Toon posts:

XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4
Acties:
  • 57.194 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 14:28
Anoniem: 219011 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:26:
[...]
Ja ik heb hetzelfde probleem woon in Lunetten, zeer ongunstige ping.

check 12 mei:
[afbeelding]

en 8 mei:
[afbeelding]

Dacht eerst dat het aan me router lag, heb even alle stekers er opnieuw ingedaan, maar nog steeds een erg hoge ping soms zit ie zelfs over de 210 ms op speedtest.net.

Vooral die hoge ping irriteer ik me aan, maargoed mischien ligt dat nu wel aan het weer ofzo, ik wacht even af.
Meld deze storingen aub allemaal (met je adresgegevens, je snelheid en de servers waarop je getest hebt->aub ook onze eigen FTP server) op support@xtramediaservices tav martijn. Dit kan echt weinig met de upgrade te maken hebben dus ik vermoed dat er ergens een router in Utrecht staat te ' buggen' .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Uploadproblemen?
Het volledige netwerk en onze interfaces op de AMS-IX zijn geupgrade. Hiermee is er weer voldoende capaciteit om alle klanten de volledige bandbreedte op de nieuwe 24Mbit basissnelheid te bieden. Via dit forum komen er echter klachten binnen dat de upload plots niet boven de 50-100Kbyte/sec uit komt.
De nieuwe interfaces worden momenteel nog geconfigureerd/gefinetuned om alle traffic in goede banen te leiden dus ik sluit niet uit dat er ergens iets mis gaat. Wat wel opvalt is dat slechts een klein aantal klanten klagen over dit probleem dus het kan ook locatiegebonden zijn, of het heeft te maken met de verbinding tussen onze nieuwe interface en de locatie waar jullie naar uploaden. Om dit te onderzoeken heb ik zoveel mogelijk info nodig, dus aub alles (uploadserver, adresgegevens klant, pingresponstijden, tests op onze eigen server etcetc) emailen naar support@xtramediaservices.nl tav martijn.
FTP upload tests via de XMS server
Belangrijk puntje is wel dat onze FTP server op een 100Mbit locatie staat. Mochten de uploads op onze eigen FTP fluctueren dan is het waarschijnlijk even druk op de server. Wij zijn nog steeds de mogelijkheden van een eigen speedtest-server aan het onderzoeken maar de eisen die hieraan gesteld worden liggen een stuk hoger dan bij een testserver binnen een adsl/kabel netwerk.
Netwerkcapaciteit
Zoals eerder al aangegeven zijn alle interfaces geupgrade en is er weer voldoende capaciteit voor alle huidige gebruikers op 24/24Mbit. Aangezien er nog capaciteit genoeg is om het tienvoudige aan klanten aan te kunnen zijn eventuele snelheidsproblemen ook niet terug te leiden tot capaciteitsproblemen. XMS zal in ieder geval nooit de bandbreedte gaan ' sturen' door aan trafic-shaping te doen en bepaalde vormen van dataverkeer een lagere prio/bandbreedte te geven. (Natuurlijk heeft VOIP-verkeer wel een hogere prio dan normaal verkeer.)
Probleemmeldingen
Wij monitoren het netwerk natuurlijk 24/7 maar er kan altijd iets gebeuren dat buiten de monitoring valt of niet direct opvalt. Merk je iets vreemds binnen het netwerk, met de televisiedienst of de telefoniedienst->Meld dit dan altijd bij de servicedesk of op het support@xtramediaservices.nl emailadres. Ik lees dit forum meestal alleen onder werktijd en als ik het druk heb met andere dingen dan zal ik het forum zelfs helemaal niet bijhouden. Problemen/klachten op dit forum posten is dus niet altijd de snelste weg naar een oplossing :)
Als onze klanten zijn jullie meestal de eersten die merken dat er iets mis gaat, dus jullie zijn betrouwbaarder dan elk ander monitoringsysteem!

Add:Software
Kort puntje nog: Vergeet bij het testen van de uploadsnelheid dat de software die je gebruikt ook van belang is. Uit ervaring weten wij dat ACEftp niet gecapped is op bepaalde max-uploads, maar veel andere programma's hebben dit wel. Vooral shareware versies hebben een cap op 0.5 of 1Mbit. Filezilla komt bijvoorbeeld nooit boven de 800Kbit uit.

[Voor 11% gewijzigd door denan op 13-05-2007 15:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Anoniem: 37886 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:11:
Voor zover ik weet (lees: mij betrekkend) zijn de ping tijden, snelheden etc. weer prima in Lunetten. Als het weer gebeurd, hoor je van me. De download snelheid ligt erg hoog, upload ook prima - pings ok :)

Cheerio.
De problemen bleken te liggen in een "brakke" interface. Op papier is het een 1Gig interface, maar in de praktijk kwam deze niet boven de 150Mbit uit. Een deel van het verkeer vanuit Utrecht ging over deze interface en dat was de reden dat de latency hoog was en de snelheden niet klopten. Zaterdag zijn twee engineers van ons naar de AMS-IX locatie geweest om de interface te vervangen.
Raceman schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:35:
@Denan. Ik heb je net ook nog even gemaild via het support adres ivm oude tarieven op http://mijn.xmsnet.nl/instellingen.php?wat=internetopties .
Succes ermee.
Oops.. dit zal vandaag nog aangepast worden.
Anoniem: 219123 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:57:
Kortom, heb jij nog een update over Hoogland?
Alvast mijn dank.
Volgens mij is de initiatiefgroep in Hoogland gestopt vanwege het gebrek aan interesse. Ik kan niet spreken voor de contactpersoon van de GNEM die hiermee belast was, maar wij hebben al tijden niets van hoogland gehoord. Ik zal dit even uitzoeken.

Add: Dataverbruik

Toch appart om te zien dat het dataverbruik outgoing zo'n 150-200Mbit hoger ligt dan het dataverbruik incomming :)
De interface voor het XMS netwerk is de enige die zo'n verdeling heeft.. normaal ligt het uitgaande verkeer op ongeveer 10% van het inkomende verkeer..

Ik hoop dat de meeste klanten hun torrent-clients uitzetten als ze niet nodig zijn.. Met een 24Mbit upload sta je binnen no-time in de "most wanted list" van Brein.

[Voor 11% gewijzigd door denan op 14-05-2007 13:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Anoniem: 219171 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:46:
zijn alle snelheidsverhogingen nu al doorgevoerd? want ik zit nog steeds te wachten.
Op ongeveer 500 aansluitingen na zijn alle upgrades voltooid. Email anders even support@xtramediaservices.nl met je adresgegevens om te kijken of het abonnement al geupgrade is, of bel de CSD even op 0800 555 2 555.
Anoniem: 93986 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:31:
Denan, even een testje gedaan met Aceftp naar de ftp van xms. Upload 800Kb download 1800Kb.

Speedtest zegt bij mij ook dat ik rond de 4Mbps zit. Router is een D-link 4100. Enig idee of zal ik de klantenservice even bellen?

amersfoort 3813jg 59
Afgenomen snelheid: 24 Mbps
De upgrade is dus al voltooid. Probeer het eens zonder je router ertussen, wellicht dat dat scheelt.
Aub niet speedtesten op speedtest.nl, maar gebruik http://speedtest.bbned.nl.
bobje1986 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:32:
@Denan,

Momenteel loopt het 'project' in arnhem zuid (de laar) inmiddels anderhalve maand, is er al iets te zeggen in de groei in aanmeldingen ..? Wanneer is de bedoeling dat het onderzoek of het reëel is om Arnhem te verglazen geheel afgerond is?
Er zijn inderdaad al een hoop aanmeldingen binnen, maar sinds een week gaan XMS teams ook in de wijk zelf langs om uit te leggen wat glasvezel inhoud. Eind juli zullen wij weten of het haalbaar is om de laar te verglazen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Raceman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:56:
Joehoe, vandaag is de glasvezel plots in mijn meterkast gelegd.
Ik werd vanochtend wakker en hoorde buiten op de stoep een paar mensen over ons huisnummer kletsen. Wat bleek, de glasvezel monteurs. Hard naar buiten geroepen en gevraagd of ze vandaag maar gelijk kunnen beginnen, en jawel :)

Ondertussen ligt dan ook de glasvezel en het modem in de meterkast.

@ Denan . Wat voor wijn drink je eigenlijk? Wit/Rood / Zoet/Droog?
Rood.. zoet ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Raceman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:04:
[...]

Offtopic:
Volgens de leverancier eind v/d week bij jullie postbus. Laat het me even weten als die aan is gekomen, m'n eerste wijn bestelling over internet :P

Ontopic:
- Ik heb gister 48MBit aangeklikt, is dat dan ook al hetgene waar die binnen 48 uur mee geactiveerd gaat worden, of krijg ik dat vanaf 1 juni? Klantnr 399609
- Ik heb een vast IP adres, jouw collega heeft die me doorgegeven, ik vergat het aan jou te vragen toen ik je aan de telefoon had. Alleen volgens Windows moet ik toch een DNS invullen en kan ik niet aanklikken dat die handmatig toegewezen moet worden. Heb je voor mij de nameserver ip adressen?
offtopic:
Hmmm.. toch wel op mijn naam he? ;)
ontopic:
- Dat is geen klantnummer van ons.. typo?
- Hmm dat is niet genoeg aangezien je ook de default gateway moet invullen. Onze DNS servers zijn in ieder geval:
Prim DNS: 217.149.192.6
Sec DNS: 217.149.196.6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Raceman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:17:
[...]

Wijn voor Martijn XMS , zoals ergens in dit topic vermeld.

Lol, hele dikke typo (vanaf Speedxs ADSL provider infoblad overgetypt)
38260 / Zevenwouden 208, 3524 CX Utrecht

Gateway en Subnet heb ik ook doorgekregen van hem.
Als ik nu de gegevens trouwens al invul krijg ik een IP conflict, maar ik gok erop dat het komt doordat de activeringstijd nog niet is verstreken.
Het abonnement staat inderdaad al op 48Mbit. Ik heb een aantal diensten vast handmatig aangezet dus met een beetje mazzel zul je al over een uur kunnen internetten. Zoniet dan zul je toch echt die 48 uur moeten afwachten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Raceman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:17:
@ Denan.
Nog een pagina met 10Mbit vermelding om te updaten.
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=4987 (vraag 1)
Wij zijn bezig met het ontwerp voor een nieuwe website en daarbij zullen de support/faq's/etc volledig herschreven worden. Tot die tijd ga ik geen dingen aanpassen die ik toch weer moet wijzigen over een paar weken :)
Anoniem: 26203 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:18:
WAARSCHUWING: mensen die gebruik maken van het gratis proef abbonnement van een half jaar en daarbij BETAALD hebben voor een vast ip zorg er voor dat je OPTIJD het gebeuren verlengt want anders heje de bak stront te pakken.
(SNIP)
Hmmm.. ik zal even uitleggen hoe de procedure werkt:
1) Het abonnement loopt 6 maanden. Wij zijn contractueel verplicht om het abonnement na die 6 maanden stop te zetten indien de klant niets laat horen.
2) 1 maand voor het verstrijken van die 6 maanden sturen wij een brief met een einddatum.
3) 2 weken voor het verstrijken van de 6 maanden sturen wij een waarschuwing per email.
4) 1 week voor het verstrijken sturen wij de laatste waarschuwing per email.
5) indien de klant nergens op reageert gaat het abonnement op nonactief.
Een veel gehoord argument is 'ja, maar ik lees het email adres nooit!'. Dat is natuurlijk niet verstandig. Het hoofdemailaccount is voor een ISP ALTIJD het primaire contact in geval van problemen/storingen/abusemeldingen etc. Sterker nog: Er staat zelfs in onze algemene voorwaarden dat klanten het hoofdemailadres moeten lezen. Stel een klant heeft een geinfecteerde computer en spammed de hele wereld plat, dan gooien wij een aantal poorten dicht en sturen wij een abuse melding. Als een klant zijn email niet leest weet hij/zij nooit wat er aan de hand is.
Het andere argument 'Ik lees alleen mijn eigen (non xms) emailaccounts!' is ook niet al te denderend. Er is niet voor niets zo'n prachtig klantenportal waarop klanten bepaalde emailboxen kunnen forwarden naar andere email adressen*. :)
* bij deze dus de hint: Lees je de XMS emailaccounts nooit->Forward dan nu even via het klantenportal deze mailbox naar een account dat je wel leest!!
Los van het bovenstaande is er in de vorige maand wel een fout gemaakt bij de brief verzonden in punt 2). In plaats van de exacte einddatum heeft de persoon bij de administratie schijnbaar een ander template gebruikt waarin alleen een maand stond en geen complete datum. Aangezien dat wel onduidelijk is geweest ben ik van mening dat de activeringskosten voor het static IP dit keer niet voor rekening van de klant komen. Stuur even een email naar support@xtramediaservices.nl met je naw-gegevens dan zal ik dat op de factuur corrigeren. (Note:dit gaat alleen op voor klanten die een onduidelijke brief hebben gehad, dus ga nou niet massaal mailen als je je heractivatie bent vergeten.. ik kan in het archief kijken welke brief er verzonden is :) )
Nogmaals: Het is WEL belangrijk dat je op een of andere wijze de mailbox van het XMS hoofdaccount leest!!
Day24 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:45:
rond de 1600 kb/s met uitspringers naar (max) 1859 mb/s.
laagtepunt 1200 kb/s trouwens
Dat klinkt inderdaad niet 100%. Als ik naar de stats kijk zie ik dat het niet aan de capaciteit ligt. Ik zal de beheerders vragen om Leiden te controleren. Aub wel even een email richting support@xtramediaservices.nl met je NAW gegevens als je in leiden woont en dit probleem hebt, zo kan ik eerder zien of het op wijkniveau fout gaat of op stadsniveau.
Anoniem: 218915 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:02:
[...]

ik hoopte dat de snelheid hoger was als 24mbit omdat de 10mbit lijn
soms wel snelheden gaf van 16mbit hier ben ik geupgrade afgelopen zaterdag
en nog geen snelheid gehaald van meer als 20 mbit alleen vind ik hem nu wel
erg instabiel net even een kennis aan de telefoon gehad met ook xms
heeft sinds een uur of 5 vanmiddag ook een erg instabiele verbinding
met uitschieters van 1.9 MB/ps.
Net zoals bij alle andere snelheids vragen is het belangrijk om aan te geven waar dit probleem speelt? Is het alleen bij speedtest.bbned.nl? Is het bij je torrent downloads? zijn je nieuwsgroepen plots trager? (etcetcetc). Hoe vollediger jullie zijn hoe sneller ik de oorzaak kan vinden.
Nick39 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:39:
[...]

Leiden hier idem.
Vraag het nog eens aan de XMS mensen: heb ik voor het toekomstige digitale tv gebeuren nog iets aan mijn irdeto 2 kabel decoder van Casema (wordt overal gebruikt behalve UPC).

Leiden heeft enjoy tv maar deze is failliet (al vorig jaar) en staat op testbeeld.
Hertzinger is erg vaag,kan National Geographic hier niet op, ik mis deze zender echt heel erg.
Zo kom je echt niet aan die 40 zenders. ;)
1) Nope.. als wij digitale tv gaan leveren zal dat op een eigen platform zijn met een andere STB
2) Die zenders moeten wel ingekocht worden en dat gaat vaak in bundels. Het is dus niet alleen een kwestie van 'even de ene zender inruilen voor de andere'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Snelheid leiden
Alles op onze interface ziet er prima uit en leiden komt op dezelfde manier binnen als Amersfoort en de andere steden die wel een prima snelheid hebben. Het moet dus "iets" lokaals zijn. Om dit te achterhalen heb ik wel zoveel mogelijk informatie nodig, onder andere de adressen waarop dit speelt.
Voer daarnaast aub ook de volgende tests uit:
in de dos-prompt ipconfig /all
Ping even naar je primary gateway (als dat niet je router is) en noteer de tijden
Ping naar 217.149.196.6 en noteer de tijden
Ping naar www.nu.nl en noteer de tijden
Voer een speedtest uit op http://speedtest.bbned.nl en noteer de resultaten (aub een 5-tal keer achter elkaar).
Belangrijk hierbij is dat alle firewalls/virusscanners/proxys/p2p programmas/etcetc uit staan en dat de computer directop ons aansluitpunt zit.. maw: geen routers!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Anoniem: 218915 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:34:
[...]

de download is nu ongeveer 2.5 MB/ps hier in Leiden bij bbned of waar dan ook waar je een 100mb
kan downloaden maar de upload is met aceftp naar jullie server maar 800kbs
geen router of firewall ect. staat hier aan
Hmmm onze ftp server heeft het momenteel ook druk :) ALs de download 2.5MB/sec is is de upload daar gelijk aan. Gooi maar eens meerdere upload threads naar meerdere FTP servers (onze eigen server+servers buiten ons netwerk) open. Dan zul je zien dat je veel hoger komt dan die 800Kbps

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:54:
Die test met speedtest.bbned.nl klopt voor geen meter. Hij word nu alleen maar lager. Na 6 keer retest krijg ik dit 366.23 KB/sec. Met of zonder router pingen maakt niet uit bij mij. Als ik zo'n 100mb bestandje download gaat het wel goed en zit ik aan 2800KB/s.
Aangezien BBNED nu in amsterdam (citynet->zie mijn sig) glasvezel aan het uitrollen is zal hun speedtestserver het wel druk krijgen. De mooiste oplossing zou een speedtestserver binnen ons eigen netwerk zijn (of net op de grens daarvan) maar dit is nog in onderzoek.
Anoniem: 218915 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:48:
[...]

wat is eigelijk de berekening van 2.5MBps in mbit/ps???
van meerdere servers ga ik even testen .
Ongeveer x8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Day24 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:50:
@Denan

2314TB huisnummer 61.
Mijn upload naar jullie ftp server is net als gister max 970 kb/s.
De capaciteit van onze FTP is nogal beperkt, dus probeer aub nog wat extra uploads open te zetten naar andere servers, waarschijnlijk kom je dan wel ruim over die snelheid heen (als je de totalen optelt).
B4MB4M schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:58:
[...]

We zijn inmiddels weer 3 weken verder (morgen) en ik heb zojuist gebeld met het juiste bedrijfsburo (via optie 3).
Maar wederom hebben ze geen enkele informatie / aanvraag voor de aansluiting bij mij thuis.

Wat moet ik doen om het zaakje nu eindelijk eens aan het rollen te krijgen ?
3437NA 9

B4M
Jij hoeft niets te doen in deze :)
De order is al doorgezet, maar ik zal zelf even in de gaten houden of het goed loopt.

• denan
B4MB4M schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:17:
Dank je voor je snelle antwoord ;)

[...]

Als in...nu weer opnieuw doorgezet ? of was al doorgezet, maar ze wisten er alleen nog niets van ?

B4M
Hij was al doorgezet maar ik heb hem op mijn prioriteitenlijst staan om te checken.
andre_at_home schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:15:
[...]
vraag het planbureau....
Ik had helaas een algemeen nummer en daar bleken ze 6 weken geleden niet te verwachten dat XMS voor niet Portaalbewoners hier in onze wijk beschikbaar zou komen, de interne communicatie daar mag wel wat aan verbeterd worden..... de folders lagen en paar weken geleden in de bus en....ik ben net door XMS gebeld voor interesse.... maar ik had de zaak toch nav dit forum al doorberekend met de bekende getallen:
basis 50 euro
plus telefonie vast onbeperkt: 60 euro
Wil je nog een KPN backup lijn plus 10 euro is al 70 euro..

Nu heb ik een 12/1 internet, gedeeld met de buren, plus gratis telefonie, plus backup KPN belbudget lijn plus TV/radio voor ruim 40 euro.

Tja voor alleen een snellere upload wordt de stap naar 70 euro dan wel groot.
Maar eens een jaar wachten.....en hopen dat ze aan die 40% dekking komen..
Aangezien het voortraject nog loopt (zijn er genoeg aanvragen ja of nee??) is er natuurlijk nog geen enkele planning gemaakt. Dat is de reden dat de aannemer (planningoptie) nog niets weet. Voor vragen kun je altijd terecht bij de servicedesk->Die zijn wel op de hoogte van het project in de Laar.
Daarnaast:
24/24Mbit + telefoonlijn +televisie = 19.95 voor 6 maanden en dan 50,- euro/maand.
Daar zit wel iets meer verschil in dan alleen 'een iets snellere upload'. Die backup telefoonlijn is ook niet nodig aangezien onze dienst stabiel is (nooit telefonieoutages). Vergelijk het dus aub niet met KPN internetplusbellen dat elke week stuk gaat ;)

add:"Wijn voor martijn"
Hij is aangekomen.. en gaat vanavond mee naar huis.. :)
Merci raceman!

[Voor 7% gewijzigd door denan op 16-05-2007 15:00]

• denan
andre_at_home schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:13:
[...]

