Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Warsow - Freeware/GPL FPS Game

Pagina: 1
Acties:
  • 4.236 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 28-07 19:51
http://www.warsow.net/gfx/logo.gif

Hoi Tweakers,

Onlangs is een nieuwe versie van War§ow uitgebracht; versie 0.1, de eerste beta release. War§ow is een quake-achtige FPS, die de nadruk legt op movement, met de toevoeging van walljumps en dashes aan de bekende quake movement (bunnyhoppen, strafejumpen, aircontrol etc.), met een cellshaded "cyberpunk" stijl als thema.

Hiervoor werd de vorige versie; 0.072alpha veel gespeeld, maar sinds de release van 0.1 is de community ontzettend gegroeid. De game is op vele punten verbeterd; de toevoeging van een CTF mode (lichte variatie op klassieke CTF), de toevoeging van een shaft-like wapen (Lasergun), de verbeteringen in de graphics en nieuwe maps maken deze release completer dan ooit.

De game is vrij klein (64mb zip download), draait goed op de meeste computers, is volledig customizable (huds, crosshairs, configs, etc.), en natuurlijk gratis! Ik raad aan hem even uit te checken, en verslaafd te worden als de overige spelers. Hou wel in de gaten; het is een beta release, er zitten zeker nog bugs in de game en het is niet overal af. Vooral op grafisch gebied is er nog veel te verbeteren; War§ow is nog druk op zoek naar 3d artists (modelers/animators) en mappers!

Download mirrors

Screens:
1 2 3 4

Links:
Website
Official forums

IRC kanalen:
#Warsow@Qnet
#Warsow.nl@Qnet
#Warsow.TDM (pickup channel) @Qnet
#Warsow.CTF (pickup channel) @Qnet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dvdgrs
ESReality organiseert vanavond een exhibition game, om de game te promoten;

Fnatic\vo0 (CPMA/PK legende) vs Motej (War§ow topspeler :))

Info
Shoutcast door Radio ITG
Aangezien er nog geen W§W-TV bestaat, zal er morgen een avi verschijnen met de shoutcast gesynched.

• dvdgrs
jep, de missende servers kwam door een bug in de serverbrowser, is gefixed voor 0.11 + er is een externe serverbrowser bijgedaan (warsow dir\browser)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dvdgrs
quote:
gladiool schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:45:
Nu met de 0.11 versie krijg ik helemaal geen servers te zien, moet ik nog wat tweaken ofzo?
Soms duurt het even voordat de servers verschijnen (is gefixt voor volgende release voor zover ik weet), je kan externe serverbrowsers gebruiken als Kquery, of de ingebouwde externe serverbrowser, in je warsow folder/browser (java programma).

• dvdgrs
Onder het kopje Latest Release: staan de hyperlinks...

Win full 0.12
Win update (0.1/0.11->0.12)

Linux full 0.12
Linux update (0.1/0.11->0.12)

dvdgrs wijzigde deze reactie 19-06-2006 18:08 (9%)

• dvdgrs
quote:
Greyh0und schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:06:
Ik speel het de laatste tijd niet meer... Te makkelijk...

Bij elk rondje word ik nr 1... Dan is het toch niet leuk meer??

Ik ben 1 keer totaal in de pan gehakt...

maar dat kwam omdat ik het level nog niet kende en een hele goeie speler tegen mij speelde ;)
Stop met publics en ga pickups/duels spelen ;)
Ik garandeer je dat je de game niet te makkelijk vind.

• dvdgrs
Elke zondag (en sinds deze week met qualifiers op zaterdag) is er de Bamboocha Duel Cup, hieraan doen wel echt alleen de topduellers mee (Overigens worden de halve finale en de finale van de cup vanavond om 22u live uitgezonden op de duitse zender GIGA!).
Er zit een CB hosted TDM cup aan te komen, dus maak een team en signup zogauw het kan :).

• dvdgrs
*bump*

As. zondag live vidstream van enkele Bamboocha duel games en de CB semifinale, HFD vs read. Goeie kans om wat highlvl wsw te zien :) -> nieuwspost @ ESR.

• dvdgrs

• dvdgrs
Ok dan, kom maar op met dat lijstje.
ETR op in deze.
te vinden in o.a. #warsow.nl #warsow en #teamzissou :P

dvdgrs wijzigde deze reactie 03-03-2007 05:52 (34%)

• dvdgrs
De eerste reacties zijn erg positief, en ik ben zelf erg blij met de release... Visueel is er veel verbeterd, en de weaponsettings in combinatie met nieuwe armors maken duel beter imo. En voor publics is CA de ideale gametype, lekker highspeed mindless fraggen :D.

