Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

''Inham'' auto laten maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11 19:14

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Ik heb sinds 1,5 maand een Lancia Ypsilon. Ben er toe nu toe zeer tevreden over ( ondanks de carterpan, voorpijp, koppaking-rubber, oliefilter en ventilator te hebben vervangen :( )

Maar to the point.
Ik heb de auto met wat schade gekocht, zoals op de foto te zien ( niet heel erg duidelijk maar goeie pic komt zsm.) is er een flinke deuk aan het rechterportier en achterscherm van de auto.
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/8863/foto192gb7.jpg

Nou heb ik nog nooit iets met schade maken gedaan ( duhh eerste auto! :9 ) en wou ik weten waar ik het tegen een goedkoop bedrag kan laten maken.

Of adviseren jullie mij ( omdat dit toch mijn eerste autotje is ) de schade gewoon zo laten :?

Ik hoor het graag van jullie :) :)

[ Voor 25% gewijzigd door yassine op 11-09-2006 01:00 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10
Lijkt me handig als je wil weten waar je je auto goedkoop kunt laten maken dat je ook in je bericht zet in welke regio je zoiets zoekt.

Ik heb even in je profiel gekeken en je woont dus in Amsterdam, ik ken wel een bedrijf in Horst aan de maas (Limburg) waar je voor een paar honderd euro je auto uitgedeukt en gespoten hebt maar ik denk dat dat een beetje ver rijden voor je is.

Verder geef je al aan dat het je eerste auto is, je woont in Amsterdam, er is dus wel een kans dat je er meer deuken in gaat rijden maar als je het mij vraagt geen reden om in een auto van 1998 deuken te laten zitten.

Het gaat overigens om BAS Autoschade in Horst voor degenen die het willen weten, mijn ouders waren voor een deuk in het linkervoorscherm en een rechterachterdeur welke gedeukt was en los van het chassis zat volgens mij 300 euro kwijt met spuiten erbij. Ze spuiten dan niet je hele auto over en als je echt goed gaat kijken zie je het ook nog wel maar op het eerst gezicht is de schade keurig weggewerkt.

[ Voor 26% gewijzigd door GH45T op 11-09-2006 00:35 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32
Je zou een beun kunnen zoeken, want ik denkt het via de reguliere schadeherstellers duur is.

Maar wat let je? Rij er even langs (gelijk een reden om even te touren ;) )

• yassine

yassine

Topicstarter
GH45T schreef op maandag 11 september 2006 @ 00:31:
Lijkt me handig als je wil weten waar je je auto goedkoop kunt laten maken dat je ook in je bericht zet in welke regio je zoiets zoekt.

Ik heb even in je profiel gekeken en je woont dus in Amsterdam, ik ken wel een bedrijf in Horst aan de maas (Limburg) waar je voor een paar honderd euro je auto uitgedeukt en gespoten hebt maar ik denk dat dat een beetje ver rijden voor je is.

Verder geef je al aan dat het je eerste auto is, je woont in Amsterdam, er is dus wel een kans dat je er meer deuken in gaat rijden maar als je het mij vraagt geen reden om in een auto van 1998 deuken te laten zitten.
Regio toegevoegd in post :)

Ik heb van mij oom gehoord ( die was schade hersteller ) dat de deuk zo diep zit dat uitdeuken nooit mooi zal worden. Hij heeft daarom gezegd dat de beste oplossing ( als ik het wil maken ) een ander portier en een ander achterscherm 8)7

Verwijderd

1000 tot 1500 euro makkelijk. Klein hoekje op mijn Volvo was 900 euro exclusief spuiten (niet laten uitvoeren ofcourse). Dan tel er nog eens 150 euro spuitkosten per deel bij. Zie dat het om 1+paneel gaat als ik het goed zie, dus 300 euro spuitkosten.

Hoeveel heb je uberhaupt nog voor die wagen betaald? Lijkt me niet de nieuwste meer, dus meer dan 1000 euro zou het niet geweest mogen zijn.

Slimmer is om op een sloop te gaan kijken naar zijpaneel en deur, Meestal zijn bij die kleine autootjes de achterpanelen redelijk makkelijk te demonteren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 00:57 ]

• yassine

yassine

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 00:55:
1000 tot 1500 euro makkelijk. Klein hoekje op mijn Volvo was 900 euro exclusief spuiten (niet laten uitvoeren ofcourse). Dan tel er nog eens 150 euro spuitkosten per deel bij. Zie dat het om 1+paneel gaat als ik het goed zie, dus 300 euro spuitkosten.

Hoeveel heb je uberhaupt nog voor die wagen betaald? Lijkt me niet de nieuwste meer, dus meer dan 1000 euro zou het niet geweest mogen zijn.