1. ik heb XMS gebeld en niet de aannemer.....
2. 19.95 is maar tijdelijk en om onbeperkt te bellen is het echt 50+10 = 60 euro.....
3. wat is het echt meer verschil in dan alleen 'een iets snellere upload'
TV kwaliteit nu is Ok, zenders genoeg, telefoon perfect (KPN vast net inbellen... VOIP uit, bij storing KPN backup... vast)
4. backup niet nodig: dat vertelden ze bij ADSL ook....zie de (opstart)problemen..... nog steeds..
En glasvezel zal van dat alles geen enkele last hebben.
En....KPN-vast net heef zich al decennia bewezen....
En voor die 40-45 euro die we nu kwijt zijn, blijft het verschil dus nog steeds te groot...
1) Xms optie 3-> is de planning. Aangezien er nog geen planning is kan die ook weinig info geven.
2) Klopt.. dus? :)
3) eerhm...
24/24Mbit VS 12/1..
Kijk ik in de dikke van dale dan staat daar duidelijk:
iets3 (bw.)
1 een beetje => enigszins
Ik vind een verhoging van de download snelheid met 100% nou niet echt ' een beetje' ...
De upload is zelfs 24x sneller dan je huidige lijn.
Dat zijn nou niet echt percentages waarbij je denkt ' zo.. dat is iets sneller'
Verder is er natuurlijk nog:
- De latency op het netwerk.. 1-2Ms naar de meeste servers/providers op de AMS-IX.. dat zie ik een kabel/adsl abonnement niet doen.
- Het netwerk kan 100/100Mbit aan, en is zelfs klaar voor 1000/1000Mbit. Met andere woorden->Klaar voor de toekomst
- Alle extra diensten die je afneemt gaan niet van je beschikbare bandbreedte af
- De upload! Steeds meer applicaties hebben een hogere upload nodig.
Als je geen voordelen ziet in het gebruik van een glasvezel dan is er niemand binnen XMS die je dwingt om het te nemen. Mijn buurman is perfect gelukkig met zijn isdn inbellijntje.. en aangezien hij 73 is zal een 24Mbit lijn echt geen meerwaarde voor hem hebben. Net zoals je 12Mbit ADSL lijn waarschijnlijk nu perfect voor je is. Daar ga je echter geen HD TV mee bekijken, net zomin als over je coax kabel (true hd heeft namelijk 12-18Mbit/sec bandbreedte nodig).
Heeft een hogere bandbreedte, een sneller netwerk en stabiele diensten geen meerwaarde voor je?
Prima.. maar dat posten op een thread vol met mensen die de meerwaarde wel zien is weinig constructief :)
4) Anders raad ik je aan om deze thread eens door te lezen.. Hoeveel telefonieoutages zie je daar langskomen? KPN-vastnet heeft zich inderdaad al decenia lang bewezen.. jammer dat ze dat met internetplusbellen niet vol kunnen houden.. (aan de andere kant is dit weer goed voor ons.. je wilt niet weten hoeveel klanten van KPN internetplusbellen naar ons overstappen :))
Anoniem: 219123 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:15:
Ik heb vandaag met XMS gesproken. Zowel bij Planning (Volker Stevin Telecom) als bij helpdesk was geen info aanwezig of glasvezel in Hoogland bij koopwoningen gelegd kon worden. Ook was er geen info aanwezig over een actieve initiatiefgroep.
Toch weet ik dat Portaal hier in de wijk groene buis in de grond heeft gelegd en nu in de Pastorielaan aan het graven is... :|

Op advies van XMS-helpdesk heb ik net de postcode-check doorlopen, en mijzelf aangemeld. Ik hoop dat er binnenkort een positief advies gemailed wordt (hoewel de site aangeeft dat dit enkele weken kan duren :? )

Nog even afwachten maar....
De helpdesk kan niet alles weten.. de meeste " speciale" trajecten zijn vaak wel bij mij bekend of bij mijn collega.
Ik heb vanmorgen nog even gesproken met de persoon die de Hoogland actie vanuit XMS begeleide. De initiatiefgroep is een zachte dood gestorven wegens gebrek aan interesse van de 3 mensen die in de initiatiefgroep zaten. Wellicht dat XMS nog zelf een traject gaat opzetten maar tot die tijd zal geen enkele woning in hoogland een aansluiting kunnen krijgen. (tenzij er een nieuwe initiatiefgroep opstaat natuurlijk :))

[Voor 17% gewijzigd door denan op 16-05-2007 22:52]

• denan
Anoniem: 219123 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:42:
[...]

Vraag: is hiermee mijn aanmelding bij XMS 'zinloos' geworden ?? Of is de mogelijkheid dat vanuit XMS een traject wordt gestart, reeel (maar duurt ff)??
k zou er de eerstkomende tijd in ieder geval niet op rekenen. Al onze eigen mensen zijn in ieder geval bezig met projecten in andere steden.
andre_at_home schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 01:37:
[...]
ik zie hetal bijna 24MB/24MB... ;)
Op de toekomst voorbereid maar nu nog even niet ..... :(
Dat er bij sommige klanten een lokaal probleem speelt houd niet in dat het netwerk niet 24/24Mbit is, maar gezien de ervaring die je hieronder opnoemt neem ik aan dat je dat ook wel begrijpt :)
verder:
@ Denon: Kortom er mag nog wel eea verbeteren, hopelijk zijn dit de uitzonderingen. Geeft niet, alle begin is moeilijk van een nieuwe technologie voor een groot publiek. Ik ben bij de poging tot een introduktie van HDTV in de jaren 80 geweest, en nu is het 2007....
Dat we gaan "missen".. wordt me al niet meer aangepraat. En gelukkig ben ik nog lang geen 73 en ligt een telefoonlijn-internet al jaren achter me, wij waren 1 vd eersten met kabelinternet, ADSL was er niet, en waarschijnlijk ook toen al de eersten met een gedeeld netwerk... ;)
Wellicht scheelt het dat XMS al sinds een jaar of 3 glasvezeldiensten levert aan consumenten. In het begin ging inderdaad alles fout wat fout kon gaan, maar hier hebben wij als bedrijf veel van geleerd. De huidige diensten zijn stabiel & betrouwbaar. Maar wat dat betreft laat ik liever de gebruikers aan het woord :)
De voor- en nadelen afwegen op dit forum lijkt me juist erg constructief, daar is een forum juist voor en 't is flauw om het zo wel te noemen en het lijkt daarmee een zwaktebod om het wel zo te noemen alsof dat zou moeten dragen tot de verdediging van de glasvezel. De technologie op zich zal er verder nl best wel komen, maar andere technologien blijven toch verrassend sterk, 10 jaar geleden was ADSL2 ook ondenkbaar...
Ik ben absoluut voor een constructieve discussie, maar zodra je de vergelijking 24/24Mbit vs 12/1Mbit afdoet als 'iets snellere upload' zie ik weinig ruimte voor discussie :) Zoals ik al een aantal keer in het forum heb geschreven vind ik het prima om een discussie te hebben over glasvezel en de diensten die wij hierover leveren. (Graag zelfs, dat is weer iets anders in deze thread!)
Het gaat me echter te ver om iemand uit te leggen wat het voordeel is van een basisabonnement dat 2x zo snel is als zijn eigen abonnement qua download en 24x zo snel qua upload. Ziet men daar al het voordeel niet van in dan dan is het product glasvezel gewoon niets voor deze klantgroep.
Wat betreft ADSL (ja, dat leveren wij ook bij InterNLnet)
VDSL gaat de nieuwe standaard worden, maar ik zie dit echt nog niet uitgerold worden in de consumentenmarkt. De investeringen die vanuit de provider (KPN/BBNED) in de centrales nodig zijn zijn namelijk enorm dus het leveringsgebied is enorm beperkt. Krijgt een klant uiteindelijk de mogelijkheid om een VDSL connectie te nemen dan zal de snelheid niet in de buurt komen van een glasvezelverbinding. De snelheden blijven in de praktijk namelijk enorm achter bij het theoretische maximum van VDSL.
De eeuwige vraag blijft dus gewoon:
'stap je helemaal over op een nieuw netwerk met groeimogelijkheden voor de komende 20 jaar of blijf je knijpen en persen in je oude netwerk om er de laatste bitjes qua snelheid uit te halen'
Vergelijk het anders met een auto:
Die oldtimer in je garage is wellicht prachtig en hij rijd dankzij maandelijks onderhoud nog prima. Je moet alleen niet opkijken als je ermee de snelweg opduikt en iedereen die een nieuwe auto heeft gekocht haalt je links en rechts in.

• denan
andre_at_home schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 09:17:
Glasvezel: het blijft een interessante ontwikkeling. Die vergelijking met de old-timer gaat helemaal mank: waarom zou je een zeer snelle maar duurdere Porche kopen als je aan een zeer betrouwbare Toyota Corolla al genoeg hebt... Lijkt me een reëler vergelijk.
En als je zou kunnen kiezen tussen die corolla of een gloednieuwe porsche voor bijna hetzelfde bedrag? :)
En wie had überhaupt vroeger voor mogelijk gehouden dat zulke compressie technieken als ADSL en VDSL er zouden komen. Een snelheids toenoename van 3 kb/s bij telefonie naar bijvoorbeeld 1.5 Mb/s (12MB/s)..... is nog groter dan de DL 12 naar 24 of de UL 1 naar 24... ;) bij ADSL naar glasvezel.
Of de stap naar HDTV opdie manier gemaakt kan worden... ?
Bij de kabel wel, met een digitale aanpak, of met wide spread spectrum technologie komen ze heus wel aan die 12-18Mbit/sec bandbreedte.
Klopt.. en dan zit de bandbreedte vol? Op glasvezel gaat een dienst als TV/HDTV niet van je internet bandbreedte af, er is tenslotte capaciteit genoeg.
Wel: Ik denk dat echter het grootste deel van de klanten amper... gebruik maakt van de 24/24 en het daarom voor XMS ook eenvoudig was om van 10/10 naar 24/24 te gaan. Kwestie van wat statistiek van de netwerkbelasting van gebruikers erop los laten en blijkbaar kon het goed uit om de paar snelle gebruikers toe te staan om 24/24 te gaan, want de rest maakt toch amper gebruik van die 24/24... dus ieder mag het hebben...Technisch kon het vast al....
De kans dat ik in de toekomst een keer overga is zeker nog reëel, handig is zeker alles in 1x klaar is maar dat vind ik aan de andere kant ook een zwakte, de eerder genoemde. Als de glasvezel er een poos uit ligt, dan heb je ook niets meer.. Dan toch maar tegen extra kosten het bel budget in de lucht houden (10 euro p/m)?
En hoeveel klanten gebruiken nu hun 4Mbit ADSL lijn volledig? Het mooie aan die 24/24Mbit lijn is dat hij beschikbaar is mocht je die bandbreedte nodig hebben. De kans dat glasvezel eruit ligt is stukken kleiner dan bij ADSL (toch handig om de BBNED/KPN outages ook in je mailbox te krijgen). Problemen kunnen er natuurlijk altijd zijn maar tot op heden zie ik er nog zeer weinig langskomen die ook echt binnen ons domein liggen. Natuurlijk kan een stroomstoring altijd een keer optreden in een wijk, maar de meeste mensen hebben tegenwoordig een DECT basisstation dat je toch appart moet voeden. Als de lampen niet meer werken werkt de computer en de telefoon ook niet meer.
Opvallend: het een tot twee wekelijkse onderhoud duurt 6 uren staat op de website. Dat hebben we bij de KPN amper gehad... blijkbaar hebben ze daar een backup scenario waaardoor het verkeer omgeleid wordt (ja... ik weet het.... "Wij proberen de onderbreking tot een minimum te beperken. ..").
Succes!
Bedankt voor de goede wensen maar die 6 uur voor het onderhoud is het normale onderhoudswindow. De uiteindelijke outage voor klanten tijdens zo'n onderhoud is nul (het netwerk is aardig redundant) of slechts een paar seconden tussen 01:00 en 07:00. Het feit dat er ergens onderhoud is tijdens een specifieke tijdsperiode wil niet zeggen dat dan alle diensten voor alle klanten in die regio er uit liggen.
Add: ow.. dat had sPenkman ook al gepost :)
Nick39 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:33:
Bevindingen tot nu toe:
In windows MCE is er een probleem,de Hertzinger lijst voor mijn woonplaats klopt niet, dus ik heb de lijst manueel ingevoerd en dat werkt nu weer perfect.
De EPG daarna weer aan de zenders gekoppeld.
Dat ligt niet zozeer aan hertzinger als wel aan microsoft. De correcte lijsten zijn al verschillende keren ingediend bij microsoft maar men update de database schijnbaar niet. Vorige week heb ik nog met iemand gesproken die connecties had binnen microsoft-NL en dit nogmaals zou aankaarten. Ik ben benieuwd. :)
Op sommige tv zenders is de kwaliteit beduidend minder. (niet qua signaal,maar duidelijk wat meer compressie)
Hertzinger haalt de meeste zenders van de astra terwijl casema de mediagateway te Hilversum gebruikte voor een hoop zenders.
Hmmm de compressie zou toch niet zo erg moeten zijn. Wellicht zit er ergens in de centrale een probleem waardoor er teveel demping zit in de ring. Zou je een uitgebreide omschrijving van alle zenders/problemen kunnen emailen naar support@xtramediaservices.nl tav martijn.
Ik hoop dat mijn portering wel goed gaat want mijn mobiele nummer is identiek aan mijn vaste nummer (de laatste 7 cijfers) dus ik wil dat vaste nummer wel heel graag houden.
Porteringen zijn nooit een echt groot probleem, maar ik hoop dat het Casema abonnement nog niet helemaal stopgezet is? Als dat het geval is moet Casema namelijk het nummer actief houden zodat XMS het bij Casema kan wegporteren.
Guide Plus werkt, en windows MCE doet het ook weer.
Telefonie nog even afwachten,maar hoopvol gestemd.
Als het goed is kun je nu al je telefoon op onze aansluiting aansluiten. Je krijgt namelijk altijd vanuit ons een nummer toegewezen dat wij overschrijven als men een portering aanvraagt.

• denan
absrnd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:32:
ook hier in Leiden geen verbinding gehad, da's lekker
heb je geen internet geen telefoon en geen tv !!!
en heb je nog een mobiel om te bellenis de tent om 4 uur gesloten,
en geen storings dienst !!

dat is toch wel een nadeel om alles in een pakket te hebben !

enige verklaring voor deze storing ??

.
.
Even kort want ik heb ook weekend:
Als alle 3 de diensten uitvallen moet het een stroomstoring zijn in de wijk/regio waar onze centrale staat, TV staat namelijk los van de internet verbinding (en komt ook over een andere fiber binnen).
Er is buiten sluitingstijd wel een storingsdienst:->Als je een voicemail achterlaat zal deze door de storingsdienst afgeluisterd worden. Als er een grote storing is gaan zij direct op pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
B4MB4M schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:17:
Dank je voor je snelle antwoord ;)

[...]

Als in...nu weer opnieuw doorgezet ? of was al doorgezet, maar ze wisten er alleen nog niets van ?
@B4MB4M
Hij was al doorgezet, maar ik heb er nu urgentie aan gegeven dus hopelijk kan de aannemer snel een graafploeg vrijmaken.

@Dewaal
Voor deze aansluiting heb ik hetzelfde gedaan. Zodra er mensen vrij zijn en de aansluiting mogelijk is zullen ze direct contact opnemen.
andre_at_home schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:29:
Nu is de TV nog analoog op XMS, maar als het digitaal wordt... of andere diensten over 1 kastje heen moeten... lastig met buren samen....

DTV versus Analoge Televisie
Voor de mensen die zich hier zorgen over maken: XMS zal altijd een analoge dienst blijven bieden. Analoge TV heeft namelijk bepaalde voordelen t.o.v. digitale TV voor het grootste deel van onze klantengroep. Vooral het feit dat je niet voor elke TV een extra settop-box nodig hebt natuurlijk!

(En nee: dit is geen goedkeuring voor het delen van de diensten.. :).. Vooral het delen van internet diensten is iets dat ik niet snel zou doen. De abonnementshouder is namelijk verantwoordelijk voor de dingen die met de verbinding gedaan worden. Deel je het met 4 buren die van alles uitspoken op internet dan is de abonnementshouder strafbaar! Toch vervelend als je buren iets uitspoken waardoor justitie achter jou aan gaat)

Over de niet gehaalde 24Mbit upload:
Het probleme is opgelost. Het bleek dat er een vuiltje zat op de connector van zijn UTP kabel. Hij haalt nu de 20Mbit (waarschijnlijk hoger als hij nieuwe kabels trekt ;))
Anoniem: 207005 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:19:
Nou las ik laast dat er misschien een actie kwam voor studenten.. Aangezien ik een student ben, ben ik benieuwd of er al wat meer over bekend is...
En ik had nog een vraag, Ik zit nu in Peru en ik kom over 3 maanden terug, maar ik wil dan zo snel mogelijk alles in huis hebben. Kan ik het nu al aanvragen zodat als ik terug kom binnen enkele dag een monteur klaar staat die het in de meterkast plaatst? Ik woon in een portaal huur huisje in wijk F in Utrecht. (3512TX)

Er komt inderdaad een actie voor studenten, maar dit is gebonden aan bepaalde studentencomplexen die onder het beheer van Portaal vallen. De specificaties zijn nog niet helemaal rond maar het zal waarschijnlijk een 24/24Mbit connectie worden (zonder TV/Telefonie/Email of Webhosting) voor ongeveer 15,- euro per maand (inbegrepen bij de huur). Zodra dit rond is zullen een groot aantal Portaal studentencomplexen ontsloten worden.
PromWarMachine schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:29:
Ik heb in dit topic een aantal mensen uit Nieuwegein zien reageren. Voor zo ver ik weet is het grootste deel van de huurwoningen in NIeuwegein van Mitros Wonen.

Wij hebben ook een huurwoning in Nieuwegein en zitten bij Mitros. Volgens de XMS postcodecheck is onze buurt nog niet geschikt voor glasvezel, helaas. Wel weet ik nog dat we als een van de eerste ADSL hadden, dus ik hoop eigenlijk dat we ook snel glasvezel krijgen.

Voor de mensen uit Nieuwegein: In welk deel van Nieuwegein wonen jullie? Ik woon in Zuilenstein. Heb me opgegeven om door XMS op de hoogte gehouden te worden. Ben erg benieuwd en uiteraard zeer geinteresseerd. De prijzen van ADSL in vergelijking tot glasvezel zijn per MBit/sec echt (te) duur.
Wij hebben momenteel alleen afspraken met Dudok/Portaal/SCW/Alliantie. Met Mitros zijn er nog geen afspraken gemaakt en de kans dat je woning aangesloten kan worden is dus erg klein. De verhuurder moet namelijk toestemming geven voor het 'beschadigen' van de woning en dat zal een woningcorp. niet snel doen. Verder staat het je natuurlijk wel vrij om zelf contact op te nemen met Mitros om te vragen of ze zich ook bij XMS aansluiten ;)
Anoniem: 219693 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:04:
Hallo Denan,

Ik heb een vraag?

In Arnhem (De Laar) is een traject gestart voor Glasvezel.
Als dat doorgaat is dat een positieve ontwikkeling voor de Wijk.
Mijn vraag is: Als je in eerste instantie geen abonnement afneemt wordt
er dan geen glasvezelkabel naar je woning gelegd?

mvg Eddy
Nee, de kosten voor het aanbrengen van een vezel bedragen tussen de 1300-1800 euro per woning. Dit gaan wij dus alleen doen als iemand een abonnement afneemt bij ons. Wel bieden wij de mogelijkheid tot 'uitgesteld aansluiten'. Dit houd in dat je na de aanleg van de glasvezel je abonnement op XMS tot maximaal 6 maanden kunt uitstellen.
Raceman schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:25:
@Denan.

Ik wil mijn abonnement mogelijk vast omzetten zodat ik gegarandeerd ben dat mijn proeftijd niet perongeluk verloopt, maar natuurlijk wel zonder het feit dat ik nu al per maand de volle mep ga betalen.

(snip)
Het komt voor mij over dat je bij het 'alles-uit-de-kast' pakket alvast kan aanklikken, en gewoon nog een half jaar voor 19,95 hebt, maar bij het internet abonnement lijkt het terug te vallen op de eerste alinea dat de wijziging gelijk de eerst volgende maand ingaat.
Nb. het tarief klopt ook niet, dat is gebasseerd op 24Mbit ipv mijn 48Mbit, dat als puntje voor de update van de homepage waar jullie mee bezig zijn.
1) Klopt, na het gratis internet abonnement kun je (nu nog) het AllesUitDeKast-abonnement krijgen voor 19.95 voor de eerste 6 maanden van dat abonnement. Neem je 6 maanden gratis internet, en daarna 6 maanden Alles uit de kast, dan betaal je voor een jaar lang onze diensten alleen die 6 maanden 19.95.
2) Ook deze tarieven kloppen, het zijn namelijk de "basiskosten". 48Mbit ipv 24Mbit is een optie/uitbreiding op je pakket en komt dus maandelijks boven op de basiskosten.
Anoniem: 219761 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:12:
[...]

