Toon posts:

[XP/2003] Gebruiker neem wallpaper niet mee naar andere pc*

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
he allemaal,

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mijn probleem. Dit keer heb ik me 2 dagen rot zitten zoeken op ie en op tweakers (voordat me alles naar de kop gesmeten word). Helaas zonder resultaat.

Het probleem is als volgt:

Ik heb een win 2003 server draaien met daarop: active directory, dns, dhcp. (en uiteraard een domeintje) De clients zijn allemaal win xp waarvan 1 nl
Nou heb ik een aantal gebruikers die allemaal het profiel op de server opslaan. Nou werkt dit fantastisch op (tot nu toe) 1 ding na. De gebruikers nemen hun bureaublad achtergrond niet mee, nouja half.

Als ik op pc 1 een achtergrond instel of ik dit nu via eigenschappen van bureaublad doe (en een standaard win achtergrond) of via een map waar een foto in staat doe gebeurt hetzelfde. Hij stelt dan op pc 1 de achtergrond in en laat dit ook zien op het bureaublad en in eigenschappen van bureaublad. (blauw geselecteerd, en preview)

Als ik nu uitlog op pc 1 en inlog op pc 2 dan krijg ik alles behalve mijn bureaublad achtergrond. Dus de pictogrammen wel. Als ik dan ga kijken bij eigenschappen van bureaublad dan zie ik heel mooi de achtergrond die ik op pc 1 heb ingesteld (blauw geselecteerd en preview), maar de achtergrond die die ik niet op mijn bureaublad.

Het kopieren van docs enz op bureaublad doet hij wel maar alleen die achtergrond laat hij niet zien.

de map waarin de profielen staan: \\servernaam\all users\profiel\%username%

Op de map "all users" heb ik alle gebruikers en de groepen waarvan ze lid zijn toegevoegd en full control gegeven (bij secuirity). (tevens is die map uiteraard gedeeld) Bij sharing heb ik de groep everyone staan en die heeft ook gewoon full control.

Heeft iemand een oplossing hiervoor. Ik wordt er ongerveer gek van....
meer info nodig dan hoor ik het wel.

gr,

Erwin.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 19:05 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is die background image wel beschikbaar op de andere PC waar ze aanloggen? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat het plaatje in het %userprofile% (deel wat zwerft), dus C:\documents and settings\%username%\Application Data ofzo ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:41:
Is die background image wel beschikbaar op de andere PC waar ze aanloggen? :)
De image heb ik van twee plekken geprobeerd - de home dir
- my docs (deze zit in het profiel)
sanfranjake schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:41:
Staat het plaatje in het %userprofile% (deel wat zwerft), dus C:\documents and settings\%username%\Application Data ofzo ?
Ik kan het plaatje zo gauw nergens lokaal vinden. Wat ik wel weet en kan vinden is dat de wallpaper van me bureaublad wel in C:\documents and settings\%username%\local settings\application data\microsoft staat verder kan ik hem zo gauw nergens vinden. Maarja wat standaard is dat local settings niet gekopieerd wordt naar profiel. Daar zit ik zo aan te denken dat het hier ergens zit.

??????

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:03:
Ik kan het plaatje zo gauw nergens lokaal vinden.
Als het een bitmap is staat ie default in %windir%, de bijgeleverde jpg formaten in %windir%\web\wallpaper .
Die zijn doorgaans wel overal beschikbaar.

Internet Explorer Wallpapers (rmb plaatje in IE > desktop) komen default in Documents and Settings\<username>\Application Data\Microsoft\Internet Explorer terecht.

Verder kunnen de afbeeldingen in de \My Pictures personal folder ook gebruikt worden als wallpaper.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 10-05-2006 10:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken of ie het van my pictures wel pakt. my docs had ik al geprobeerd en dat deed ie niet. Het vreemde vind ik ook dat hij wel een preview laat zien en ook dat de wallpaper geselecteerd is (bij bureaublad eigenschappen - desktop)

Ik geef er nog een reactie op.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd een foto in my pictures te zetten en dan deze als achtergrond te zetten werkt wel maar weer bij pc 2 zie je hem niet op de achtergrond, maar is de achtergrond blauw. Ik zie echter nu ook geen preview meer bij eigenschappen bureaublad - desktop. Wel zie ik welke wallpaper / foto ik op de ene pc heb ingesteld.