Slimmer is om op een sloop te gaan kijken naar zijpaneel en deur, Meestal zijn bij die kleine autootjes de achterpanelen redelijk makkelijk te demonteren.
In deze staat is ie nog wel 1800 euro waard hoor >makkelijk ( zonder deuk etc mag je al 2,5 á 3 vragen ) Ik heb hem voor een prijs waarvan je niet eens een niewe giant sportfiets mee koopt, gehaald ;) ( <dat speelt ook weer in rol in mijn keuze nl. Want de resauratie zou meer gaan kosten als de auto zelf ;( )

Maar dat lijkt me idd een slim idee om ff Langs een paar sloperijen te gaan en te kijken voor een achter scherm en portier!

[ Voor 5% gewijzigd door yassine op 11-09-2006 01:07 ]

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:54
Als je inderdaad naar een erkend schadeherstel bedrijf gaat moet je al snel op zo'n 1000 euro rekenen. (deur niet vervangen maar alleen uitdeuken en spuiten, scherm vv)
Als je echter naar een normaal autobedrijf gaat dan kunnen ze het wel fixen voor 500 -750 euro.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

yassine schreef op maandag 11 september 2006 @ 00:37:
[...]

Regio toegevoegd in post :)

Ik heb van mij oom gehoord ( die was schade hersteller ) dat de deuk zo diep zit dat uitdeuken nooit mooi zal worden. Hij heeft daarom gezegd dat de beste oplossing ( als ik het wil maken ) een ander portier en een ander achterscherm 8)7
1+1= 2 ... vraag je oom om het te doen :)

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:40
Of scoor bij de sloop zelf de panelen die je nodig hebt, laat ze spuiten (dat zijn dan je belangrijkste kosten, dus als je een beetje standaardkleur hebt kan je zoeken naar dezelfde kleur panelen en het nuanceverschil accepteren) en zet ze er, onder deskundige begeleiding van die oom + zijn gereedschap lekker zelf op.

Verwijderd

Buiten Amsterdam heb je een paar grote auto sloperijen. Die hebben vaak alles op merk en kleur gesorteerd. Dan kunnen ze aan de hand van de kleur code zo de juiste panelen tevoorschijn toveren.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Kun je het wel als paneel verwijderen?

Auto's van tegewoording zijn net koekblikken. Bij mijn heb ik alleen aan de voorkant panelen,
achterkant (kofferbak) maakt deel uit van chassis.

• yassine

yassine

Topicstarter
Iblies schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:57:
Kun je het wel als paneel verwijderen?

Auto's van tegewoording zijn net koekblikken. Bij mijn heb ik alleen aan de voorkant panelen,
achterkant (kofferbak) maakt deel uit van chassis.
Ben bang van niet. Wat me oom zei is: dat Je dat een stuk van achter paneel (van sloop auto) moet Snijden en dat bij mijn auto plaatsn.

Ja me oom vroeg ook een bedrag voor het repareren dat niet misselijk was. Vroeg 800 euro 8)7 Vond ik teveel van het goede.... ;(

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Misschien kan je eens op http://mijngarage.nl kijken. Die zag ik laatst op TV, en het lijkt wel aardig te zijn. Let op: IE ONLY (prutsers)

Copy.com

Verwijderd

Van je familie moet je het hebben :z

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:40
Misschien is 800 al een bijzonder net vriendenprijsje. Als jij de PC van je neefje repareert wil je toch ook iig. de materiaalkosten gedekt zien en een kratje bier (of ander "token payment")?

• yassine

yassine

Topicstarter
sariel schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:47:
Misschien kan je eens op http://mijngarage.nl kijken. Die zag ik laatst op TV, en het lijkt wel aardig te zijn. Let op: IE ONLY (prutsers)
Site werkte niet tough ( nu weer wel )! Aghh ja hij zou het voor een klant zei ie voor 1600 doen zeid ie! :|

Maar agh ja.....Hier btw een closer loook naar de deuk!

Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/4958/pica067yu6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/558/pica069fw9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/1070/pica072ih5.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door yassine op 11-09-2006 16:44 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10
Daar mag je niet parkeren, is een uitrit :P

Maar ik denk dat dit er wel uit te halen moet zijn zonder nieuw achterscherm of nieuwe deur.

Haal aan de binnenkant van je auto eens de bekleding eraf bij het gedeukte achterscherm en kijk eens of je er van binnenuit bijkunt.

• yassine

yassine

Topicstarter
GH45T schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:10:
Daar mag je niet parkeren, is een uitrit :P

Maar ik denk dat dit er wel uit te halen moet zijn zonder nieuw achterscherm of nieuwe deur.

Haal aan de binnenkant van je auto eens de bekleding eraf bij het gedeukte achterscherm en kijk eens of je er van binnenuit bijkunt.
Eig is het een Hof :P

Ga ik proberen thanx. Alleen zou het niet makkelijk gaan denk ik

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

alleen je lak is d'r af :X gaat ie nu niet al roesten?

• yassine

yassine

Topicstarter
GoldenSample schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:05:
alleen je lak is d'r af :X gaat ie nu niet al roesten?
Nee niet echt nee. Nou het is een vrij diepe en lange deuk he.. van achter scherm tot midden portier ( hij loopt door )
Pagina: 1