In Artikel 12.2 staat dat het contract 1 maand voor het verlopen van het jaar moet worden stopgezet. Dus als je niet voordat de eerste 11 maanden van het jaarcontract verlopen zijn hebt opgezegt, zit je er weer 12 maanden langer aan vast.
:'(
Klopt. Het is een jaarcontract dat je een maand voor het verstrijken van het jaarcontract schriftelijk moet beeindigen. Doe je dat niet dan komen er weer 12 maanden bij.
Anoniem: 219011 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:49:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie, heb het even geprobeerd, en nog een test gedaan op speedtest.

[afbeelding]

De ping is heel wisselend ook zo tussen de 64 en +200 ms, daarnaast is de upload heel snel alleen jammer dat ik daar niet veel aan heb. :S
Hmm.. dit klinkt eerder als iets lokaals.. die speedtests zijn trouwens vaak niet echt betrouwbaar. Test anders eens het volgende:
(windows XP)
Start->Uitvoeren
Type CMD (enter)
type in het zwarte DOS scherm:
ping 217.149.196.6
en kijk wat voor ping responses je daar ziet.
217.149.196.6 heeft een directe link vanaf onze locatie op de AMS-IX maar staat niet in het XMS netwerk zelf. De pings naar dit adres zijn dus gelijk aan alle andere pings naar providers op de AMS-IX.
Maranno schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:01:
Denan ik snap dat je druk bent maar zou toch erg leuk zuijn als er een antwoord was op mijn vraag nu alweer op pagina 38 ...

Maranno in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..."

misschien maandag als je weer aan het werk bent ofzo :)
Oops.. deze had ik inderdaad alleen op het vathorst-glasvezelforum uitvoerig besproken.
De mailings die je nu krijgt zijn onderdeel van een interesse peiling. In principe is het inderdaad mogelijk om deze woningen aan te sluiten, maar men is nog in gesprek met de gemeente om de vergunningen te regelen.
Voor vathorst vragen kun je ook het beste naar http://forum.vathorst.nu gaan.
lethargy schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:45:
[...]

Ik had zaterdag ook ongeveer 2 uur lang geen internet en telefoon. Mijn TV deed het echter wel.

Sinds kort zijn er trouwens 6 Turkse zenders in het TV pakket erbij gekomen. Ik had toch liever dat Animal Planet erbij was gekomen, die mis ik echt heel erg. Zou die er niet bij kunnen komen?

Verder heb ik last van het steeds tussen stereo en mono schakelen van het geluid van bepaalde TV zenders. Heel irritant, want dan valt het geluid steeds even weg en in beeld verschijnt dan steeds mono en stereo. Aan mijn bekabeling kan het niet liggen, want dat zijn Hirschmann kabels en stekkers.
De kwaliteit van de TV is verder goed, beter dan van Casema.
1) In de afspraken met Portaal Utrecht staat dat wij ook een sterk Arabisch/Turks zenderpakket moeten bieden. Men gaat namelijk in het kader van de wijkverbeteringstrajecten het gebruik van schotels verbieden.
2) Zit er wellicht een versterker tussen? Het signaal komt over glas een stuk sterker binnen dan over coax, dus als er een versterker tussen zit kan het signaal te hard op je TV binnenkomen waardoor hij inderdaad van mono/stereo kan gaan springen.

note: pfffff.. wat een vragen allemaal.. Wie kan ik inschakelen als backup vragen beantwoorder? ;)

Add2: Leesvoer!
Voor mensen die graag meer willen weten van XMS/Reggefiber of alle andere glastrajecten waar wij bij betrokken zijn: http://www.netkwesties.nl/editie145/artikel5.html
Er staat ook een leuk artikel in FEMBUSINESS over reggefiber, maar ik denk niet dat ze het me in dank afnemen als ik de PDF link :)

[Voor 18% gewijzigd door denan op 21-05-2007 12:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Anoniem: 120741 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:31:
is er al meer duidelijk over amersfoort berg-zuid?
Nope, de investeerder moet een beslissing nemen over dit project en dat kan nog wel even duren.
lethargy schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:21:
[quote]denan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:25:
[...]

2) Zit er wellicht een versterker tussen? Het signaal komt over glas een stuk sterker binnen dan over coax, dus als er een versterker tussen zit kan het signaal te hard op je TV binnenkomen waardoor hij inderdaad van mono/stereo kan gaan springen.

Ik heb er geen versterker tussen zitten. Mijn buren hebben er trouwens ook last van. Volgens iemand van de helpdesk komt het doordat de zenders zo dicht op elkaar zitten. Dan blijft de TV zoeken tussen de zenders in naar stereo geluid. D.m.v. fijnafstemming op mijn TV kan ik het wel instellen dat mijn tv niet steeds wisselt tussen mono/stereo, maar dan ontvang ik dus alleen een mono signaal. Verder hoorde ik ook dat het nog even wachten is op digitale tv. Xms was niet tevreden of het aanbod wat ze hadden gehad. Hopelijk komt het dit jaar nog.
Dat mag er niet mee te maken hebben. Als de buren het ook hebben klinkt het meer als een probleem in de centrale. Email anders de adresgegevens naar support@xtramediaservices.nl dan zal ik kijken wat Hertzinger hier over kan melden.
The_Alchemist schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:28:
[...]

Sinds wanneer hebben jullie afspraken met SCW en de Alliantie? Dit is de eerste keer dat ik dit zie namelijk. Wat voor afspraken hebben jullie met ze? Wanneer word de rest van Amersfoort voorzien van glasvezel? Hebben jullie daar al een afspraak over gemaakt of zijn jullie nog druk aan het onderhandelen? Word Amersfoort-Schuilenburg dan eindelijk voorzien van glasvezel? :9~
Momenteel alleen in Vathorst, dus je zult nog even geduld moeten hebben ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
joeri-slots schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:05:

Ik had ook nog een vraagje: Is er iets bekend over het beeldformaat van de talpa (10) zender?
Bij mij geeft alleen deze zender een uitgerekt beeld. Dus van 16:9 opgerekt naar 4:3 zonder zwarte balken. Op andere zenders worden deze wel gewoon weergegeven.
Dit heb ik nog niet eerder gehoord.. en als je het beeldformaat handmatig op 16:9 zet?
Sa1 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:37:
Hoe zit het eigenlijk met nieuwbouw projecten in omgeving leidscherijn in utrecht? M'n vriendin en ik gaan daar een nieuwe woning kopen (wordt juli 2007 opgeleverd als het goed is, en is nog niet volledig af).

Wordt daar al gedacht aan voorbereiding op glas of moet ooit daar weer alles open gegraven worden?
Daar zijn nog geen plannen voor. Aangezien een aansluiting een enorme investering is voor XMS sluiten wij ook alleen woningen aan die zich in eerste instantie opgegeven hebben (in het geval van koopwoningen die naast Portaal/SCW/Dudok woningen staan). Complete nieuwbouwwijken verglazen doen wij alleen als een groot percentage van de wijk zich aanmeld. (zoals bijvoorbeeld het project in nieuwland of vathorst)
trankilo schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:17:
Vandaag ben ik bezig geweest met het opvullen van een site om zieltjes te winnen voor FttH in mijn buurt en wilde daar graag doorlinken naar de promo video van XMS. We hebben het van verschillende aansluitingen geprobeerd maar zonder succes. Iemand een ID :?
Hmm.. dat filmpje staat op een externe flash-server van een reclame buro... helaas zijn flash mediaservers niet al te stabiel schijnbaar.. Volgens heeft de server elk half uur een rolling restart vanwege dit soort problemen.
Tevens is het filmpje leuk, maar ondertussen hopeloos verouderd. Het is ook gemaakt in de periode dat men nog niet exact wist wat er nou wel/niet mogelijk was met glasvezel... Hecht dus aub niet teveel waarde aan bepaalde uitingen die in het filmpje gedaan worden :)

add: Indrukwekkende groei van het aantal nieuwe aanmeldingen in Nieuwland trouwens!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
trankilo schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:03:
[...]

:) Dat is goed om te horen! :)

We werken er ook hard aan. Als het mee zit krijgen we deze week via de juiste kanalen de eerste info over de stand van zaken. Kunnen we ook een beetje zien of onze acties succes hebben.
Als we ergens met en kraam staan laten we de mensen ook meteen inschrijven (latop +UMTS :P )
Ik zag de resultaten 2 uur geleden richting hobby123 gaan :)

@b4mB4M: De aannemer is al actief bezig met je aansluiting, maar er ligt een buis in je straat die nog afgemonteerd moet worden. Volgens de aannemer gaat dit nog ongeveer 6 weken duren.

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:20:
Mijn portering is dus niet gelukt bij Casema maar dat dacht ik al.
Meldde per mail, abonnement bij casema duurt tot 1 juli is dit een probleem.
xms:nee meneer volgens onze gegevens wordt u per 21-5 geporteerd.
21-5 mailtje van internl: portering kan niet want u heeft nog contractuele verplichtingen bij Casema.
Ja duh... nu moet ik dus opnieuw ergens eind juni een porteringsverzoek doen en ik ben "als de dood" dat het gaat mislukken omdat zoals gezegd mijn mobiele en vaste nummer gelijk zijn.
Ik krijg never nooit meer een mobiel nummer dat gelijk is aan mijn vaste nummer dus ik wil dat vaste nummer echt houden.
Was het nou niet mogelijk om bij het verzoek tot porteren bij casema te vermelden: per 1 juli ?
Wat casema hier doet mag niet. De latende provider moet een outporting ALTIJD toestaan tenzij de klant in kwestie een wanbetaler is. Het valt ons vaak op dat Casema een portering weigert wegens 'contractuele verplichtingen' terwijl dit helemaal niet toegestaan is. Ik stel voor dat je even contact opneemt met Casema en dit aankaart. Daarna kun je het beste even de servicedesk bellen zodat wij een nieuw verzoek kunnen inschieten.
Als het goed is staat in de email (of is tijdens het klantcontact) ook vertelt dat je het beste even contact op kunt nemen met Casema om te vragen waarom men dit gedaan heeft.
1.Lezend in dit topic viel op dat er gesproken werd over de mogelijkheid van een (betaalde) binaries nieuwsgroep.
Zijn er al vorderingen op dit gebied ?
7,95 bij eeweeka of hoe je dat schrijft vind ik te duur.
Voordat er een discussie komt,te duur omdat ik hooguit een keer per maand iets van een nieuwsgroep afhaal omdat al dat geklooi met par files en noem maar op mij veel teveel tijd kost.
Als XMS in zijn geheel ergens op af stapt,moet toch korting bedongen kunnen worden ?
Hier zijn wel plannen voor maar momenteel hebben andere zaken prioriteit.
2.Hoe staat het nu met digitale tv.. hoe lang gaat dat nog duren: weken,maanden.. en aan hoeveel extra zenders moet ik gaan denken ?
Ik wil zo graag mijn nationale geographic channel terug :(
Op meerdere televisies is geen probleem... met een powermid ontvangt het hele huis zelfs de dvd recorder beneden...
Eerder maanden. Hoe de dienst er exact uit gaat zien kan ik momenteel nog niet melden. Alles wat ik nu zeg is over een week weer achterhaald.
3.Gaan jullie een soort van fax in e-mail bieden ?
Via kpn lukt het me niet,ik ontvang te weinig faxen voor een tweede lijn en mijn oude fax in e-mail is afgesloten omdat er niet in 3 maanden een fax was binnen gekomen.
Ik verzend regelmatig per fax maar zelden krijg je per fax antwoord,maar een betrouwbaar fax in e-mail iets zou zeer welkom zijn hang ik de fax er gewoon tussen dan doet de beantwoorder het weer niet enz enz....
Alstu: https://wwwi.efax.com/nl/...eeSignupCountry=NL&rqcp=2
trolleystad schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:37:

Mijn opzegging is dus duidelijk niet doorgekomen. Eigenlijk ben ik best wel geintereseerd in glasvezel, maar ik moet dus nog tot september doen met ADSL. Geld die nieuwe actie (6 maanden gratis, daarna .... euro p/m) ook voor mij?
Ja, zoals het er nu uitziet loopt de actie door tot ergens in november.

• denan
trolleystad schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:22:
[...]

Maar moet ik nu dan dus opnieuw aanvragen of als ik de andere datum doorgeef wordt die 6 maanden korting automatisch verrekend?
Dit verrekenen wij automatisch.

• denan
trolleystad schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:16:
[...]

Thanx, dan ga ik zodra ik weet wanneer mijn contract bij Speedlinq afloopt doorgeven wanneer het bij mij opgeleverd mag worden. Kan ik trouwens nog wel veranderen van het 'alles uit de kast' pakket naar alleen internet of een ander pakket?
Zolang het abonnement nog niet werkend is opgeleverd kan dit inderdaad. Wel schriftelijk aub aan:

XMS BV
Postbus 7020
6503 GM Nijmegen
T.A.V. Administratie

• denan
Nick39 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:39:
[...]

@Denan,casema heeft code 25 (portering niet doorvoeren ivm contractuele verplichtingen) terug gegeven omdat in het porteringsverzoek niet stond aangegeven dat de portering per 1-7-2007 moest plaatsvinden.
Een normale provider geeft terug,uw portering staat in de wacht en wordt per 1-7 uitgevoerd,maar Casema niet.
Het moet er specifiek in staan zeggen ze.
Wordt echter per 1-7 een verzoek ingediend dan kan dit ook weer niet,want dan is het nummer al weer uit de switch.
XMS moet dus zelf specifiek aangeven dat portering moet plaatsvinden op 30-6... en speelt de bal dus weer terug.
Als ik eerder verzoek een portering in te schieten komt die terug,verzoek ik later,dan kan het niet.
Wat nu...
We merken wel vaker dat Casema hiermee komt maar dit klopt echt niet. Zolang je je abonnementsgeld blijft betalen voldoe je namelijk aan al je contractuele verplichtingen. Casema heeft geen enkele reden om je nummer vast te houden tot het eind van het abonnement!! Dat mogen ze zelfs niet doen!
Ik heb over dit soort zaken al vaker in de clinch gelegen met mensen van Casema en uiteindelijk kreeg de klant gelijk. Waarschijnlijk heb je hier te maken met een administratief medewerker die iets teveel zijn/haar best doet.

Tip: ontkent casema dit verhaal.. wijs ze dan op de Opta wetgeving. Nogmaals.. zolang je je abonnementsgeld blijft betalen voor de duur van het contract mag je je nummer hebben.
Chutney schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:06:
[...]

Tweak bied bij hun DSL/Fiber diensten dit wel als officieel gratis dienst aan icm. hun abonnementen. Met binnenkort 100dagen retentie uncapped :+
Wij zijn nog aan het kijken naar de mogelijkheden voor een binary dienst, maar naast de hardware die nodig is (bandbreedte is het probleem niet) voor een hoge retentie heb je als ISP ook te maken met een boel mogelijke copyright issues. Iedereen weet heel goed wat er op binary servers te vinden is en men weet nog beter dat 99% van het te downloaden materiaal copyrights schend. We zijn er in ieder geval mee bezig maar momenteel hebben andere zaken prioriteit.

• denan
Nick39 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:27:
@denan
Ik heb casema gewezen op de opta.
casema zegt: als uw nummer geporteerd wordt en u voldoet aan uw verplichtingen dan is er niets aan de hand,maar wij lopen wel de inkomsten die u genereert als u bv naar mobiele nummers belt mis.
Ik heb nu opnieuw jullie servicedesk gebeld en gevraagd weer een porteringsverzoek in te schieten,maar er dan bij te vermelden dat dit per 1-7 moet worden gerealiseerd.
Ik hoop dat dat dan wel goed gaat.
Van Casema wordt je op deze manier niet wijzer.

Disclaimer: het komt dus niet door een slechte service van xms,maar door de houding van Casema dat mijn portering niet goed gaat.

Bedankt voor je moeite,misschien kan je zelf nog iets doen ??
Hier sla ik echt stijl van achterover. Stel ik neem een mobiel abonnement bij KPN.. met 25 belminuten.. Wie verplicht mij dan om meer dan 25 minuten te bellen om inkomsten bij KPN te genereren? Casema komt hier echt met een enorm non-argument aan en ik zou dit echt zeker niet over mijn kant laten gaan. Dit is echt de eerste keer dat ik van een telco dit soort onzin hoor.. wellicht zijn alle vaste medewerkers ziek en neemt de secretaresse even op?? :)
Geef maar als tegenargument: Zeg.. ik bel gratis naar vaste nummers .. nu doe ik dat niet meer.. maar ik betaal wel abonnementskosten.. Dat scheelt jullie tikken.. en dat zijn dus extra inkomsten!
Trouwens.. doe dat maar helemaal niet. Zolang je geen wanbetaler bent MAG een latende provider de portering niet weigeren. Nogmaals: je voldoet aan elke contractuele verplichting door het abonnementsgeld te betalen. Wil Casema hier plots geen gehoor meer aan geven dan raad ik ze aan om XMS eens te bellen. Ze mogen naar mij vragen :)
Ik zou in ieder geval het gesprek openen door naar de naam van de medewerker te vragen!
-> De Opta zal hier in ieder geval van smullen :)
Nummerporteringen per een bepaalde datum inschieten is trouwens een zeer onvoorspelbaar proces.
Dat is de reden dat wij altijd een 'best effort' van 5-10 werkdagen hebben voor een porteringsverwerking. Nogmaals: dit is de eerste keer dat ik hoor dat een latende provider met dit soort onzin aankomt en dit mag echt niet!
aex351 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:37:
Wat is het dekkingsgebied van XMS precies? Ik kan dit niet terug vinden op hun website. 24/24 voor 40 euro is namelijk wel aantrekkelijk. Prov. Flevoland?
Als je met je muis over 'steden info' gaat zie je daar het dekkingsgebied.

• denan
Nick39 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:52:
[...]
Het erge van het hele verhaal is dat je ook XMS gaat wantrouwen,het is immers bij zoveel andere partijen al mis gegaan ??????
En het zal vast ook nog bij ons 100x misgaan.. Het spreekwoord is niet voor niets 'Waar gehakt wordt, vallen spaanders'. Net zo als bij elk ander bedrijf waar mensen werken zullen ook wij fouten maken. Het grote verschil is echter dat wij de verantwoordelijkheid voor onze fouten zelf nemen en belangrijker nog: We leren van onze fouten.
Aangezien wij ook een stuk kleiner zijn dat partijen als Casema/UPC moeten wij ons toch onderscheiden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:16:
Hebben er op dit moment meer mensen problemen met het uitgaand bellen? Ik krijg de hele middag al een "in gesprek" toon te horen :?

Ik heb support inmiddels een e-mail verzonden, hopelijk lezen mail met de prio hoog uit...

EDIT: tot op heden 22:36 nog steeds geen mogelijkheid tot een uitgaand gesprek....
Even kort, want ik zit met de "After Pinksteren"-drukte.
waarschijnlijk is je bellimiet bereikt spenkman->Bellimiet
Neem even contact op met de servicedesk dan verhogen zij het bellimiet. Je kunt dan na een paar seconden weer bellen.

Inloopavonden Arnhem->De laar (oost & west)
Dinsdagavond & donderdagavond zijn er 2 inloopavonden in cafe 'De Klomp', rijksweg noord 129. Vanaf 20:00 zal XMS aanwezig zijn om alle vragen te beantwoorden.
Op alle andere vragen (ook de Opta vragen) kom ik later terug als ik wat meer tijd heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
bobje1986 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:37:
@ Denan
wat is de specifieke bedoeling van de 'inloop avonden' voor de Laar..? in hoevere zijn deze anders dan de bezetting in het 'XMS huis' wat elke dinsdag avond in het wijkcentrum zit..?
verder kwam ik toevallig in het XMS krantje van Mei tegen dat er vanaf september gestart word met het uitrollen van de glasvezel, betekent dit voor geheel arnhem of alleen voor de laar..? en als dit voor alleen de laar is, wanneer zal er gestart worden met de uitrol voor arnhem (dit zou toch gebeuren indien er genoeg animo is binnen de laar..? )
1) Er zullen mensen van XMS zelf zijn (waaronder ene Denan! ;)) dus je zult veel diepere vragen kunnen stellen over het netwerk, de diensten en de plannen voor de toekomst.

Daarnaast is er gratis koffie! :)

2) Dit is alleen voor de Laar. De rest zal stapsgewijs ingevoerd worden, maar dit kan wel een aantal jaar duren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:21:
Ik heb mij vanaf het begin al opgegeven,maar ik krijg toch het proefabonnement,maar ik neem aan dat dit automatisch wordt omgezet.

Wat ik wel heb,omdat ik ook nog Casema heb,is dat ik een en ander even met elkaar wil vergelijken.
Wat de telefoon betreft ervaar ik dus als ik iemand bel dat ik de eerste seconde mis.
De persoon die ik bel heet bv Jansen.
Ik hoor de telefoon overgaan, bij de tweede toon hoor ik een soort van klik en verandert de hoogte van die kiestoon iets,en als meneer jansen opneemt hoor ik alleen SEN.
Met Jansen wordt dus bij mij SEN (met Jan verdwijnt dus).
Met de Groot wordt op zijn best OOT.
Kortom, de eerste seconde (als ik bel,gebeld worden heb ik nog niet gehad) mis ik wat de persoon zegt.
Dat resulteert bij een korte naam in gesprekken als "met wie spreek ik" ja met Piet dat zei ik toch.
De naam Piet was te kort en viel dus weg,ik krijg dus een suizende lijn en roep een paar keer "hallo" en de persoon reageert dan met,ja ik had mijn naam toch gezegd.. maar die kreeg ik niet mee hier.

