Testen van CF kaarten

Pagina: 1
Acties:

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-02 13:06
Ik kan voor relatief weinig geld een 4GB CF kaart kopen. Nu is mijn vraag hoe ik kan testen of het niet om imitatie kaartjes gaat? Ik ken iemand die heeft er 1 gekocht maar nu vragen we af hoe we kunnen testen waar het kaartje vandaan komt en dus de echtheid.

Wie kan ons verder helpen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Serienummer ervan opvragen en navragen bij de fabrikant. Als het geen geldig serienummer is dan heb je waarschijnlijk te maken met een namaak.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

En wat dan nog? Je hebt het goedkoop en het werkt toch? Of niet?

Beetje vreemd dat je je dan gaat afvragen wat het werkelijk is, zeker bij een flashkaartje?

Ik bedoel dat je niet wilt dat je een Pentium 4 3,8ghz koopt wat eigenlijk een overgeclockte Pentium 4 3,0ghz is kan ik begrijpen omdat je dan eigenlijk buiten de fabrikant z'n specificaties aan het werken bent.

Maar een flashkaartje kun je niet manipuleren dacht ik :?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij vele namaakkaartjes is de kwaliteit niet even hoog als bij de originele. Ook kan er een (lichte) afwijking in beschikbare opslagruimte zijn.

Verwijderd

staat er niet vaak in gedrukt welk merk het kaartje is?

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:02
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:15:
staat er niet vaak in gedrukt welk merk het kaartje is?
Jawel, maar dat kan natuurlijk ook namaak zijn... Let vooral op de kwaliteit van de letterdruk.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 17:05

Sick Nick

Drop the top!

gewoon vol gooien met 4 GB aan data, als dat lukt is het prima en zou ik me verder niet er druk om maken :)

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-02 21:54
Als je een PDA hebt met CF-poort, dan kan je met de demo versie van pocket mechanic professional het kaartje eenvoudig nakijken (gegevens ervan uitlezen en nakijken op fouten) en het kaartje benchmarken.

• JP-tjuh
Omdat ik het via Ebay bestel in China is het lastig eea te verifieren. Zoals ik zei ken ik iemand die daar een kaartje heeft besteld maar diegene woont niet om de hoek. We willen nu testen of het kaartje echt is of niet omdat er ook veel rommel/imitaties rondzwerven. Ik had eigenlijk gehoopt dat er testsoftware bstond ofzo.

Om te beginnen zal ik vragen of ze het kaartje vol kan gooien met 4 Gig data. Goed id :P

@ Nukem
We hebben jammergenoeg geen PDA

[ Voor 17% gewijzigd door JP-tjuh op 01-08-2006 22:12 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wat kost zo'n kaartje nou vanuit China....5 dollar ofzo. Als zou het imitatie zou zijn en het niet helemaal 4gb is, dan heb je toch nog een behoorlijk kaartje voor weinig geld.

En gaat het na een half jaar kapot...bestel je toch een nieuwe. Dingen kosten echt geen drol vanuit China.

[ Voor 3% gewijzigd door max op 02-08-2006 10:22 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

Het probleem is dat deze namaak producten meestal veel sneller stuk gaan en minder performant zijn dan de echte. Als je veel geluk hebt evenaart het namaak product de kwaliteit van het originele maar dit is meestal niet zo denk ik.
En het is oplichterij, ze verkopen iets als zijnde een authentiek item terwijl dit niet zo is.
Ik ben toevallig ook slachtoffer hiervan geworden. Ik had een SanDisk Extreme III van 2.0GB gekocht voor zijn snelheid. Ik heb de snelheid nog niet getest maar als deze maar half zo snel is zou ik dit nooit gekocht hebben moest ik dit geweten hebben.

Het beste lijkt me op deze site een kijkje te nemen: http://reviews.ebay.com.au/Beware-of-FAKE-1GB-2GB-4GB-8GB-USB-Flash-Drives-on-eBay_W0QQugidZ10000000000792498
Hier staat hoe je namaak kan herkennen en wat je kan doen in zo'n geval. Het gemakkelijkste is door te kijken naar de dunne kant van het kaartje tegenover de kant dat ingeplugt moet worden. Hier moet normaal gezien een serienummer opstaan. Als dit niet zo is heb je al te doen met namaak.

Veel succes.

• JP-tjuh
Bedankt voor deze info. Het was ook te mooi om waar te zijn eigenlijk. Dan maar een kleiner exemplaar in nederland kopen :)
dualband schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:09:
Het probleem is dat deze namaak producten meestal veel sneller stuk gaan en minder performant zijn dan de echte. Als je veel geluk hebt evenaart het namaak product de kwaliteit van het originele maar dit is meestal niet zo denk ik.
En het is oplichterij, ze verkopen iets als zijnde een authentiek item terwijl dit niet zo is.
Ik ben toevallig ook slachtoffer hiervan geworden. Ik had een SanDisk Extreme III van 2.0GB gekocht voor zijn snelheid. Ik heb de snelheid nog niet getest maar als deze maar half zo snel is zou ik dit nooit gekocht hebben moest ik dit geweten hebben.

Het beste lijkt me op deze site een kijkje te nemen: http://reviews.ebay.com.au/Beware-of-FAKE-1GB-2GB-4GB-8GB-USB-Flash-Drives-on-eBay_W0QQugidZ10000000000792498
Hier staat hoe je namaak kan herkennen en wat je kan doen in zo'n geval. Het gemakkelijkste is door te kijken naar de dunne kant van het kaartje tegenover de kant dat ingeplugt moet worden. Hier moet normaal gezien een serienummer opstaan. Als dit niet zo is heb je al te doen met namaak.

Veel succes.
Pagina: 1