Driver-diskette raid onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-02 19:59
Ik heb net een nieuwe PC en wil meteen een Raid0 (striping) configuratie te maken. Alles gaat goed totdat ik een diskette moet maken met de sata raid drivers voor de Windows XP pro install. Je kunt dit op twee manieren doen:

- Aanmaken via een soort DOS-prompt. Hij vraagt dan om diskette B:/ terwijl de floppy gewoon op A staat. Als ik dan op "ok" druk vind hij hem dus ook niet. Nu kan ik wel in het "vrije deel" A:/ invoeren maar weet dan niet meer hoe verder want je kunt niet meer uit de 8 opties kiezen. Bios is al gereset.

- Aanmaken via Windows met "create disk" op de Asus support CD. Dit aanmaken lukt wel maar als ik dan bij de Windows installatie op F6 druk en daarna een schijfje moet invoeren blijft deze maar doorvragen terwijl ik de drivers erin heb ziten. Ik heb ook al een andere diskette gebruikt en nieuwere drivers via de Nvidia site gebruikt (die je handmatig erop moet zetten).

Volgensmij moet het simpel op te lossen zijn. Ben gisteren al ruim een uur wezen zoeken/proberen maar het baadt niet :+

Asus S939 A8N5X
AMD AL64 3500+
OCZ 2X512MB DDR
2x Western Digital SATAII 160GB
Leadtek 7800GTX Extreme

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ga maar eens op zoek op GoT. Ik heb zelf al tig keer gemeld dat je voor de zekerheid 10 identieke FD's moet aanmaken en dat, uiteraard, de laatste wél werkt. Kwestie van volhouden.

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je gewoon zorgt dat de juiste files op je diskette staan (dus de drivers en oemsetup.txt) en dan op F6 drukt, geeft hij dan ook aan welke drivers je kunt laden? Ik heb hier gisteren nog een raid array aangemaakt en dat ging prima, gewoon het juiste device selecteren en als die erop zit aangeven dat je er niet meer nodig hebt en de installatie beginnen.

• Barre_Code
Guardian Angel schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:42:
Ga maar eens op zoek op GoT. Ik heb zelf al tig keer gemeld dat je voor de zekerheid 10 identieke FD's moet aanmaken en dat, uiteraard, de laatste wél werkt. Kwestie van volhouden.
Ik had er nog maar 8 liggen. Geen resultaat. Heb de eerste twee op het laatst nog een keer gebruikt.
Terw_Dan schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:43:
Als je gewoon zorgt dat de juiste files op je diskette staan (dus de drivers en oemsetup.txt) en dan op F6 drukt, geeft hij dan ook aan welke drivers je kunt laden? Ik heb hier gisteren nog een raid array aangemaakt en dat ging prima, gewoon het juiste device selecteren en als die erop zit aangeven dat je er niet meer nodig hebt en de installatie beginnen.
Nee hij verteld na F6 dat ik op "e" moet drukken voor de drivers (of op enter om verder te gaan, maar dan installeer je niets).

Iemand nog een idee? En waarom geeft hij, als ik in dos de driver disk wil maken aan dat er geen schijf in zit en die op B:/ ingevoerd moet worden???

• tm030614
  • Laatst online: 08:13
Had dit probleem zelf ook, wat blijkt... diskette station verkeerd aangesloten, 8)7 kabel moest worden omgedraaid. Daarna zag windows mijn diskette wel. :)

• Barre_Code
tm030614 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:52:
Had dit probleem zelf ook, wat blijkt... diskette station verkeerd aangesloten, 8)7 kabel moest worden omgedraaid. Daarna zag windows mijn diskette wel. :)
Ik dacht altijd dat als het lampje brand hij simpelweg juist aangesloten is. Maargoed, zal het proberen. Ook zal ik proberen het diskettestation om te wisselen met een andere PC. :)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Tw34jer schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:59:
[...]

Ik dacht altijd dat als het lampje brand hij simpelweg juist aangesloten is. Maargoed, zal het proberen. Ook zal ik proberen het diskettestation om te wisselen met een andere PC. :)
Het lampje mag niet contant branden. Alleen wanneer hij aan het schrijven of lezen is.

Constant branden == kabel verkeert om

[ Voor 4% gewijzigd door geforce5_guy op 10-08-2006 15:03 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tw34jer schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:59:
[...]

Als het lampje continu brand dan zit het ding niet goed aangesloten.
Zorg je ook dat de 'twist' in de kabel aan de kant van je diskdrive zit.

• Barre_Code
Sinds ik computers zelf bouw (nu toch een stuk of 4) heb ik nog nooit een floppydrive erin gezet. En dat blijkt maar weer 8)7 (verkeerd om dus :+ )

Nu geeft hij alleen nog bij alle 8 diskettes een foutmelding dat er een onverwachte fout in de oemsetup zit. Ik zoek verder....

Niemand een idee hoe ik de diskette in de DOS promt maak op A:/ i.p.v B:/?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tw34jer schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:40:
Sinds ik computers zelf bouw (nu toch een stuk of 4) heb ik nog nooit een floppydrive erin gezet. En dat blijkt maar weer 8)7 (verkeerd om dus :+ )

Nu geeft hij alleen nog bij alle 8 diskettes een foutmelding dat er een onverwachte fout in de oemsetup zit. Ik zoek verder....

je kunt SUBST gebruiken, soms willen die progsels er nog eens intrappen (gewoon even subst /? vanuit de commandprompt intikken om te zien hoe het precies werkt).

• Nielson
  • Laatst online: 11:48

Als je boot van de Asus cd gebruikt deze hiervoor floppy-emulatie. Hierdoor is de cd zelf altijd A: en zal een eventueel aanwezige 'echte' floppy B: worden. Dit maakt voor de werking echter niks uit.

• tm030614
  • Laatst online: 08:13

Kan kloppen, als je alle diskettes heb geplaatst in de diskdrive terwijl deze verkeerd was aangesloten mag je ze allemaal weggooien.

Kun je nergens in je BIOS instellen dat je diskette "A" heet ipv "'B"?

• Barre_Code
Mensen, ik ben eruit gekomen. De diskettes maakte ik dus op een andere pc aan. Na veel proberen bleek het wel te lukken als ik de drivers handmatig op een diskette zette (dus niet via de "make disk") en de diskette na de tijd vastschuiven omda de informatie er anders weer net zo hard uitging. :>

Dus ik hoop dat ik andere mensen nu werk kan besparen :) ]
Pagina: 1