Hetzelfde verschijnsel had ik ook via internetplusbellen van KPN.
Dan heeft je VOIP-adapter nog de oude firmware, bel de servicedesk even met het verzoek om deze te updaten dan doen zij dat handmatig.

• denan
Raceman schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:49:
[...]
Ik vraag me dan ook af waar deze wet wel te vinden is?
Tot zover ik op de Opta en Consuwijzer kan vinden heeft Casema helaas gelijk dat ze het mogen weigeren tot de abonnement afgelopen is.
Volgens mijn informatie mag men een portering nooit weigeren zolang de klant aan de contractuele voorwaarden (ie: betalen) voldoet. De wetgeving doorspitten is wel even werk, dus dat stel ik uit tot morgen :)
PatMan schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:27:
Hmm vreemd, in dit topic las ik dat XMS ook nieuwbouwprojecten aansluit bij voldoende belangstelling, maar heb vanmiddag een e-mail gekregen van XMS dat men dat pas in een later stadium wil gaan doen? :?
Klopt, het hangt een beetje van het nieuwbouwproject af. Stuur hetzelfde mailtje nog eens tav martijn dan zal ik er eens naar kijken.
absrnd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:18:
@Denan
bij wie moet ik zijn om een extra nieuwe zender in het tv pakket te krijgen ?
nu is eindelijk SciFi-channel in Nederland verkrijgbaar en ik zit daar al jaren
op te wachten :)

in Leiden is er waarschijnlijk ruimte zat voor dit kanaal.
Het toevoegen van extra zenders aan het zenderpakket is niet alleen een kwestie van ruimte, maar ook van geld. De maandkosten voor de doorgifte van een zender kunnen van 30-40 eurocent oplopen tot 5-6 euro, afhankelijk van de zender. Ik weet wel dat in het huidige analoge pakket geen uitbreidingen meer gedaan worden. De meeste energie steken wij momenteel in de ontwikkeling van onze digitale televisiediensten.
joeri-slots schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:06:
[...]

Dat lijkt er inderdaad wel op. Op alle 4:3 tv's krijg je dus dat uitgerekte beeld :| Wel vreemd dat er niet van die zwarte balken mee worden uitgezonden. Volgens mij maakt dat op breedbeeld tv's niet uit, die laten die balken toch weg.
Als wij dat doen heeft dat tot gevolg dat een deel van de beeldinformatie weggeknipt moet worden (om ruimte te maken voor die zwarte balken). Hierdoor zou de kwaliteit van breedbeelduitzendingen op breedbeeldtv's lager zijn dan nu het geval is.
michelc85 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:59:
@denan

Had vanmiddag even een discussie met iemand, ik zei dat je met XMS geen gebruik maakt van kpn netwerk, hij beweerde dat de hoofdvezel van KPN zou zijn.

Volgens mij hebben jullie toch een compleet eigen netwerk
Ja, het netwerk is van de GNEM, niet van KPN.
Inflatable schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:36:
[...]

En dat is ook precies de reden dat ik hoop dat jullie klein blijven en niet net zoals b.v. Cistron later opgaan in een groter geheel door overname ofzo.. Mijn ervaring is dat hoe groter een organisatie/bedrijf hoe minder je voor elkaar krijgt als klant, zelfs al heb je de grootste problemen.. Hoe groter het bedrijf hoe minder je als klant voorstelt, en hoe meer werknemers van zo'n bedrijf zich gaan verschuilen achter het grote geheel en dus geen verantwoordelijkheid meer nemen.. Blijf dus maar lekker klein XMS..
Dat valt wel mee hoor, al sinds een jaar of twee groeit onze klantengroep exponentieel. Tot op heden heb ik nog geen klanten horen klagen over een verslechterde service/dienstverlening. Wij monitoren namelijk ook het aantal calls, de wachttijden in de verschillende groepen en de duur van de gesprekken. Mocht een bepaalde groep drukker worden dan breiden wij daar gewoon de capaciteit uit voordat klanten het merken.
Wat waarschijnlijk ook scheelt is dat wij standaard het niveau van dienstverlening aanhouden dat providers als UPC zien als een 'zes tandjes extra erbij om alle slechte publiciteit kwijt te raken'-niveau.
Vergeet niet dat wij samenwerken met InterNLnet, wiens helpdesk meerdere keren als beste van nederland uit de tests kwam (tot men besliste dat men alleen nog maar de grootste helpdesks wilde testen). Die ervaring scheelt een stuk.
Maargoed, als er iemand komt met een grote zak geld is dat helaas ook afgelopen..
Die staat er al sinds het begin hoor, zoek maar eens op 'leesvoer' in deze thread ;)
Anoniem: 178222 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:00:
Hallo Denan,
heb je misschien wat meer informatie over de dekking in Nijmegen? Op de planning staat dat in het gebied waar ik me bevind ( Bottendaal, wijk 4 op de planning ) de werkzaamheden al op 23 maart klaar zouden moeten zijn. Mijn vader heeft zich echter al twee keer aangemeld bij XMS. De eerste keer ging het goed, maar we hebben sindsdien nog niks van XMS gehoord. De tweede keer kreeg hij de melding dat er al iets op onze naam was geregistreerd, ik denk dat er hier iets fout is gegaan. Zou je hier misschien wat meer duidelijkheid over kunnen geven of moet ik me wenden tot support@xtramediaservices.nl ?

Bij voorbaat dank
In dat geval sta je op de 'reserve'-lijst. Zodra de aannemer de mogelijkheid ziet om je woning aan te sluiten zal men contact met je opnemen. Tot die tijd is een nieuwe aanmelding niet mogelijk.
Day24 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:02:
@Denan

Wat ik dus zou willen is een combi pakket internet/telefonie. Zijn er plannen in die richting?

Ten derde, ook ik wil graag weten (wat eerder al is gevraagd maar waar ik geen antwoord heb gezien) of ik tijdens mijn 6 maanden gratis periode al kan aangeven dat ik het abbo daarna betaald wil houden. Ik weet nu namelijk (na een maand) al dat ik dit wil. En ik ben nogal vergeetachtig, dus ik wil niet vergeten dat ik het nog aan moet geven....
2) Dit zal inderdaad mogelijk worden, ik verwacht dat in de komende maanden het productaanbod uitgebreid zal worden.
3) Hmm volgens mij niet, maar wat je wel kunt doen is je XMS-hoofd emailaccount forwarden naar een email account dat je altijd leest. Wij sturen namelijk 1 maand, 2 weken en 1 week voor het verlopen van een contract een reminder.
Anoniem: 143924 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:21:
[...]

Kom samen met H. en R gezellig mee naar Soest in Juni, kunnen wij je ook een keertje ontmoeten. ;)
Klinkt gezellig, maar het is wel een flink eind terug vanaf Soest naar Nijmegen ;)
Nick39 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 01:09:
[...]

Kan ik dat per mail, aan jou vragen ?
Anders moet ik uit gaan leggen hoe ik aan die info kom en zo ?
Groet,
Nick.
(zelf gebeld met Martijn,hoop dat het snel verholpen kan worden)
Dat is waarschijnlijk de andere martijn geweest :)
Als je het verhaaltje van mij quote dan zal de 1e lijn wel begrijpen wat er aan de hand is.
Hiervoor hebben wij nog geen plannen.

Dat was weer een enorme lap.. indien ik iets vergeten ben.. post het aub nogmaals hier onder

[Voor 54% gewijzigd door denan op 30-05-2007 12:03]

• denan
PatMan schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:16:
[...]

Ik heb 'm zojuist nog een keer verstuurd. Via de kopersvereniging kan ik de interesse snel peilen, zodat voor jullie ook duidelijk is of er voldoende animo is. I.i.g. bedankt voor je moeite!
Reactie is onderweg :)
Nick39 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:26:
Is er wat meer bekend over die drg418s van 42 networks die hier hangt ?
Zit er een firewall in, zo ja kan je die ergens aan/uit zetten
Kan je er in (ja dat kan,de monteur wel) maar kun je er als gebruiker in en zijn er opties dan aan of uit te zetten ?
Er zouden 2 "levels" in zitten, een voor de monteur kant,een voor de user kant...
Zijn er tips and tricks (bv na een bepaalde tijd de telefoon niet over laten gaan) op internet vind ik bijzonder weinig over het ding.
Kleine correctie:
De CPE bestaat inderdaad uit twee delen, de glasvezelswitch en de VOIP-adapter (die in deze versie intern zit ipv een los kastje). Aangezien het een switch is, en geen router, zit er natuurlijk geen firewall of enige andere router functionaliteit in.
De interface waarop de monteur in kan loggen is niet de switch, maar het managementsysteem van het netwerk. Daar krijg je natuurlijk geen toegang op als klant ;)
De voip-adapter is ook niet te benaderen via een webinterface, al zijn veel opties via ons klantenportal in te stellen. Daarnaast staan er nog een groot aantal opties op onze support/productpagina's.
Dat erg geen documentatie te vinden is is normaal, ze zijn namelijk custom build voor het glasvezelnetwerk :)

• denan
Nick39 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:16:
Denan,misschien mieren gedinges.. maar over de site,ik lees bv nergens of als je onbeperkt bellen hebt,je ook geen starttikken hoeft te betalen.
Als het er niet staat hoef je het niet te betalen ;)
Maar even serieus: gratis=gratis, dus ook geen starttarief.
Verder zitten er in het zender overzicht Leiden een paar fouten:
Zo staat er wel een * bij enige programma's maar *is nog niet actief staat niet onderop.
Er is dus wel een * maar nergens staat waar dit naar verwijst.
Bij de radio zenders staat het golfje van de spellingschecker nog onder frequentie mhz en zijn er wat zenders onderling gehusseld, we gaan van radiozender 15 eerst naar 18,19 en 20 dan komt 16 en 17 om vervolgens door te gaan naar 21.

Bij Hilversum:
Bij ndr niedersachsen ook een spellingscheck golfje en ook bij Al Jazeera english
Zal allemaal meegenomen worden in het nieuwe ontwerp van de site :)

• denan
Nick39 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:30:
Nog een beetje mieren jeweetwel... ik heb een alles uit de kast abonnement,actie tarief 19,95
De eerste 3 maanden is hierin inbegrepen gratis bellen.
Ik heb het onbeperkt bellen voor een tientje er bij genomen.
Toch wordt 29,95 afgeschreven, met andere woorden,de eerste 3 maanden gratis bellen krijg ik niet,ik betaal ze via mijn onbeperkt bellen.
Het zou eerlijker zijn om de eerste 3 maanden 19,95 af te schrijven en daarna pas het tientje van onbeperkt bellen in rekening te brengen.
1) Hmmm.. dat klinkt meer als een foutje bij de administratie, al moet je natuurlijk geen opties aanklikken die je al gratis krijgt ;)..

Add: het klopt toch!
Haal-alles-uit-de-kast (radio en televisie, internet en telefonie)
€ 19.95 per maand, over de periode 17-05-2007 t/m 30-06-2007 € 29.60

Ik wist wel dat we geen fouten maken ;)
2) 68 pagina's telecomwet door te spitten.. en bedankt raceman :P

[Voor 10% gewijzigd door denan op 31-05-2007 14:37]

• denan
@raceman:
Het stond dus niet in de aanvulling, maar wel in de druk van 1998:
http://www.ivir.nl/wetten/telecom/telecommunicatiewet.pdf
Onderstaande gaat niet in op de contractuele verplichtingen die iemand bij zijn aanbieder heeft maar *wel* op het feit dat het nummer door de klant meegenomen kan worden.
Artikel 4.10
1. Bij algemene maatregel van bestuur kan worden bepaald dat een aanbieder van een bij die maatregel aan te wijzen categorie van openbare elektronische communicatiediensten verplicht is degene die op grond van een met hem gesloten overeenkomst die elektronische communicatiedienst
afneemt:
a. de mogelijkheid te bieden het in het kader van de afgenomen elektronische communicatiedienst bij hem in gebruik zijnde nummer te blijven gebruiken indien hij er bij beëindiging van de overeenkomst voor kiest de desbetreffende elektronische communicatiedienst voortaan van een andere aanbieder af te nemen; b. de mogelijkheid te bieden het in het kader van de afgenomen elektronische communicatiedienst bij hem in gebruik zijnde nummer te blijven gebruiken indien hij binnen een bepaald gebied van adres verandert, of c. de mogelijkheid te bieden het in het kader van de afgenomen elektronische communicatiedienst bij hem in gebruik zijnde nummer te blijven gebruiken indien hij er voor kiest een andere bij die maatregel aan te wijzen elektronische communicatiedienst af te nemen.
2. Een aanbieder van krachtens het eerste lid aangewezen categorie van elektronische communicatiediensten op wie een verplichting als bedoeld in dat lid, onderdeel a, rust, is tevens verplicht aan degene met wie hij overeenkomt de desbetreffende elektronische communicatiedienst te leveren de mogelijkheid te bieden het voorheen in het kader van die dienst bij diegene in gebruik zijnde nummer te blijven gebruiken.
3. Bij een verplichting opgelegd, krachtens het eerste lid, onderdeel a,
gaat:
a. in het geval het betreffende nummer is toegekend aan een aanbieder van een openbaar elektronisch communicatienetwerk en voor de betreffende openbare elektronische communicatiedienst voortaan het openbare elektronisch communicatienetwerk van een andere aanbieder wordt gebruikt, de toekenning van het betreffende nummer over op die andere aanbieder van dat netwerk; b. in het geval het betreffende nummer is toegekend aan de aanbieder van de betreffende openbare elektronische communicatiedienst, de toekenning van het betreffende nummer over op degene van wie de betreffende elektronische communicatiedienst voortaan wordt afgenomen.
4. Het college kan categorieën van nummers aanwijzen waarvoor geldt dat, in het geval een nummer uit die categorie na een overgang op grond van het derde lid niet langer in gebruik is, de toekenning van het nummer teruggaat naar de aanbieder aan wie het nummer op basis van een aanvraag was toegekend.
5. Een aanbieder die een nummer behorende tot een door het college op grond van het vierde lid aangewezen categorie niet heeft toegekend gekregen op grond van een aanvraag doet, indien hij het nummer niet langer in gebruik heeft, hiervan mededeling aan het college.
Na ontvangst van de in de
vorige zin bedoelde mededeling stelt het college de aanbieder naar wie de toekenning van het nummer op grond van het vierde lid is teruggegaan hiervan op de hoogte.
6. De in het derde lid bedoelde aanbieders stellen het college binnen een door het college te bepalen termijn en op een door het college te bepalen wijze op de hoogte van de toekenningen van nummers die in een door het college te bepalen periode op grond van het derde lid van hen op andere aanbieders zijn overgegaan, alsmede van de toekenningen van nummers die op grond van het derde lid van andere aanbieders op hen zijn overgegaan. Het college maakt de door hem bepaalde termijn, wijze en periode, bedoeld in de eerste volzin, bekend in de Staatscourant.
[b]7. Een aanbieder van een openbaar elektronisch communicatienetwerk waarover een krachtens het eerste lid aangewezen categorie van openbare elektronische communicatiediensten wordt verzorgd:
a. zorgt ervoor dat zijn netwerk zodanig is ingericht dat een aanbieder van die dienst een krachtens het eerste lid opgelegde verplichting kan nakomen, en b. stelt voor interconnectie verband houdende met een krachtens het eerste lid opgelegde verplichting een kostengeoriënteerd tarief vast.[/b]
8. Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur kunnen regels worden gesteld met betrekking tot de doorberekening van kosten van een krachtens het eerste lid opgelegde verplichting aan eindgebruikers.
9. Bij ministeriële regeling kunnen nadere regels worden gesteld met betrekking tot een krachtens het eerste lid opgelegde verplichting.

Hier staat echter niets in over het blokkeren van een uitgaande portering, maar onze contactpersonen in de telecomwereld geven aan dat een outporting alleen geweigerd mag worden als een klant een wanbetaler is. Wellicht dat er een loophole is waardoor Casema deze nummers vast kan houden tot het abonnement is afgelopen, maar netjes is het in ieder geval niet. Elke andere provider staat outporting toe, ongeacht de looptijd van het abonnement. Zij blijven natuurlijk wel abonnementskosten in rekening brengen tot het abonnement verlopen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Deze had ik al beantwoord, scroll maar eens even terug.
Raceman schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 02:00:
@Denan.
Nog een paar suggesties / wensen voor de nieuwe XMS site als ik die mag aangeven, als Utrechts eenmansfractie klankbordgroep ;) .

RSS feeds van de nieuws en steden pagina's (altijd handig om in m'n RSS reader te krijgen), en een storingsmelding pagina (ook met RSS feeds).
Dit soort functionaliteit zal ook ingebouwd worden.. maar hoe sneller je je klankbordgroep Utrecht opgezet hebt hoe sneller wij dit zullen implementeren ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 08:52:
Hertzinger geeft netjes de WSS puls door die door Canal Digitaal nu met het signaal wordt meegestuurd.
Dat betekent dat mijn breedbeeld tv nu netjes omschakelt naar 16:9 terwijl op de oude tv in de keuken nu de zwarte balkjes onder en boven te zien zijn.
Gezien op rtl 4, 5 en 7 alsmede sbs 6.
Yup, ook het mono<>stereo probleempje in Utrecht is verholpen. Het bleek dat een airco op 22graden stond ipv 18, dus de hardware werd te warm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Anoniem: 209892 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:49:
Komt er eigenlijk binnenkort nog een forum op de XMS website zelf?
Dan kunnen er tenminste nog onderwerpen verdeeld worden, want hier wordt alles besproken in 1 topic, zo raak je het overzicht soms een beetje kwijt.
Niet op de huidige site, wellicht op de nieuwe. Het probleem is dat klanten dan ook gaan verwachten dat wij dat forum actief gaan bijhouden/moderaten... en dat is meteen ook de zwakte van een eigen forum. Wat zou jij eerder geloven, de commentaren/opmerkingen op een onafhankelijk forum als tweakers of alles wat je op een website van een bedrijf leest? :)
Daarnaast zouden we ook iemand moeten aannemen om dagelijks dat forum bij te houden en dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Nick39 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:54:

@Denan
Ik ben er uit met die seconde vertraging in gesprekken,ik kwam er achter dat niet alle gesprekken die seconde vertraging hebben,alleen de gesprekken naar casema.
Hmmm ik zal het onderzoeken, maar dit kan wel even duren .. Mail anders even een lijst met casema nummer waarbij dit optreed naar support@xtramediaservices.nl
EdArnhem schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:09:
Weet iemand hoeveel ruimte er nog is op de analoge tv aansluiting voor je eigen kanalen? Dus dat zijn dingen als A/V-signaal van je PC, satteliettuner of VCR etc die je via de coax naar je verschillende tv's stuurt. In de zenderoverzichten zie je die vaak als " videokanaal " aangeduid. Zouden er nog wel drie kanalen vrij zijn?

Is er een mogelijkheid de rf-modulator zelf in te regelen, of is dat net zoals bij kabel al voorgeprogrameerd?
Dit is geen enkel probleem, maar het is aan onze hardware niet in te stellen. Je zult het dus op je eigen hardware in moeten stellen.
andre_at_home schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:35:
@Denan
wij willen graag 2 nummers van XMS en het eigen KPN nr via een beldbudget behouden ivm het werk van mijn vrouw en privé gescheiden te houden. Volgens de wat aarzelende helpdesk zou dat moeten kunnen, dus ons huidige nummer niet porteren. Klopt? Mocht er ooit een storing zijn heeft mijn vrouw meteen een backup systeem en iedereen kan ons op ons vertrouwde nummer blijven bereiken. We bellen vnl "uit" via VOIP dus en mijn vrouw belt ook vnl "uit" als ze thuis werkt ipv op het kantoor.
Dat kan inderdaad. Zolang je je eigen nummer niet gaat porteren blijft het gewoon actief op de KPN lijn en krijg je van ons 1 of 2 nieuwe nummers.
Waar de helpdesk het niet wist: kunnen we de kosten van het bellen van elk nummer apart op ons webaccount zien? Het is geen doen om dat zelf bij te gaan houden ... Het gaat dan om kosten naar mobiel en 0900 en buitenland.
Daarnaast heeft mijn zoon nog een voibbuster account die moet ook blijven werken via een aparte ATA.
1) Je ziet in het overzicht van welk nummer naar welk nummer gebeld is.. dus je zult het zelf uit moeten rekenen :)
2) Dat zal gewoon werken, het staat namelijk los van onze diensten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Suicyder schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:02:
Er wordt flink aan de weg getimmerd zie ik.
Vraagje, hoe staat het op dit moment met de aansluiting van koopwoningen in Amersfoort Nieuwland, is dit al mogelijk? Op de planning staat nog niet dat het gereed is namelijk.
Ik zou zeggen: lees dit eens->http://www.nieuwlandopglasvezel.nl/
2e vraag, zou er een manier zijn om aandacht te vragen voor glasvezelinternet in Zwolle (Stadshagen)? Ik wil dolgraag glasvezel maar kan het (nog) nergens aanvragen en weet ook niet wat de slimste manier van aanpakken is.
Ik neem aan dat ik een organisatie aan moet spreken, maar welke weet ik niet. Daarnaast zullen er vast wel een heleboel handtekeningen moeten komen zeker om ze over de streep te trekken.
Ik vraag me gewoon af of ik iets op zou kunnen starten voor particulieren (koophuizen ook) met betrekking tot glasvezelinternet.
Dit zul je inderdaad zelf moeten opzetten. Voor info kun je altijd bij mij terecht, of bij de organisatie die nu bezig is met nieuwlandopglasvezel.nl.

