Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nokia N73 Topic OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 39.863 views sinds 30-01-2008

• vegterb
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 31-08 16:13

Zoals bij velen al wel bekent, de Nokia N70. Opvolgers hiervan zijn de Nokia N71 (klaptelefoon) en de N72. Bij de N72 is vooral veel aandacht besteed aan het uiterlijk, design is voor sommige erg belangrijk. Voor anderen is kwaliteit, en mogelijkheden belangrijk. De laatste technieken in je telefoon hebben, of tenminste een groot deel van deze technieken! Daarom introduceert Nokia de N73, het paradepaardje van Nokia. Het haalt het net niet bij de techniek van de N93, maar is wat kleiner en zal voor velen fijner (en goedkoop genoeg!) in gebruik zijn.

http://img236.imageshack.us/img236/7407/puntje6cm.jpg Inleiding
http://img236.imageshack.us/img236/7407/puntje6cm.jpg Specificaties
http://img236.imageshack.us/img236/7407/puntje6cm.jpg Question & Answers
http://img236.imageshack.us/img236/7407/puntje6cm.jpg Reviews
http://img236.imageshack.us/img236/7407/puntje6cm.jpg Foto`s
http://img236.imageshack.us/img236/7407/puntje6cm.jpg Disclaimer
NetwerkGSM 850 / GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900
Formaat 110 x 49 x 19 mm
Gewicht116 g
Intern displayTFT, 262.144 kleuren,
Resolutie: 240 x 320 pixels
Landscape modus
Bediening5-richtings bedieningstoets
Lichtgevoelige toetsenbordverlichting
Camera Autofocus
Digitale zoom
Effecten/instelmogelijkheden
Flitser
Kwaliteitsopties
Landscape modus
Macro modus
MultiShot
Nachtmodus
Portret modus
Speciale anti-rode ogen flitsinstelling
Telefoondisplay is zoeker van de camera
Video opneemfunctie
Voorflits tegen rode ogen
Zelfontspanner
Max. resolutie: (camera) 2048 x 1536 pixels
Max. resolutie: (video) 352 x 288 pixels
Resoluties: (camera) (1) (2048 x 1536), (1600 x 1200), (1280 x 960)
Resoluties: (camera) (2) (800 x 600), (640 x 480)
Resoluties: (video) (352 x 288), (176 x 144), (128 x 96)
Soort: 3.2 Mpixel camera
Soort: Carl Zeiss camera
TrilfunctieJa
Geheugen Mini-SD geheugenkaart
Dynamisch: 42 MB
AudioStereo (Visual Radio)
MessagingChat functie
SMS
MMS
Predictive Text Input (T9/Ezi/iTap)
E-mail (POP3, SMTP, IMAP4)
Instant messaging (Presence)
Nokia Smart Messaging
Video MMS
Connectivity3G (WCDMA, Twin camera, Video calling)
Bluetooth
EDGE
GPRS
HSCSD
Infrarood
Internet browser (XHTML browser)
Modem
Push-to-Talk
Synchronisatie
TCP/IP ondersteuning
UPnP ondersteuning
WAP (Versie 2.0)[/b]
Programma'sAgenda
Alarmklok
Automatische toetsenbordvergrendeling
Calculator
Contactpersonen
Fotoalbum
Fototelefoonboek
Herinneringen
Image editor
Ingebouwde spellen (Games)
Kalendernotities
Movie editor
MP3 speler
Remote printing
Takenlijst
Telefoonboek met bellergroepen
Tijdsnotatie of Klok
Valuta omzetter
Video afspeelfunctie
Office ondersteuning Excel bestanden
Powerpoint bestanden
Word bestanden
Overige ondersteuningOndersteuning PDF bestanden
Windows Media player
Besturingssysteem Symbian OS (Versie 9.1)
Overige Flight mode

:? Zijn dit alle specificaties?
Nee, dit zijn de basis specificaties. Een uitgebreidere lijst zou te onoverzichtelijk en te lang zijn. Die kun je vinden op: Nseries.com
Met dank aan siezze voor het posten van deze link

:? Wanneer komt de telefoon er?
Zéér binnenkort! Tegenstrijdige berichten zijn er altijd, maar Vodafone heeft de telefoon al in de folder staan en op verschillende sites schijnt hij al te koop te zijn. Het is een kwestie van 1 á 2 weken.

:? Hoe groot is de N73 in verhouding met andere telefoons?
Hieronder even een lijstje met wat andere telefoons om te vergelijken. Uit de Nokia Nseries:
N70: 109 x 53 x 23 mm
N72: 110 x 52 x 22 mm
N73: 110 x 49 x 19 mm
N80: 95 x 50 x 23 mm
N90: 112 x 51 x 24 mm
N91: 114 x 56 x 22 mm
N92: 108 x 58 x 25 mm
N93: 120 x 56 x 30 mm

Nokia 6230: 103 x 44 x 20 mm
Samsung D600: 96 x 47 x 22 mm
SonyEricsson K750i: 100 x 46 x 21 mm
Mitac Mio A701: 117 x 59 x 22 mm

:? Hoe lang gaat de accu van de N73 mee in verhouding met andere telefoons?
Nogmaals, hieronder even een lijstje met wat andere telefoons die pas door nokia zijn uitgebracht of uit gaan komen. De gespreks en standby tijden zijn onder ideale omstandigheden!
TelefoonBeltijdStandby tijd
N70:210 minuten660 uur
N72:220 minuten270 uur
N73:240 minuten350 uur
N80:280 minuten200 uur
N90:180 minuten720 uur
N91:180 minuten720 uur
N92:240 minuten216 uur
N93:360 minuten240 uur
Nokia 6230:300 minuten300 uur
Samsung D600:420 minuten300 uur
SonyEricsson K750i:540 minuten600 uur
Mitac Mio A701240 minuten200 uur

:?Ik heb nog een abonnement, wanneer kan ik verlengen?
Je kunt verlengen als je abonnement over 3 maanden afloopt, dus 3 maanden voor het einde van je abonnement. Mochten die drie maanden om zijn dan loopt je abonnement automatisch door, maar je zit er niet meteen weer 1 á 2 jaar aan vast. Je hebt dan dus nog de tijd om een telefoon uit te kiezen en een 1 á 2 jarig abonnement af te sluiten. Kortom; vanaf de drie maanden voor het einde van je abonnement heb 'oneindig' de tijd om een telefoon en abonnement te kiezen.

:?Wat moet ik bij betalen?
Dat hangt heel erg af van je abonnement, de telefoon kost tussen de 400 en 450 euro (wat vrij goedkoop is). Je zou dus even moeten kijken hoeveel geld je 'krijgt' van je provider om een nieuwe telefoon uit te zoeken, enkele voorbeelden:
  • Hi abonnement met max ¤ 290,- cashback!
  • Telfort abonnement met max ¤ 325,- cashback!
Het wil nog wel eens voorkomen dat providers meer voor de telefoon vragen. Zo is vodafone is in de veronderstelling dat de N73 bijna 600 euro kost.

:?Kan ik nou echt in MS-Word?
Ja en Nee, er staat QuickOffice op. Dit is een programma bedoeld voor de mobiele telefoon. Met de standaard versie kun je alleen Office bestanden bekijken en met de Pro-versie kun je ze ook bewerken. Deze zijn weer uit te lezen door je Office pakketjes op je pc.

:?Ben ik de grootste N73 fan?
Eh... :X
Geen idee, maar als je de fan-site wil bezoeken sta je vrij: N73 Fansite.
Als je nou heel goed Noors kunt dan kun je zelfs het forum daar nog ff bezoeken 8)

:?Ich bin kein Berliner! Mijn handleiding is duits
Dan open je deze PDF even: Nederlandse N73 Handleiding [PDF]
Met dank aan siezze voor deze link.

:?Is er al firmware beschikbaar?
Jep! Op den duur zal 'software/firmware' een eigen hoofdstuk krijgen in deze starttopic. Nu nog even op deze manier: N73 Firmware
Met dank aan Epice voor het posten van de link

:?De automatische toetsenblokkering werkt niet!
Klopt, die zit er ook niet meer op. Nokia vond dit waarschijnlijk niet meer nodig! Maar wees niet bang, er zijn genoeg programmeurs die daar iets aan gedaan hebben: Automatische toetsenbordblokkerings programma. In te stellen van 1 sec. tot 240 sec.
Met dank aan petero23 voor het posten van deze link

:?Wauw! Ik kan de N73 voor ¤100,- kopen op marktplaats!?
Ja, en dan krijg je er een gratis Porsche bij. De N73 is een telefoon die voor ¤375,- ingekocht wordt door winkels en dus NOOIT voor ¤100,- verkocht kan worden. Kopen via Marktplaats, versturen via TNT en betalen via Western Union. Het schijnt toch niet zo veilig te zijn als je denkt ;)

:?Hoe verander ik het menu van raster naar lijstweergave en terug?
Simpel, ga naar het menu, weergave wijzigen en daar kun je keizen uit raster of lijst.
Met dank aan petero23 voor het posten van deze info

:?Als ik een video opneem en het is stil op de achtergrond en speel hem daarna af hoor ik een irritante zoemtoon. Is dat normaal voor zo'n duur toestel?
Dat gezoem komt van de toetsenbord/schermverlichting (waarschijnlijk). zit in al die nokia toestellen!
Met dank aan nekat voor het posten van deze info

:?De bovenste halve centimer is het beeld op het display niet scherp, pixelig. Als je de camera klep openschuift draait het ook mee, dus toestel draaien en die pixelige balk zit eventjes weer aan de bovenkant en als de camera is opgestart is die weg.
Dat heeft iedereen. Als je het menu opstart is dat de overgang tussen menu achtergrond en de rest waarin je bereik en je baterij sterkte staat
Met dank aan siezze voor het posten van deze info

:?Waar kan ik screenprotectors krijgen voor de N73?
Voor zover bekend zijn ze alleen nog maar op Ebay te krijgen. Als iemand meer weet of ze ergens anders kan krijgen, let me know!
Met dank aan siezze voor het posten van deze link
quote:
Conclusie

Zoals altijd wordt aan het einde van de review de balans opgemaakt. Wat zijn nu de sterke en zwakke punten van de N73, die samen met de andere N-series een nieuwe markt aanboord. In het geval van de N73 kan daarover korter worden gesproken dan de N93.

