• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:56
Helaas, daar is geen oplossing voor. :( Bij mij werkte het nog wel en ik heb daar dus ook gewoon m'n request kunnen doen... maar het lijkt er op alsof een heleboel meer mensen dit hebben ontdekt en het nu allemaal gaan doen. Dus hopen dat je er een keer tussendoor kan komen.

Verwijderd

Tja... ik ben geen echte PDA tweaker en ik vind dat signen maar een omslachtig gedoe. Ik zag wel dat er al kleine projes komen zoals signme enzo, waar je snel en makkelijk klaar bent. Helaas moet je nog steeds inloggen by die lastige Symbiansite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:29:
Heeft iemand ervaring met UniPhone van OptiMobile? Dit is een VoIP client. Het lukt mij om de software te configureren om uit te bellen (zeer goede geluidskwaliteit!) maar het lukt mij niet om gesprekken te ontvangen. Via Fring lukt mij dit alles wel, maar de geluidskwaliteit hiervan is niet te vergelijken met die van UniPhone. Is het iemand hier gelukt om deze applicatie volledig werkend te krijgen?
Er is ook iScoot, te vinden op de SE software site.
Werkt best aardig, iig is de "zelftest bel-naar-jezelf-via-IP" voorzien van een goede geluidskwaliteit en veel beter dan Fring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:25
DingieM schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:50:
[...]

Er is ook iScoot, te vinden op de SE software site.
Werkt best aardig, iig is de "zelftest bel-naar-jezelf-via-IP" voorzien van een goede geluidskwaliteit en veel beter dan Fring.
Ehm, is dat skype-only, of doet ie SIP? Als ie SIP doet dan is dat een goede vervanger, maar er zijn maar weinig SIP-clients voor UIQ3 :(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Laatst online: 18-11-2024
Wat is SIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
SIP = het protocol dat gebruikt wordt om via VOIP te bellen, Skype heeft hier een eigen niet open variant van gemaakt. SIP wordt gebruikt door zo'n beetje alle grote aanbieders van VOIP-bellen en er zijn dus ook een hoop apparaten te vinden die dit gebruiken. Alleen software voor UIQ3 is wat zeldzaam, fring en die uniphone zijn ok. Maar gratis oplossingen zijn verder zeldzaam.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
voor wie zijn P990i als videoplayer gebruikt: M3 convertor is echte een aanrader, ik heb een aflevering van fifth gear staan, dat is echt haarscherp, zonder schokken _/-\o_

als jullie 'm niet vinden(ik heb ook lang gezocht) up ik 'm wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag qflashlight willen gebruiken (en dus moet ik signen) maar de site voor registratie (symbiansigned.com) werkt niet lekker mee.

Given activation hash wasn't sent to the provided email address.

probleem is blijkbaar bekend (google) maar is er nou nergens een versie die zo out of the box werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, hier nog een, ik ben ook afgehaakt na 3 keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-08 20:38
same here. Is er nou echt niemand met de mogelijkheid de zo veel gewilde qflashlight te signen op een manier dat gewoon iedereen met uiq3 dit kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen deed iet het wel weer. Dus misschien kun je nu eens proberen (in 1 keer)

signen is ook gelukt !

/me is blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jakob schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:38:
voor wie zijn P990i als videoplayer gebruikt: M3 convertor is echte een aanrader, ik heb een aflevering van fifth gear staan, dat is echt haarscherp, zonder schokken _/-\o_

als jullie 'm niet vinden(ik heb ook lang gezocht) up ik 'm wel even
een fijn progje inderdaad!! perfect spelende vidjes in een klik en een scheet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Schaamteloze crosspost van het W960i topic, maar dit willen jullie vast ook wel weten:
Hij is er eindelijk! De UIQ3 versie van Google Maps: http://www.uiqblog.com/20...ve-uiq3-version-released/

Je kan hem hier downloaden: http://www.google.com/gmm.
edit:
En ik moet zeggen, wat werkt ie heerlijk op m'n W960i! Reageert snel, super!