Add: zwolle ligt trouwens wel HEEL erg ver van ons netwerk af dus hier moeten heel wat aanmeldingen komen wil het kostendekkend zijn :)

[Voor 4% gewijzigd door denan op 04-06-2007 12:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Suicyder schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:13:
[...]

Zwolle ligt vrij uit de richting inderdaad, enig idee wat ik voor aantal voor elkaar zou moeten krijgen dan? Of een maatschappij die er in de buurt zit die ook dergelijke projecten doet, want @homo is nou ook niet interressant .
Hangt een beetje van de locatie af, maar iets tussen de 20-40% van het huizenaanbod in de stad zou zich toch wel aan moeten melden. Mocht je zoiets op willen zetten dan zal XMS je natuurlijk ondersteunen met promotiemateriaal e.d. maar hiervoor kun je toch het beste iets opzetten zoals men in nieuwland doet.

• denan
Moraxv schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:00:
[...]

Zie algemene voorwaarden: http://www.xtramediaservi...xms/ul/4966/AlgVW-XMS.pdf
(minimaal 1 jaar met stilzwijgende verlenging van 1 jaar tenzij minimaal 1 maand vantevoren is opgezegd)

Dit is echter al weer achterhaald aangezien er volgens mij al Europese wetgeving is dat opzegging per maand mogelijk maakt na de minimale contractsperiode. (1 jaar dus)
Aangezien dit niet in de algemene voorwaarden verwoordt staat kan het dus wel een gang naar de rechter betekenen om je recht te halen...

Mischien kan Denan dit nuanceren?
Bij een verhuizing buiten ons dekkingsgebied zullen wij het contract ontbinden, dus het is geen enkel probleem.

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:02:
Het is wel erg toevallig dat sinds die tijd een paar lokale omroepen er uit liggen.
Het lijkt ook wel handig dat een monteur even iets verder kijkt dan de neus lang is,want in dit geval helpt een resetje of zo niets.
Het vreemde was dat de monteur ook inderdaad op locatie het signaal heeft nagelopen. Ik zal dit met de leverancier oppikken maar ik heb inderdaad het idee dat de verschuiving ergens in de bron van het signaal lag en niet in ons headend.
Ik kijk nooit naar TV west.
Maar het is wel de rampenzender voor Leiden dus het lijkt me gewenst dat het toch opgelost wordt.
Uiteraard moet het probleem in Nieuwegein ook verhlopen worden.
Hertzinger heeft de TV-west storing afgemeld dus het signaal zou weer te ontvangen moeten zijn.
Anoniem: 101841 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:24:
Denan, sorry dat ik je hier mee lastig moet vallen, maar we hebben nu al 2 dagen gebeld naar jullie servicenummer om te vragen hoe het zit met de aansluiting van een bepaalde postcode, maar we hebben 2 dagen iemand aan de telefoon gekregen die echt niet te verstaan was. Ik zou toch wel heel graag willen weten of het mogelijk is aansluiting te krijgen (zelfs al moet ik voor de aanleg wat extra betalen)

We gaan wonen in Utrecht Tolsteeg, in een flat aan de Aquamarijnlaan. Nummer 192. Postcode 3523EN. Vanaf 15 augustus nemen we onze intrek in het appartement.

Weet jij meer? Bedankt!
Op deze locatie ligt volgens mijn gegevens nog geen vezel dus je zult toch echt even met de planning moeten bellen (0800 555 2 555 optie 3). Het is wel zo dat de huidige planning voor Utrecht niet meer klopt door de vele problemen/vertragingen die in Utrecht spelen bij het aansluiten van de woningen.
Er zit één DTV-pilot klant op dit forum maar hij kan hier momenteel nog weinig over zeggen. Tevens bevind de pilot zich nog in een vroeg/beta stadium. Alles wat nu 'waar' is, kan over een aantal weken weer aangepast zijn. De beeldkwaliteit is in ieder geval goed maar de huidige pilotgroep heeft maar een beperkt zenderaanbod(ongeveer 70). HDTV zit bijvoorbeeld ook nog niet in de huidige versie, maar staat wel op de to-do list voor het eindproduct. De gebruikte STB en de uiteindelijke vorm(techniek) van de dienst staan ook nog niet vast dus uitspraken over de kwaliteit/inhoud van de dienst kunnen ook (nog) niet gemaakt worden.
Wat betreft je schotel: Google 'dreambox' ;)

.

• denan
Voor al die mensen die zich afvragen "glasvezel? Waar zou je al die bandreedte ooit voor nodig hebben!?!' is dit een erg leuke demo van een nieuwe toepassing:
photosynth
(met dank aan HermanGlasvezel voor de link)

• denan
Nick39 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:16:
@denan,heeft het zin om een actie te beginnen om national geographic hier op het xms net te krijgen ?
Er is een "dood" kanaal,dat van enjoy tv,dat is al een jaar failliet en zendt dus niet uit.
Derhalve staat dat kanaal dus de hele dag op testbeeld.
Nope.. op het huidige analoge pakket zullen geen aanpassingen gemaakt worden. Alle energie steekt men momenteel in digitale televisie.

• denan
andre_at_home schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:50:
[...]
hoe strookt deze opmerking met de garantie dat analoog altijd in de lucht blijft, maar als er grotere veranderingen komen da deze aanpassing.... worden die op het analoge deel dan wel doorgevoerd in de toekomst... dit heeft nl iets van een "zachte" dood laten sterven... :(
Dat strookt prima... "Alle energie steekt men momenteel in digitale televisie.".. ik lees hier nergens dat wij geen energie meer gaan steken in analoge televisie of dat wij het een zachte dood laten sterven. Aub geen conclusies trekken als dat niet mogelijk is :)
trankilo schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 01:53:
[...]

Ik mag hier uit ervaring spreken.
Meterkasten die open horen te zijn en buiten de woning zijn gesitueerd, zijn in het verleden wel eens door de aannemer geopend. Het betreden van een woning is een ander verhaal, er is namelijk een artikeltje in de grondwet waarvan dat niet mag ;) overtreding daarvan is een misdrijf dus dat is uitgesloten in dit geval (of de waterleiding moet zijn gesprongen of zo, maar dan mag je niet stiekem ook ff snel glasvezel aansluiten).
Huurders moeten iid toegang verlenen en gelegenheid geven om de werkzaamheden te laten uitvoeren. Als een bewoner dat niet doet is er spraken van gebruikersverzuim wat niet strafrechtelijk maar civielrechtelijk een probleem kan zijn. In dat geval zal de bewoner de rekening gepresenteerd krijgen wanneer hij/zij de woning verlaat. Er ontbreekt dan de verplichte glasvezelaansluiting en zal de woning in gebreke achterlaten. De schade zal zich dan vertalen in een korting van E500,- op de borg of een (gedeeltelijke) naheffing.
In de praktijk zal Portaal of Dudok dit niet snel doen, het zal alleen maar de contacten met de bewoners frustreren. Als mensen er voor kiezen om dwars te blijven liggen is dat hun keuze.

• denan
ijdod schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:25:
[...]

---
Denan, wellicht een idee voor XMS: een test FTP site oid waar men (al dan niet in samenwerking met XMS support) up/down kan testen. Down is 'in het wild' nog wel te testen, up is een stuk lastiger.
We zijn al met iets dergelijks bezig. De eisen aan een dergelijke server zijn echter enorm, niet alleen qua bandbreedte (up/down) maar ook qua hardware. Traditionele speedtestservers (speedtest.nl) zijn niet geschikt voor het faciliteren van glasvezel-speedtests, vooral niet als meerdere gebruikers tegelijk gaan testen. Af en toe vragen wij klanten te testen via onze eigen FTP server, maar deze bandbreedte is natuurlijk maar zeer beperkt (100Mbit up/down voor deze server). Gaan veel klanten vaker testen dan stroomt deze server snel vol en hebben reguliere ftp'ers hier last van. Dat aub niet teveel doen dus :)

• denan
trankilo schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:41:
[...]

Is zo'n SHARA niks voor jullie :+
OOOOOOOooow.. zo'n shara... (?)

• denan
ari3 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:39:
[...]
Het is natuurlijk wel een mooie optie voor degene die (nog) geen glas kunnen krijgen. Mischien nog mooier voor degene die glas en koper kunnen krijgen (=me@vathorst :) ) want dan moet XMS in iedere geval op prijs concurreren met VDSL. Zijn de prijzen voor een 40/10 pakket bij BBNed al bekend? Lijkt me interessant om te zien hoe de prijs zich verhoudt tot de prijs van XMS. Mischien wil XMS het 24/24 abbo wel even upgraden naar 48/48 om VDSL af te troeven :9~
Wij (InterNLnet) zijn de eerste partij die met VSDL gaat pilotten ism BBNED, ik ben zeer benieuwd of men de theoretische snelheden kan benaderen. Wat betreft het 24/24Mbit abonnement: Het staat je natuurlijk vrij om dit via de klantenportal zelf te upgraden naar 48/48Mbit.. ;)
Day24 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:27:
tja...de meeste settop boxen werken met een scart aansluiting (behalve die voor hdtv, daar is het geloof ik hdmi). Dus als je dat de PC inkrijgt moet het lukken (zijn verschillende connectoren voor). Probleem blijft dan het veranderen van het kanaal...dat gaat altijd via de settop box. Tja, of je moet een tv kaart weten te vinden met ingebouwde decoder.... maar die ben ik zelf nog niet tegengekomen.

Dus ik denk niet dat het op die manier zal werken... ten minste, niet zodat je het kanaal ook via de mediacenter zal kunnen wijzigen...
Er zijn ook oplossingen waarbij je via een wireless interface een infraroodzender kunt bedienen zodat je vanuit een "virtuele afstandbediening" op je scherm kunt zappen. Ik kan me zo niet meer voor de geest halen wie dat leverde dus je zult even moeten googlen.
aex351 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:33:
[...]
Vind het geweldig dat ze support willen leveren aan klanten via dit forum maar dat is niet de reden waarop deze thread is geopend. Dus ik ben het niet met je eens dat het een geweldig initatief is. Deze thread is puur bedoeld voor reclame en dat is wat mij niet zint.
[sarcasm mode enabled]
G*dver.. ik ben betrapt..
Eigenlijk bestaat de persoon "Denan" helemaal niet. Ik ben een idee van een heel... HEEL... duur reclamebureau en eigenlijk besta ik uit een 4-tal acteurs die eigenlijk alleen voor belspelletjes gecast worden ("z.nnebloem"!), maar in hun off-hours hun maandloon op een acceptabel niveau proberen te tillen door zich hier voor te doen als "Denan".
[end sarcasm mode]
Kom op mensen.. als je een dubbel gevoel hebt bij mijn posts dan lees je deze thread toch niet?? Als je de thread een beetje doorgelezen had (en mijn prachtige intro gelezen had!!) had je geweten dat dit topic ontstaan is uit het oude [Portaal] 10 Mb/s internet? topic.
Ik ben al sinds flink wat jaren actief op tweakers, maar na een tijdje inactief te zijn geweest heb ik mijn oude account laten wissen en in 2003 heb ik dit account aangemaakt. In het begin las ik vooral alle verschillende tech-threads op tweakers tot ik zag dat er ook een thread was over het bedrijf waar ik voor werkte (het bovenstaande topic).. Aangezien die thread bol stond van de onwaarheden die in het begin van het glasvezelproject verteld werden door de verschillende partijen betrokken bij het project.. ben ik me er mee gaan bemoeien.
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik voor InterNLnet/XMS werk. Als je de mooie intro had gelezen had je ook geweten dat ik dit op eigen initiatief doe. Ik krijg hier geen geld voor en ik doe dit puur in mijn eigen tijd/pauzes (er staan wat prachtige posts om 03:00 's nachts ergens in deze thread! :)) Het is dus meer een hobby dan mijn werk, en zo wens ik het ook te behandelen.
[sarcasm mode enabled again]
"Yeah right! iemand die op een tech forum als hobby post over dingen waar hij veel van af weet! AS IF!
[end sarcasm mode]
Ik had natuurlijk gewoon undercover kunnen blijven en de vragen kunnen beantwoorden in de threads, maar ik kies er bewust voor om dit niet te doen. Eerlijkheid voor alles! :)
Na een tijdje liepen de aantallen zo uit de hand dat ik het tijd vond om mijn baas te informeren en hem officieel toestemming te vragen om hier te posten. Deze toestemming heb ik gekregen, met een aantal kanttekeningen (zie de disclaimer/intro) en zodoende heb ik na een tijdje deze nieuwe thread opgestart. De oude thread was namelijk door iemand anders gestart en ik had geen edit rechten voor de intro post. Aangezien 90% van de vragen hetzelfde waren heb ik die verzameld in deze intro.
Verder zit ik hier niet om reclame te maken.. aangezien deze thread puur ingaat op vragen van aankomende/bestaande gebruikers zie ik ook niet in hoe ik daar nieuwe gebruikers mee ga werven. Of je moet het leveren van goede support scharen onder 'reclame maken'.. Klaag je dan ook bij je autoleverancier als hij een goed product levert dat hij 'reclame maakt'.. klaag je ook bij je aardige bakker 'dat hij reclame maakt' omdat hij altijd zo aardig doet?
Het mooiste zou natuurlijk zijn als wij op de XMS site een eigen support forum hebben, maar hier zouden we iemand voor in dienst moeten nemen. Heb je zo'n forum dan verwachten klanten namelijk ook actieve support via dat forum. Ik kan nu nog dit forum en de vragen bijhouden in mijn vrije tijd maar op een 'officieel forum' zou er iemand 8 uur per dag vanuit XMS het forum moeten bijhouden.
Stel dat we een eigen forum maken dan zouden mensen ons waarschijnlijk weer gaan verdenken dat we alleen de positieve posts laten staan.. Aangezien ik geen moderator rechten heb op dit forum kan ik ook niets wissen. Alle posts (positief en negatief) staan dus vast en zijn voor de hele wereld te bekijken. Dat lijkt me een veel eerlijkere en betrouwbaardere manier van werken.
Verder ga ik ook liever op de technische vragen in, maar dan moet iemand die wel stellen. De "wat is de planning voor gebied (x)" & "leveren jullie ook in gebied (y)" vragen zullen toch altijd terug blijven komen, ook al staat dat duidelijk in de intro uitgelegd.

• denan
Luceos schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 08:58:
[...]

Ik geloof dat denan eerder aangaf dat de huidige set top box oa Hdmi en svideo ondersteunt. Levert dit geen opties op?
Er zijn grafische kaarten met een HDMI in, maar deze zijn enorm duur... Volgens mij leveren ze dit alleen in het professionele segment.. maar ik verwacht wel dat dit steeds meer "standaard" gaat worden.
De huidige versies waarmee wij pilotten ondersteunen coax/scart/svideo out en wij hebben een aantal testmodellen met HDMI out. Hoe de STB/dienst er uiteindelijk uit gaat zien kan ik nu nog niet zeggen, zoals al een aantal keren gepost is alles wat ik nu zeg over een week of twee weer anders. Ik zeg liever niets tot ik 100% zekerheid heb over de uiteindelijke vorm/hardware.
Tot die tijd kun je natuurlijk je analoge signaal in je haupauge prikken, wij zullen altijd een analoog signaal blijven leveren ook als er een digitaal pakket naast komt.

• denan
halo schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:28:
Hoi denan ik had een vraagje lever jullie alleen aan huurwoninging en woning corporaties of doen je dat ook in woningen wijken en dan met aansluitkosten? woon zelf in utrecht en wil kijken of dit niet een leuk alternatief is voor adsl.
In principe sluiten wij momenteel in Utrecht alleen Portaal woningen aan. Indien je tussen de Portaal woningen woont, en de vezel komt vlak langs je woning, is een aansluiting mogelijk.
Daarnaast sluiten wij ook woonwijken aan (zoals bvb Vathorst/nieuwland) indien er vanuit een wijk voldoende aanmeldingen komen (ongeveer 40% van het aantal woningen->afhankelijk van de wijk).

• denan
halo schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:28:
zijn daar ook toekomst plannen, het aan legen van glasvezel voor gewone woningen?
Momenteel zijn wij bezig met plannen om Arnhem te verglazen, maar dat hangt er vooral van af of wij voldoende aanmeldingen krijgen in een bepaalde wijk. Als er voldoende interesse is in Utrecht zullen wij daar ook iets dergelijks starten, maar het initiatief zal wel van de bewoners moeten komen (zoals men in Nieuwland ook doet).

• denan
GekkeR schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:22:
[...]
Ze willen Arnhem dus zoiezo al verglazen , maar dat hangt per wijk af van de aanmeldingen.
Nu vraag ik me af of ze (kan ook GNEM zijn uiteraard) hiervoor reclame gaan maken (aanmeldingen werven).
Anders krijg je een beetje een kip/ei verhaal (aka ze gaan pas aanleggen als er aanmeldingen zijn , maar niemand weet ervan dus gaat ook niet aanmelden).

Maak zoiezo maar ff wat simpele info foldertjes voor hier in de wijk , leg ze wel bij de buurt super neer (hoe meer aanmeldingen hoe beter).
Als het project in de Laar lukt en wij de rest van Arnhem gaan verglazen zal dit zeker gebeuren. Wel wil ik voorop stellen dat het nooit lukt om voldoende aanmeldingen binnen te krijgen als de bewoners van een wijk zelf niet actief meehelpen.
Ter info: In arnhem verzamelt XMS de aanmeldingen en levert deze in bij de GNEM om de investering los te krijgen.
trankilo schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:41:
[...]

Je begrijpt nog niet helemaal hoe het werkt maar bent al warm. :) Ze (is de GNEM) willen Arnhem helemaal niet verglazen, want anders hadden ze dat al gedaan. Dat lijkt mij duidelijk genoeg.
Dat willen ze wel, de investering moet alleen wel te verantwoorden zijn. Een netwerk aanleggen voor 20 gebruikers is geld weggooien.. Een netwerk aanleggen voor 40% van de bewoners van een wijk is ook geld weggooien.. maar dit valt nog te verantwoorden.
Dus niks kip / ei maar gewoon zorgen dat JIJ, of welke vertegenwoordiger van bewonersinitiatief ArnhemOpGlasvezel, naar de GNEM kan stappen met voldoende aanmeldingen in je hand van postcodegebied 9999YY. Dan kan de GNEM op haar beurt pas naar de bank gaan en zeggen “geef mij xx miljoen want we hebben voldoende klanten in Arnhem die het product willen afnemen”. Even als voorbeeld, om mijn wijkje aan te leggen moet de bank met meer dan 10 miljoen over de brug komen. Dat krijg je echt niet zo maar, ook de GENM niet.
De gnem is een investeringsmaatschappij met een enorm eigen vermogen (zoek maar eens op 'leesvoer' in dit topic) dus het bovenstaande verhaal klopt niet helemaal :) Wel is het zo dat er inderdaad voldoende aanmeldingen binnen moeten komen uit een bepaald gebied/wijk om de aanleg van het netwerk en de enorme investeringen te kunnen verantwoorden
.
Mijulio schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 08:24:
Even een vraagje over aansluiten in Leiden.

Aangezien het hier een koopwoning betreft wordt mijn huis (en de rest v/d straat) niet standaard aangesloten, en wordt er pas bij 'genoeg aanmeldingen' gekeken wat er gedaan kan worden.

Mijn vraag (misschien aan Denan): Wat zijn genoeg aanmeldingen, en moeten dit dan al mijn buren zijn of kan het ook verspreid over de straat? En moet ik zelf gaan lobbyen of verspreid XMS sowieso folders etc.?

het gaat om pc 2311 BN

aanvulling:
Mijn wijk (wijk G op de stedenplanning-kaart) wordt een dezer dagen aangesloten. Men is dus al bezig glas te leggen. Echter staat mijn straat niet op de planning, vandaar dus de bovenstaande vraag.
Hmm.. dit hangt er puur van af wat de afstand is tussen de huidige vezel en de woningen. Hoe groter de afstand hoe meer aanmeldingen uit 1 straat-blok nodig zijn om de aanleg te kunnen starten.
bartware schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:30:
[...]