Ik snap er niet veel meer van nu ????????????

Verwijderd

Ik heb dit zelf ook meegemaakt (en niet opgelost omdat ik daar het nut niet van inzag).

Het lijkt erop dat Windows eerst het register van de locale user syncroniseert en meteen daarna activeert, voordat alle bestanden zijn overgezet: de background wordt dus geladen op het moment dat deze nog niet bestaat op de harde schijf.

Verwijderd

wat voor type plaatje is het (bmp, jpg?)
staat op beide pc's active desktop aan?

zorg in elk geval dat vanaf beide pc's het plaatje te bereiken is (gedeelde map op het netwerk (bijv. homefolder) of in het zwervend profiel)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:26:
Ik heb dit zelf ook meegemaakt (en niet opgelost omdat ik daar het nut niet van inzag).

Het lijkt erop dat Windows eerst het register van de locale user syncroniseert en meteen daarna activeert, voordat alle bestanden zijn overgezet: de background wordt dus geladen op het moment dat deze nog niet bestaat op de harde schijf.
Zo'n soort idee had ik ook maarja het is nog niet opgelost.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:23:
wat voor type plaatje is het (bmp, jpg?)
staat op beide pc's active desktop aan?

zorg in elk geval dat vanaf beide pc's het plaatje te bereiken is (gedeelde map op het netwerk (bijv. homefolder) of in het zwervend profiel)
Bij mijn wete krijg je problemen als je active desktop aan zet. Dan gaat hij volgens mij juist zeuren waar de html of jpeg staan........of zit ik nu helemaal verkeerd ??
In het princiep staan ze gewoon in het profiel de foto's (jpeg) / achtergronden. Alleen hij laad dit op de een of andere manier niet. Vanaf de home folder heb ik ook geprobeerd. Krijg ik hetzelfde gez**k.
Om op de vraag terug te komen -> het zijn jpeg bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
Er is me vandaag nog iets opgevallen. Ik heb op pc 1 mijn resolutie op 1280x1024 staan en op me laptop 1024x768. Nou neemt hij de resolutie ook mee want op me laptop verschijnt de achtergrond half uit beeld. Dit volgens mij doordat de resolutie op mijn laptop lager staat. Dus hij neemt volgens mij van alles mee (resolutie, selectie) maar de achtergrond niet ??

gr,

Erwin

Verwijderd

Ik herken het probleem van de afbeelding die niet wil komen. Heb toen gemerkt dat wanneer je midden in je beeld rechts klikt, en vernieuwen vraagt de afbeelding wél komt.

Ik heb er niet verder op doorgedramd, vond het weinig relevant om daar veel tijd in te stoppen. 't Zal Windows zijn ! B)

Maar met de meegeleverde achtergronden had ik geen problemen. Misschien dat het helpt om die afbeelding niet op het netwerk te zetten, maar een lokale copie op elke werkpost. Homedir is ook netwerk (dus 'Mijn documenten' ook).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:25:
Ik herken het probleem van de afbeelding die niet wil komen. Heb toen gemerkt dat wanneer je midden in je beeld rechts klikt, en vernieuwen vraagt de afbeelding wél komt.

Ik heb er niet verder op doorgedramd, vond het weinig relevant om daar veel tijd in te stoppen. 't Zal Windows zijn ! B)

Maar met de meegeleverde achtergronden had ik geen problemen. Misschien dat het helpt om die afbeelding niet op het netwerk te zetten, maar een lokale copie op elke werkpost. Homedir is ook netwerk (dus 'Mijn documenten' ook).
Ik heb idd het vernieuwen al uitgeprobeerd, maar zelfs dit werkt niet. Ik ben het idd met je eens dat een lokaal bestand wel zal werken. Maar dan moet je als gebruiker wanneer je een andere wallpaper wilt bij elke pc dit eerst instellen. Dit vind ik opzich minder maarja het is idd een optie. Ik ben nogal een perfectionist, dus zou ik het mooi vinden als het werkt.

gr,

Erwin.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:52:
[...]

Ik ben nogal een perfectionist
Ik eigenlijk ook ;)

Maar ik wou eigenlijk éénzelfde achtergrond pushen voor iedereen. Met bedrijfslogo erop, of zoiets. Zoals ik zei : in de denktank blijven steken, mooi idee maar geen 'must'. Dan is het lokaal opslaan van de afbeelding meer voor de hand liggend. Moet toch op elke PC zelfde zijn. Dacht dat je dat ook wou, vandaar m'n suggestie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:45:
[...]