[ Voor 14% gewijzigd door ChrisM op 05-03-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

ChrisM schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:30:
Schaamteloze crosspost van het W960i topic, maar dit willen jullie vast ook wel weten:
Thnx!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Hij is er eindelijk! De UIQ3 versie van Google Maps: http://www.uiqblog.com/20...ve-uiq3-version-released/

edit:
Werkt inderdaad enorm goed, locatie schat ie goed, hoewel deze met aantal minuten wel wat verschuift(in goede richting). Morgen maar eens een testje doen met routerijden of ie dat ook volgt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

edit:
Werkt in der daad goed op de M600i. Alleen één probleem:
Bij Orange heb je twee verbindingen. De Java versie werkte prima via de "gratis" verbinding, dat wil met deze versie niet meer :( Heeft iemand enig idee of daar iets aan te doen is?

Edit: Verbinding wijzigen heeft geen zin, er moet verbinding gemaakt worden met de juiste verbinding (apn: wap).

[ Voor 7% gewijzigd door SH007 op 07-03-2008 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Je kan in het Extra menu de verbinding wijzigen. Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Het blijft toch erg stil aan het uiq3 ontwikkelfront. Ook het aantal spelletjes van tegen. Ik zoek nog een simcity / civiliaztion achtige variant. Op dit moment vind ik alleen een spel als revival.
http://handheld.softpedia.../Revival-UIQ3-57746.shtml

Iemand daar ervaring mee?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 11-09 13:55
Mooie UIQ versie van google maps!
Ik had de Java versie a op mijn W950, maar was daar niet helemaal gelukkig mee. Deze versie werkt vele malen soepeler. Erg netjes.
Ook locatie bepaling is redelijk nauwkeurig, al zit hij er een kilometertje of 2 naast (hij zegt NS station Beda, maar zit daar een stukje vandaan).

Over de wap-apn krijg ik hem ook niet aan de praat, over de internet-apn wel.
Ik weet dat de Orange proxy het een en ander blokkeerd over de wap-apn. Ik vrees dus dat daar weinig aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-09 20:50
Enkele programma's die ik met veel plezier op mijn P1i gebruik:Het volgende programma heb ik een paar keer gebruikt, maar ik krijg het niet voor elkaar om ook daadwerkelijk een podcast te downloaden:En als laatste een officiele divx speler voor uiq3. Wel geinstalleerd op mijn P1i, maar nooit gebruikt omdat ik eigenlijk nooit videobestanden op mijn telefoon heb:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Die DivXPlayer gebruik ik ook... werkt goed. :)

Nog een leuk programmaatje: Shozu: http://www.shozu.com/portal/
Hiermee kan je heel gemakkelijk foto's en video's uploaden naar foto- en social sites (ook Hyves wordt ondersteund!) Op het moment dat je een foto maakt, kan je die meteen daarna uploaden naar je sites. Werkt erg leuk en gemakkelijk en er worden ontzettend veel sites ondersteund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Onder die nieuwe beta van Opera draait de mobile versie van Zimbra wel goed!

Dank je :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Nog een site met wat UIQ3 software: http://www.smartphoneware.com/uiq3-software.php
Vooral Best GSMNavigator lijkt wel een leuk programmaatje te zijn. Gebaseerd op waar je bent (afhankelijk van met welke zendmast je verbonden bent), kan je programmaatjes starten en je profiel verwijderen.

Jammer genoeg kan je niet je telefoon op stil zetten... dat zou ik wel heel handig vinden. Maar leuk om eens mee te klooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Nog een heel gaaf programmaatje voor je UIQ telefoon: iPhoneLock!

Hiermee kan je een heel erg leuk lock-screen krijgen... namelijk die van de iPhone. En het werkt echt goed! Je ziet ook heel snel hoeveel gemiste gesprekken en SMSjes enzo je hebt. Erg leuk! Jammer genoeg laat hij wel bij mij zien dat ik altijd 8 ongelezen SMSjes heb (op m'n W960), maar dat komt vast wel goed in volgende versies.

Je kan hem hier downloaden:
http://www.uiqblog.com/2008/04/29/iphone-lock-050-released/

En... hij is unsigned, dus het signen moet je zelf nog even doen. Lees de reacties nog maar even onder het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
pff dat signen is ook echt een ware ramp. Leuke ap, maar heb er geen drol aan... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
Hoezo signen is een ramp? Symbian Open Signed Online... binnen 10 mins was bij mij de applicatie gesigned en geinstalleerd! En dan blijkt het een hele leuke applicatie te zijn hoor! :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Dan ligt het aan mij, maar ik snap er helemaal niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Duurde mij 4 minuten om ifoonlock te signen, en daarvan was er 1 minuut verspild omdat ik steeds de captcha's verkeerd intypte, en ik moest ook 1 minuut wachten voordat ik een emailtje kreeg met de downloadlink.
En dit was de eerste keer dat ik die site bezoek.