Dus de GNEM is de wholesale aanbieder.
In mijn optiek beslissen zij dus op basis van een aantal aanmeldingen om een wijk te verglazen.
En de klanten kunnen dan via die vezel diensten van bijv. XMS afnemen.

Hoezo hebben jullie dan gekozen voor / zijn jullie gebonden aan XMS?
Was er sprake van keuze?
(Let wel: ik heb het hier niet over de Portaal klanten, daar is de keuze bepaald door Portaal)
Niets ten nadele van XMS hoor, ik ben een tevreden gebruiker. :)
Maar idealiter laat GNEM ook andere partijen op de vezel toe, zoals in Amsterdam.
De structuur van het netwerk is in principe gewoon open. In de toekomst zal het netwerk ook open gezet worden voor allerlei verschillende isp's/aanbieders. Wel is het zo dat de GNEM/XMS dat momenteel niet doen om de kwaliteit van de diensten te kunnen waarborgen. Zodra het netwerk groot genoeg is zal dat echter veranderen.

• denan
Mijulio schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:39:
[...]

Maar XMS houdt dit zelf bij/in de gaten? en wordt er vanuit XMS actief geflyerd etc. of niet? En wie kan mij dan zeggen hoe groot die afstand is en wat dan een streef getal is voor het aantal aanmeldingen?
Wij houden dit zelf bij maar wij geen niets zelf actief promoten. Over de aantallen kan ik ook weinig zeggen, mail je adresgegevens even naar support@xtramediaservices.nl dan kan ik dat naar een van de projectleiders van die regio doorzetten..
Wat betreft promoten:
Vanavond is er wederom een informatieavond voor Arnhem-De laar in "de Klomp". Aanvang 19:00 .. en ik loop er ook rond :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Yup, ben inderdaad op (klus)vakantie.... had er niet aan gedacht dat hier te melden aangezien ik wel gewoon thuis ben.. maar na een dag hard klussen heb ik niet meer de energie om achter de computer te kruipen :)
Woensdag ben ik weer fulltime aan het werk, maar reken er dan op dat ik de eerste 2-3 dagen bezig ben met alles bijwerken.
Wat betreft de diensten: alles loopt via XMS dus het is niet zo dat XMS een doorgeefluik is, in de beginfase (2-3 jaar terug) was dat wel zo btw.. maar er is bewust voor gekozen om ons meer te mengen in de verschillende diensten aangezien wij de kwaliteit dan kunnen waarborgen.
De portering gaat in ieder geval via de telco Priority Telecom of Enertel. Verder hebben die weinig te maken met de telefoniedienst of de porteringsopdracht dus je kunt alle vragen gewoon bij XMS kwijt. De 1e lijn zou al je vragen moeten kunnen beantwoorden en anders maken ze een vraag/storingsticket aan voor een van de specialisten of 2e lijns medewerkers.

• denan
Saboteur schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:19:
[...]

Jullie glasvezel ligt op ongeveer 20 meter (imo vlak langs) van mijn koopwoning in utrecht af en toch willen/kunnen jullie mij niet aansluiten, gaat dit dan op korte termijn veranderen?

3553cr
Dat hangt puur van de lokale situatie af. Indien men onder de straat door moet graven om de woning aan te sluiten, of als er geen punten in de directe omgeving zijn waarop een splitsing te maken is dan zal het niet mogelijk zijn. Uiteindelijk beslist de projectleider van een regio of een woning wel of niet aangesloten kan worden. Hij/Zij is ook het best op de hoogte van de lokale situatie.
Nick39 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:25:

Maar toch,ik keek vanmiddag op mijn eigen schotel naar de ARD en daarna via Hertzinger,zelf kon ik nog kijken maar op XMS was het een en al gestotter.
Is (zijn) de schotel(s) bij Leiden te klein ?
Of staat een en ander niet goed uitgericht ?
Het kan zijn dat de bui net iets zwaarder is boven de plek waar het headend staat opgesteld.. In principe worden bij alle werkzaamheden de schotels op uitrichting gechecked dus daar mag het niet fout gaan. De laatste tijd is het weer echter wel zo slecht dat ik steeds vaker uitval zie, ook op mijn perfect uitgerichte schotel (plots vallen dan een aantal zenders weg), maar ook via UPC/Casema bronnen.
sylvesterrr schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:38:

ad 2: wat is het standpunt van XMS wat betreft portscans?

Desbetreffende XMS-gebruiker heeft ook een FTP-server met anonymous access. :')
Geen: beveiliging moet je zelf regelen.. als men echt dingen doet die onder 'abuse' vallen. (verspreiden van virussen/hack/trojans/etcetc) dan gooien wij de desbetreffende gebruiker in quarantaine. Wel mag je me de datum/tijd geven + het IP adres (support@xtramediaservices.nl tav martijn) dan zal ik de gebruiker een email sturen met het verzoek dit niet meer te doen.
bartware schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:59:
Hier (Amersfoort) vannacht rond half 2 ook geen internet, en geen telefoon.
Radio/TV wel. Vanmorgen deed alles het weer.

Er was blijkbaar een storing:
http://www2.internl.net/c...1821&sectie=werkzaamheden
Er waren inderdaad twee storingen tijdens mijn afwezigheid:
1) De RSP (processor) van de gloednieuwe 10Gb Cisco (1 maand oud) gaf het leven.. hierdoor zijn alle verbindingen richting het internet gedurende 4 uur niet mogelijk geweest. Nadat onze technici de backup module geinstalleerd hadden waren alle verbindingen weer up.
2) Schijnbaar is er een groot probleem geweest binnen het zakelijke core netwerk van Priority telecom. Deze storing stond los van de bovenstaande storing. Wat er precies mis ging bij Priority telecom is niet bekend maar wij zagen wel binnen een periode van een paar uur honderden routeringswijzigingen richting PT. Aangezien een deel van onze telefoniedienst binnen het zakelijke core-netwerk van PT staat had dit gevolgen voor de telefoniedienst.
Nick39 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:38:
[...]

Even zeuren:
De straat ziet er uit als een modern golfslagbad zo slecht is er opnieuw bestraat,de tegels die ze opgelicht hadden om het stukje tule met glas omhoog te voeren boven de grond liggen nog allemaal los,overal ligt ook nog een bergje zand bij (de meeste bewoners hebben het zelf weg gehaald en de tegel maar netjes gelegd,en ook op diverse plaatsen zie je de tules er nog uit steken waar de mensen het niet namen en niet open deden,daar liggen losse tegels.
Nu na de regenval ontstaan ook spontaan gaten waar de kabels gegraven zijn (zeeheldenbuurt) en de katten poepen in het zand dat overal ligt,kortom qua afwerking is het letterlijk en figuurlijk bagger.
/zeuren
Onze monteurs mogen de straat niet zelf terugleggen in de meeste gemeentes, dit valt onder de onderhoudsdienst van de gemeente. Mocht het niet mooi/netjes zijn dan dit aub even melden bij XMS. Wij zetten het dan door naar de projectleider van die regio en die neemt contact op met de gemeente of met de verantwoordelijke partijen.

• denan
Nick39 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:07:
[...]

Vooral omdat er,sorry voor de uitdrukking,geen bal van klopt ?
Ik had gebeld met xms,gevraagd de portering per 1 juli te laten ingaan en dat verzoek dan halverwege de maand bij casema in te dienen.
Dat werd toegezegd maar is niet gedaan, 9 dagen geleden heb ik een nieuw porteringsverzoek gedaan via de site en ik kreeg een bericht in plaats van met een datum dat Casema mij wel een brief zou schrijven.
29 juni heb ik met een god zegen de greep via *21* mijn te porteren nummer doorgeschakeld naar xms.
30 juni stond mijn casema modem te knipperen,kon ik niet meer bellen.
Gelukkig door die *21* doorschakeling toch nog bereikbaar geweest.
Weer gebeld met XMS, nu wist men te vertellen dat 3 juli mijn nummer geporteerd zou worden en dat men me dan maar via mijn tijdelijke xms nummer zou moeten bellen.
Als je terugscrolled in het forum heb ik volgens mij al gezegd dat wij het zouden proberen, maar dat er geen garanties gegeven kunnen worden. Wij hebben normaliter een 'wish-date' voor een portering omdat het bijna niet "strak" te regelen is met de verschillende partijen. Wel hebben wij de portering op 1/7 in laten schieten maar in de praktijk komt dat neer op een baksteen over de schutting gooien en hopen dat hij iets raakt.
Als je via je nummer nog steeds te bereiken bent dan is dat een callfw'd vanuit Casema. Als ze daar kosten voor in rekening brachten dan zullen die waarschijnlijk wel gefactureerd worden, maar zolang het nummer bij Casema staat kunnen wij daar op geen enkele wijze invloed op uitoefenen.
Het is in ieder geval al 4/7 dus is de portering ondertussen wel uitgevoerd?
Nick39 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:49:
Er zit dus wel iets fout bij XMS: ik kan de klantenservice van Casema niet bellen.
Het systeem reageert niet op de tonen die ik verstuur.
Ik kan dus geen keuze maken in het keuze menu.
Als ik met een mobiel bel gaat het wel,maar zoveel beltegoed heb ik er niet voor over.
Het maakt niet uit welk toestel ik in huis gebruik,geen enkel toestel doet het.

Bij XMS zelf werkt het keuze menu wel.
Ik hoop niet dat dit nu toch een onbetrouwbaar systeem blijkt te zijn en dat ik,ik noem maar wat,als ik de dokterspost moet bellen,of 112,het keuze menu het dan wel doet....
Dit klinkt meer als een DTMF foutje. Email even je adresgegevens naar support@xtramediaservices.nl tav martijn dan zal ik de software laten controleren. (ik weet dat het al ergens in mijn mailbox staat maar ik heb het momenteel te druk om te gaan zoeken)

Ter info:
Op last van het Commissariaat voor de Media is XMS genoodzaakt "Private Spice" uit haar analoge aanbod te verwijderen. Als alternatief bieden wij u 'XXL' aan, een zender die qua aanbod overeenkomt met het aanbod van "Private Spice". Gedurende de komende weken zal in alle XMS regio's het zenderaanbod gewijzigd worden.

• denan
Anoniem: 213435 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:24:

Het valt me wel op dat het signaal van Hertzinger minderr stabel is dan het van UPC was. In de paar maanden dat ik via XMS kijk (klein half jaar), heb ik al twee keer uitval door hevig onweer gehad, terwijl ik mij niet kan herinneren dat dit mij in de 15 jaar(!) dat ik via UPC heb gekeken ooit is overkomen. Dat lijkt mij toch wel een significant verschil... Maar misschien was analoge tv via aardse straalzenders wel robuuster dan welk huidig transportmedium ook.
Bij UPC/Casema zijn er ook al 2x wegens hevig onweer tv outages geweest, bij de blikseminslag in het mediapark in Hilversum een paar weken geleden lagen ook alle RTL zenders er een paar uur uit voor alle aanbieders.
Wat ik ook jammer vind: BBC3 (klassieke radiozender) doet het vaak niet, op dit moment bijvoorbeeeld :( (toen ik dit schreef, was het nog droog, nu regent het, maar de NLse zenders doenhet nog). En het geluid van sommige tv-zenders is minder dan je zou willen. Met name TVE Internacional (Spaanse zender). Ik ben vertaler Spaans, en het feit dat TVE in het pakket zat, was voor mij een belangrijke reden om me aan te melden. Maar films zijn vaak niet te genieten door het gestoorde geluid, waardoor zelfs de spraak minder goed verstaanbaar wordt. Het lijkt wel alsof Hertzinger de boel meer comprimeert. Kunnen jullie daarover niet in gesprek met die club? Ik begrijp best dat jullie prioriteit nu bij digitale tv ligt, maar dat betekent niet dat het huidige aanbod zo maar in kwaliteit zou moeten achter blijven, lijkt mij.
Dit soort storingsmeldingen worden natuurlijk gewoon door Hertzinger opgepakt en heeft niets met onze DTV ontwikkeling te maken. Dan moeten we de meldingen echter wel krijgen :)
Stuur anders even een email naar support@xtramediaservices.nl met je woonplaats en de uitvallende zender dan zetten wij dat door naar Hertzinger. Ook over TVE heb ik nog nooit klachten gehad maar waarschijnlijk kijken er gewoon weinig mensen naar deze zender.
bartware schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:23:
[...]

Op wat voor grond mogen julle Private Spice niet meer doorgeven, en XXL wel?
Op de site van het commissariaat kan ik geen besluit vinden hierover.
Geen idee. De bovenstaande melding heb ik zo vanuit Hertzinger gekregen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:55:
[...]

XXL gaat niet 24 uur per dag door,overdag is op dat kanaal een muziekzender te zien (ZIK) dus daar heb je weinig aan.
Wat ik gehoord heb,maar dat is alleen wat ik gehoord heb dus of het klopt weet ik niet,is spice platinum alleen voor digitale doorgifte bestemd, dus van decoder naar decoder.
In dit geval,ook al wordt het wel digitaal verstuurd via de glasvezel,zit spice op het analoge net.
Spice wordt vanuit Nederland op de satelliet gezet en is een nederlandse zender en dat zou dan niet mogen.....
Het zou alleen mogen als ze achter een wachtwoord zouden zitten,of dat er een mogelijkheid bestaat om het achter een wachtwoord te zetten.
Een filter heeft geen zin,niemand die dat filter er tussen gaat zetten als ie niet kijkt en zo.
Het gaat dus inderdaad om licentie rechten,het is niet zo dat XMS in overtreding is om het door te geven,maar in de licentie voorwaarden van Spice staat gewoon dat analoge doorgifte niet mag.
Het bovenstaande verhaal klopt. Er was verwarring vanwege de digitale natuur van het netwerk, maar aangezien het laatste deel (in de woning) over coax loopt ziet men het signaal als analoog. XXL mag wel doorgegeven worden via het analoge netwerk.
ari3 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:20:
Wanneer XXL doorgegeven gaat worden, wordt dan ook de tijdcensuur verwijderd? Vind die hele tijdcensuur regeling nogal triest. Laat mensen die het niet willen zien gewoon een filter bestellen of gewoon de zender niet instellen op hun TV.
Er zijn genoeg mensen die niet doorhebben wat voor zenders er op hun tv staan en nog meer kinderen die beteren dan pap/mam weten hoe een tv werkt. Om te voorkomen dat kinderen de programma's kunnen bekijken zit de tijdscensuur erop en die zal ook niet verdwijnen. Bij de digitale dienst zijn dit soort zenders af te schermen met een wachtwoord dus daar zal geen tijdslot op zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:53:
[...]

Ik heb een alles in een adapter,misschien is daar iets mis mee,ik probeer alleen uit te vinden wat, typisch dat ie het bij betaalde nummers niet doet,en bij gewone nummers wel.. op de site staat geen blokkering ingesteld voor 0900 nummers en daarbij,ik kan ze wel bellen,ik kan alleen geen menu keuze maken..
Ik vermoed inderdaad een probleem met je hardware, de software in je DRG staat namelijk al goed. Ook qua telefonieroutering is er geen verschil te vinden dus daar kan het probleem ook niet zitten. Ik heb de technische dienst verzocht om je DRG te komen vervangen dus daar zullen ze je voor bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:10:
[...]

Dank je, wel typisch dat ie het alleen bij 0900 nummers niet doet ???
Dat lijkt me vooral toeval. :)

• denan
Nick39 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:41:
[...]
Er was nog iemand die geklaagd had dat daar ook de 0900 menu's het niet deden,daar moest ook een nieuwe kast opgehangen worden.
Hij zocht de fout meer bij Telio (of iets dergelijks,wat dat ook moge zijn) toevallig was er een monteur morgen in Leiden,dus om uit te sluiten zou de kast omgewisseld worden,maar daarna zou het als het niet werkte bij dat Telio uitgezocht worden maar dat moet dan weer via xms dus moet de ticket weer terug.
Als ik maar weer niet van het kastje naar de muur gestuurd ga worden,hoewel dat kastje dus omgewisseld wordt.... :*) het o.a. niet kunnen bellen van de dokterstelefoon baart me zorgen,die hebben we nogal eens nodig en dan zul je net zien dat je eerst het beltegoed van je mobiel moet opwaarderen,ik hoop dan ook dat dat Telio snel iets kan doen....
Als het probleem daar ligt (wat bijna niet mogelijk is aangezien het bij andere mensen wel goed werkt) zal dit natuurlijk snel opgepikt worden. Ik ben nog steeds van mening dat het aan de hardware ligt aangezien daarin de DTMF tonen geconfigureerd worden.
ari3 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:59:
[...]
Hmmm, is dat officieel XMS beleid? Lijkt me toch niet dat als ouders verzuimen toezicht te houden op hun kinderen dat het televisieaanbod dan maar gecensureerd moet worden... Maar goed, blijkbaar kan het veranderen, ouders-van-nu gunnen ons nu porno al vanaf 22.30 i.p.v. 23.00...
Nee, maar wel algemeen beleid in Nederland. Je mag niet zomaar 24/7 porno uitzenden op een analoge dienst zonder daar iets van een password voor te zetten.
Madcat schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:04:
En weet iemand ook of je ook een abbo kan nemen met internet + tv, telefoon gebruik ik namelijk zo goed als nooit.
Op de website van hun ziet de router er ook wel erg simpel uit, bieden ze ook een router aan met wifi mogelijkheden?
1) Ja, dit is mogelijk. De nieuwe abonnementsvormen internet+televisie & internet+telefonie zijn over een week af te nemen. Momenteel alleen door contact op te nemen met de helpdesk maar in de toekomst is dit ook via het klantenportal aan te vragen.
2) Het is geen router maar een glasvezelswitch. Als je het verkeer wilt verdelen of wireless wilt gaan werken zul je zelf een (wireless) netwerkrouter aan moeten schaffen. Wel belangrijk: Het is zonde om wireless te gaan met 24/24Mbit.. dat haal je namelijk (bijna) nooit via een wireless verbinding.
Quux schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 07:35:
[...]

Da's natuurlijk wel waar, maar voor een uur of 01:00 worden er geloof ik op XXL toch alleen maar "films" vertoond die qua Pr0n het nivo van Flodder niet overstijgen (16- dus). >:) Het komt er dus op neer dat de hoeveelheid Pr0n van 23:00-05:00 is teruggebracht tot ongeveer 01:00-03:00. Een aanzienlijke verbetering (voor sommigen). Maar gelukkig voor al die anderen is er het internet nog. ;)
dat had ik nou niet achter je gezocht quux ;)

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:12:
Update voor modem probleem:
hardware is vervangen,ook met telefoon van monteur geprobeerd, bij 0800 nummers werkt het keuze menu wel,bij 0900 nummers niet, oorzaak moet bij Telio zitten, voor alle zekerheid software nog een keer vervangen maar helaas,ook dat hielp niet,monteur onverrichter zake weer naar huis,na nuttiging van een kop koffie.
Je zal er mee door moeten gaan Martijn. :'(
Hmmm.. daar zal ik dan dieper in moeten duiken.... i'll keep you posted.
Betreffende de 2 nieuwe abonnementen:
De kosten voor de 2 nieuwe abonnementsvormen zijn bekend:
Internet + RTV €42.90/maand
Internet + bellen €36.90/maand
Voor beide abonnementen geld dat de eerste 6 maanden slechts €19.95/maand gefactureerd zal worden

• denan
benjenkins schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:05:
Is het nu ook mogelijk je abo te downgraden? Ik bedoel, voorheen moest ik de RTV er wel bij nemen, maar die gebruik ik niet.
Nog niet. We zijn nu wel bezig om dit via het klantenportal te implementeren maar een downgrade zal alleen mogelijk zijn na het eerste contractjaar.

• denan
Drallas schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:35:
Wet iemand de antwoorden op de volgende vragen:

http://www.xmsforum.nl/index.php/topic,15.0.html
Of kan iemand die al XMS heeft even uittesten of dit werkt?

http://www.xmsforum.nl/index.php/topic,13.0.html
1) Nee, XMS heeft een eigen newsserver textnews.xmsnet.nl. De inhoud van deze textnews server is wel gelijk aan die van de InterNLnet textnewsserver.
2) Hoe en wat is nog niet bekend, maar we zijn er wel druk mee bezig. Ik verwacht over een paar maanden meer info te kunnen geven over de DTV dienst. Volgens de huidige opzet zullen wij in ieder geval de STB's leveren.
3) Wie/Wat zit er achter XMSforum?? :)

• denan
Drallas schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:11:
[...]