Ik eigenlijk ook ;)

Maar ik wou eigenlijk éénzelfde achtergrond pushen voor iedereen. Met bedrijfslogo erop, of zoiets. Zoals ik zei : in de denktank blijven steken, mooi idee maar geen 'must'. Dan is het lokaal opslaan van de afbeelding meer voor de hand liggend. Moet toch op elke PC zelfde zijn. Dacht dat je dat ook wou, vandaar m'n suggestie.
snap je suggestie, maar dat wil ik helaas (nog) niet nee. Ik hoop dat ik er als nog uit kom. Toch bedankt.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bump! O-)

Ik vind dit topic best wel relevant met mijn probleem maar het heeft nog niet geholpen.
Situatie is ongeveer hetzelfde als de topicstart, 2k3 SBS met XP client.

Roaming profiles ingesteld, gaat prima. Policies worden prima toegepast etc. Als ik inlog als gewone user en in stel een wallpaper in krijg ik deze ook prima te zien. Zodra ik uitlog en hierna weer inlog is de wallpaper verdwenen. :? Kijk ik dan bij Eigenschappen voor beeldscherm, Bureaublad dan is de afbeelding die ik eerder selecteerde nog steeds geselecteerd.
Dus als ik dan op OK klik zonder ook maar iets gewijzigd te hebben is de wallpaper weer terug.

Ben alle policies bij langs gelopen maar kan geen rare instellingen vinden. Iemand een idee? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Beekforel op 16-02-2007 13:34 ]

• Galileo_Galilei
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08-2025
Beekforel schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:23:
Bump! O-)

Ik vind dit topic best wel relevant met mijn probleem maar het heeft nog niet geholpen.
Situatie is ongeveer hetzelfde als de topicstart, 2k3 SBS met XP client.

Roaming profiles ingesteld, gaat prima. Policies worden prima toegepast etc. Als ik inlog als gewone user en in stel een wallpaper in krijg ik deze ook prima te zien. Zodra ik uitlog en hierna weer inlog is de wallpaper verdwenen. :? Kijk ik dan bij Eigenschappen voor beeldscherm, Bureaublad dan is de afbeelding die ik eerder selecteerde nog steeds geselecteerd.
Dus als ik dan op OK klik zonder ook maar iets gewijzigd te hebben is de wallpaper weer terug.

Ben alle policies bij langs gelopen maar kan geen rare instellingen vinden. Iemand een idee? :?
Ik ga dit topic eens volgen want ik zit dus met exact hetzelfde. Ik heb voor andere users standaard de wallpaper "eiland" geselecteerd (de standaard XP) en hij laadt niet. Eigenschappen van bureaublad en daarna is hij geladen.

Ik heb gekeken of dat bestand in my documents zetten werkt, my pictures, een globale share voor alle gebruikers toegankelijk, niks nakkes, nada, niente... Ook niets in m'n event log.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik weet niet of ik het inmiddels opgelost heb, maar wat ik wel vergeten was is dat de computer niet onder de juiste policy viel.
Dit heb ik inmiddels wel aangepast en nu gaan de roaming profiles helemaal goed.

Kan momenteel even niet bij mijn testomgeving maar zal zodra dit wel kan even kijken of het nu goed gaat!

• Galileo_Galilei
Beekforel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:34:
Ik weet niet of ik het inmiddels opgelost heb, maar wat ik wel vergeten was is dat de computer niet onder de juiste policy viel.
Dit heb ik inmiddels wel aangepast en nu gaan de roaming profiles helemaal goed.

Kan momenteel even niet bij mijn testomgeving maar zal zodra dit wel kan even kijken of het nu goed gaat!
Ik heb alle werkstations onder dezelfde computer policy hangen en ik heb eigenlijk maar bijzonder weinig policies echt aan staan. Roaming profiles, redirect van my documents (gebruikers mogen dat niet aanpassen) en dat was het eigenlijk wel zo'n beetje. Daarnaast pomp ik 2 pakketten via software deployment door (office & reader).

Ik heb net de policies nog een keer doorgespit maar ik weet niet eens waar ik zou moeten zoeken. Het is niet active desktop want die is niet geconfigureerd, de redirect van desktop staat wel aan trouwens... Misschien dat daar iets mee is? Wordt die desktop anders in het profiel meegegeven?