Dan kan je mij niet vertellen dat het moeilijk is hoor. :o

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
chrisr5gt schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 21:31:
Dan ligt het aan mij, maar ik snap er helemaal niks van
Klik op link en volg instructies, supersimpel...
https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
OMG :X

Er is iemand bezig met DOSbox te poorten naar Symbian, met UIQ3 als 'main' doel.
... ik vond het al geweldig dat ik Doom en Heretic weer op mijn telefoon kan spelen, maar alle DOS spellen? DAMN _/-\o_

Hopelijk word dit project serieus en goed uitgevoerd, want dit is toch wel fantastisch nieuws!

[edit] LINKY

[ Voor 15% gewijzigd door SirNobax op 06-05-2008 21:50 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik ben op zoek naar een programma, die mij kan vertellen hoeveel SMSjes in mijn "Sent"-folder staan. Bij voorkeur kan ik hier ook een datum-range bij meegeven
Als het even kan mogen er ook meer statistieken bij, zoals totale gespreksduur en dergelijke.

Dit om mijn rekening te controleren. Ik heb weinig zin handmatig de 300+ SMSjes te tellen.

Durft iemand zo te zeggen of het uberhnaupt mogelijk is om software te schrijven die de Sent-folder kan uitlezen, of is die afgeschermt? Anders zou ikzelf nog een poging kunnen wagen iets dergelijks te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Je kan sms diary proberen. even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
De zaklamp applicatie die in de G900 is nu ook beschikbaar voor de P1, W960 en P990! Zie: http://www.uiqblog.com/20...ailable-for-p1-w960-p990/

Wat wel jammer is, is dat Open Signed niet werkt. (Je moet ook dit programmaatje nog signen.) Maar degene die nog signen via het Developer Certificate, kunnen hiervan gebruik maken. En het is zeker de moeite waard! Ik heb QFlashLight meteen vervangen door deze applicatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Laatst online: 11-09 11:52
ChrisM schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:09:
De zaklamp applicatie die in de G900 is nu ook beschikbaar voor de P1, W960 en P990! Zie: http://www.uiqblog.com/20...ailable-for-p1-w960-p990/

Wat wel jammer is, is dat Open Signed niet werkt. (Je moet ook dit programmaatje nog signen.) Maar degene die nog signen via het Developer Certificate, kunnen hiervan gebruik maken. En het is zeker de moeite waard! Ik heb QFlashLight meteen vervangen door deze applicatie!
Oplossing voor het signen: sis installer mod. (Zie bovenstaande link naar uiqblog.com)
Werkt perfect; programma's worden dan ook unsigned geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ze moesten gewoon alle "Signed"-Permission-rotzooi eruit slopen, en gewoon een eenmalige "weet u dit zeker" vraag instellen.
Het begin nu wel een beetje vreselijk irritant te worden.
Zelfs "ASK ONCE" komt elke keer terug bij bv. Opera Mini 4.1, 8)7 wtf heb je dan aan een signed applicatie. :?

Naja, ik moet nog even volhouden, tenminste, totdat er een paar leuke Android-foon's op de markt zijn.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Er zijn nogal wat ontwikkelingen op het UIQ software front. Een tijdje geleden is het permission systeem gehackt, waardoor nu echt alles mogelijk is! Voorbeeldjes hiervan zijn dus de G900 Torch app etc., maar ook nu bijv. dat je het alarm langer kan laten af gaan dan 30 seconden. Allerlei mods zijn mogelijk.

Zie maar eens op deze pagina:
http://101swmail010.googlepages.com/uiq3mods

Hier staan o.a. de hierboven door Maikel205 al genoemde sis installer mod (waarmee je dus apps kan installeren die niet gesigned zijn en ook niet gesigned kunnen worden met een developer certificate of OpenSigned), maar ook de Walkman Player 3 mod (voor andere telefoons dan de W960) etc. etc.

