Toon posts:

dvd writer liteon SOHW-1673s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb een probleem mijn vorige brander kapte er mee, dus heb ik een nieuwe brander aan geschaft, ik heb op de dezelfde manier als de vorige brander ingesteld, opdezelfde ide kabel, en als master ook net als de vorige.

Windows XP ziet hem ook gewoon, in nero komt de writer ook gewoon te voorschijn alles lijkt dus herkend te worden. Alleen als ik er een willekeurige DVD in stop gebeurt er nix!! ook een lege dvd writeble wordt niet herkend, nero zegt gewoon stop er maar een lege dvd in!!!

kan iemand helpen!!

arno _/-\o_

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hoe is je vorige brander stuk gegaan? Zelfde symptonen?
Heb toevallig net een liteon die dezelfde problemen had dood verklaard :'(

Heb je wel eerst de andere brander uit je systeem - apparaatbeheer verwijderd. Zodat hij wel een nieuwe brander herkent?

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik inderdaad gedaan!! dus win xp heeft hem geinstalleerd.

de vorige brander is op een andere manier stuk gegaan, leek op een mechanisch probleem.

de nieuwe brander als je er een dvd instopt, gaat het lampje heel even branden. maar dan doet hij nix meer.

arno

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Je hoeft niet steeds je naam onder je post te zetten ;) Staat ook links.

Maar je zou nog een firmware upgrade kunnen proberen.
Zoals hierboven gezegd, heb ik vorige week eentje met hetzelfde probleem doodverklaard. Zefls nog een mailtje van LiteOn gehad dat ik em in een andere pc moest proberen en dat ie anders dood was.
Via google vind je wel meer mensen met het probleem, ik heb nog geen goeie oplossing gevonden. Dus neem aan dat ie gewoon kaput is helaas :(

• Xyberbat
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-02 23:40
Ik had 2 van deze Lite-On's. Eerste ging kapot binnen een uur na installatie, de tweede een week later. Heel sensitieve brander, die met een 80-draad kabel MOET worden aangesloten, anders doet ie het niet.

Jammer voor je, maar ik denk dat de joune ook kapot is.

Ik ben overgestapt naar NEC - nog nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad ook de laatste firm ware geprobeerd! maar doet ook niet veel denk dat ik dus inderdaad ook met een dooie brander zit!!
Pagina: 1