Toon posts:

WD 74 GB Raptor zonder printplaat

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Western Digital WD740 Raptor.
Nu is daar de printplaat van gesloopt, en ik zou daar graag een nieuwe printplaat voor kopen.

Maar is het mogelijk die printplaten los te bestellen? Schijf is net 6 maandjes oud dus nogal zonde om hem alleen vanwege kapotte printplaat weg te gooien.

Schijf: Western Digital WD740 Raptor WD740GD-00FLC0

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Ik weet niet wat je er mee gedaan hebt, maar gewoonlijk heb je nog gewoon garantie op dat ding.

Verwijderd

Topicstarter
DEVoTi0N schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:26:
Ik weet niet wat je er mee gedaan hebt, maar gewoonlijk heb je nog gewoon garantie op dat ding.
neen, zit geen garantie op...zelf gesloopt namelijk :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 14:28 ]

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 19:23
Hoe krijg je 't voor elkaar?
Je kan 't proberen bij WD zelf, maar volgens mij heb je exact de zelfde plaat nodig uit die productie-tijd...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
Probeer het printplaatje te vervangen
Als alleen het printplaatje kapot is (door kortsluiting etc), dan heb je dikke kans dat je de data terug kan halen door slechts het printplaatje te vervangen. Kijk hiervoor eens rond op bijvoorbeeld Tweakers.net Vraag & Aanbod, Marktplaats.nl, PC Dumps en/of de lokale PC boer. Let er wel op dat het afkomstig is van dezelfde merk/type harddisk. De schijfgrootte van de donor doet in principe niet veel toe, maar er zijn gevallen bekend dat het niet wil lukken wanneer het printplaatje afkomstig is van een donorschijf dat kleiner is dan je schijf. Die van de identieke of de grotere schijven werken over het algemeen wel.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
Als je hem nou RMA stuurt? Vaak hebben ze toch een vaste herstelprijs voor dingen die niet onder de garantie vallen?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Volgensmij gaat 't 'm niet echt om de data, maar om de prijs van dat ding. Gewoon zonde om een nieuwe aan te moeten schaffen. De vraag is nu dus eigelijk of iemand iets/iemand weet, waar hij een goedkope printplaat voor z'n raptor kan halen ipv dat ie een hele harde schijf moet aanschaffen. Ook vind je raptors (al is het dan tweede hands) niet goedkoop.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk gewoon rond om V&A sites. Daar zijn ze voor :) tweakers.net/aanbod, marktplaats.nl, speurders.nl, ebay.nl, etc.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.