dat Vincent Everts glasvezel heeft gekregen in zijn straat. Hij woont langs de ringspoorbaan in Slotermeer en aan de andere kant van de ringspoorbaan was glasvezel gerealiseerd voor een blok nieuwbouw (aan de Bos & Lommer kant) en er bleken daar nog een goede 40 ongebruikte vezels te zijn. Hij heeft in z'n straat een vraagbundeling gedaan en zodoende voor elkaar gekregen dat die vezels verlengd zijn om bij hem in de straat de huizen aan te sluiten. Bofkont.
Een stukje uit zijn verhaal echter was dat hij navraag had gedaan wanneer zijn buurt glasvezel had gekregen als de vraagbundeling niet was gelukt (en de termijn die voor de rest van de buurt nog steeds van kracht is) en dat is maarliefst 10 jaar.
Werkelijk van de zotte dat Reggefiber (KPN) het zo op de lange baan schuift!
Dat wordt dus nog een hele tijd veroordeeld tot de haat/liefde verhouding met Ziggo :'(
Die 10 jaar is maar een term van een salesmanager en heeft geen echte waarde. Niemand wil of kan zover vooruit kijken.

Maar als jij straks eind volgend jaar door upgrades via DSL 180-20 kan krijgen (werkelijke snelheid), waarom zou glas dan nog zo belangrijk voor je zijn op de korte termijn? En dat kan dan bij elke provider die op DSL levert, niet alleen KPN.

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

@Barre73 180/20 is nog altijd achter de feiten aan lopen, bij Ziggo heb ik nu 200/20 dus DSL blijft achteruitgang. Met die 200 download ben ik best tevreden. Waar het mij vooral om te doen is is de upload. Ik produceer multimedia, regelmatig meerdere gigabytes per dag, die ik zo snel mogelijk op de plaats van bestemming wil krijgen. De hoge upload die glasvezel biedt is daarbij belangrijkste USP voor mij. Een 200/200Mbit zou ik dus zeker afnemen en, als die er is zou ik 500/500 of 1Gbit/1Gbit ook afnemen, niet eens voor de downstream maar voor de upstream. Helaas wordt er duidelijk gediscrimineerd op locatie en vind men menig woonwijk in Amsterdam niet lucratief genoeg: liever ontsluiten ze slapende provinciegehuchten waar ze per aansluiting een paar honderd meter moeten graven dan dat ze eens stevig in ons mooie Amsterdam aan de slag gaan waar ze per 10 meter wel 4 huishoudens kunnen aansluiten. In het Amsterdam dat zich kenmerkt als een broeinest voor startups, profileert als interessant om te wonen en werken voor de jonge generaties en waar de gemeente ons al zowat 15 jaar geleden beloofde de gehele stad destijds binnen enkele jaren te zullen verglazen. Dat blijkt dus een grote teleurstelling te zijn.

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-02 15:49
quote:
P17 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:53:
[...]

Gisteren twitterde stadsdeelbestuurder Emile Jaensch: 'Gaasperdam is komend jaar aan de beurt. Venserpolder staat nog niet de planning die ik ken'
Meer dan een jaar verder maar er is noch helemaal niets gebeurd :)

iPhone 7 - MBP 2018 - Canon EOS 100D

• Indodraakje
We kunnen blijven wachten. Ondertussen is hier wel VDSL2 + vector & Pairbonding mogelijk (Amsterdam-ZuidOost)

Ook al zie ik zelf natuurlijk wel beter met glasvezel. Upload blijft altijd nog een beetje achterwege.

• Kompart
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 09:45
quote:
Indodraakje schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:28:
We kunnen blijven wachten. Ondertussen is hier wel VDSL2 + vector & Pairbonding mogelijk (Amsterdam-ZuidOost)

Ook al zie ik zelf natuurlijk wel beter met glasvezel. Upload blijft altijd nog een beetje achterwege.
Sorry maar welk gebied in ZuidOost heb jij t over want ik woon er ook en bij ons ind e straat is er maar maximaal 6mbit mogelijk.