De N93 is namelijk de echte alleskunner waarvoor men ook de hoofdprijs moet neerleggen. De N73 is een toestel dat de N70 moet doen vergeten op het gebied van de camera, het uiterlijk en andere aanwezige mogelijkheden.

Lukt de N73 dit? Ja, deels, want er zijn genoeg punten waarop de N70 nog geprefereerd kan worden boven de N73. Prijs zou een rol kunnen spelen, maar dat wordt buiten beschouwing gelaten. Nee, vooral punten als het slechtere toetsenbord en de matige centrale bedieningstoets zijn dingen die huidige N70 gebruikers en overstappers niet vrolijk zullen stemmen. Ook de enorm lastige toegang tot het geheugenkaartslot is iets waar men langer over na had moeten denken. Erg handig werkt het niet.

Kijkt men verder door de lijst met minpunten dan valt de afwezigheid van stereo Bluetooth ondersteuning op. Nokia past dit simpelweg nog nergens toe. Zeker een aanmerking voor de toekomst. Ook de afwezigheid van Wifi/WLAN is een minpunt vooral omdat gebruikers straks niet het verschil zullen zien tussen de N73 en de N80 aangaande de positionering van het product. De N73 is de cameratelefoon, de N80 de multimedia en internet slider. Leg dat maar eens uit…..

De camera in de N73 is redelijk en zeker geen K800i kwaliteit. De video is wel erg goed, maar de image stabilizer had meer invloed mogen hebben op de kwaliteit. Echt stabiel is de video nog niet. Bewegingen in het beeld die daar eigenlijk niet thuis horen komen nog steeds voor. Ook de aanwezigheid van een enorme blauwzucht in de nachtfoto’s is een flinke smet op de camera. Zelfs tijdens het gebruik van de flitser treedt het op.

Kijkt men nu naar pluspunten dan valt op dat het toestel vooral op bepaalde punten sterk vooruitgegaan is ten opzichte van de N70. De aanwezige programma’s zijn uitgebreid met de aantekening dat er geen geheugenkaart in de doos aanwezig was en waarschijnlijk ook niet meegeleverd wordt.

Het accessoirepakket is net zoals bij alle Nokia’s goed voor elkaar. Hetzelfde geldt voor de belkwaliteit en de nieuwe onderdelen in het besturingssysteem.

Het uiterlijk is een sterk punt van het toestel vooral ten opzichte van andere modellen in de markt. De N73 is uitermate stijlvol toestel dat waarschijnlijk in meerdere kleuren de markt zal bereiken. Tot op heden is niet bekend of en wanneer deze komen.

Over het geheel gezien is de N73 een uitstekende opvolger van de N70, vooral wanneer men kijkt naar de cameraschuif en het scherm die enorme vooruitgangen zijn op de oudere Nokia telg. Vele personen zullen vanwege die punten het toestel nemen. Daarbij moet men wel aanmerken dat het toetsenbord en de centrale bedieningstoets minder zijn geworden en dat de camera zeker niet de beste in een handzame telefoon is.

Bron review: nieuwemobiel.nl
Website: www.nieuwemobiel.nl
Zoals op de website van nieuwemobiel.nl te zien is bij deze review worden er enkele nadelen genoemd aan de N73. Ik heb enkele van jullie gevraagd om deze nadelen te bevestigen of te ontkrachten. Hieronder een quote:
quote:
siezze schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:27:
Centrale bedieningstoets matig
Dit is een joystickje. Nu werkt hij nog naar behoren, maar of hij dat over een jaar nog doet... (doelend op lam worden)

Geheugenkaartslot lastig te bereiken
Totaal oneens, is makkelijk te openen en de card wordt zeer goed beschermd.

Stereo speakers blinken niet altijd uit
Het is geen stereotoren, voor een telefoon vind ik het goed.

Toetsenbord niet handig
Het is wennen, maar je hebt het zo onder de knie.
Mocht je nou denken: "Ja, leuk en aardig allemaal. Hoe reageren de mensen op de telefoon die 'm daadwerkelijk hebben?" Nu heeft Oscar Mopperkont enkele vragen gesteld aan de mensen die de N73 al in handen hebben gehad. Deze vragen waren:

1. Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee?

2. Heb je last van vastlopers en zoja, hoe vaak?

3. Is antenne goed?

4. Zijn er andere dingen waar je toekomstig gebruikers rekening mee moeten houden (bv. als iemand mij nu vraagt een SE T68i aan te schaffen dan raad ik dat ten zeerste af vanwege de traagheid van het menu)?

Hieronder een verzameling van de reacties die hij kreeg:
quote:
pascalheister schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:36:
1. Vorige week vrijdag ontvangen, accu was voor 80% vol, tussendoor een keer 15 min. opgeladen. Hij staat nu nog op 1 streepje, accu valt me nog reuze mee tot nu toe.
2. Nog geen vastlopers gehad
3. Ontvangst is prima, usb, bluetooth wertk ook goed.
4. 1e keer nadat je de telefoon opnieuw hebt aangezet, duur het iets langer met laden in de menu's, maar daar heb je daarna geen last meer van.
quote:
siezze schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:56:
1. De baterij lijkt in het begin snel leeg te zijn. Maar je moet hem gewoon de eerste keren helemaal opgebruiken, tot hij zowat uitvalt. Daarna volledig opladen en dan gaat hij met gemak 3 a 4 dagen mee (dag en nacht aan)
2. Geen enkele vastlopers (ondanks diverse theme's / applicaties en games te hebben geinstalleerd)
3. Ik heb goed bereik, de antenne zal wel goed zijn dus.
4. Houdt er rekening mee dat je een zeer flex 8) toestel krijgt! Alleen vind ik het jammer dat je geen wallpaper kan selecteren, je moet van je plaatjes een theme bouwen....
quote:
El-Loco schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:05:
1 Eerst de 80% batterij leeggemaakt, en ik heb net m'n 4e dag afgerond van een volle batterij, met veel speelwerk met camera, BT, musicplayer enz. enz. en heb nu 5 van de 7 streepjes over, kortweg super.
2 Ik heb het 2 keer gehad sinds afgelopen vrijdag, maar die keren waren niet te wijten aan zelf asociaal omgaan met de telefoon, gewoon softwarematig denk ik.
3 Ja.
4 Symbian is gewoon íets minder snel in menu's, en je zal denk ik wel even moeten wennen aan het toetsenbord. :)

---------------------------------------------

Mijn bevindingen na een week;

Ten eerste is het overall een topapparaat, met de volgende aanmerkingen.

- Leuk dat je bij een SMS eerst de geadresseerde op moet geven, maar als ik ipv de 1 het hoorntje indruk, is het bericht weg voor ik er erg in heb, en krijgen mensen dus uiteindelijk een dubbel bericht van mij.
- Als je bij een toepassing als Snake op het rode hoorntje drukt [ ook weer toevallig ], blijft het spel draaien in de achtergrond, dus mag je het alsnog helemaal af gaan sluiten. Ik kwam er op een gegeven moment achter dat ik Contacten, Berichten en Snake aan had staan, zodat de music player niet meer wilde wegens een gebrek aan geheugen.
- Daarnaast ondersteun ik de eerder genoemde klachten wat betreft de foto's; het is niet heel storend dat Nokia ze iets waziger maakt, maar netjes is het zeker niet.
quote:
Chuckiej schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:57:
1. Ik hem hem bij BC opgehaald en gezegd; doos niet openmaken, en de telefoon niet "testen".
Hiervoor heb ik een reden; voor gebruik liet ik mijn mobiel 14 uur aan de lader hangen. Dit is namelijk beter voor je mobiel.

2. 1 vastloper, ik had namelijk een spel geinstalleerd, wilde deze spelen, maar het spel kon niet worden afgesloten, maar ik kon wel andere dingen doen. Heropstarten hielp. (heb nu 30 spellen @ mijn N73'tje >:) )

3. Bereik: Prima

4. Menu is wel sloom, en ik vind de richtingpookje niet echt fijn.
Met dank aan iedereen hierboven voor hun reacties!

Er zijn meer foto's in omloop dan je denkt. De beste manier om foto's te krijgen natuurlijk is gebruik maken van onze grote vriend Google. Hier kun je genoeg foto's vinden. Voor die mensen die geen zin hebben om te zoeken. Hieronder wat foto's:

Dat dus, wat foto's van de telefoon zelf. Maar voor velen even belangrijk aan deze telefoon is de camera die er op zit. Nu wil je natuurlijk weten wat de kwaliteit van de foto's is die de telefoon maakt. Hoe deze vent aan de N73 komt weet niemand, maar hij heeft 'm. Hieronder even de foto's als Link, om verschillende redenen:

http://static.flickr.com/55/179492283_8884bc6206_o.jpg
http://static.flickr.com/71/177916581_8f3cd2bfd9_o.jpg
http://static.flickr.com/53/177914295_209c5e3f51_o.jpg
http://static.flickr.com/44/177894141_13731d9426_o.jpg
http://static.flickr.com/78/177763933_6772ab0cdf_o.jpg
http://static.flickr.com/47/177757549_fdb3fee6bb_o.jpg
http://static.flickr.com/56/177737551_ea7edc1a75_o.jpg
http://static.flickr.com/51/177086613_0d0e84c34e_o.jpg
http://static.flickr.com/73/177070792_2ce4af31d9_o.jpg

Let Op!!

Deze startpost wordt zo veel mogelijk bijgehouden. Wil je er iets in hebben, laat het me even weten. Door: vegterb:Misschien is dat wat voor in je start post:

Hou je aan de richtlijnen: Internet & Telefonie - policy en FAQ

Spelfouten voorbehouden :+

vegterb wijzigde deze reactie 14-09-2006 19:49 (255%)
Reden: Compleet nieuwe startpost

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• basix
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15-10 16:00
Vette phone, denk dat dit wel eens een DE zomerklapper van 2006 kan gaan worden.
Heb sinds kort een N70 maar wil eigenlijk deze hebben 8)

greetz

basix wijzigde deze reactie 11-05-2006 10:53 (25%)

• nils7
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-10 08:52
Niet een beetje snel om nu al een apart topic voor dit toestel te maken??

iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Davus
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-01-2008
NEE! Hij moet zo snel mogelijk komen, maar Nokia kennende zal het wel geen juli worden :-(

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-10 17:32
Als hij in juli beschikbaar komt, zijn er dan misschien al reviews te vinden? Kan me herinneren dat bij de Orange smartphones vaak al behoorlijk ver voor de release reviews waren te vinden. Weet niet of dat bij Nokia ook zo is.

Ben trouwens erg benieuwd naar hoe de camera het doet. Op zich moet het mogelijk zijn om in een telefoon een camera te stoppen die goed genoeg is voor "vakantiekiekjes". Dus die op gelijk niveau presteert met een eenvoudige instapcamera. Helaas zijn de foto's die ik tot nu toe heb gezien van cameratelefoons wat tegenvallend.

Is er trouwens iemand die een onderbouwde uitspraak kan doen over een richtprijs?

Grote kans trouwens dat dit mijn volgende telefoon gaat worden. Hij heeft zo'n beetje alles wat ik zoek in een telefoon:
- 3 mpix camera
- Mp3 en radio
- Mini sd geheugenkaartjes (heb er nog 1 van 512mb liggen :) )
- Formaat lijkt ok te zijn

Oscar Mopperkont wijzigde deze reactie 11-05-2006 11:30 (27%)

• boyakashagelre
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09-01-2007
Deze telefoon wil ik zeker wel hebben. De N80 is wel goed, maar helemaal zonder bugs nog niet... totdat de N73 in de winkels ligt kan ik mooi wachten en vergelijken.

• john-hendriks
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-10 20:44
quote:
boyakashagelre schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:30:
Deze telefoon wil ik zeker wel hebben. De N80 is wel goed, maar helemaal zonder bugs nog niet... totdat de N73 in de winkels ligt kan ik mooi wachten en vergelijken.
vraag me af hoe mensen weten dat er in de N80 bugs zitten terwijl hij in Nederlands nog niet uit is.

• boyakashagelre
quote:
john-hendriks schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:02:
[...]

vraag me af hoe mensen weten dat er in de N80 bugs zitten terwijl hij in Nederlands nog niet uit is.
Reviews door leveranciers en in andere landen is de n80 al wel uit. Italië was als eerste in europa. Volgens mij daarna Portugal. Er zijn zat reviews met niet zo heel leuke problemen erin. Dat af en toe een programma niet helemaal werkt ok.. maar fouten in het standaard bel gedeelte vind ik niet kunnen. Ongetwijfeld zal Nokia deze problemen oplossen of al opgelost hebben in een nieuwe firmware, maar dat geeft me wel tijd om te kunnen wachten op de N73 en dan de keuze te maken.

• vegterb
quote:
nils7 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:20:
Niet een beetje snel om nu al een apart topic voor dit toestel te maken??
Misschien, maar kan binnenkort mijn abonnement verlengen en denk dat ik nu niet 3 maanden van te voren een telefoon neem, maar wacht op deze! En ben benieuwd wat anderen ervan vinden!

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:10
quote:
boyakashagelre schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:22:
[...]

Reviews door leveranciers en in andere landen is de n80 al wel uit. Italië was als eerste in europa. Volgens mij daarna Portugal. Er zijn zat reviews met niet zo heel leuke problemen erin. Dat af en toe een programma niet helemaal werkt ok.. maar fouten in het standaard bel gedeelte vind ik niet kunnen. Ongetwijfeld zal Nokia deze problemen oplossen of al opgelost hebben in een nieuwe firmware, maar dat geeft me wel tijd om te kunnen wachten op de N73 en dan de keuze te maken.
Als de N73 ook met de nodige firmwareproblemen uitkomt en de problemen met de N80 ook niet zijn opgelost dan wordt het een moeilijk keuze he .. tijd voor een ander merk dan ;)

denk dat ze de N73 wel iets verschuiven qua levering. Anders krijg je kannibalisme bij de Nokia portfolio zelf. Vergelijkbare modellen ( N80 en N73 zijn qua functionaliteiten redelijk overeenkomend ) vreten marktaandeel weg van elkaar.

dcell wijzigde deze reactie 11-05-2006 14:51 (30%)

• Rafe
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13-10 16:42
Ik denk dat je nog altijd beter een beetje concurrentie met jezelf aan kan gaan dan marktaandeel verliezen aan de SE K800i, wat specs-wise de concurrent van de N73 is. Vergeet ook niet dat sommige mensen perse wel (of juist niet) aan een slidephone willen :).

• the tempter
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10-03 16:26
foto`s, foto`s, foto`s! :9~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boyakashagelre
quote:
dcell schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:45:
[...]

Als de N73 ook met de nodige firmwareproblemen uitkomt en de problemen met de N80 ook niet zijn opgelost dan wordt het een moeilijk keuze he .. tijd voor een ander merk dan ;)

denk dat ze de N73 wel iets verschuiven qua levering. Anders krijg je kannibalisme bij de Nokia portfolio zelf. Vergelijkbare modellen ( N80 en N73 zijn qua functionaliteiten redelijk overeenkomend ) vreten marktaandeel weg van elkaar.
Geen ander merk. Nokia heeft goede modellen in de planning. Wat betreft SE, UIQ is te beperkt.
De combinatie tussen de SE K750i en de N80 vind ik prima. Haal het slide gedeelte eraf en upgrade met een 3.2mp camera en je hebt de N73.

Marktaandeel tussen modellen zal wel meevallen. Zolang het maar naar Nokia gaat zou ik als Nokia denken. SE gaat een klap krijgen als de N80 en de N73 zonder bugs op de markt zijn.

Daar kan geen SE W850 tegenop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S913
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:32

S913

Abusus non tollit usum

quote:
boyakashagelre schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:26:
[...]
Haal het slide gedeelte eraf en upgrade met een 3.2mp camera en je hebt de N73.
Vergeet WiFi niet, dat had ik toch ook nog wel graag gezien op de N73 (omdat ik dus zeker geen slide-foon wil) :)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:09
Ik zat nou eigenlijk te kijken naar de N80, maar als ik deze telefoon zie is het toch duidelijk dat ie beter is :9~ . Kwa design is ie net iets strakker, minder blokachtig dan de N80, en de specificaties liegen er ook niet om...de camera is beter en voor de rest bijna gelijk.

Enige verschil die ik kan ontdekken tussen de 2 modellen is het ontbreken van WiFi in de N73, maar voor de rest lijken ze me gelijk. Ik wacht wel ff tot beide modellen uit zijn. De prijs speelt uiteraard ook mee, maar ik verwacht dat de N80 duurder zal worden door de WiFi-support en het grotere scherm.

Het grootste pluspunt van dit model btw, de batterijduur. Die van de N80 is maar heel matigjes, maar deze is flink beter.

Btw, kan iemand uitleggen wat voor voordeel het WiFi precies heeft? Misschien domme vraag, maar ik neem aan dat je er gewoon mee kan internetten op internetsnelheid als je je in de buurt van een hotspot of je eigen wlan bevindt?

B-Bandit wijzigde deze reactie 12-05-2006 15:53 (29%)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0Henk 'm!

• john-hendriks
quote:
boyakashagelre schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:22:
[...]

dat zegt lang niet alles: ook ontstaan vaak problemen (of worden juist opgelost) door vertalingen: bij de Engelse N91 zit een een probleem in de schermopbouw terwijl dit juist bij de Nederlandse versie verholpen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 05:56

@r!k

It is I, Leclerq

quote:
Shailesh schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:41:
Ik zat nou eigenlijk te kijken naar de N80, maar als ik deze telefoon zie is het toch duidelijk dat ie beter is :9~ . Kwa design is ie net iets strakker, minder blokachtig dan de N80, en de specificaties liegen er ook niet om...de camera is beter en voor de rest bijna gelijk.

Enige verschil die ik kan ontdekken tussen de 2 modellen is het ontbreken van WiFi in de N73, maar voor de rest lijken ze me gelijk. Ik wacht wel ff tot beide modellen uit zijn. De prijs speelt uiteraard ook mee, maar ik verwacht dat de N80 duurder zal worden door de WiFi-support en het grotere scherm.

Het grootste pluspunt van dit model btw, de batterijduur. Die van de N80 is maar heel matigjes, maar deze is flink beter.

Btw, kan iemand uitleggen wat voor voordeel het WiFi precies heeft? Misschien domme vraag, maar ik neem aan dat je er gewoon mee kan internetten op internetsnelheid als je je in de buurt van een hotspot of je eigen wlan bevindt?
Als ik naar de specificaties kijk op gsmarena.com dan is het juist de N73 die een fysiek groter scherm heeft, de N80 daarentegen heeft een ietsjes kleiner scherm met een hogere resolutie dan de N73. Daar komt nog bij dat die camera misschien wel beter is in de N73 maar persoonlijk koop ik wel een digicam als ik perse foto's wil maken, wat dat betreft blijven telefoons toch echt achter lopen. Als de N73 WLAN had vond ik het een erg interessante optie maar nu mist ie toch iets cruciaals op de N80 wat mij betreft

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 21:40

Underworld

+1 Inzichtvol

Dit is meer een instapmodel, het wachten is het waard op de N80 (e.a.) maar niet op deze phone!!! al zijn de specs hiervan behoorlijk...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 21:09
Tsja, het heeft allebei zijn voors en tegens...Het grote voordeel van de N80 is dat hij naar het schijnt een deze weken al beschikbaar is. Als het goed is voor eind mei. En als dat het geval is, en ik kan niks aan de telefoon ontdekken dat me niet schikt (camera zal me worst wezen) dan ga ik daar gewoon voor. De N73 komt naar het schijnt pas in juli en dat is me toch iets te lang wachten...

en Scsi_009, die prijs is idd behoorlijk fors :P . De N70 is ook nu pas echt betaalbaar geworden...wachten loont dus...

B-Bandit wijzigde deze reactie 12-05-2006 18:59 (14%)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 12-10 22:14

ScSi

Belgische vouwgarnaal!

code:
1
Le Nokia N73 est commercialisé au prix public TTC de 569 euros (hors offre opérateur).

bron: nokia.fr

Nou, hier word je dus niet vrolijk van..

Join Los Alcoholicos! Rondjes aan de bar, kroeggebrabbel en rondjes aan de bar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vegterb
quote:
ScSi_009 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 18:37:
code:
1
Le Nokia N73 est commercialisé au prix public TTC de 569 euros (hors offre opérateur).

bron: nokia.fr

Nou, hier word je dus niet vrolijk van..
Ach, met een beetje abonnement moet dat geen probleem zijn. Ik heb zelf een 300 abo bij Telfort en kan 'm waarschijnlijk goedkoop krijg al dan niet voor niets! De prijs valt me nog mee, de N92 en N93 zijn echt te duur, ¤1500,- geen enkel abonnement gaat dat dekken!
quote:
Shailesh schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:41:

...

Ik vind de N80 zelf ook niet mooi, wil geen slide telefoon en vind 'm te blokachtig en zo nog enkele design eigenschappen die me niet zo aan staan. Maar smaken verschillen! WiFi, inderdaad. Eerst keek ik naar en telefoon MET WiFi, maar wat heb je eraan? Als er WiFi is is er vaak ook een pc en heb een laptop. En er zit EDGE en HSCSD op, dus waarom WiFi?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07-12-2017
Tsja... wat wordt dan idd een verschil met de N80?

Prijs :+? In het voordeel van deze zou ik het niet erg vinden, want echte marginale verschillen zijn er toch niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01-03-2014

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

De autofocus is toch wel handig. De N80 blinkt verder niet uit in het camera gedeelte. Wifi is toch leuk, beetje msn-en op het terrasje of in de trein, mails checken. Lijkt mij wel handig. Ik denk alleen dat ik deze telefoon te lang vind. Hij lijkt nu al erg lang. Ook vind ik het een beetje gek dat in de E serie een scherm met hogere resolutie zit dan in de nieuwe N7x serie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boyakashagelre
quote:
REDFISH schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:15:
De autofocus is toch wel handig. De N80 blinkt verder niet uit in het camera gedeelte. Wifi is toch leuk, beetje msn-en op het terrasje of in de trein, mails checken. Lijkt mij wel handig. Ik denk alleen dat ik deze telefoon te lang vind. Hij lijkt nu al erg lang. Ook vind ik het een beetje gek dat in de E serie een scherm met hogere resolutie zit dan in de nieuwe N7x serie.
Wifi is toch leuk? Op een terrasje of in de trein kun je bijna geen Wifi gebruiken. De Wifi adapter in de N80 is nog te klein om normaal te functioneren. Enkele meters (+/- 2 meter) van het access point zal de verbinding weg zijn. Wifi komt er wel, maar voor de N80 zal het nog te beperkt zijn. Ook zijn er niet echt veel Wifi Hotspots in steden en al helemaal niet in de trein. Met mijn psp ben ik er maar weinig tegengekomen. De N73 zal wel gaan winnen bij mij.

Iemand nieuws in welke week hij zal verschijnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dcell
quote:
boyakashagelre schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:27:
[...]

Wifi is toch leuk? Op een terrasje of in de trein kun je bijna geen Wifi gebruiken. De Wifi adapter in de N80 is nog te klein om normaal te functioneren. Enkele meters (+/- 2 meter) van het access point zal de verbinding weg zijn. Wifi komt er wel, maar voor de N80 zal het nog te beperkt zijn. Ook zijn er niet echt veel Wifi Hotspots in steden en al helemaal niet in de trein. Met mijn psp ben ik er maar weinig tegengekomen. De N73 zal wel gaan winnen bij mij.

heb je er hands-on ervaringen mee ? of denk je dat de wifi adapter niet goed werkt ? ik las namelijk in het N91 topic dat het aardig werkt op een terrasje ....veel verschil zal er niet zijn tussen de N91 en N80 wat betreft wifi ... neemt niet weg dat de N73 wat camera betreft beter zal zijn dan de N80. N80 is meer allround, de N73 is meer camera-minded.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boyakashagelre
quote:
dcell schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:36:
[...]

heb je er hands-on ervaringen mee ? of denk je dat de wifi adapter niet goed werkt ? ik las namelijk in het N91 topic dat het aardig werkt op een terrasje ....veel verschil zal er niet zijn tussen de N91 en N80 wat betreft wifi ... neemt niet weg dat de N73 wat camera betreft beter zal zijn dan de N80. N80 is meer allround, de N73 is meer camera-minded.
De N80 is de N91 niet. In een review (ga opzoeken waar deze staat) stond dat na 2 a 3 meter het bereik minimaal was. Vermoedelijk zal het wifi gedeelte van de N91 groter zijn. Op een terrasje is de N80 niet getest wel in huis. Ik zou zeggen als de N80 binnen is wil ik het in eigen huis ook wel testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:23
dit gaat denk ik mijn opvolger worden van de 6230i.....monoblock...niet te groot en de specs zijn natuurlijk bruut.....alles wat ik zoek....waarschijnlijk is dit toestel toch niet voor october te verkrijgen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dcell
maar persoon in kwestie had het over trein en terras en jij gaat praten over bereik binnenshuis. Dat zijn twee verschillende dingen en dat is uit praktijk ook gebleken ( niet alleen bij wifi maar ook bijv met gsm-bereik ). Afhankelijk van de gebruikte materialen in de muren binnenshuis kan er inderdaad weinig wifi-bereik zijn. Bovendien is onbekend wat diegene voor wifi-accespoint/router heeft gebruikt icm met de N80 dus echt representatief is die user-ervaring dan niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Als dat waar is zou je nog beter bluetooth kunnen gebruiken.

PSN: Shiver23 //

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boyakashagelre
quote:
dcell schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:04:
maar persoon in kwestie had het over trein en terras en jij gaat praten over bereik binnenshuis. Dat zijn twee verschillende dingen en dat is uit praktijk ook gebleken ( niet alleen bij wifi maar ook bijv met gsm-bereik ). Afhankelijk van de gebruikte materialen in de muren binnenshuis kan er inderdaad weinig wifi-bereik zijn. Bovendien is onbekend wat diegene voor wifi-accespoint/router heeft gebruikt icm met de N80 dus echt representatief is die user-ervaring dan niet.
Vandaar ook mijn conclusie om het zelf in huis te gaan testen. In de trein geloof ik niet in een dekking, misschien in een hogesnelheidstrein met dekking, maar bij de NS.

Voor mij nog geen Wifi nodig, zal eens kijken wat een UMTS of HDSPA abo kost. Misschien is dat wel een aardige optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vegterb
quote:
dcell schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:04:
Als de WiFi zo onstabiel is en zo afhankelijk van factoren heb ik geen zin om daar rekening mee te gaan houden. Dan is het nog de vraag of het om kan gaan met WEP en WPA. WEP-64 misschien, dus dan vallen er al behoorlijk wat netwerk af? Nee, WiFi is voor mij van de baan. Internetten doe ik thuis, belangrijke informatie (zoals NS reisplanner) doe ik nu ook via GPRS en dat gaat best. Dat is waar je het voor gebruikt lijkt me? Of wil je echt die-hard gaan surfen op je phone? 8)7 ff wat opzoeken kan ook met de nieuwe HDSPA en gaat waarschijnlijk net zo snel ;)

Ben echt benieuwd waar deze het eerste te vinden gaat zijn en wanneer! Q3 2006 zegt zo weinig! Dan kan ik 'm een keer proberen, maar kans is vrij groot dat deze het wordt. Wordt het de nieuwe 3310-hit van Nokia? Denk het niet, maar deze heeft wel de potentie om groot te worden!

vegterb wijzigde deze reactie 16-05-2006 22:02 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dcell
quote:
vegterb schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:00:
[...]

Als de WiFi zo onstabiel is en zo afhankelijk van factoren heb ik geen zin om daar rekening mee te gaan houden. Dan is het nog de vraag of het om kan gaan met WEP en WPA. WEP-64 misschien, dus dan vallen er al behoorlijk wat netwerk af? Nee, WiFi is voor mij van de baan. Internetten doe ik thuis, belangrijke informatie (zoals NS reisplanner) doe ik nu ook via GPRS en dat gaat best. Dat is waar je het voor gebruikt lijkt me? Of wil je echt die-hard gaan surfen op je phone? 8)7 ff wat opzoeken kan ook met de nieuwe HDSPA en gaat waarschijnlijk net zo snel ;)

Ben echt benieuwd waar deze het eerste te vinden gaat zijn en wanneer! Q3 2006 zegt zo weinig! Dan kan ik 'm een keer proberen, maar kans is vrij groot dat deze het wordt. Wordt het de nieuwe 3310-hit van Nokia? Denk het niet, maar deze heeft wel de potentie om groot te worden!
dat wifi niet stabiel is ligt niet alleen aan de N80 maar ook aan de wifi-apparatuur dat gebruikt wordt. Ik wil alleen de statement ontkrachten van de desbetreffende poster dat de gebruikte wifi-componenten in de N80 dusdanig slecht zijn dat het vrijwel onbruikbaar is. Overigens ondersteund de N80 wep, wpa en wpa2 volgens de handleiding.

Die-hard surfen doe ik inderdaad niet, ik lees alleen wat nieuws, volg wat live voetbaltussenstanden en stroop wat forums af als ik niets te doen heb in de trein ( via GRPS ) en af en toe een gesprekje op MSN als het nodig is.

HSDPA kan je vergeten op zowel de N73 en N80 want die ondersteunen het niet maar met UMTS zou je onderweg al snel genoeg kunnen surfen.

dcell wijzigde deze reactie 16-05-2006 22:33 (4%)

• vegterb
quote:
dcell schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:32:
[...]

dat wifi niet stabiel is ligt niet alleen aan de N80 maar ook aan de wifi-apparatuur dat gebruikt wordt. Ik wil alleen de statement ontkrachten van de desbetreffende poster dat de gebruikte wifi-componenten in de N80 dusdanig slecht zijn dat het vrijwel onbruikbaar is. Overigens ondersteund de N80 wep, wpa en wpa2 volgens de handleiding.

Die-hard surfen doe ik inderdaad niet, ik lees alleen wat nieuws, volg wat live voetbaltussenstanden en stroop wat forums af als ik niets te doen heb in de trein ( via GRPS ) en af en toe een gesprekje op MSN als het nodig is.

HSDPA kan je vergeten op zowel de N73 en N80 want die ondersteunen het niet maar met UMTS zou je onderweg al snel genoeg kunnen surfen.
Wauw! Wel netjes dat er zowel WEP als WPA ondersteuning op zit! That's a first. Maar ja, dan zit je inderdaad wel met je WiFi kwaliteit en dat verscheeld natuurlijk vaak. Helaas! Maar je hebt gelijk, je kunt niet zeggen dat de WiFi slecht werkt alleen omdat het bij 1 iemand slecht werkt, thuis.

Oh nee, HDSPA zit er niet op ik was in de war met HSCSD. Maar dan heb je altijd EDGE nog! ;)

Iemand trouwens ervaring met de grote van de toetsen van een dergelijke telefoon. Ze zijn namelijk, in verhouding met mijn 6230, wat kleiner. Hoe irritant is dit?

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 15:59
Jammer dat er geen vergelijkende foto is met de N70..

Het gaat op dit moment wel heel erg hard met de modellen. Maar waarschijnlijk ligt deze de komende maanden nog niet in de winkel Nokia kennende.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• deuxani
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-10 00:36
http://www.fony.sk/photos/nokia/nokia_n73/art71.jpg

http://www.fony.sk/photos/nokia/nokia_n73/art70.jpg

http://www.fony.sk/photos/nokia/nokia_n73/art72.jpg

• M@cer
In de categorië U vraagt, wij draaien... :)

Bedankt.. Iets smaller en dunner, maar ook iet langer dus.
Voorlopig hou ik het wel even bij mijn N70.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• deuxani
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-10 00:36

:)

• boyakashagelre
Wat een timmermansoog. 1 mm. Dat is een marginaal verschil. Dus niet echt een nadeel als je een N70 hebt.

• M@cer
Waarschijnlijk lijkt het zo omdat het scherm groter is..

• Stef
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 27-06 17:16

Stef

Kamikaze

Zomerklapper?

Echt niet. :O

• M@cer
Denk het ook niet, hopelijk is deze telefoon er voordat de kerstboom staat.

• vegterb
Dat sowieso, er zijn niet veel potentiële klappers meer, de markt raakt verzadigd met telefoons. Ten tijde van de 3310 was er niets wat er op leek. Alles gaat een beetje dezelfde kant op heb ik het idee, ik zelf blijf bij Nokia, anderen eerder bij Samsung of Erricson?

Denk dat qua foto het vooral optisch bedrog is, lijnen kunnen veel doen! Het veranderen van het klepje scheelt ook zo, zo lijkt de N73 een stuk smaller!

Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit, omdat er zowel boven als onder een box(-je) zit krijg je toch echt stereo geluid :P

• MaPzel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14-04 12:31
quote:
boyakashagelre schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:27:
[...]

Waar basseer jij je op dat het wifi bereik vd N80 maar 2 meter is, dan zou je er toch helemaal niks aan hebben... Ik geloof je nog niet direct als je het niet erg vindt.
Ik zal t een x navragen in het N80 topic, een aantal mensen hebben hem daar al! :D

Maar het verhaal over de hotspots is wel waar, er zijn er nog vrij weinig. En al helemaal hier bij mij in Twente.

• MaPzel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14-04 12:31
quote:
boyakashagelre schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:51:
Wat een timmermansoog. 1 mm. Dat is een marginaal verschil. Dus niet echt een nadeel als je een N70 hebt.
lol idd, die hoogte valt dus wel mee! :)

Hoe is de dikte/grote ivm de N80? Is de N73 wel een stuk dunner dan de N80?

• vegterb
quote:
MaPzel schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:02:
[...]

lol idd, die hoogte valt dus wel mee! :)

Hoe is de dikte/grote ivm de N80? Is de N73 wel een stuk dunner dan de N80?
N80: 95 x 50 x 23 mm

Zal 't opnemen in me startpost ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12-10 08:25
Hoe zit het hier met de radio/mp3 speler denken jullie? Zal die ongeveer gelijk zijn aan de kwaliteit zoals de walkman serie? Zit nu erg te twijfelen tussen deze telefoon en w850/k800.. Als de geluidkwaliteit goed is neem ik gewoon deze! Komt ook omdat mijn S-E al 3x terug is gegaan en steeds kapot gaat wat ik nu wel beu ben... :r

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vegterb
quote:
Speed-Searcher schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:13:
Hoe zit het hier met de radio/mp3 speler denken jullie? Zal die ongeveer gelijk zijn aan de kwaliteit zoals de walkman serie? Zit nu erg te twijfelen tussen deze telefoon en w850/k800.. Als de geluidkwaliteit goed is neem ik gewoon deze! Komt ook omdat mijn S-E al 3x terug is gegaan en steeds kapot gaat wat ik nu wel beu ben... :r
Bedoel je dan het geluid wat je krijgt als je de oordopjes hebt aangesloten of zonder? Er zitten namelijk 2 boxjes in om een stereo effect te krijgen, ik mag dus aannemen dat de kwaliteit ook voor oordopjes vrij goed is. Maar misschien dat iemand hier iets meer van weet...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
Allebei eigenlijk :) Misschien zijn er al mensen hier met een nokia ( vrij nieuw) die dan iets kunnen vertellen over hoe de kwaliteit is via de oordopjes? Ga er dan gewoon 1gb in zetten :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coldasice
quote:
Speed-Searcher schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:01:
Allebei eigenlijk :) Misschien zijn er al mensen hier met een nokia ( vrij nieuw) die dan iets kunnen vertellen over hoe de kwaliteit is via de oordopjes? Ga er dan gewoon 1gb in zetten :P
ik kan niks vertellen over de N-serie maar over de standaard nokia oordopjes in combi met de 6230i is vrij lousy...als je de oordopjes eraf haalt en een standaard setje eraan soldeert is het vaak al stukken beter....de pasvorm van de nokiadopjes is ook niet echt geweldig...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
quote:
lottumracing schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:25:
[...]

ik kan niks vertellen over de N-serie maar over de standaard nokia oordopjes in combi met de 6230i is vrij lousy...als je de oordopjes eraf haalt en een standaard setje eraan soldeert is het vaak al stukken beter....de pasvorm van de nokiadopjes is ook niet echt geweldig...
Ik neem aan dat er ook setjes zijn waarop je een gewone 3.5 jack aan kunt sluiten.. Kon zo 123 er geen vinden. Bij de n73 zit trouwens wel hs-23:

http://www.nokia.nl/pics/phones/phone_models/enhancements/popups/hs-23_pop.jpg
Hopelijk is die al een stuk beter :)

[edit]: of nog heel veel beter! :
De HS-20

http://www.nokia.fr/upload/hhs-20_pop.jpg

Pendulum wijzigde deze reactie 23-05-2006 21:21 (10%)

• coldasice
quote:
Speed-Searcher schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:01:
[...]