Voordat deze mods werken, moet het filesystem gehackt worden. En hoe je dit doet, kan je hier vinden: http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?t=18252 (je moet je wel even registreren om dit te kunnen lezen). Op datzelfde forum staan trouwens ook nog een heleboel andere hacks, maar vooral veel voor Nokia's, voor zover ik kan zien. In ieder geval, het ziet er wat ingewikkeld uit en ik moest hier en daar nog wel een beetje klooien... maar nu heb ik een applicatie op m'n telefoon staan waarmee ik de restricties aan en uit kan zetten! :) En dat wil je!

Ik denk dat we een groot aantal zeer leuke mods en andere nieuwe applicaties tegemoet zien. Wat ik een zeer goede site blijf vinden, is The UIQ Evangelist op http://www.uiqblog.com. Ik lees deze elke dag (zijn de laatste tijd al vaak 2 of meer updates per dag!) en hou jullie hier ook wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 08:14

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Maikel205 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:58:
[...]

Oplossing voor het signen: sis installer mod. (Zie bovenstaande link naar uiqblog.com)
Werkt perfect; programma's worden dan ook unsigned geinstalleerd.
Ik krijg dat programma echter niet ge-execute, niet onder Vista en niet onder XP. Het is trouwens een AMD64 machine. Zie ik iets over het hoofd?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Laatst online: 11-09 11:52
Dit bestand (installserver.exe) moet je kopiëren naar c:\sys\bin\ op je telefoon,

Voor je dat kan doen, moet je in het filesystem kunnen van je telefoon, zie post hierboven van ChrisM met link waar dat uitgelegd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 08:14

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Maikel205 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:57:
Dit bestand (installserver.exe) moet je kopiëren naar c:\sys\bin\ op je telefoon,

Voor je dat kan doen, moet je in het filesystem kunnen van je telefoon, zie post hierboven van ChrisM met link waar dat uitgelegd staat.
Damn.... ben ik echt zó blond :D Dat laatste had ik wel gedaan maar ik dacht dat ik die installserver.exe moest runnen van mijn PC.....

Lezen is ook een vak....

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Dat "hacken" van je filesystem heb ik al een tijdje geleden gedaan op mijn m600i, maar het enige wat ik er mee opschiet is dat ik de Walkman player van de W950 kan gebruiken. (is trouwens echt een piece-of-cake)
Ik heb nog nooit last gehad van apps die ik niet kon installeren (ja weleens, maar dan zet ik wel me tijd terug en werkt het ook),

M'n grootste ergernis is die flashback naar de character creator van Morrowind ( :P )
"This app wants to connect to the internet, what would you do?"
En afaik is daar nog steeds geen oplossing voor, of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 07-06-2008 12:25 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
F-Tim schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:15:
Hoezo signen is een ramp? Symbian Open Signed Online... binnen 10 mins was bij mij de applicatie gesigned en geinstalleerd! En dan blijkt het een hele leuke applicatie te zijn hoor! :)
Hier ook een ramp
wat ik ook probeer ik krijg steeds het volgende
""Given activation hash wasn't sent to the provided email address.""
Snap niet wat ik fout doe
Ofwel krijg ik deze nog
""FAILURE: Network communication failure. Please try again.""

brol service

[ Voor 10% gewijzigd door kloon op 19-06-2008 14:21 ]

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik ben sinds een jaar een tevreden gebruiker van TomTom Navigator 6.020 op mijn smartphone (Sony Ericsson P990i), met een kaart van ongeveer 2 jaar oud (V6.75). De laatste tijd valt mij steeds vaker op dat de kaart hoog nodig aan vervanging toe is. Maar als ik op Laatste kaart TomTom Navigator kijk, blijkt er nog geen nieuwe kaart te zijn. Klopt dat? Zijn er andere oplossingen om mijn kaart te updaten (mapshare?)