1. textnews.xmsnet.nl betekend dit geen Binaries? Potentiële XMS klanten "schreeuwen" hierom.
2. Potentiele klanten vragen wat voor een STB's, is het DVB-C, kan ik mijn eigen STB's, hoe zit het met Dual-Tuners.
3. Enkele vrijwilligers van www.nieuwlandopglasvezel.nl zitten achter http://www.xmsforum.nl

Er zijn veel vragen en vaak kan men die niet kwijt, een krachtig forum draaiend op SMF moet eraan bijdragen dat vragen effectief beantwoord kunnen worden.
1) Dat kan best maar wij zullen de komende tijd alleen textnews gaan leveren. Partijen als Eweka leveren tenslotte voor enkele euro's news-acces die veel uitgebreider is en met een veel hogere retentie dan een ISP zou kunnen. Wellicht dat wij in de toekomst een binary server gaan opzetten maar dat staat echt zeer laag op de 'wish-list'. Deze info staat ook gewoon op de site van xms en op die van nieuwlandopglasvezel.
2) Dat kan ik nu nog niet zeggen, de gesprekken hierover lopen namelijk nog. Het kan iig niet met een eigen STB en het is geen DVB-C.
3) Ondanks het feit dat het een prima initiatief is zou ik persoonlijk graag een 'wie zijn wij en wat doen wij' intro zien bij het forum. Door het gebruik van de XMS gfx en de domeinnaam www.xmsforum.nl wekt het namelijk sterk de indruk dat het forum door mensen van XMS is opgezet, dat was in ieder geval mijn eerste indruk.
Bij deze in ieder geval de afspraak dat wij klanten met de klacht 'jullie leveren dienst X op manier Y volgens XMSforum, dus eis ik dienst X op manier Y' direct naar XMSforum zullen verwijzen :)
Is er ook iemand van XMS geweest waarmee jullie over dit forum gepraat hebben? Mij was namelijk niets bekend over het bestaan van dit forum.

• denan
DarkChylde schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:09:
[...]

Begrijp ik het goed dat je nu ook een internet + tv abbo af kan sluiten zonder telefonie?
Omdat ik het nl nog niet op de site zie staan. Per wanneer zou dat zijn?
Via de site is het nog niet geimplementeerd maar door even de servicedesk te bellen kan dit wel afgenomen worden. Natuurlijk hebben wij nog wel een schriftelijke bevestiging nodig dat je een abonnement bij ons afneemt.

• denan
psychoclown schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:47:
Sinds 2 dagen ook xms (eindelijk :)) en heb zondag gelijk aangevraagd om ons nummer te porteren alleen vraag ik me af hoe lang dat zo ongeveer duurt? We hebben de telefoon namelijk nog aan orange hangen omdat we telefoon op dit moment niet kunnen missen.
5 tot 10 werkdagen, maar dit stond ook op de website waarop je de portering aanvroeg.

• denan
Nick39 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:20:
@Denan: heeft deze uitspraak nog gevolgen voor jullie ? :

** Het Commissariaat voor de Media heeft kabelexploitant Lijbrandt Telecom veroordeeld tot een boete omdat ze de lokale omroep Holland Centraal niet doorgeven aan abonnees in Hillegom, Leiden en Oegstgeest. De kabelexploitant moet een symbolische boete betalen van Één euro. Daarnaast moeten ze het radiosignaal van de Leidse lokale omroep alsnog binnen dertig dagen door gaan geven. De programmaraad Rijnland Bollenstreek had het Commissariaat gevraagd op te treden tegen Lijnbrand Telecom, omdat een aantal door de programmaraad geadviseerde radio- en televisiezenders niet werd doorgegeven via de kabel. Over doorgifte van het tv-signaal zijn Holland Centraal en Lijbrandt nog met elkaar in gesprek. (WestOnline)
Nope.. wij zijn niet Lijbrandt :)

• denan
Nick39 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:53:
[...]

Dat snap ik,maar Lijbrandt geeft analoge tv door en is verplicht de lokale omroep door te geven,daarom vroeg ik me af,zijn jullie ook niet verplicht de lokale omroep door te geven ?
(of krijgen jullie ook problemen omdat je dat niet doet)

Weet je al wat van de keuze menu issue ?
1) Klopt, maar daarvoor heeft XMS Hertzinger. Zij zijn de leverancier van het analoge signaal en zij regelen ook de contacten met lokale omroepen.
2) De case staat nog open. De toetsdrukken worden via de telefoon verzonden via DTMF (een soort gebundelde geluidsfrequenties) en daar kan maar heel weinig mee mis gaan. Op de telefonieserver kan het in ieder geval niet zitten aangezien het bij niemand zou werken indien het probleem daar zit. Mijn eerste gedachte was dat de frequenties niet goed samengesteld werden in de hardware (CPS/DRG) maar dat is met het vervangen uitgesloten. De route die het telefonieverkeer neemt naar 0800 nummers of naar 0900 nummers is in ieder geval exact gelijk dus daar kan het ook niet aan liggen. Het enige dat dan nog overblijft zijn:
- Een samenspel tussen de DTMF implementatie op onze voip-adapter en de gebruikte telefoon.
- Een probleem met de bekabeling waardoor een deel van de geluidsfrequenties niet goed door de telefoonlijn komen
Wellicht is het een optie om met je telefoon eens langs het XMS huis in je regio te gaan om hem daar op onze telefoonlijn aan te sluiten. Werkt het daar wel dan kunnen wij weer wat factoren uitsluiten. (dat is altijd het lastige met technische problemen: 99,9% van de klanten heeft geen probleem, maar de resterende 0.1% heeft problemen waarvan niet meteen duidelijk is wat het is en waar het ligt.. maar dat maakt ze ook leuk - voor ons dan).
Hopjesvla79 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:06:
Ik heb ook problemen met telefonie en wel het volgende:
Wanneer ik gebeld wordt kan ik af en toe niet meteen opnemen: ik hoor dan niets, moet opleggen en na een paar seconden gaat de telefoon weer over en kan ik de andere kant wel horen.
Ook is een paar keer gebeurd dat ik niet thuis was en de telefoon geen signaal krijgt dat er opgehangen is door de andere kant, met als gevolg dat de telefoon een hele dag over is gegaan (leuk voor de buren... :'( )

Meer mensen met iets vergelijkbaars?
Dit is een vertraging in de call-registratie op je hardware. Hoogstwaarschijnlijk staat er verkeerde software in je voip-adapter of een verkeerd ini-file. Stuur even een email naar support@xtramediaservices.nl met je adresgegevens (tav martijn) dan zal ik de software laten updaten.

Belangrijk: Zoals al veel vaker aangegeven lees ik dit forum alleen als ik tijd over heb (en als ik er zin in heb ;)) dus meld problemen altijd bij de servicedesk!
Nick39 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:29:
[...]
Mijn telefoon heeft de optie om de eerste beltoon niet te laten horen en die heb ik geactiveerd,sindsdien gaat het goed.
VoIP telefonie kan qua 'timing' inderdaad afwijken van traditionele telefonie en er zijn bepaalde modellen telefoons (meestal draadloze om de een of andere reden) die daar problemen mee kunnen hebben. Zo ken ik een model siemens dat nooit overgaat als het op onze lijn aangesloten zit tenzij de telefoon in het basisstation staat. Ligt hij ergens los in huis dan doet hij dus niets. Het probleem is vaak dat er steeds meer telefoons uitkomen die 'te slim' zijn en dingen doen waar je geen weet van hebt en waar je niet om vraagt. (waarschijnlijk prefereer ik daarom een kale texteditor boven iets als Word dat continu mijn layout "slim" aanpast zonder dat ik daar om vraag :))
Gisteren had ik weer iets nieuws, ik belde iemand,had verbinding,kon gewoon spreken maar door het gesprek heen hoorde ik gewoon de "bel" overgaan,alsof het kastje niet door had dat er al verbinding was en de oproeptoon gewoon liet overgaan.
Na een tijdje ging de toon over op in gesprek.
Aangezien dat geen gehoor was,heb ik de verbinding maar verbroken en opnieuw opgebeld,het duurt ook soms zeker 10 seconden voordat je de oproeptoon krijgt nadat je een nummer hebt gekozen.
Al die tijd zit je naar een dode lijn te luisteren.
1) Dit soort glitches kunnen af en toe voorkomen maar dat gebeurt dan niet binnen ons netwerk maar op de telefooncentrale waarover men geschakeld heeft.
2) Dit is normaal bij VoIP telefonie. Traditionele telefonie begint het nummer namelijk te draaien zodra je de eerste toets indrukt, VoIP telefonie begint het nummer pas te draaien nadat het hele nummer is ingevoerd. Omdat je tijdens het indrukken van de toetsen nooit weet of het nummer 7-10-13 of meer cijfers heeft wacht de VoIP adapter na de laatste toetsdruk een paar seconden voordat hij het nummer werkelijk "draait" . Om ons kastje te melden dat het hele nummer is ingevoerd druk je op # na het intoetsen van het nummer, in ons geval dus "08005552555#".
Als je echter het verschil gaat timen tussen het draaien van een telefoonnummer op een traditionele lijn en op een VoIP lijn dan zal dat hooguit 2 a 3 seconden zijn. Het valt alleen meer op door de stilte na het nummer.
Mijn nummermelder,die het bij Casema deed,bij KPN's internet plus bellen,bij Tele2 en noem maar op,werkt ook niet bij XMS.
Waarschijnlijk is het dan een FSK nummermelder, wij ondersteunen alleen DTMF(bellsouth).
Ook gaat af en toe de fax tijdens een gesprek spontaan loeien,dat is me ook nog nooit bij andere diensten gebeurd maar blijkbaar zit er af en toe een piepje tussendoor waardoor tijdens een gesprek de fax "denkt" dat er iets binnenkomt en reageert.
Helemaal niet fijn tijdens een gesprek....
Dit is een binnenkomende wisselgesprek, zodra er tijdens een gesprek een 'incomming call' is zul je over de telefoonlijn een paar piepjes horen. Waarschijnlijk reageert je fax hier op. Met "#43#" zet je de wisselgesprek optie uit en zullen bellers gewoon een 'ingesprek'-toon horen.

• denan
Nick39 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:31:
Ik quote ff apart hoor:
<snip>

Volgens hem was het bij Telio (what ever that may be)niet in orde en moeten zij het oplossen.
Sterker nog,hij heeft ook nog telefonisch overlegd,geklooid met de pieptonen,oude firmware er op,nieuwe firmware er op en gezegd dat ze eventuele tickets terug zouden sturen omdat hier zeer zeker de storing niet zat.
1) Ah ok.. dat er zoveel verschillende telefoons getest waren wist ik niet (of ik heb er overheen gelezen) dus daar kon ik ook geen rekening mee houden.
2) De uitleg van de monteur klopt "in principe" wel maar hij is toch niet volledig. Het kan namelijk nog steeds zijn dat de DTMF tonen door een slechte lijnkwaliteit (hardware of softwarematig) 'garbled' overkomen. Onze eigen telefooncentrale heeft een keuzemenu dat relatief "los" met de DTMF frequentiegebieden omgaat, maar het kan zijn dat de 0900 nummers die je getest hebt strakker staan afgesteld en dus de toetsdrukken niet herkennen omdat er teveel 'geluidsrommel' mee komt.
Om de conclusie van de monteur te ontkrachten zou je weer kunnen aanvoeren dat het bij niemand zou werken als het aan de server zou liggen, maar hierboven staan klanten die exact dezelfde route volgen maar geen problemen hebben. Dus het zou iets lokaals moeten zijn (etcetcetc)

Het is in ieder geval redelijk specialistische support die we waarschijnlijk beter niet via het forum kunnen bespreken. Ondanks het feit dat sommigen wellicht graag willen weten hoe alles werkt denk ik dat de meeste info in deze posts van een individuele natuur is. Waarschijnlijk haalt men hier dus weinig informatie uit die voor hen interessant is.
Je probleem gaat in ieder geval iets dieper dan 'het ligt aan bedrijf X en die moet dat oplossen' dus het zal wel wat tijd kosten om uit te vinden wat er mis gaat en waar. In onze eigen testopstellingen kunnen wij het namelijk niet nabootsen.

• denan
Nick39 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:37:

De oorzaak daar was dat de portering niet juist was ingevoerd.
Daardoor stond ik maar half als klant ingevoerd en waren "veiligheidshalve" 0900 nummers geblokkeerd omdat ik daar hoge kosten mee kon genereren.
Als meedenkertje ?? ik wacht per mail de verdere correspondentie af, of bel ff ;)

.....

Vraag: gaan jullie voicemail in e-mail invoeren ?
Gaat de webinterface ooit mogelijkheden bieden bepaalde nummers te blokkeren (zoals mijn nummermelder deed)
Een mogelijkheid tussen twee tijden de telefoon helemaal niet over te laten gaan zou ook heerlijk zijn...
1) Als dat het probleem was had je de 0900-nummers niet eens kunnen bellen.
2) Dat bestaat al.. het is via het klantenportal aan te zetten.
3) Ik zal ze op de 'wish-list' zetten.. geen hoge prio echter :)

• denan
discusws schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:27:
@Denan,

Enig idee wanneer er een update komt met uitbreiding steden / plaatsen?

Woonachtig Vleuten (Vleuterweide) welke valt onder Utrecht en waarbij de nieuwbouwwijken al glas hebben liggen tot in de meter kast (al meer dan 2 jaar)?
Dit jaar nog niet, we moeten eerst de huidige planning afmaken. Het staat je natuurlijk vrij om een vraagb. traject te starten zoals in nieuwland. Het glas dat daar ligt is waarschijnlijk niet ons glas btw.. ik gok erop dat het een lege buis is.
Nick39 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:13:
Grappig... ik werd gebeld,een monteur die iets mompelde over een crosslink,mijn telefoniemodem kreeg geen dhcp lease,waardoor ik officieel niet eens zou kunnen bellen.
Waarom dat dan wel kon,kon hij niet verklaren,het kon namelijk niet.
Toch bel ik,en kan ik gebeld worden ware het dus dat een aantal nummers het niet doen.
Vandaag doet,zonder dat ik iets gedaan heb en zonder dat er iets veranderd is en zonder dat er een monteur is,opeens mijn nummermelder het weer.

Het blijft spannend.
0900 nummers doen het helaas nog niet.
Een vezelkruizing kan mogelijk zijn, maar in theorie zou dat niet van invloed mogen zijn op je dienst. Ik zal eens kijken wat ik er aan kan doen.
B4MB4M schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:42:
[...]
@ Denan : We zijn inmiddels 8 weken verder......any news ?
Ik kan niet alles bijhouden natuurlijk.. (wel bijna alles ondertussen ;))
Dit soort zaken valt onder de aannemer dus je kunt het beste weer contact met hem opnemen.

ADD: ik moet deze week wegens vakanties veel extra taken op me nemen dus ik heb even geen tijd om heel actief te zijn op dit forum.

[Voor 3% gewijzigd door denan op 16-07-2007 12:09]

• denan
Snelle update:
De problemen van Nick39 zijn opgelost. Het blijkt een conflict te zijn met anoniem bellen en bepaalde telefooncentrales op de route naar sommige 0900 nummers. Het is te verhelpen door anoniem bellen uit te zetten, maar in de tussentijd zullen wij via onze telco proberen het probleem aan te kaarten bij de eigenaar van de verantwoordelijke centrale.
Aangezien de telefooncentrale niet van ons is, en ook niet in ons netwerk staat, kan het even duren voor het probleem opgelost is. Momenteel hebben wij slechts een drietal klanten met soortgelijke problemen dus het lijkt niet iets te zijn dat vaak optreed.
@bartware:
Foei! ;) Stuur even je adresgegevens naar support@xtramediaservices.nl ovv 'telefoongidsvermelding aub' en wij zullen het aanmelden bij detelefoongids.nl
@andres:
We missen inderdaad nog een aantal aanmeldingen, maar het zijn er te veel om het traject in de laar op te schorten. De resterende 500 aanmeldingen zullen (hopelijk) snel gehaald worden zodat wij een go krijgen van de investeerder.

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:25:
[...]
Het verkeer naar de door mij gebelde 0900 nummers wordt in elk geval NIET in dezelfde centrale verwerkt,sterker,geen enkele door mij gebelde dienst gebruikte dezelfde centrale.
Op 1 centrale na, die van de Telco van XMS,en daar zit dus wel degelijk het probleem.

/edit: Nick39 is wel erg blij met de medewerking van XMS.
Ze komen wel degelijk allemaal langs dezelfde centrale (wat zei ik nou over monteurs geloven boven mij ;)). Zoals al eerder aangegeven ligt deze buiten ons netwerk, en net buiten het netwerk van onze telco. Aangezien het verkeer binnen ons netwerk in orde lijkt te zijn is dat de 'eerste verdachte' , ook omdat het voice-verkeer daarna direct naar de 0900-nummers gaat. Het is in ieder geval een semi-internationale centrale waarvan enkele 100.000-den gebruik maken, dus ik had eigenlijk wel verwacht dat dit soort problemen eerder zouden opvallen.

In de tussentijd zou je met *31*telefoonnummer# (in theorie) een eenmalig anoniem gesprek moeten kunnen opzetten. Via onze telco kaarten wij het probleem van deze centrale in ieder geval bij de beheerder aan.

• denan
Raceman schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:44:
Ik ben het echter met je eens dat het niet jouw probleem zou moeten zijn. Naar mijn mening horen toeleveranciers onderling op deze schaal grote duidelijk service level overeenkomsten te hebben. Hoe groot of klein de storing ook is, per categorie storing kan vastgelegd worden wat de oplostijd zou horen te zijn. Het gaat immers over een hele horde klanten, mogelijk ook andere leveranciers die van die over die centrale schakelen, etc.

Succes!
Het is ook niet zijn probleem, maar het onze :)
Aangezien @nick de enige klant was met dit probleem gingen wij eerst van een lokaal probleem uit, en dan ga je inderdaad eerst de telefoons/kabels/lokale hardware etc testen.
De laatste week kregen wij echter nog een tweetal andere klachten en dan valt al snel op dat het generieker moet zijn.
Ondertussen is echter de centrale getraceerd die het probleem veroorzaakt en wij zijn aan het kijken wat de opties zijn om daar omheen te routeren. Helaas is dat geen kwestie van even de route omgooien voor alle klanten aangezien je dan weer kans hebt om een andere centrale tegen tekomen die andere problemen heeft.

• denan
Nick39 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:47:
[...]

In elk geval is er nu iets gedaan waarvan ik niet weet of ik dat hier mag prijsgeven,dus dat laat ik aan Denan over,waardoor het lijkt te werken.
Tuurlijk mag je dat prijsgeven, anders had ik dat wel gezegd :)

Wat het probleem was:
Er staat een telefonieswitch op de route tussen onze telco waarover wij het verkeer lieten routeren dat gaat naar 090x-xxx nummers. Blijkbaar hield deze telefonieswitch zich niet aan bepaalde standaarden waardoor de DTMF tonen gestript werden uit een call als wij de caller_ID op "anonymous" gezet hadden. Aangezien de calls binnen ons netwerk wel de juiste tonen weergaven was het in het begin onduidelijk waar de problemen ontstonden.
Zoals hierboven al aangegeven staat de server buiten ons netwerk en is onze invloed daarop zeer beperkt, zeg maar gerust "0". Om het probleem op korte termijn op te lossen hebben wij nu al het 090x-xxxx verkeer via een andere telefonieswitch laten routeren, waarna wij een verzoek bij de eigenaar van de "buggend" telefonieswitch hebben ingediend om hier eens naar te kijken. Uit ervaring weten wij dat dit wel even kan duren dus totdat men de problemen oplost zullen wij de nieuwe telefonie-routering blijven gebruiken. Doet men dat niet dan laten wij de huidige telefonieroutering gewoon staan.

• denan
Nick39 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:04:
[...]
Overigens wel leuk,wij hebben het beeld van de satelliet 1,5 seconde eerder dan Casema.
Ik sprak met mijn ex en die keek via casema naar het zelfde programma als ik en ik hoorde bij haar dus wat ik al gehoord had.
Bij een voetbalwedstrijd kan ik dus 1,5 seconde eerder juichen dan de buren _/-\o_
Hield ik nou maar van voetbal.... 8)7
Och.. nou weet je bij crimi's 1.5 seconden eerder wie het gedaan heeft..
bij horrors 1.5 seconden eerder dat er toch ECHT iemand in die donkere kelder verstopt zat (en dat pyamafeestjes met maagden in verlaten landhuizen nooit een goed idee zijn... en dat in je eentje een kelder inlopen omdat je een vreemd geluid hoorde.. een nog slechter idee is)
en bij heroes 1.5 seconden eerder dat sylar enge dingen gaat doen :)

[Voor 5% gewijzigd door denan op 19-07-2007 11:19]

• denan
lethargy schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:26:
Ik heb ook al een tijd last van storing op Ned 3. Blokkerig beeld en soms valt het beeld helemaal weg. Vanaf vorige week ben ik al bezig met het melden van de storing. Helaas gaan ze er dan altijd eerst van uit dat het probleem bij jou ligt! Vrijdag zouden ze het eindelijk doorgeven aan Hertzinger.
Vanavond weer storing op Ned 3 en nu ook op Ned 2 en daardoor het tourjournaal gemist en dus maar weer gebeld. Er was een kapote hardware module in Utrecht en die waren ze aan het vervangen.
Het ziet er naar uit dat nu Ned 3 het weer doet.
Klopt.. ik wacht nog op de afmelding en de probleemomschrijving maar mochten jullie in de tussentijd "vreemde" dingen merken, meld het dan bij de servicedesk.