• Indodraakje
quote:
Kompart schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:53:
[...]

Sorry maar welk gebied in ZuidOost heb jij t over want ik woon er ook en bij ons ind e straat is er maar maximaal 6mbit mogelijk.
Ik woon in de G-Buurt.

• inc
quote:
Ik woon ook in de G-Buurt maar wij hebben +- 22 mbit.

Er wordt nu in de E-Buurt glasvezel gelegd bij de nieuwbouw woningen. Verder zie ik niks.

• bvk

bvk

Ik woon in Gein (Gaasperdam, laagbouw) en zou nu sinds kort ook 100 Mbit VDSL af kunnen nemen. Van glasvezel is inderdaad nog steeds niets te bekennen dus blijf ik lekker bij mijn Ziggo 200/20 verbinding die uitstekend bevalt.

Behalve dan de uploadsnelheid dan die altijd sneller mag en waar dan glas momenteel nog de oplossing voor is. Hopelijk komt Docsis 3.1 er snel aan en kan de kabel ook naar een hogere upload.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat glasvezel aanleggen in bijna 50 jaar oude flats van 10 verdiepingen niet echt rendabel is en dat je in de oude Bijlmer wijken heel blij mag zijn met VDSL.

Specs

• Kompart
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 09:45
quote:
Hmm nog ff wachten dan denk ik, ik woon zelf in de E buurt tegen Emerald aan. Dat zijn die nieuwbouwhuizen waar ze nu mee bezig zijn en ik weet wel dat zij glasvezel hebben.

• Indodraakje
Eind September afgelopen jaar was er een onderzoek afgerond waarom er nog geen uitrol is in heel amsterdam.

Misschien wel interresant om een stukje te lezen :) weet niet of dit al in dit topic is gepost. Als het wel gedaan is, dan sorry! ^_^;;

Trage voortgang bij snelle verbindingen. een onderzoek naar de aanleg van glasvezel in Amsterdam.

Indodraakje wijzigde deze reactie 22-01-2016 13:07 (12%)

• Metten
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 30-01 13:10

Metten

ik hou het graag simpel

Ik kwam nota bene via Google bij dit topic uit toen ik me afvroeg hoe het anno 2016 nu eigenlijk staat met de uitrol van FttH in Amsterdam. Dat het er nog niet is verbaast me nog niet zozeer, maar dat er nergens iets te vinden over de te verwachten planning rondom de uitrol begint zo langzamerhand wel te frustreren.

Ik kwam onder andere ook uit bij dit artikel van de Rekenkamer Metropool Amsterdam, inmiddels alweer bijna een jaar oud. Gemeld wordt dat het uitrol stokt door de inhoudelijke, bestuurlijke én juridische complexiteit van het aanleggen van een glasvezelnetwerk.

Nou lijkt het me, als ik naar mijn eigen woning kijk, in veel Amsterdamse huizen inderdaad geen sinecure om glasvezellijnen bij alle etagewoningen naar binnen te leiden. In veel gevallen zullen er binnen de panden zelf nog de nodige meters aangelegd moeten worden.

Is het eigenlijk zo, dat zodra glasvezel in een wijk of straat uitgerold wordt, dat hiervoor in alle woningen een aansluitpunt gerealiseerd wordt? Dus ook als het gaat om één pand waar 4-5 etagewoningen in zitten?

• inc
https://www.eindelijkglasvezel.nl/amsterdam/ hier kan je zien wat de huidige status is. Helaas hoor ik ook helemaal niks over de plannen in mijn buurt. Wel zie ik op de kaart dat bijna alle nieuwbouw woningen meteen worden voorzien van glasvezel. Mijn woonwijk bestaat wel uit recente huizen, (niet ouder dan 10 a 25 jaar)

Ik denk dat wanneer er in één pand meerdere woningen zijn dat ze elk een eigen glasvezel kabel krijgen. Echter is dit waarschijnlijk afhankelijk van het huisnummer en meterkast. Hebben ze een eigen huisnummer ? Is er een eigen meterkast ?

Wat ik me ook af vraag is of er uberhaupt nog wel ruimte in de grond is in Amsterdam. Er zijn zo veel huizen op een klein stukje. Denk aan woontorens met 20 a 30 verdiepingen en op elke verdieping 5 a 10 huizen. Dat zijn dan 300 glasvezel kabels die door de grond moeten. Of zijn hier andere oplossingen voor ? Om kabels te delen bijvoorbeeld.

• Barre73
quote:
Metten schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:29:
Ik kwam nota bene via Google bij dit topic uit toen ik me afvroeg hoe het anno 2016 nu eigenlijk staat met de uitrol van FttH in Amsterdam. Dat het er nog niet is verbaast me nog niet zozeer, maar dat er nergens iets te vinden over de te verwachten planning rondom de uitrol begint zo langzamerhand wel te frustreren.

Ik kwam onder andere ook uit bij dit artikel van de Rekenkamer Metropool Amsterdam, inmiddels alweer bijna een jaar oud. Gemeld wordt dat het uitrol stokt door de inhoudelijke, bestuurlijke én juridische complexiteit van het aanleggen van een glasvezelnetwerk.

Nou lijkt het me, als ik naar mijn eigen woning kijk, in veel Amsterdamse huizen inderdaad geen sinecure om glasvezellijnen bij alle etagewoningen naar binnen te leiden. In veel gevallen zullen er binnen de panden zelf nog de nodige meters aangelegd moeten worden.

Is het eigenlijk zo, dat zodra glasvezel in een wijk of straat uitgerold wordt, dat hiervoor in alle woningen een aansluitpunt gerealiseerd wordt? Dus ook als het gaat om één pand waar 4-5 etagewoningen in zitten?
Zoals je wellicht in dat artikel hebt gezien neemt de gemeente Amsterdam deel in een joint-venture genaamd GNA. Samen met KPN en voorheen Reggefiber (nu ook KPN) en een aantal woningbouwcorporaties. Op 14 juni 2016 werd echter onderstaande bekend gemaakt:

De gemeente Amsterdam wil haar deelname in glasvezelbedrijf Glasvezelnet Amsterdam verkopen. Er ligt een besluit van de gemeenteraad ter inzage. Het gaat om een belang van 15 procent, waarbij de overige 85 procent in handen is van vier woningcorporaties (De Key, Rochdale, Stadgenoot en Ymere) en KPN, voorheen Reggefiber. De laatste, KPN, zal ook als eerste worden benaderd om het belang ten een marktconforme prijs over te nemen. Wat marktconform is, gaat de gemeente vaststellen door middel van een externe validatie door een onafhankelijk bureau

Als KPN inderdaad dat deel overneemt dan is KPN feitelijk zo'n beetje de enige die nog zeggenschap heeft in GNA. En aangezien KPN landelijk de uitrol van glasvezel in bestaande woningen op een laag pitje heeft gezet kan je er vanuit gaan dat de komende jaren geen bestaande woningen in Amsterdam worden verglaasd.

Nieuwbouw: Niet elke nieuwbouw woning krijgt glas. Alleen als deze deel uitmaakt van een apart project met een minimaal totaal aantal woningen (vroeger 250, tegenwoordig is dat minder) zal KPN/Reggefiber overgaan tot aanleg van glasvezel tot in elke woning met een officieel adres.. Maar als de kosten daarvoor veel te hoog worden kan ook dat niet doorgaan eventueel.
Als er kan worden aangesloten op een bestaand netwerk of bestaande PoP dan valt het wel mee maar als er een nieuwe PoP moet worden geplaatst en een hele backbone daar naar toe, dan is het niet altijd commercieel interessant.

• Barre73
quote:
iinnc. schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:14:
https://www.eindelijkglasvezel.nl/amsterdam/ hier kan je zien wat de huidige status is. Helaas hoor ik ook helemaal niks over de plannen in mijn buurt. Wel zie ik op de kaart dat bijna alle nieuwbouw woningen meteen worden voorzien van glasvezel. Mijn woonwijk bestaat wel uit recente huizen, (niet ouder dan 10 a 25 jaar)

Ik denk dat wanneer er in één pand meerdere woningen zijn dat ze elk een eigen glasvezel kabel krijgen. Echter is dit waarschijnlijk afhankelijk van het huisnummer en meterkast. Hebben ze een eigen huisnummer ? Is er een eigen meterkast ?

Wat ik me ook af vraag is of er uberhaupt nog wel ruimte in de grond is in Amsterdam. Er zijn zo veel huizen op een klein stukje. Denk aan woontorens met 20 a 30 verdiepingen en op elke verdieping 5 a 10 huizen. Dat zijn dan 300 glasvezel kabels die door de grond moeten. Of zijn hier andere oplossingen voor ? Om kabels te delen bijvoorbeeld.
Even een technische uitleg :-)

Elke woning met een officieel eigen adres (volgens de Basisregistratie Adressen en Gebouwen) krijgt normaliter een eigen aansluiting met 2 vezels waarvan er eentje afgelast wordt om te gebruiken. De ander is reserve of kan later gebruikt worden voor bijvoorbeeld opsplitsing van woningen of een tweede aansluiting etc..
Uiteraard hoeven er geen 300 kabels door de grond. Vanuit een wijkcentrale wordt er een kabel met een doorsnede van circa 5 cm gelegd en daarin zitten 7 buisjes. In 1 buisje kan maximaal een glasvezelbundel geblazen worden van 192 vezels (ja, zo dun is het echt...). Vier van die buisjes zullen in de straat afbuigen naar zo'n woontoren als jij noemt. Die gaan dan verder in een gelijksoortige buiskabel maar dan zijn er maar 4 van de 7 buisjes gevuld.
In de kelder van dat gebouw eindigen die buisjes met in totaal dus 4x192=768 glasvezels in een verdeelbox waar ze worden vastgelast aan 300 dunne klantkabeltjes die bestaan uit ieder 2 glasvezels (dus 600 vezels) Die klantkabeltjes zijn iets dunner dan bijvoorbeeld een UTP kabeltje.
En die kabeltjes gaan vanuit de kelder in bossen naar boven en buigen in elke meterkast/woning af om uiteindelijk afgelast te worden in een eindaansluiting bij de bewoner thuis.
Op deze manier heeft elke woning dus 2 eigen glasvezels die helemaal doorlopen tot in de wijkcentrale. Alleen de vorm varieert afhankelijk van de plek waar je kijkt. In het gebouw is het een 2 vezelige kabel met een dikke mantel (dus iets dunner dan een UTP kabel). Buiten in de straat is het een dunne kabel waarin 192 vezels gedraaid zitten met een dunne mantel. Alleen zit die dunne kabel geblazen in een plastic buisje dat weer in een HDPE beschermbuis zit.
Die dunne 192-voudige kabel komt uiteindelijk uit in de wijkcentrale waar de losse vezels weer afgewerkt zijn op een soort patchpaneel in een kast.
In de kast ernaast (of vlakbij) staat apparatuur van een partij die diensten levert (KPN bijvoorbeeld) en waarop ook patchpoorten zitten aan de voorkant. Dan is het alleen nog ene kwestie van een dunne glasvezelpatchkabel prikken van de ene poort in de ene kast naar de andere poort in de andere kast (die van de klant) en je hebt een doorgaande verbinding met licht en diensten.
Dat prikken van die patchkabel gebeurt dus pas als er ook een abonnement wordt genomen. Tot die tijd komt er geen licht op de glasvezelsvan een bewoner.

• Metten
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 30-01 13:10

Metten

ik hou het graag simpel

Dank voor de gedetailleerde uitleg! Ik ben vanuit mn werk verder wel bekend met het aansluiten/installeren van glasvezelverbindingen, maar zeker structuur tot aan de voordeur was me nog niet helemaal duidelijk. Ik vroeg me met name af of het afgelast wordt in de kelder/kruipruimte oid van een pand of dat het door wordt gezet naar de (eventuele) meterkasten van de woningen zelf. Als ik naar mijn eigen woning kijk is dat zeker voor mijzelf en mijn bovenbuurman nog best een klus om dat aan te leggen, ik kan me voorstellen dat je dat pas doet als iemand daadwerkelijk abonnee wordt.

Helaas is het vooralsnog dus gewoon afwachten, ik hou het nog wel even bij Ziggo voorlopig :)

• Barre73
quote:
Metten schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:28:
Dank voor de gedetailleerde uitleg! Ik ben vanuit mn werk verder wel bekend met het aansluiten/installeren van glasvezelverbindingen, maar zeker structuur tot aan de voordeur was me nog niet helemaal duidelijk. Ik vroeg me met name af of het afgelast wordt in de kelder/kruipruimte oid van een pand of dat het door wordt gezet naar de (eventuele) meterkasten van de woningen zelf. Als ik naar mijn eigen woning kijk is dat zeker voor mijzelf en mijn bovenbuurman nog best een klus om dat aan te leggen, ik kan me voorstellen dat je dat pas doet als iemand daadwerkelijk abonnee wordt.

Helaas is het vooralsnog dus gewoon afwachten, ik hou het nog wel even bij Ziggo voorlopig :)
Normaal legt Reggefiber dus naar elke woning een kabel aan. Met of zonder abonnement. En ja, dat kan soms een hele klus zijn....
Bij grote hoogbouwpanden zit die kabelverdeler dus in de kelder. Bij kleinere panden komen de woningkabels uit de stoep waar ergens in de straat een kabelverdeler in de grond zit die meerdere woningen in de straat voedt (maximaal 96 woningen).
Eigenlijk is dat laatste de meest normale situatie en wordt zo'n verdeler verplaatst naar binnen toe als het een pand betreft waar zoveel woningen zitten dat het handiger wordt om de verdeler binnen te plaatsen.

• Jan-E
InterNLnet stopt met de diensten, dus ik ben op zoek naar een nieuwe provider. Voornaamste eis: gegarandeerd vast IP-adres. Snelheid maakt me niet zoveel uit. Heb nu 20/20 voor 33 euro in de maand. Suggesties?

• Iken374
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11-09-2018

Iken374

webhostingtalk.nl

quote:
Iken374 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:29:
Zijn er al plannen voor glasvezel in Amsterdam Zuid (De Pijp)?
Het is al een tijdje geleden dat ik deze vraag stelde en nu, drie jaar later ga ik het opnieuw doen.

De Ferdinand Bolstraat ligt alweer een paar weken open maar ik zie verder geen activiteit wat betreft het aanleggen van glasvezel. Nu vroeg ik het aan iemand van 'De Rode Loper' en die gaf het volgende antwoord:
"Dag, Het is aan de diverse telecomproviders om dit moment te benutten.Sommige aanbieders doen dit al en rollen in delen van de Pijp glasvezel uit.Mvg JJ"

Mijn vraag daarop was of hij dan kon vertellen welke aanbieders hier mee bezig zijn. Het antwoord:
"Nee helaas heb ik daar geen exacte gegevens over.MVG jj"

Ehm, weten we nog niks. Geen van de online glasvezel checks geeft uitsluitsel. Ik denk dat ik maar in Bos en Lommer ga wonen. 8)7

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

• Indodraakje
quote:
Iken374 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:07:
[...]

Het is al een tijdje geleden dat ik deze vraag stelde en nu, drie jaar later ga ik het opnieuw doen.

De Ferdinand Bolstraat ligt alweer een paar weken open maar ik zie verder geen activiteit wat betreft het aanleggen van glasvezel. Nu vroeg ik het aan iemand van 'De Rode Loper' en die gaf het volgende antwoord:
....
stuur mss een tweet naar kpn en reggefiber?

• Sjah
  • Laatst online: 01:09
quote:
Iken374 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:07:
[...]

"Dag, Het is aan de diverse telecomproviders om dit moment te benutten.Sommige aanbieders doen dit al en rollen in delen van de Pijp glasvezel uit.Mvg JJ"

Mijn vraag daarop was of hij dan kon vertellen welke aanbieders hier mee bezig zijn. Het antwoord:
"Nee helaas heb ik daar geen exacte gegevens over.MVG jj"

Ehm, weten we nog niks. Geen van de online glasvezel checks geeft uitsluitsel. Ik denk dat ik maar in Bos en Lommer ga wonen. 8)7
Vraag me af hoe goed die kerel is geinformeerd...."sommige aanbieders doen dit al" .....nee een centrale rechtspersoon doet zoiets. Verder zou hij in de war kunnen zijn met VDSL2,dat is glasvezel tot op de hoek van de straat. Nouja, bottom line is, dat je echt wel bericht in de bus krijgt als ze komen aanleggen, ze moeten dan in je woning zijn, en je moet toestemming geven. Das' gelijk ook het moeilijke hiervan, je kan niet als Liander (stroom) zeggen, we komen even de hoofdleiding vernieuwen. Nee joh, als dit zou komen, zou het gelijk ver van tevoren op AT5 staan denk ik.

Specs

• Conjacq
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 04-02 13:46
Zou een partij als E-Fiber glasvezel in de oude wijken van Amsterdam kunnen aanleggen? Of mogen die het niet, omdat Reggefiber of andere partijen dit gaan blokkeren?

• Barre73
quote:
Conjacq schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:48:
Zou een partij als E-Fiber glasvezel in de oude wijken van Amsterdam kunnen aanleggen? Of mogen die het niet, omdat Reggefiber of andere partijen dit gaan blokkeren?
E-Fiber zou dat prima kunnen doen. Ze doen ook precies hetzelfde als Reggefiber voorheen deed, namelijk het verglazen van bestaande wijken/dorpen. Geen enkele partij kan dat blokkeren (Telecomwet) maar natuurlijk wel frustreren. Ziggo die dan ineens met superlage aanbiedingen komt en zodoende mensen weerhoudt van het inschrijven voor de vraagbundeling.

• Sjah
  • Laatst online: 01:09
tJa als ik zie waar dat bedrijf nu bezig is, dat is niet bepaald de oude kernen van grote steden. Weet niet of dat veel zegt, ik vind het wel 'n negatief voorteken.

Specs

• hountsje
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 28-12-2017
Ik woon in Amsterdam Zuid. Wij kregen een maand geleden een brief in de bus van Eurofiber. Eindelijk na jaren wachten glasvezel in onze buurt. Helaas, de pret was van korte duur. Eurofiber levert alleen aan de zakelijke markt (kosten Euro 400 per maand!). Heel leuk als je weet dat er nauwelijks bedrijven in onze buurt gevestigd zijn! Telefonisch contact gehad met Eurofiber en die raadden mij aan contact op te nemen met Reggefiber. Die zeggen weer op hun beurt dat er alleen toegang kan komen als er voldoende animo in de buurt is.

Jammer, wat ooit een mooi initiatief was, is een wrede dood gestorven. Wij zitten nu met alle mogelijkheden waar bijna niemand gebruik van maakt.

Helaas!! :(
Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True