Of moet ik overstappen op een ander pakket? Zo hoorde ik pas iemand over Sygic Sygic navigatie software voor Smartphones op zijn Nokia. Voor die software komen nog wel regelmatig updates uit. Alleen staat mijn telefoon niet genoemd bij compatible telefoons. Wel dat deze software geschikt is voor Symbian (UIQ?). Is er iemand die dit werkend heeft? Het mag ook een Sony Ericsson P1i zijn, die draait hetzelfde OS als mijn P990i. Beetje zonde om dit pakket aan te schaffen, als dit niet werkt op mijn telefoon.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:24
Sygic werkt zover ik weet alleen op Symbian S60, en dus niet op UIQ helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg deze link om mijn telefoon zo te laten werken dat ik programma's erop kan zetten:
http://www.symbian-freak....fb1f6145fb83091f288369047

Bij stap 8. Now if you see something like !!!!!!candidate!!!!!!! in the output window, then.....
congratulations now your phone is really yours!!
Zie ik niks van canidate oid.

Is er iemand die dit geprobeerd heeft? Weet niet wat ik verkeerd doe nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:43:
Ik volg deze link om mijn telefoon zo te laten werken dat ik programma's erop kan zetten:
http://www.symbian-freak....fb1f6145fb83091f288369047

Is er iemand die dit geprobeerd heeft? Weet niet wat ik verkeerd doe nl.
Mischien een idee om het te copy-pasten, ..ik heb geen flauw idee waar je het over heb, en je link vereist een registratie (waar ik eigenlijk niet zo'n zin in heb).

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
SirNobax schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:33:
[...]

Mischien een idee om het te copy-pasten, ..ik heb geen flauw idee waar je het over heb, en je link vereist een registratie (waar ik eigenlijk niet zo'n zin in heb).
offtopic:
om ergens te registreren waar je niet je eigen gegevens wil invullen kun je mooi mailinator gebruiken voor een fake email adres..

[ Voor 3% gewijzigd door Occy74 op 08-07-2008 12:41 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:33:
[...]

Ok sorry dat wist ik niet. Bij deze:

Right now there are several tutorials on this forum for permissions system hacking for different platforms and with different version of hacks..
So i have tried to make one complete daddy tutorial for all platforms and with the latest hack!!

[ADD] Tutorial on howto install unsigned sis files without SymbianSighned (4th Apr 2008)
[EDIT] Added corresponding AppTRK application for s60v3.0 (n73, n80 etc.) devices (4th Apr 2008)
[EDIT] AppTRK v2.7 link was added for s60v3.0 (n73, n80 etc.) devices (5th Apr 2008)
[EDIT] step 1 detailed (Suggested by Z_zz81) (5th Apr 2008)
[ADD] tip to use self-sign option (10th april 2008)
[ADD] Link to Nokia connectivity cable driver 6.85 (29th Apr 2008)
[ADD] Tip to enable system files in X-plore (17th May 2008)
[ADD] New hack for S60v3 users (15th Jun 2008)
[ADD] New method for installing unsigned apps (15th Jun 2008)

[New]*15 Jun 2008
ONLY for S60v3(Nokia) users(non UIQ based phones)
1. Install X-Plore, Run X-plore, press 0 and check first 4 boxes.Do NOT exit the application
2. Install HelloCarbide.sisx application on ur phone and run the application, now keep clicking yes(right soft key) until the application closes ,your phone is hacked!!! (by FCA00000)
3. Verify the hack by switching to X-plore and check if you can see the contents of C:/sys/ .
4. Application to turn security on and off (from phone)
for Nokia (n95 ,n82 ,n73 ,n80 etc.) .Now skip to step no.11

You will need certain softwares and a PC:

Nokia phones -> Cable drivers of nokia pc suite version 6.85 need to be installed, not 6.86
SE phones(P1i etc) -> use PC suite 1.4.4 or older
1. Download and Install ActivePython on your PC
2. Download and Install PySerial
3. The magic python script and TRK application
a.) for Nokia (n95 ,n82 ,etc.) + AppTRK / (for n73, n80 etc) + AppTRK (Thanks to FCA00000)
b.) for UIQ based (P1i , w960i etc.) (Thanks to swmail)
4. Application to turn security on and off (from phone)
a.) for Nokia (n95 ,n82 ,n73 ,n80 etc.) (Thanks to FCA00000)
b.) for UIQ based (P1i , w960i etc.) (Thanks to swmail)

The Real Part:

