Windows start niet met 500Gb SATA

Pagina: 1
Acties:

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 23:26
Ik weet niet zeker of deze vraag in dit forum thuis hoort, mocht dat niet het geval zijn, excuus.

Systeem:
AMD 64 3200+, Antec Neo Power 480W, MSI Neo Platinum mobo, 1gb Corsair geheugen.
1x paralel ATA Maxtor 120 gb (systeemschrijf), 2x 200 gb SATA Maxtor DiamondMax 10, 1x 300 gb SATA Maxtor DiamondMax 10 (geen RAID)
Windows XP

Ik heb onlangs 'n Maxtor Maxline Pro 500 gb gekocht, om die om te wisselen voor een van mijn 200 gb schijven. Omdat ik al eerder problemen had met de vorige Maxline, heb ik de schijf geformateerd in een andere pc dan de mijne, dit ging zonder problemen.

Echter, als ik hem in mijn computer stop en aansluit, wil Windows niet meer starten. De schijf word herkend in de bios, maar na het opstart scherm met het lopende balkje, word m'n scherm zwart en gebeurd er niets meer.

Ik heb al geprobeerd om hem als enige SATA schijf aan te sluiten, zelfde gevolg.

Kent iemand dit probleem of heeft iemand hiervoor 'n oplossing?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Verwijderd

Ik heb geen idee wat de oplossing is, maar ik heb exact het zelfde probleem.
Behalve dan dat het bij mij gaat om een 40 gig PATA schijfje.

Verwijderd

Al geprobeerd in de veilige mode op te starten, en daarna bij computerbeheer de schijf te initialiseren?
Ardana schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:09:
Ik weet niet zeker of deze vraag in dit forum thuis hoort, mocht dat niet het geval zijn, excuus.

Systeem:
AMD 64 3200+, Antec Neo Power 480W, MSI Neo Platinum mobo, 1gb Corsair geheugen.
1x paralel ATA Maxtor 120 gb (systeemschrijf), 2x 200 gb SATA Maxtor DiamondMax 10, 1x 300 gb SATA Maxtor DiamondMax 10 (geen RAID)
Windows XP

Ik heb onlangs 'n Maxtor Maxline Pro 500 gb gekocht, om die om te wisselen voor een van mijn 200 gb schijven. Omdat ik al eerder problemen had met de vorige Maxline, heb ik de schijf geformateerd in een andere pc dan de mijne, dit ging zonder problemen.

Echter, als ik hem in mijn computer stop en aansluit, wil Windows niet meer starten. De schijf word herkend in de bios, maar na het opstart scherm met het lopende balkje, word m'n scherm zwart en gebeurd er niets meer.

Ik heb al geprobeerd om hem als enige SATA schijf aan te sluiten, zelfde gevolg.

Kent iemand dit probleem of heeft iemand hiervoor 'n oplossing?

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Gecontroleerd of de controller nog op de juiste schijf staat voor booten?

Verwijderd

Vierkant228 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:19:
Gecontroleerd of de controller nog op de juiste schijf staat voor booten?
Ardana schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:09:
De schijf word herkend in de bios, maar na het opstart scherm met het lopende balkje, word m'n scherm zwart en gebeurd er niets meer.
het windows logo wordt duz geladen, dat betekend wel dat hij van de juiste schrijf boot :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 22:59 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is de nieuwe HD S-ATA II? Dan zou het een kwestie kunnen zijn van omzetten van een jumper zodat hij als S-ATA I wordt gezien.

Heb je de schijf wel in de ARRAY opgenomen?

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 06-08-2006 23:03 ]

ARME AOW’er

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-02 16:46

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

dit heeft dan nix met het probleem te maken, heb ook geen aanvulling op bovenstaande mogelijke oplossingen, maar waarom booten van een oude IDE schijf? je wilt windows toch juist zo snel mogelijk houden?

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik lees dit artikel en echt geloof me of niet had al iets gepost in het DM10 forum.

Ik had een probleem met mijn maxtorschijven (4 stuks totaal)
Ik wilde ze eerst in raid zetten maar omdat mijn onboard raidcontroller hiervoor niet echt geschikt is (softwareraid) wilde ik ze gewoon afzonderlijk gebruiken.

Het probleem bij mij was dat alleen mijn bootschijf herkend werd en mijn andere 3 schijven werden door windows niet gezien (wel in apparaatbeheer)
heb zelf Maxline III hardeschijven allen identiek en 300GB groot.

Ik heb via het Diamondmax 10 topic het programma maxblast4 gedownload en geinstalleerd.
En warrempel alles werkt hier naar behoren geen problemen meer.

link:
http://www.maxtor.com/por...2FUtilities&downloadID=58

Mischien brengt het voor jou ook wel uitkomst bij mij werkte het in ieder geval perfect.

computer voor alle werkzaamheden

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Ik weet niet op welk SP Level je draait, maar XP zonder SP's heeft al heel veel problemen met "grote" schijven, en met alleen SP1 is het ook nog niet zoals we vandaag-de-dag gewend zijn. Dusss... Probeer de schijf eens af te koppelen, en update je XP eens naar SP2. En als op die 500GB schijf je OS hebt gezet (met Ghost ofzo) dan zal je een nieuwe install moeten doen met een XP met geïntregeerde SP2 (Slipstream bijv.)

Is dat het niet... Tjah, sry.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn MSI K8T NEO-Fsr. Op het moment dat ik er een SataII schijf aan hang herkent het mobo hem totaal niet. Als ik het doe terwijl windows aan staat [hot plug] loopt mijn hele PC echt helemala vast.
De oplossing voor mij was om de schijf dmv een jumper op SATA1 te forcen, daarna werkte hij prima.

Wat je zou kunnen proberen is om je bios/controller te flashen naar de nieuwste versie.

!! LET OP !!
Als je een K8T Neo hebt, flash dan *NOOIT* met een onherkende of SATAII schijf aan de controller, de bios flash zal mislukken en je bios onbruikbaar worden!!
en omdat de bios chip vastgesoldeert zit, kan je dus niet hot-flashen :(

[ Voor 6% gewijzigd door StarLite op 07-08-2006 08:35 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Ardana
  • Laatst online: 20-02 23:26
Mbt de aangeboden mogelijke oplossingen:
In veilige modus wil Windows ook niet opstarten.
SP2 is geinstalleerd, inclusief alle updates.
De jumper voor SATA I en SATA II is omgezet.
Het is geen Diamon Max schijf, maar een Maxline Pro schijf.
De schijf wordt herkend in m'n bios (is dus opgenomen in m'n ARRAY, aangezien ik geen RAID heb)

Ik heb ook contact opgenomen met de verkopende zaak (Botman, Hoorn), maar die wisten ook geen andere oplossing dan "breng je pc maar langs, geen idee wanneer hij klaar is". Aangezien het zowel m'n radi, cd-speler, tv en telefoon is, vind ik dat niet zo'n goed idee.

Mocht ik 'n oplossing vinden, dan zal ik dat hier wel even posten, maar voorlopig ben ik dus nog geen stap verder. Anderen nog tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 08-08-2006 19:43 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 23:54
I Think this is the cause:

Help and Support

Somewhere half way through the page there is this warning:

Warning Data corruption may occur if either of the following conditions is true:
• You use this registry value to enable 48-bit LBA support in the original release version of Windows XP Home Edition or of Windows XP Professional.
• You install an earlier version of Windows on a disk partition that was previously created by a 48-bit aware operating system, such as Windows XP SP1. And that disk partition is equal to or larger than the current addressable limit of 137 GB.
Pagina: 1