Ik neem aan dat er ook setjes zijn waarop je een gewone 3.5 jack aan kunt sluiten.. Kon zo 123 er geen vinden. Bij de n73 zit trouwens wel hs-23:

[afbeelding]
Hopelijk is die al een stuk beter :)

[edit]: of nog heel veel beter! :
De HS-20

[afbeelding]
verschil is wel dat ik het solderen lekker zelf kan en dan de keuze heb voor een oorsetje...ipv dat ik meteen de hoofdprijs te pakke heb bij nokia.....als je niet kunt solderen is er ook een verloopstekker voor 12 euro...das nog te doen...

• nilst560
  • Laatst online: 16-10-2006
Kben ook nog erg aant twijfelen. kvind het wel echt een voordeel dat de n73 autofocus heeft. de camera van de n80 schijnt niet geweldig te zijn en dan is t scherm ook nog kleiner. dat die n80 wifi heeft boeit me niet heel veel.dat vreet zoveel battery dat het amper nuttig is.

kheb alleen geen zin om nog maanden te wachten op de n73. anders moet ik misschien toch maares (met pijn in mn hard) gaan kijken naar de k800i.

slide of geen maakt me geen zak uit. de een is langer en de ander dikker...

(wifi in treinen kan nog niet trouwens.maar wordt aan gewerkt hier)

Specs: A64 3000+@default Asus K8N-e deluxe, 1024 corsair, asus 9999td 6800@12x6 350/800, 160gig diamondmax9, antec sonata lifestyle, medion:P 19" lcd

• fwenk570
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 06-07-2015

fwenk570

Mark it zero!

Vindt 'm best lijken op de Qtek 8300 qua design... Inclusief de priegelige toetsjes! Hoop dat dat op deze nokia beter is, want smsen is echt een crime op de 8300...

I'm staying. I'm finishing my coffee. Enjoying my coffee.

• Pendulum
niet veel posts hier... zal wel komen doordatie nog niet uit is ;)

Is al wel een video gemaakt door het toestel: hier!

Moet wel bedenken dat het nog een prototype is... ;)

• siezze
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 02-05-2010
Dit wordt hem dus echt wel voor mij 8)

Heb zitten twijfelen tussen de N91 (strak design, maar groot en relatief zwaar) en de N80.. Toen kwam ik deze tegen op internet. Heb nu nog een 6230, maar abo loopt in November af dus dan zal hij hopelijk wel op de markt zijn. :)

It's gonna be legen - wait for it - dary!

• mitchel
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
ik was ook aan het zoeken voor een nieuwe telefoon, en dit is hem :) hopelijk komt hij snel uit in nederland

• El-Loco
Per 26-8 wordt mijn abbo omgezet naar prepaid, dus tegen die tijd ga ik voor deze telefoon :). De N80 is afgevallen, ieeeets té, qua omvang vooral. En deze ziet er gewoon sjiek uit.

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15-10 12:18
quote:
El-Loco schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:39:
Per 26-8 wordt mijn abbo omgezet naar prepaid, dus tegen die tijd ga ik voor deze telefoon :). De N80 is afgevallen, ieeeets té, qua omvang vooral. En deze ziet er gewoon sjiek uit.
Mijn 17-09..

Ben ook wel in voor de phone.. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
quote:
SandeR schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:25:
[...]

Mijn 17-09..

Ben ook wel in voor de phone.. :P
k hoop dat de video en foto kwaliteit nog wat omhoog gaat, dan ben ik helemaal blij, wordt het ook mijn phone :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FongWan
  • Laatst online: 21:50

FongWan

The Stormrider ...

hmmm de N73 ziet er erg nice uit qua specs maar hij mist inderdaad wlan en nog iets wat iedereen hier over het hoofd ziet, namelijk USB HOST !!!

Uit de startpost van het N80 topic:
quote:
Integrated Wireless LAN (802.11g) and UPnP (Universal Plug and Play)
Bluetooth wireless technology
Infrared
Pop-Port™ interface with USB 2.0 Full Speed with mass storage class, USB mass storage that enables easy drag and drop of files from your compatible PC to your device and back
Het zal wel eind Q3 zijn voordat de N73 goed leverbaar is Nokia kennende, ach ja geduld is een schone zaak .... O-)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Apple iPad Air | Surface Pro 2017 | Google Pixel 2 XL 128 Panda |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siezze
quote:
hij mist inderdaad wlan en nog iets wat iedereen hier over het hoofd ziet, namelijk USB HOST !!!
Wlan is bij mij bekend wat het inhoudt, das voor mij geen noodzaak op een telefoon. Maar wat is een USB Host, en wat kun je daarmee? :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vegterb
quote:
Speed-Searcher schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:32:
niet veel posts hier... zal wel komen doordatie nog niet uit is ;)

Is al wel een video gemaakt door het toestel: hier!

Moet wel bedenken dat het nog een prototype is... ;)
Ziet er goed uit! Kwaliteit is overdag wel lekker, vraag me af wat er gebeurd als het wat donkerder is. En jammer dat nog niet bekend is wanneer deze precies uit komt! Vind 3 maanden wel erg veel tijd ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-10 17:32
quote:
Speed-Searcher schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:07:
Ik hoop dat de video en foto kwaliteit nog wat omhoog gaat, dan ben ik helemaal blij, wordt het ook mijn phone :)
Waar staan dat samples van de foto kwaliteit? Lees ik ergens overheen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
van dezelfde site als dat filmpje :)

http://www.fony.sk/photos..._n73&tot=76&img=75&page=7

en:

http://www.fony.sk/photos..._n73&tot=76&img=76&page=7

Vind als best goed voor beta firmware :P Echt, als ze dit beetje uitwerken komt het helemaal goed! Mijn abbo loopt toch pas over 3/4 maanden af dus komt mooi uit :Y)

Houd usb-host in dat je het net als een usb-stick kunt gebruiken?? Hoop dat je dan toch nog drivers uitkomen waarmee dat dan wel kan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

quote:
siezze schreef op maandag 29 mei 2006 @ 08:47:
[...]

Wlan is bij mij bekend wat het inhoudt, das voor mij geen noodzaak op een telefoon. Maar wat is een USB Host, en wat kun je daarmee? :o
Mijn fout, het moet USB client zijn als ik het goed heb. USB client is dus dat je apparaat als usb stick wordt gezien. USB host, daar werkt het tegenovergesteld als USB client. Op een USB host apparaat kan je usb spul aansluiten zoals usb sticks, muizen etc.

Dus bijvoorbeeld de PDA van Fujitsu-Siemens (model Loox N560) heeft zowel USB host als client. Op de N560 kan je dus een usb toetsenbord aansluiten om te gebruiken (usb host functie van de N560) of de N560 op een computer aansluiten zodat de N560 gezien wordt als mass storage device (usb client functie).

Als je de N80 aansluit met een kabel aan je comp dan wordt je geheugen gezien als usb stick, dus je hoeft geen speciale drivers en dergelijke te installeren om het geheugen in je N80 te benaderen. Ofwel je N80 kan je als usb stick gebruiken wanneer je hem aansluit met een usb kabel. Hoef je ook niet speciaal Nokia PC suite te gebruiken om files om je phone te zetten.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Apple iPad Air | Surface Pro 2017 | Google Pixel 2 XL 128 Panda |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
quote:
FongWan schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:11:
[...]

Mijn fout, het moet ..... om je phone te zetten.
Maar nu vind ik dit op de nokia forums! :
quote:
Extra Features:
Digital Recorder

Flash Lite 1.1

Front Facing Camera

PoC (Push-to-talk over Cellular)

Presence

Stereo FM Radio

Stereo Handsfree Speakers

Still Image Editor

SyncML

Themes

USB Mass Storage

Visual Radio
:? Dus het kan wel!?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Ik zou het niet weten, als usb mass storage ook voor de N73 is dan is echt de enige toegevoegde waarde van de N80 wlan. Dan zal ik eerder voor de N73 gaan omdat die ook een carl zeis lens heeft. Ik hoef niet zo nodig wlan op mijn phone en heb liever een gewone phone in plaats van een slide of flip phone.