1. Install the AppTRK application on your phone's memory and start it, then in options>settings, select connection as USB.
2. Connect your phone to your PC via USB in PC Suite mode and then AppTRK will report connected on your phone
3. Go to Control Panel>System>Hardware>Device Manager>Ports
OR in Windows Vista: Control Panel>System>Device Manager>Ports.
Note the COM Port your phone is using
4. Open the python script in notepad (the one downloaded in step 3 with .py extension)
5. Search "serial.serial" without quotes and then replace the numerical value in bracket with the value of your COM Port minus 1 i.e. if your port was 22 then replace it with 21.
6. Save the file
7. Run the script by simply double clicking it
8. Now if you see something like !!!!!!candidate!!!!!!! in the output window, then.....
congratulations now your phone is really yours!!
9. Now you can exit the AppTRK application.
10. Verify the hack with X-Plore, Run X-plore, press 0 and check first 4 boxes, see if you can explore c:/sys/
11. Now if you will reboot the phone you will have to reactivate the hack with above procedure OR to do it without PC do the following(Note: for the first time PC hack is needed)
12.a.) For Nokia :
I. copy CProfDriver_SISX.ldd from RAR downloaded in step 4a into C:\sys\bin
II. install CapsOn.sisx
III. install CapsOff.sisx
b.) For UIQ based
I. Copy patched trkdriver.ldd from rar downloaded in step 4b to c:\sys\bin\
II. Install CapsSwitch on your phone
13. Now you can switch security on and off without pc through these applications
CapsOff = Security OFF and do whatever you want to do with your phone
CapsOn = Restrictions ON

After this hack you'll be able to install unsigned applications without SymbianSigned

Note: This tutorial is same for all symbian OS 9 phones(n95,n82,n73,n8,P1i,w960i etc.) until'n'unless mentioned
So here's the HOWTO for installing unsigned applications on your Symbian phone after you have hacked it(CapsOFF) :-

[*Updated 15th Jun 2008] New method for installing unsigned apps:(BIG thanks to swmail)
1. Download the following file as per the OS of your phone:
a) For Symbian OS 9.1 based phones (like P1i etc)
b) For Symbian OS 9.2 based phones
2. copy the installserver.exe file from the archive to c:\sys\bin\ on your hacked mobile phone(capsOFF)
3. Now you can install any application wheather it is signed, unsigned, protected uid or has a unprotected uid!!!

OR

[OLD METHOD]
1. Download this rar file containing the certificate, the key and the authentication file for your phone. (Thanks to leftup of symbian freak)
2. Copy the file "00000001" to "C:\resource\swicertstore\dat\" on your phone and mark the file read-only from X-Plore or other similar file explorer. If the given directories do not exist , create them
3. So now your own authentication system is installed on your phone. Now you need to sign your sis files with the given certificate and key in the rar file.
4. For signing sis files (pc based method)(works for all Symbian OS 9 phones)
I) Download and install SignSis GUI on your PC
II) Select the given certificate and key(password is blank) given in 'the rar file you downloaded'
III) Select the file you need to sign and sign it and transfer it to your phone, install normally..

IV) Now you have the application installed with all its capabilities
------------------------------OR---------------------------------
4. Mobile based method(no need for a pc), works only for Nokia phones
I) Download and install MobileSigner on your phone
II) Open MobileSigner and select and sign the 'unsigned sis file' and MobileSigner will generate a signed sisx file in the same directory as the source file.
*if you have problem signing try "self-sign" option*
III) Install the generated sisx file and application will be having all its capabilities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Heb je wel PYSerial geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die iphonelock ook even geprobeerd maar is er geen mogelijkheid om hem sneller tevoorschijn te toveren? Of moet je daarvoor hem gewoon telkens openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisM schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 01:38:
Heb je wel PYSerial geinstalleerd?
Ja en ik krijg een dos scherm met wat meldingen. Hij doet dus wel wat tussen pc en gsm.
Maar dat candidate onbreekt.

Verder kan ik met Xplore wel in mijn c/sys/bin. Heb de dll file daar neergezet. Open ik capsswitch en dan krijg ik hier een fout op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, ik heb een veel makkelijkere manier gevonden.

bro i'd suggest this:

http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?t=19867

its the easiest way to install unsigned files. Simply

1. Download the installer.exe file
2. transfer to the appropriate folder in c:\
3.Your done, u can now install unsigned sis,

Dit werkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:00:
Aha, ik heb een veel makkelijkere manier gevonden.

bro i'd suggest this:

http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?t=19867

its the easiest way to install unsigned files. Simply

1. Download the installer.exe file
2. transfer to the appropriate folder in c:\
3.Your done, u can now install unsigned sis,

Dit werkt!!
Mmm na restarten van de foon, zie ik geen dir bin meer in C/sys via X-plore....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Er is een nieuwe installer uitgekomen! Hiermee hoef je niet meer met Python en die zooi te werken, volgens mij... (Nog niet geprobeerd). Deze kan je gewoon installeren op je telefoon. Zie http://101swmail010.googlepages.com/uiq3mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze link http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=27191 gevolgd en nu is het wel def. gelukt. Caps Switch doet het nu, zodat ik on/off kan zetten!!
Nu nog leuke apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werken al deze programma's ook op een SonyEricsson G900? Als het goed is gebruikt die hetzelfde besturingssysteem als de P1i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Excuses voor de double-post (W960i onderwerp), maar ik denk dat velen dit ook wel interessant vinden, maar niet het W960i onderwerp lezen:

Opera Mobile 9.5 Beta is uit! Download hem hier: ftp://get.opera.com/pub/opera/symbian/uiq/950beta/

Verwijderd

Ik heb de nieuw Opera Mobile 9.5 geïnstalleerd op mijn w960 kan je deze dan ook instellen als je vanuit je hoofdmenu op de wereldbol (internet) klik je deze nieuwe browsers ook gebruik. Hij gebruik nu nog steeds mijn oude standaard browser. En ik moet dan om van Opera mobile 9.5 te gebruiken deze openen via extra en dan daar het programma opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 06:13:
Heb deze link http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=27191 gevolgd en nu is het wel def. gelukt. Caps Switch doet het nu, zodat ik on/off kan zetten!!
Nu nog leuke apps.
Het is mij tot zover gelukt om Caps Switch te installeren en het aan of uit te kunnen zetten zodat ik alle folders zou moeten kunnen zien (omdat ik dus een bestand in c:\sys\bin\ moet plaatsen om unsigned bestanden te kunnen gebruiken).

Caps Switch staat nu op mijn SE P1i, maar ik kan de extra bestanden nog nergens zien in explorer op de computer (gms is via USB verbonden, orginele mappen kan ik normaal bekijken).

Of kan ik deze mappen alleen via de telefoon benaderen? Dus als ik een bestand in de c:\ wil plaatsen moet ik deze eerst met de pc downloaden, naar het geheugenkaartje/telefoon kopieeren om hem op de telefoon weer te verplaatsen naar de c:\?

Swiss Manager heb ik al geprobeerd te installeren vanaf de officiele website maar deze geeft alleen een c:\ en een d:\ aan, het intern geheugen en het kaartje. Nergens een c:\sys\bin\ te bekennen dus, ook kunnen unsigned sis-bestand nog niet geinstalleerd worden.

EDIT: Heb Swiss Manager zover gekregen om ook de systeemmappen in te schakelen, alleen kan hij deze nu niet openen (geeft de melding 'Protected Folder'). Hoe krijg ik mijn bestand er nu in?
EDIT2: Moest bij Caps Switch dus op 'Off' staan ipv 'On', werkt direct goed!

[ Voor 9% gewijzigd door j86 op 19-11-2008 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een progje om je SMSje te backuppen en deze te verplaatsen naar een WM telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
SMS and MMS Diary kan wel je SMSjes backuppen. Of je ze dan ook weer kan importeren op een WM telefoon, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Sorry dat ik dit oude topic nog even naar boven haal. ;) Ik wilde even laten weten dat er een nieuwe versie 7.71 van Sygic uit is. Deze heeft een installatie voor zowel Symbian S60 als Symbian UIQ3. Heb hem inmiddels ook draaien op mijn P990i. Dus als er nog meer mensen zijn (zoals ik) die hun P990i blijven gebruiken, maar ook willen navigeren met nieuwe kaarten (maart 2009), dat is nu mogelijk. Uiteraard heb je nog wel een GPS module nodig, ik heb zelf een Adapt AD850 bij mijn P990i. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1 2 Laatste