Toon posts:

Maxtor S-ATA drive probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Twee dagen terug toen ik mijn pc wou uitschakelen kreeg ik een blauwe scherm melding met het code: stop: 0x00000024 blijkbaar een fout in ntfs.sys.
Voor het uitschakelen heb ik niks verwijderd/geinstalleerd of wat dan ook.

Na het herstarten van mijn pc bleef ik deze blauwe scherm krijgen, na het laden ( windows logo ) komt deze scherm. Ik kom dus totaal niet meer in windows zelf( ook niet via veilige modus/vga modus of wat dan ook ). Vervolgens heb ik een ATA HDD erin geplugt nieuwe windows erop gezet, net toen ik de raid/sata drivers had geinstalleerd kreeg ik weer het zelfde blauwe scherm. De pc start wel op als ik de s-ata drive niet aansluit. Zodra ik de sata drive er weer in plug, kom ik de zelfde blauwe scherm tegen.

Nu heb ik zelf de controller getest, die is in orde, het blijkt dat er iets mis is met de HDD zelf. Ik heb via de maxtor test utility geprobeert de fout op te sporen, echter die kon ook de test niet doorstaan. Wel heb ik een diagnotic code ontvangen via het programma: de659c79.

Nu blijkt dus dat ik op geen enkel manier in men HDD kom, dus dan zou al mijn gegevens ( 80 gb ) naar de maan gaan. Wat ik erg jammer vind.

Heeft er iemand misschien nog een suggestie hoe ik uberhaubt in men HDD zou kunnen komen, en al is het deels van men data er af kan halen?

Mvg

HDD: Maxtor DiamondMax Plus 9, 80 GB S-ATA/150 HDD
MOBO: Abit NF7-S v2.0
CPU: AMD XP 2500+
RAM: 2 x 256, 1 x 512

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41
Al de FAQ doorgelezen? :z

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar als nog kom ik er niet uit.. Kan best dat ik kippig ben en het niet hebben kunnen zien in de FAQ. Als jij het wel gezien hebt, en denkt dat de oplossing is zou ik dat graag willen weten.

Mvg

Verwijderd

Topicstarter
update:

Ik heb zojuist programma genaamd "NTFS4DOS" gedownload. Hiermee kom ik ms-dos bij het opstarten en kan ik bij mijn harddisk komen. Nu nog proberen te fixen met CHKDSK.

Mvg

Verwijderd

Topicstarter
PC start momenteel weer op, kijken of dit voor even is of dat het is gefixed ! :9

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

nu eerst een backup maken van de belangrijkste data als ik jou was, voordat je andere dingen gaat doen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1