Over Amersfoort:
De nieuwe fase van de planning gaat nu in, maar aangezien het bouwvak is zal er de eerstkomende 2-3 weken weinig te melden zijn.

• denan
Madcat schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:34:
Nee dat is niet waar, Internet alleen is de eerste 6 maanden gratis (van 33 euro naar 0 dus) echter als je internet + bellen ofzo neemt dan is het de eerste 6 maanden 20 (van 37 euro naar 20...)

beetje stom dat internet + bellen niet gewoon de eerste 6 maanden 4 euro is en daarna de volle mep.
Daar is een hele goede reden voor:
Een gratis internet abonnement kost ons niets qua administratie/werkuren of papier.
Komt daar echter telefonie bij dan zit je opeens wel met een administratie, beltikken, facturering, controles etcetcetc. Als wij dat 4 euro zouden laten kosten zouden we maandelijks meer kwijt zijn aan kosten dan het op zou brengen :)
Om het overzichtelijk te houden zijn alle openingsaanbiedingen exact gelijk gebleven. Vind je 19.95 teveel voor 24/24Mbit en telefonie, dan neem je toch gewoon AUK voor 19.95 ? :)

• denan
Nick39 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:44:
@Denan:
Het lijkt er op dat de nieuwe route ook het verkeer naar Casema beinvloed.
De 1,5 seconde vertraging heb ik in elk geval de laatste tijd niet meer bemerkt.
Er is geen router vervangen, maar een processormodule in een router. Het gedrag voor/na de vervanging is exact gelijk dus ik vermoed dat er iets in de routering binnen Casema aangepast is.
Verder:
BBNED neemt InterNLnet over
Voor InterNLnet zelf zal er zeer weinig veranderen, wij blijven een losstaand bedrijf. Voor XMS zal er niets veranderen, de banden tussen XMS en InterNLnet blijven gewoon bestaan.

• denan
Prosje schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:06:
[...]

Dank je Denan, dat vroeg ik me nu juist af. Er veranderd dus feitelijk niets ?
dat zeg ik toch? :)

• denan
Nick39 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:02:
[...]

Ik zeg ook niet dat er een router vervangen is, ik zeg dat de nieuwe route die we samen geprobeert hebben voor het 0900 verkeer,blijkbaar ook een effect heeft op het verkeer naar Casema.
Aaah ok.. in het verleden was er namelijk ook via internet soms een latency van 0.5-1.5 seconden naar servers binnen het Casema netwerk. Ik dacht dat het daar over ging.. My bad :)
Anoniem: 120741 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:30:
[...]

Wijk 10
Berg Zuid 4 juni 2007 20 juli 2007

Er is hier tot op heden niks gebeurd, of gaat er ook niks gebeuren door te weinig animo?
Als ik het me goed herinner waren hier wat discussies met lokale partijen over de plaatsing/locatie van onze centrale. Maar ook hiervoor gaat op->Pas na de bouwvak is er nieuwe info.
dewaal schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:45:
Ik hoorde dat de snelheid eind van het jaar weer verder omhoog gaat ik weet niet of deze geruchten waar zijn. Maar misschien kan iemand er iets over melden.

we zitten nu op 24 / 24 mbit up en down. Laatste verhoging was 1 mei.
Nounounou.. "de laatste verhoging was 1 mei".. Je hebt officieel de snelste verbinding binnen Nederland binnen het basisabonnement en nu wil je al weer sneller? :)
Je zou natuurlijk ook gewoon via het klantenportal een 48/48Mbit abonnement aan kunnen zetten. Ik heb de geruchten in ieder geval ook gehoord, maar die komen niet van XMS af. (eerder wishfull thinking schat ik ;))
Persoonlijk denk ik dat, zolang wij het snelste internetabonnement van nederland leveren in ons goedkoopste basisabonnement, er geen upgrades komen. Als andere partijen/technieken in de buurt van onze prijzen/snelheden komen zullen er waarschijnlijk wel dingen aangepast worden ;)
Wellicht leuke info: uit onze monitoring blijkt duidelijk dat 90% van onze klantengroep de 24Mbit down af en toe gebruikt, maar over het algemeen zweeft dit ergens rond de 8-14Mbit. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat er nog veel servers zijn die niet berekend zijn op dit soort snelheden. Wat echter wel opvalt is dat een groot deel van onze klantengroep de 24Mbit upstream WEL gebruikt. Volgens mij zijn wij ook het enige netwerk in Nederland waarbij de het upstreamverkeer hoger ligt dan het downstream verkeer. In principe 'voeden' wij dus vooral de rest van het internet ;)
De kleine groep users die wel 48/48 of 100/100 nodig heeft zal daar ook vast voor willen betalen.

Vergeet ook niet dat een dergelijke upgrade ook een stukje klantopvoeding met zich meebrengt: Stel wij upgraden het netwerk nu naar 100/100Mbit dan zouden klanten die gebruik maken van p2p programma's (legaal of illegaal) enorm veel verkeer veroorzaken.
Er zijn op dat moment aantal opties:
- Packetfiltering waarbij torrents/p2p data een zeer lage prioriteit krijgen
- Andere abonnementsvormen (100Mbit down/10Mbit up bvb)
- Het datagebruik van klanten strak gaan monitoren en klanten aanspreken op excessief uploadgedrag (heropvoeden? ;))
1) Packetfiltering gaat absoluut tegen onze bedrijfscultuur in en dit zal dus ook niet gebeuren.
2) Niet symmetrische abonnementen passen toch niet echt bij de symmetrische natuur van een glasvezelnetwerk.
3) lijkt me ook zeker niet gewenst... de vraag blijft ook in hoeverre je je klanten wilt opvoeden qua up/downloadgedrag.
Vergeet niet dat een 'snelheidsupgrade' niet slechts een kwestie is van een regeltje intypen en het abonnement aanpassen. Alle XMS klanten 100Mbit up geven is niet zozeer te vergelijken met een kraan opendraaien, maar eerder met een stuwdam opblazen..
Gezien de grootte en de capaciteit van het netwerk zullen de gevolgen waarschijnlijk niet te overzien zijn.

• denan
DarkChylde schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:48:
Ik heb me aangemeld en de 1ste brief gekregen.
De modem stond al in kast, en het was wachten op een stopcontact.. en dat is er nu

Uit de brief begreep ik dat de modem eigenlijk meteen werkt
nu heb de modem ingestekt, en de laptop ingeplug...
ik krijg een ip adres, maar kom verder niet het internet op..
kan ook geen enkel adres pingen.. lampjes op de modem zijn trouwens groen :P
Bel anders even de servicedesk, dan kunnen zij kijken of je verbinding actief is.
er stond ook in de brief dat ik nog een 2de brief zou krijgen...
moet ik daarop wachten, of kan ik nog iets doen om de boel nu al aan de praat te krijgen >:)

owja, de doe het zelf handleiding, die je kan downloaden heeft een foutje.
Er staat in hoofdstuk vijf dat je poort 5,6 of 7 moet gebruiken, terwijl op de laatste paar pagina's weer staat dat je 1 moet gebruiken :?
Het plaatje wat in h5 staat is ook een iets ander modem, dan degene die ik heb.
Als je naar de laatste pagina kijkt (Bijlage 1) zal alles duidelijk worden :)
Verder wel een goede handleiding :+
Thnx :P

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:39:
@Denan,wat is precies het verschil tussen poort 1 en de overige poorten in de switch ?
Ik had al begrepen dat ze geknepen werden maar hoeveel en wat is het nut er van ?
Wij knijpen die poorten niet, maar wij provisionen ze voor andere diensten. Op de 8 poorts glasvezelswitch provisionen we QoS diensten op poort 1-3 met een lagere bandbreedte maar hoge QoS. Daarnaast hebben wij nog een paar poorten voor zorgdiensten (ook QoS) en zaken als IPTV. Poort 6,7,8 zijn speciaal voor IP diensten zoals een internet verbinding.

Op de 4 poorts versie is dit natuurlijk anders.

• denan
martdj schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:42:
blacklists meer gebruiken omdat alle mail nu via die mail gateway komt. De hoeveelheid Spam in mijn inbox loopt dus de spuigaten uit. Mocht er ook maar iemand bij XMS rondlopen die denkt dat poort 25 blokkeren voor inkomend verkeer een goed plan is, dan bij deze dus: NIET DOEN!
Naah.. wij hebben een goed werkende abusedienst en een paar honeypots. Misdragen mensen zich dan sluiten wij de verbinding gewoon tijdelijk af... :)

• denan
lethargy schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:57:
[...]

Bij Casema is dat ook mogelijk. Daar wordt de kabel meestal ook niet afgesloten als je geen abonnement hebt. Dat is te kostbaar om per aansluiting te regelen. Pas als er veel mensen in een wijk hebben opgezegd wordt het afgesloten.
Dat zal bij XMS ook wel het geval zijn.
Nu lopen je ouders en die andere mensen in de flat dus wel het risico dat ze binnenkort worden afgesloten door Casema en XMS. En dan moet je aansluitingskosten betalen om weer TV te kijken.
Dit is inderdaad al lang bekend. Bij de installatie van de hardware moet het tv signaal namelijk op de vezel actief zijn zodat de aannemers de kwaliteit kunnen controleren. Daarna blijft het signaal nog een tijdje actief totdat wij een veegteam een wijk in sturen om collectief het TV-signaal te verwijderen. Een monteur langssturen om maar 1 signaal te verwijderen kost ons namelijk te veel geld. Casema/UPC werken via hetzelfde systeem, na een opzegging kun je meestal nog een aantal maanden tv kijken tot er voldoende opzeggingen binnen, of er toevallig een monteur in de buurt bezig is.
Aangezien de eerste veeg-acties al geweest zijn verwacht ik dat men niet lang gratis tv kan kijken :)
En ja: Als het signaal straks verwijderd is zullen er wel reactivatie kosten komen indien er een monteur langs moet komen om speciaal voor die ene woning het signaal weer te activeren. Wat dat gaat kosten durf ik nu nog niet te zeggen.

• denan
Nick39 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:33:
Wat NGC betreft,en animal planet (hoewel de laatste in Leiden wordt weergegeven) wordt er geroepen (nogmaals geen aanval op Denan) we doen niets meer aan het analoge pakket,er komen geen zenders meer bij,we gaan nu alles investeren in digitale tv.
Heldere duidelijke uitspraak.
Alleen blaas dan de rook eens weg en noem eens een datum want we zitten al bijna 9 maanden over de laatst genoemde startdatum en die is ook al een paar keer verplaatst.
Even een korte uitleg:
Analoge TV zal natuurlijk wel verder ontwikkeld worden door de firma Hertzinger. De kansen dat het huidige zenderpakket uitgebreid/aangepast zullen worden zijn echter klein. Niet alleen is het een rechtenissue, maar natuurlijk ook een geld issue.
Voor de doorgifte van elke zender moet namelijk een bedrag afgedragen worden aan de rechthebbende (bvb eurosport). De zenderpakketten die nu in de verschillende steden aangeboden zijn zijn afgestemd op de bewonersgroepen in die steden. Hierbij houd men ook rekening met een "maximaal" bedrag waarin alle zenders voor een stad moeten vallen. In een aantal steden zal men dus 1 a 2 zenders meer hebben dan in andere steden. Dit komt doordat in die andere stad in het zenderpakket een zender zit die waarschijnlijk even duur is als 2 a 3 zenders in de stad met meer zenders.
Niet alleen zit de coax nu "vol", maar aangezien de rechten voor digitale diensten vanuit XMS afgestemd moeten worden zullen wij voor extra zenders etc onze energie daar volledig op richten. Hertzinger blijft natuurlijk gewoon verantwoordelijk voor kwaliteitsbewaking en voor eventuele aanpassingen/uitbreidingen van de analoge dienst.
Wat betreft digitale tv:
In het verleden zijn er wel eens planningen uitgegeven door Portaal of XMS-mensen waar wij later hard op afgerekend zijn. Pas als ik zelf 100% zekerheid heb (liever 150%) zal ik iets van een planning vermelden.
Momenteel draait onze pilot in ieder geval redelijk stabiel. In de huidige versie zitten ongeveer 60 a 70 digitale zenders die direct vanuit het NOB aangeleverd worden. Tevens draait er een uitzendinggemist portal waarop "highquality" (aka 4-5Mbps) streams aangeboden worden die dagelijks gemirrorred worden vanuit uitzendinggemist. In de huidige (beperkte) vorm draait de Pilot goed. Er zijn wel wat technische problemen zoals klanten die 16:9 uitzendingen niet goed in 4:3 krijgen, maar dit proberen wij voor de uitrol opgelost te krijgen. Tevens draait momenteel versie 1 van de dienst bij de pilotdeelnemers.. eigenlijk puur een digitale interface voor de aangeboden streams. Men is momenteel druk bezig met de opvolger van de huidige dienst die een stuk dynamischer zal zijn, maw: de dienst zal veel gebruikersvriendelijker zijn en makkelijker uit te breiden met extra diensten zoals videoportals.
XMS is momenteel ook het netwerk aan het aanpassen zodat er voldoende capaciteit is voor het aanbieden van de streams. Met 4-5Mbit/sec per multicast stream, en 4-18Mbit(HDTV) per unicast stream zijn de netwerkeisen natuurlijk enorm. Tevens liepen we tijdens de pilot al snel tegen tegen server-beperkingen aan. Voor de uitzendinggemist server moest bijvoorbeeld een compleet nieuwe server-mirror opgezet worden omdat bleek dat de server van uitzendinggemist niet alle klanten tegelijk content kon serven.
Wat betreft de beeldkwaliteit:
Het beeld moet gewoon goed zijn.. Op een drietal locaties (wijk/straat niveau) schijnen wat dempingsklachten te zijn maar over het algemeen is de beeldkwaliteit gelijk aan die van Casema-analoog. Wat ik zelf echter snel merk is dat mensen een 80cm-100cm lcd tv kopen en er vervolgens een meter vanaf gaan zitten. Het aantal beeldlijnen van Casema en XMS is exact gelijk, dus op een tv met een resolutie van 1280x720 moet het beeld uitgerekt worden om op het scherm te passen. Elke tv(of merk) gebruikt hiervoor zijn eigen algorithmes, sommige iets beter dan andere, maar bij het oprekken van het beeld is het normaal dat het beeld iets 'blokkeriger' is.
Ook werken niet alle beeldfilters even goed als anderen. Op mijn eigen (astra-canaal digitaal) opstelling met een philips 80cm lcd blijkt bijvoorbeeld al snel dat het beeld beter is met de filters uit. Dit is wel bij de normale kijkafstand, ga ik er een meter vanaf zitten dan is het beeld beter met de filters aan :P
Eigenlijk is de aanschaf van een HD-ready of full-HD tv momenteel redelijk onzinnig, tenzij je een HD-dvd speler hebt. (Bijna alle content bied men namelijk aan in de standaard pal-resoluties dus er is gewoon te weinig beeldinformatie om deze schermen goed te benutten.
Feit blijft wel dat ik al tijden weinig tv kijk.. Er is voldoende HDcontent op internet te vinden en ik geef duidelijk de voorkeur aan een HD-versie van een serie dan aan de lowquality digitale- of analoge -tv versie. ;)

• denan
Vervanging Talpa <> RTL 8 18/8/2007
Tijdsframe waarbinnen de werkzaamheden plaatsvinden: tussen 09:00 uur en 17:00 uur
De duur van de onderbreking(en) als gevolg van de werkzaamheden: De zender Tien stopt in de nacht van 17 op 18 augustus. Tot de werkzaamheden t.b.v. RTL 8 zijn voltooit is er een GEEN beeld op het kanaal te zien.

• denan
Nick39 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:29:
Meer mensen in Leiden ? Comedy central (en ik vermoed andere zenders) lag er uit tijdens een regenbui.
Samen met een of andere foutmelding "no signal" of iets dergelijks
Hmmm dat mag inderdaad niet zo snel gebeuren. Zou je de volgende keer even kunnen checken of alle zenders eruit liggen, of slechts een aantal? Ik merkte de afgelopen week *kraakheldere hemel* dat op de astra opeens sbs-6 eruit lag voor een minuut of twee.
En over de DTV planning: Als het af is :)

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:27:
[...]
Wat me opvalt bij XMS dat als het behoorlijk regent bijna alle zenders op zwart schieten, jammer gewoon geduld hebben, of toch dat door me geadviseerde regengootje plaatsen . "
Ik heb binnenkort weer een overleg met Hertzinger en ik zal het aankaarten. Je zit in ieder geval up het headend van Utrecht dus als de zenders wegvallen dan zal dat voor het hele gebied moeten gelden.
Natuurlijk kan een wolk zo hangen dat ik er wel last van heb en iemand in een andere gemeente niet maar tussen mij en het ontvangststation zit maar een klein stukje,bij een verschuivende wolk zou mijn schotel misschien een seconde later wegvallen maar het regent niet zo lokaal (althans gisteren niet) dat het ontvangst station geen beeld meer heeft en ik wel.. zij zouden betere spullen als ik moeten hebben.
Keep you posted.
Mijn dreambox + 80cm schotel valt hooguit 1-5 minuten uit tijdens enorm noodweer.. en dan nog op "slechts" een aantal zenders (meestal de RTL-groep). Nou hangt mijn schotel ook wel op een zeer korte steun (20 cm) van de muur af en onder een afdakje.
DTV.. zucht... flauwerd....
Je kan het goed maken door te zeggen waar je je HD content vandaan haalt ;) behalve wat demo's heb ik nog weinig materiaal en zou best wat meer willen....
http://www.mariposahd.tv/episodes heeft legale HD content in alle gewenste formaten. En natuurlijk zijn er nog bergen hd-divx films te vinden op internet.

• denan
Anoniem: 203551 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:45:
[...]

Ik woon in limburg, Sittard. Maar het is onmogelijk dat het glasvezel is. Ik hoopte dat het glasvezel was.
In ieder geval niet van XMS :)
Wellicht is het iets van KPN (allIP)

• denan
Madcat schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:10:
Denan, Weet je zo wat de status is van het project in Arnhem/De Laar?
Zitten ze al op de 40% en als ze het halen wanneer zouden de bewoners dan eigenlijk "echt" van internet gebruik kunnen maken?
De inschrijving is uitgesteld tot 1 okt omdat er niet voldoende aanmeldingen waren.

• denan
Nick39 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:45:
[...]

Casema,en de meeste andere kabelbedrijven,hebben een directe glasvezel verbinding naar de media gateway van het NOB waar de signalen met een veel hogere bitrate binnenkomen.
Het enige dat ik weet is dat XMS voor haar digitale televisie hetzelfde signaal van de mediagateway gaat gebruiken volgens Denan.
Morgen heb ik een overleg met Hertzinger en dan zal ik deze puntjes naar voren brengen.
Paar puntjes nog:
- De bron van het signaal (canaaldigitaal) lijkt me niet het probleem, de kwaliteit bij mij thuis is goed op een 82cm lcd. Het hele compressie verhaal lijkt me ook niet het probleem aangezien canaal digitaal alleen de weinig bekeken programma's(zenders) minder ruimte geeft. Volgens canaal digitaal schuiven ze daar redelijk vaak mee (transponderruimte). Het lijkt me eerdere dat het in de conversie fout gaat (electrisch->optisch) maar dat zal uitgezocht moeten worden.
- Als alles naar verwachting gaat zal ik binnenkort ander werk krijgen dus ik zal minder tijd hebben om hier te reageren. Tevens zullen alle supportvragen voortaan naar support@xtramediaservices.nl moeten gaan, ik zal deze dus niet meer zelf op pakken. Van tijd tot tijd zal ik hier nog wel op het forum kijken, maar volgens mij staat er momenteel genoeg informatie in deze thread om het zichzelf te laten bedruipen :)

• denan
Nick39 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:53:
Jammer Denan,wel goed voor jou natuurlijk,maar je pakte alles wel serieus op.
Ik hoop dat het overleg met Hertzinger wat oplevert.
Ik begrijp dat ik,contractueel gezien,niet terug kan ?
Dan gok ik gewoon dat Casema nog niet gaat sweepen....
Ow ik zal hier vast nog wel een tijdje rond blijven zwerven, het is tenslotte meer hobby dan werk. Het enige verschil is dat ik geen supportzaken meer zal aansturen.

• denan
Anoniem: 22438 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:08:
Hallo mensen, ik heb even een vraagje.. ik heb sinds kort ook maar eens mijn radio aangesloten op XMSnet. Nu heb ik deze tuner nog nooit eerder gebruikt maar het is wel een duur apparaat.
Wat mij in Nijmegen opvalt is dat bepaalde zenders overgemoduleerd worden. Hebben meer mensen hier last van? Dan scheelt dat mij een hele toestand met naar de winkel gaan voor garantie en zo....

Ik hoor het graag...
Even kort (wederom een weekje klusvakantie :)):
Dit ligt in nijmegen aan de hardware in het headend, vooral veronice, keizerstad en een drietal andere zenders hebben hier last van. Hertzinger zal (ergens na mijn vakantie) afspraken maken voor het vervangen van de hardware voor de radio-ontvangst voor 5 zenders.
Pagina: 1 2 3 4

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee