USB Mass Storage & A8N32-SLI

Pagina: 1
Acties:

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 06:42
Ik heb al een paar maanden een A8N32-SLI Deulxe in mijn PC hangen.

Echter toen ik eergister een USB 2.0 Pendrive wou gaan gebruiken ontdekte ik iets raars.
Zodra ik de pendrive op een willekeurige USB poort aansluit hangt explorer.exe. (PC blijft draaien)
Zodra je de stick er weer uit trekt loopt explorer gelijk weer verder.

Het probleem moet eigenlijk wel in het moederbord zitten.
Het probleem doet zich voor onder XP Pro & Vista. (verse installs ook geen oplossing)
BIOS updates helpen niet. (1109, 1205, 1302 beta, 1303 geprobeerd)
US Legacy UIT zetten AAN zetten of op auto laten staan maakt ook niet uit.
Behalve met mijn Pendrive doet het probleem zich ook voor bij gebruik van mijn externe USB HDD.

Andere USB apparaten (Keyboard, Muis, Stuurtje ) werken prima. Het probleem lijkt zich dus alleen voor te doen met USB Mass Storage aparaten.

Iemand enig idee?

P.S. Ik was zowieso van plan om vanmiddag ff een USB 2.0 PCI controllertje te halen om te kijken of dat wel werkt in dit systeem.

Verwijderd

Had je het probleem vroeger ook? Je zegt dat je het bord al een tijdje hebt, het zou mij verbazen dat je in al die tijd nog nooit een usb stick in de pc zou gestoken hebben.

De drives werken in een andere pc wel normaal? Dan moet er hardwarematig iets mislopen met de pc, misschien de voeding?

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 06:42
Het is echt waar. Het is voor het eerst dat ik USB Mass Storage gebruikt heb..
M'n vriendin heeft alleen zo'n ding voor school. Zelf heb ik alles lekker op m'n RAID5'je staan en backups
gaan naar DVD.

Ik weet dus niet of het probleem altijd al aanwezig was.

[ Voor 6% gewijzigd door Lord Maximus op 05-08-2006 15:42 ]