Maar goed, voor die 80mb raad ik het je aan uit te proberen :)

#warsow.nl @ quakenet \o/

dvdgrs wijzigde deze reactie 16-05-2007 14:17 (15%)

• dvdgrs
aga o/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dvdgrs
Voor de basics van de basics:
http://demos.pourix.com/demos/brako/WMS/WMS-Lesson0.avi

Voor de basics:
http://demos.pourix.com/demos/brako/WMS/WMS-Lesson1.avi

Ik kan deze filmpjes aanraden, erg begrijpelijk gemaakt, en zo zal je iig de theorie van de movement snappen (en na genoeg oefenen ook beheersen :P).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dvdgrs
Nope, is gemaakt door mote, een lid van de testgroup, en verder dan 0 en 1 is hij nog niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dvdgrs
Ik heb nu een Nederlandstalig Warsowforum gestart @ www.warsow.nl (thanks voor de redirect djith =p). Met een beetje geluk overstijgt het het niveau van het IRC kanaal (ahahahaha!). \o

• dvdgrs
Bump!

Warsow 0.4 is vanavond uitgekomen! Héééél veel dingen nieuw als altijd, en helaas ook een paar vervelende bugs gevonden, maar overall ben ik heel erg tevreden met deze nieuwe major release! Binnenkort gaat 0.41 komen om de laatste bugs te squashen, iig hier een verkort changelog (engels, te lui om het te vertalen):

§ WarsowTV
- broadcast matches in-game to a large amount of viewers
- Full multipov streaming
- Added small minimaps for watchers

§ Engine
- New advanced renderer features (bumpmapping, specularmapping, shadowmapping)
- Optimizations! Increased performance over 0.3
- Outlines now handled by engine, ability to switch on or off
- Profiles: ability to quickly use some predefined graphic settings

§ Maps

- Replaced old wdm2 by TdM's/bLx' Chromo Dynamic
- Replaced old wdm11 by Grumx' Rage
- New TDM maps by Daze: wdm8 - Baxandall and wdm19 - Format
- New TDM map by jal/Daze: wdm9 - Supersym
- New duel map: wdm10 - Deflected
- Retextured most maps to take advantage of new renderer features

§ Models
- New Weapon model: Instagun
- New Player model: Bobot

§ Gametypes
- Tweaked iTDM (domination style gametype)
- New CTF rules
- Added Duel Arena (1v1 ClanArena)

§ Bots
- Advanced movement (bunny hopping, dashing and wall jumping)
- Ability to time items
- More natural behaviour

§ Tweaked movement system
- Added forward bunny hopping
- Increased gravity, compensated by higher jump strength

§ Tweaked weapon settings
- Gunblade: Regenerates ammo, instant fire, added splash damage (trickable!)
- Riotgun: Spiral pattern, increased damage slightly
- Rocket launcher: More splash damage, more self damage, decreased projectile speed (1000 up/s)
- Grenade launcher: Strong grenade explodes on contact, tweaked projectile trajectory

§ Tutorials
- Included basic movement demo-tutorials
- With subtitles, voice-over and recams to explain basic movement and bunny hopping

§ Windows, linux and Mac compatible
- However in beta state, Warsow 0.4 is the first release to run on OSX
- Windows in both .zip and installer

DOWNLOAD
Kijk voor downloads op deze pagina met mirrors of dit topic. Het volledige pakket is nu zo'n 160mb!

Mac support is nog niet helemaal daar, er missen enkele frameworks (libjpeg, Ogg, Vorbis, SDL). Hier te downloaden, in /Library/Frameworks/ en dan zou het moeten kunnen.

Joepie. §§§

• dvdgrs
Ik vraag me af in hoeverre de 'nieuwe movement' hier aanslaat? Ik heb het gevoel dat in de GoT crowd toch de wat meer 'casual gamers' zitten, en Warsow heeft nu een nieuw systeem om snelheid te maken in Warsow, wat lijkt op Painkiller i.p.v. Quake3/cpma zoals hiervoor (0.3x). Check de Tutorials (demos voorzien van audio en subtitles) in Main Menu voor een gedetailleerde beschrijving...

Anyway, mensen al rond aan het springen als gekken met de nieuwe bunnyhops? :)

• dvdgrs
Heb je 0.41 al gedownload? de 'bug' met inverted strafe is daar verdwenen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True