Klinkt interessant in ieder geval, nu gaat het wachten beginnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coldasice
dat USB client lijkt me nogal wiedes dat dat erop zit....mijn 6230i had dat al....mijn 6230 week nie zeker....bestel je bij easternhouse van 3 euro +3 euro verzendkosten en USB kabel en klaar ben je....ideaal....het enige nadeel is dat je alleen bij je geheugenkaartje kunt...voor mij iig geen probleem want ik sla alles netjes op in mappen op mijn geheugenkaartje maar kan me voorstellen dat sommige dit niet altijd handig vinden....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• john-hendriks
quote:
lottumracing schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 07:57:
dat USB client lijkt me nogal wiedes dat dat erop zit....mijn 6230i had dat al....mijn 6230 week nie zeker....bestel je bij easternhouse van 3 euro +3 euro verzendkosten en USB kabel en klaar ben je....ideaal....het enige nadeel is dat je alleen bij je geheugenkaartje kunt...voor mij iig geen probleem want ik sla alles netjes op in mappen op mijn geheugenkaartje maar kan me voorstellen dat sommige dit niet altijd handig vinden....
volgens mij werkte te 6230i nog met de pop-poort. N91 is (volgens mij) het eerste Nokia-model met standaard (mini)USB-kabel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

quote:
lottumracing schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 07:57:
Ik heb zelf nog altijd de 6320 en gebruik geen kabel maar bluetooth en ir voor back ups en zo. Dus zou het eerlijk gezegd niet weten of de 6230 en latere modellen usb client hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coldasice
hier is de pop poort te zien van de N73...
[ur;http://www.phonescoop.com/articles/nokia_nx3/index.php?p=7&g=n73&h=img_4389[/url]

en hier is de zijkant met wat knopjes te zien, geen usb te zien....
http://www.phonescoop.com...hp?p=7&g=n73vs&h=img_4410
http://www.phonescoop.com....php?p=7&g=n73&h=img_4380

usb client wordt bedoeld als zijnde aansluitapparaat op een host...je computer is bijvoorbeeld een host die andere apparaten(clients) kan "aansturen".....

de N73 zal dus ook gewoon via de pop poort een client bevatten....of er een usb host functionaliteit in komt is hiermee natuurlijk niet uitgesloten....

en hier de kenmerken van de 6230:
Verbinding
- Pop-Port™-interface
- Aansluiten op een compatibele PC met de Nokia Datakabel DKU-2 of Nokia Connectivity Cable CA-53

de DKU-2 is inderdaad via USB...en dus zat er op de 6230 al een USB client....

aanvulling:
kenmerken van de N70:

Connectivity
- Integrated Bluetooth wireless technology v.2.0
- USB 2.0 full speed via Pop-Port™ interface

De USB zal van de N73 ook via de Pop-port gaan....die voorspelling durf ik wel aan....

coldasice wijzigde deze reactie 30-05-2006 10:43 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
quote:
lottumracing schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:37:
hier is de pop poort te zien van de N73...
[ur;http://www.phonescoop.com/articles/nokia_nx3/index.php?p=7&g=n73&h=img_4389[/url]

en hier is de zijkant met wat knopjes te zien, geen usb te zien....
http://www.phonescoop.com...hp?p=7&g=n73vs&h=img_4410
http://www.phonescoop.com....php?p=7&g=n73&h=img_4380

usb client wordt bedoeld als zijnde aansluitapparaat op een host...je computer is bijvoorbeeld een host die andere apparaten(clients) kan "aansturen".....

de N73 zal dus ook gewoon via de pop poort een client bevatten....of er een usb host functionaliteit in komt is hiermee natuurlijk niet uitgesloten....

en hier de kenmerken van de 6230:
Verbinding
- Pop-Port™-interface
- Aansluiten op een compatibele PC met de Nokia Datakabel DKU-2 of Nokia Connectivity Cable CA-53

de DKU-2 is inderdaad via USB...en dus zat er op de 6230 al een USB client....

aanvulling:
kenmerken van de N70:

Connectivity
- Integrated Bluetooth wireless technology v.2.0
- USB 2.0 full speed via Pop-Port™ interface

De USB zal van de N73 ook via de Pop-port gaan....die voorspelling durf ik wel aan....
Zal natuurlijk ook wel moeten als er geen mini-usb op zit :) Ik doe ook het meeste met bluetooth, voor veel muziek gebruik ik dan wel de kabel omdat dat een stuk sneller is :)
Zal dat veel uitmaken voor snelheid? Dat het nu bleutooth 2.0 is>? Met mijn SE haal ik ~ 40kb/s, zal dit dan hoger zijn met bluetooth 2.0?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coldasice
Bluetooth 2.0
This version is backwards compatible with 1.x. The main enhancement is the introduction of Enhanced Data Rate (EDR) of 2.1 Mbit/s. This has the following effects (Bluetooth SIG, 2004):

3 times faster transmission speed (up to 10 times in certain cases).
Lower power consumption through a reduced duty cycle.
Simplification of multi-link scenarios due to more available bandwidth.
Further improved BER (bit error rate) performance.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
quote:
lottumracing schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:40:
Bluetooth 2.0
This version is backwards compatible with 1.x. The main enhancement is the introduction of Enhanced Data Rate (EDR) of 2.1 Mbit/s. This has the following effects (Bluetooth SIG, 2004):

3 times faster transmission speed (up to 10 times in certain cases).
Lower power consumption through a reduced duty cycle.
Simplification of multi-link scenarios due to more available bandwidth.
Further improved BER (bit error rate) performance.
Dat moet snel genoeg zijn :) Helaas heb ik nu alleen maar blauw 1.2..
Weet iemand ook waar een engelse review er van is? Als ie in julie uit zou moeten komen dan zouden er al snel reviews komen :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• El-Loco
Ik heb nu sinds 2 jaar mijn eerste clamshell in gebruik, een 6170, en daarbij vond ik het gevoel van veiligheid voor bijv. het scherm fijn. Achteraf bleek dit onzin want het scherm ziet er niet meer uit [ :? ]. Daarom hoop ik naast het feit dat deze foon in september oid er is, ook dat er hele mooie hoesjes te krijgen zijn. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven om na 1 week een minieme beschadiging te zien :+.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siezze
quote:
El-Loco schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:43:
Ik heb nu sinds 2 jaar mijn eerste clamshell in gebruik, een 6170, en daarbij vond ik het gevoel van veiligheid voor bijv. het scherm fijn. Achteraf bleek dit onzin want het scherm ziet er niet meer uit [ :? ]. Daarom hoop ik naast het feit dat deze foon in september oid er is, ook dat er hele mooie hoesjes te krijgen zijn. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven om na 1 week een minieme beschadiging te zien :+.
Via http://www.shieldzone.com/category/cell_phones/ kun je erg sterke display shields bestellen, de nokia N73 zal er tegen die tijd ook wel op komen te staan. Ik heb het ook op mijn iPod en voldoet perfect!

Check dit filmpje over de shield: http://www.appleshield.com/movie/demo/blaze_demo_lg.wmv

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
Mooi spul! Ga ik ook zeker gebruiken, wil geen kras op mijn [toekomstige :) ] n73 :D
Zou je ook zoiets nodig hebben voor de voorste camera? Ken niemand die het nu gebruikt maar als daar ook een kras op komt.. zal misschien wel iets dieper in het toestel liggen, lijkt ook wel op de pics. Zo kun je je hele toesten onder de folie stoppen :P

Pendulum wijzigde deze reactie 30-05-2006 18:22 (5%)

• El-Loco
Ok thnx ;).

Ik: Heeft u al enig idee over de leverdatum van de N73? [ met nadruk op de drie. ]
T-For-T-knul: ....... Nee die heb ik helaas nog niet.

Hij wist niet eens waar ik het over had. :D.

- edit - toevoeging -

De N73 heeft dus een pookje... Is hier iemand met enige info hierover? Dat ik zometeen niet na iets meer dan een jaar [ buiten de garantieperiode ] een brak pookje heb...

El-Loco wijzigde deze reactie 31-05-2006 20:34 (34%)

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15-10 12:18
quote:
El-Loco schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:20:
Ok thnx ;).

Ik: Heeft u al enig idee over de leverdatum van de N73? [ met nadruk op de drie. ]
T-For-T-knul: ....... Nee die heb ik helaas nog niet.

Hij wist niet eens waar ik het over had. :D.

- edit - toevoeging -

De N73 heeft dus een pookje... Is hier iemand met enige info hierover? Dat ik zometeen niet na iets meer dan een jaar [ buiten de garantieperiode ] een brak pookje heb...
Sony Ericsson heeft ook zo'n pookje..
Das niet altijd alles, en na een jaar ofzo gaat deze wel minder worden.

Bij de SE kun je hem vrij makkelijk losmaken, waarna je hem weer kunt vastzetten na het losmaken van tape oid, waarna die het weer goed schijnt te doen (althans bij de K700i)

• Pendulum
dacht dat het pookje van n73 toch heel anders was, daar kon veel meer stof inkomen. Mijn pookje WAS al brak na 2 maanden.. hebben ze gefixed onder de garantie maar dan nog :r
Hoop dat pookje n73 beter is! had wel ergens er iets over gelezen dat hij wel meer stof zou tegenhouden maar weet niet meer waar..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:25

IkWilbert

Het is mij!

