Ik snap dat dit al tig keer is voorgekomen, maar ik heb toch iets anders dan anders.
Nieuwe SATA erin gehangen omdat de vorige gisteren een hard reboot niet echt gaaf vond.
Config =:
MB: K8nF-9 F6
AMD 3800+ Venice
Geforce 6600 GT
1 gb intern
HDD's:
IDE Maxtor 40 Gb
IDE WD 80 Gb
SATA Maxtor 200 Gb
en nieuw dus:
SATA Samsung 80 Gb.
De bios herkent alle HDD's. Das op zich geen probleem. Echter zou ik Win xp op de Samsung 80 Gb willen installeren, dan lukt dit niet.
Kom ik in Windows, dan vindt windows de Maxtor 200 gb als schijf, maarrr
de samsung ENKEL als VERWISSELBARE schijf, en niet zoals de MAxtor ook als algemeen volume...

In deze computer kan ik deze echter niet benaderen?

en daarbij komt dat hij als locatie een PATA locatie heeft? Terwijl het een SATA is ?

Ik heb de SATA drivers maar weer eens opnieuw geinstalleerd. De samsung wordt gezien als Primaire, terwijl de maxtor als secondary master wordt gezien. (met twee SATA controllers)

Dit is dus in twee afzonderlijke SATA controllers
Concluderend:
1) Beide SATA schijven worden herkend door de BIOS.
2) Windows herkent beide SATA schijven echter:
a) De Maxtor als volwaardige schijf op SATA locatie
b) De Samsung schijf als verwisselbare schijf op PATA locatie
3) SATA controllers (2) : ene op primary, andere op secondary.
4) Kan de Samsung niet benaderen met deze computer.
Iemand ideeen?
PS
Hierbij moet ik nog bijvertellen dat het met dezelfde soort schijf een jaar lang zonder problemen heeft gewerkt....
Nieuwe SATA erin gehangen omdat de vorige gisteren een hard reboot niet echt gaaf vond.
Config =:
MB: K8nF-9 F6
AMD 3800+ Venice
Geforce 6600 GT
1 gb intern
HDD's:
IDE Maxtor 40 Gb
IDE WD 80 Gb
SATA Maxtor 200 Gb
en nieuw dus:
SATA Samsung 80 Gb.
De bios herkent alle HDD's. Das op zich geen probleem. Echter zou ik Win xp op de Samsung 80 Gb willen installeren, dan lukt dit niet.
Kom ik in Windows, dan vindt windows de Maxtor 200 gb als schijf, maarrr
de samsung ENKEL als VERWISSELBARE schijf, en niet zoals de MAxtor ook als algemeen volume...

In deze computer kan ik deze echter niet benaderen?

en daarbij komt dat hij als locatie een PATA locatie heeft? Terwijl het een SATA is ?

Ik heb de SATA drivers maar weer eens opnieuw geinstalleerd. De samsung wordt gezien als Primaire, terwijl de maxtor als secondary master wordt gezien. (met twee SATA controllers)

Dit is dus in twee afzonderlijke SATA controllers
Concluderend:
1) Beide SATA schijven worden herkend door de BIOS.
2) Windows herkent beide SATA schijven echter:
a) De Maxtor als volwaardige schijf op SATA locatie
b) De Samsung schijf als verwisselbare schijf op PATA locatie
3) SATA controllers (2) : ene op primary, andere op secondary.
4) Kan de Samsung niet benaderen met deze computer.
Iemand ideeen?
PS
Hierbij moet ik nog bijvertellen dat het met dezelfde soort schijf een jaar lang zonder problemen heeft gewerkt....
[ Voor 5% gewijzigd door Keida op 07-08-2006 19:18 ]