Is er al iets meer bekend over een verwachte leverdatum?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
quote:
IkWilbert schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:01:
Is er al iets meer bekend over een verwachte leverdatum?
wordt nog veel over gediscussieerd... Op nokia site staat nog steeds Juli, maar op m-r forums wordt gesproken van eind juli, en nokia kennende [ken nokia nog niet maar naar verhalen :P ] zou hij wel eens iets later uit kunnen komen maar dat hoeft ook weer helemaal niet... ;)

Gewoon wachten tot juli dan zien we wel verder :) Ben meer benieuwd naar de prijs, heeft iemand daar al info over? Moet niet AL te duur worden, of ik moet gaan wachten tot hij goedkoper wordt.. :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• El-Loco
Hij zal toch niet boven de N80 uitkomen qua prijs?

Indien ja; :'(.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:25

IkWilbert

Het is mij!

Mijn abo wordt donderdag omgezet naar prepaid... zou dan met prepaid moeten bellen tot eind juli, misschien wel langer. Balen!

Dan toch maar de N80?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
naa, hij zal niet duurder worden dan n80 denk, hij heet niiet voor niets n73 :Y)
De n80 maakt minder mooie foto's en zal een slechtere batt life hebben.
Nokia zal zoiezo de prijs niet al te hoog moeten gaan maken anders is het geen tegenstander voor de k800i, die zal goedkoper zijn.. alhoewel n73 natuurlijk wel wat extra functies heeft die die s-e dan niet heeft.. is ook andersom maar dan veel minder.
Mijn abbo loopt af ergens in nov. dus heb nog wel even de tijd :)
Zal dan toch nog wel moeten wachten tot hij goedkoper is, zoveel geld heb ik nou ook weer niet over voor een telefoon alhoewel ik het wel gebruik als mp3, fototoestel EN gsm :9

Weet iemand hoe de achtergrondverlichting is van het toetsenbord is? Is het ook een beetje fel? Kun je de LED ook als zaklamp gebruiken zoal op mijn k750?

Edit: :9~

http://www.fony.sk/photos/nokia/nokia_n73/disp99.jpg

Pendulum wijzigde deze reactie 06-06-2006 21:25 (6%)

• UMD
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-02 14:44

UMD

You don't say

ff een paar vraagjes.

ik ben normaal niet zon nokia fan maar deze heeft wel erg goeie specs (hoewel het design mij persoonlijk niet aanspreekt)

weet iemand wie dat scherm maakt? ik neem aan dat nokia het niet zelf maakt. t is QVGA en 262K en als t dan ook nog es van sharp of samsung is zeg ik: WAAAAUW!!!!

dan wil ik nog weten wat voor processor erin zit? fabrikant? hoeveel MHz?

als t dan zon vet mooi scherm is dan moet er ook een sterke processor in zitten zodat je er fatsoenlijk filmpjes op kunt kijken op hoge bitrate en hoge fps. zo zou het scherm iig het best tot zijn recht komen.

bij veel telefoons heb ik namelijk gehad dat het scherm wel mooi was maar dat de foon dan te zwak was om hoge kwaliteit filmpjes af te spelen. de enige gsm waar ik nog van sta te kijken is de D600:
zo'n mooi scherm (ook QVGA by samsung :*) ) en hij kan ook nog daadwerkelijk hoge kwaliteit filmpjes afspelen! sterker nog: de filmpjes die je er zelf me maakt zijn nog te mooi om waar te zijn! magoed, dat even terzijde.

kan iemand me dus vertellen hoe het met de N73 zit?? :?

• siezze
Hier heb je de complete lijst met specificaties van de Nokia site:

http://www.nseries.com/ns...E.html?lang=nl&country=BE

N73 beschikbaar in het 3e kwartaal! 8)

• UMD

UMD

You don't say

quote:
siezze schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:05:
Hier heb je de complete lijst met specificaties van de Nokia site:

http://www.nseries.com/ns...E.html?lang=nl&country=BE

N73 beschikbaar in het 3e kwartaal! 8)
ik weet niet of dit een reactie op mijn post was, maar ik wil dus graag weten waar de processor vandaan komt en hoeveel MHz hij heeft.

ok vind ik het fijn om te weten wie het scherm maakt. als het namelijk een sharp QVGAtje is dan is het echt toppie.

dat stat allemal niet op die link die jij gepost hebt.

dus als iemand het weet, dan wil ik het graag weten.

• trion75
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14-10 23:44

trion75

Pascal H.

quote:
UMD schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:42:
[...]

ik weet niet of dit een reactie op mijn post was, maar ik wil dus graag weten waar de processor vandaan komt en hoeveel MHz hij heeft.

ok vind ik het fijn om te weten wie het scherm maakt. als het namelijk een sharp QVGAtje is dan is het echt toppie.

dat stat allemal niet op die link die jij gepost hebt.

dus als iemand het weet, dan wil ik het graag weten.
Het is of een TI OMAP 1710 die op 220 mhz draait, zoals alle voorgaande nokia's.

Of het is zoals in de N93 de TI OMAP 2420 die op 330 mhz draait en coprocessor en 3d chip heeft.

Jammer dat Nokia er niet goed mee naar buiten komt, want ik wil eigenlijk de N92, maar als die nog de oude processor heeft dan ga ik wel voor de N93.

Alle nokia's met de nieuwe OMAP 2420 processor zijn geschikt voor het nieuwe N-GAGE gaming platform. Dus met de snellere processor en de 3d chip.

Ik kan je zeggen dat dit er erg cool uit ziet :)

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• siezze
2 UMD: het was geen reactie op je post...... Het was meer een algemeen iets ;)

• outcast within
  • Laatst online: 29-11-2014

outcast within

Nieuwe ondertitel

quote:
backtobasix schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:52:
Vette phone, denk dat dit wel eens een DE zomerklapper van 2006 kan gaan worden.
Heb sinds kort een N70 maar wil eigenlijk deze hebben 8)

greetz
ja Ik wil deze stiekem ook wel terwijl ik net de n70 heb.

vooral de macro modus mis ik op de n70

outcast within wijzigde deze reactie 08-06-2006 12:22 (9%)

MaxBurn schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:50: Volgens mij snap je de hele opzet van GoT niet helemaal. We zitten hier om elkaar te helpen, maar niet om het wiel opnieuw uit te vinden of om luie mensen te helpen

• UMD

UMD

You don't say

quote:
siezze schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:19:
2 UMD: het was geen reactie op je post...... Het was meer een algemeen iets ;)
in dat geval: bedankt! ;)

er stonden wel andere interessante dingetjes in ^^

Acties:
  • 0Henk 'm!

• El-Loco
quote:
• Settings Wizard/Access Point Configurator
Een Access Point waarvoor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vegterb
Ben vandaag in een winkel in Wageningen geweest, waar m'n zusje ging overstappen van KPN naar T-Mobile. Daar hebben ze vervolgens met hun leverancier gebeld om te vragen wanneer de N73 binnen komt, de verwachting is: Augustus 2006

De N73 zal zo ronde de 500 - 550 euro gaan kosten, behoorlijk bedrag dus, maar met een beetje 2-jarig abonnement is dat goed te doen.
quote:
outcast within schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:22:
[...]

ja Ik wil deze stiekem ook wel terwijl ik net de n70 heb.

vooral de macro modus mis ik op de n70
www.marktplaats.nl :P
quote:
El-Loco schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:05:
[...]

Een Access Point waarvoor?
Volgens mij heeft dat gewoon te maken met de zendmasten waar je mee verbonden bent. Er zit in ieder geval geen WiFi op. Heeft wel met internet of een verbinding te maken, maar kan er zo snel niets over vinden.

vegterb wijzigde deze reactie 09-06-2006 13:35 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
~500-550 euro!~, hoop toch van niet... de k800i kost ~400... Dan moet ik maar gaan wachten op een superdeal.. :r

Acties:
  • 0Henk 'm!

• El-Loco
quote:
Speed-Searcher schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:35:
~500-550 euro!~, hoop toch van niet... de k800i kost ~400... Dan moet ik maar gaan wachten op een superdeal.. :r
Precies. Met het abbo dat ik voor ogen heb wordt dat dokken ;(.

• Pendulum
N73 staat nu op nokia site als "binnenkort beschikbaar" .. hiero

Op de site van nokia.it staat al dat hij beschikbaar is.. zeker een typo? :p

• El-Loco
Goedemorgen,

Naar aanleiding u op u e-mail met betrekking Nokia N73 kunnen wij u het volgende vertellen:

De Nokia N73 zal naar alle waarschijnlijkheid medio juli uit gaan komen.

De exacte datum kunnen wij niet geven in verband met de voorraad van de leverancier.

U kunt het beste in juli naar ons filiaal bellen om te horen of het toestel al geleverd kan worden.

Hopelijk hierbij voldoende te hebben geďnformeerd.

Met vriendelijke groet,

• coldasice
quote:
El-Loco schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 07:49:
Goedemorgen,

Naar aanleiding u op u e-mail met betrekking Nokia N73 kunnen wij u het volgende vertellen:

De Nokia N73 zal naar alle waarschijnlijkheid medio juli uit gaan komen.

De exacte datum kunnen wij niet geven in verband met de voorraad van de leverancier.

U kunt het beste in juli naar ons filiaal bellen om te horen of het toestel al geleverd kan worden.

Hopelijk hierbij voldoende te hebben geďnformeerd.

Met vriendelijke groet,

zonder referentie is zoiets natuurlijk waardeloos....ga er maar vanuit dat dit een maandje te vroeg is...
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True