Verwijderd

Ik herken het probleem ook. Als ik voor een user de achtergrond instel en vervolgens dat user profile kopieer naar "default user" en dan inlog met een nieuwe user, dan wordt alles overgenomen uit default user, behalve de achtergrond. Als ik rechtsklik op de desktop, hoef ik het alleen maar te activeren en dan staat ie er.

Als je toch met policies aan de slag bent, maak dan een apart policy dat de achtergrond pushed. Dit kun je laten wijzen naar het netwerk bijv: \\server\share\wallpaper.jpg

Eventueel kun je ook nog filteren zodat alleen users lid van een bepaalde groep het krijgen.

• Galileo_Galilei
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:29:
Ik herken het probleem ook. Als ik voor een user de achtergrond instel en vervolgens dat user profile kopieer naar "default user" en dan inlog met een nieuwe user, dan wordt alles overgenomen uit default user, behalve de achtergrond. Als ik rechtsklik op de desktop, hoef ik het alleen maar te activeren en dan staat ie er.

Als je toch met policies aan de slag bent, maak dan een apart policy dat de achtergrond pushed. Dit kun je laten wijzen naar het netwerk bijv: \\server\share\wallpaper.jpg

Eventueel kun je ook nog filteren zodat alleen users lid van een bepaalde groep het krijgen.
Ik zal wel eens kijken of het wallpaper pushen werkt, maar dat is eigenlijk niet wat ik wil. Ik wil nu juist dat iedereen z'n eigen achtergrond kan selecteren en niet dat ik een standaard achtergrond doorpush.

• Galileo_Galilei
Ik ben weer eens even met dit probleem bezig en nu schoot me ineens te binnen dat de desktop geredirect wordt. Daar zou het dus wel eens mee te maken kunnen hebben, aangezien als de netwerk koppelingen nog niet zijn gemaakt het bureaublad dus 'niet' geladen kan worden.

Mensen die dit probleem ook hebben, is bij jullie de desktop ook geredirect?

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28

alm

Galileo_Galilei schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:11:
Ik ben weer eens even met dit probleem bezig en nu schoot me ineens te binnen dat de desktop geredirect wordt. Daar zou het dus wel eens mee te maken kunnen hebben, aangezien als de netwerk koppelingen nog niet zijn gemaakt het bureaublad dus 'niet' geladen kan worden.

Mensen die dit probleem ook hebben, is bij jullie de desktop ook geredirect?
Als de desktop wordt geredirect wordt niet de achtergrond meegeredirect hoor, want de desktop bevat alleen datgene wat "op" de desktop staat en niet de achtergrond.

• Galileo_Galilei
Hmm... Ik ben er achter, maar het is wel een behoorlijk lange omweg geweest.

Wat er gebeurd als je een jpg achtergrond selecteert, is dat windows een tijdelijke bitmap aanmaakt gebaseerd op die jpg. Blijkbaar wil Windows heel graag bitmapjes zien ipv jpg's. Dat is op zich niet zo'n probleem, ware het niet dat die tijdelijke bitmap wordt opgeslagen in "%userprofile%\local settings\application data\microsoft\wallpaper1.bmp". In de registry wordt keurig in "hkey_current_user\control panel\dekstop\wallpaper" string opgeslagen verwijzend naar die bitmap, het oorspronkelijke bestand zit in "ConvertedWallpaper".

Als je dat combineert met de group policy optie om het lokale profiel na een logoff weg te gooien (computer setting) dan verwijder je dus effectief je wallpaper1.bmp en je local settings gaan niet mee in je roaming profile.

Log je dan weer in, haalt windows je desktop settings op uit de registry key "wallpaper" en laadt die niet bestaande bitmap. Selecteer je echter je display options dan haalt hij hem uit de ConvertedWallpaper en als je op ok klikt dan wordt dat tijdelijke bitmapje weer aangemaakt.

Dit is dus met recht knap stom programmeerwerk van MS. Als je je wallpaper via de current user laat meegaan (en dus laat roamen) dan hoor je die tijdelijke bitmap wallpaper niet in je local settings op te slaan maar in je application data. Dan roamt namelijk ook je wallpaper met je mee.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

....true, maar dan trek je weer 1MB+ extra over je lijn mee aan data.
Het zou inderdaad wel handiger zijn om de jpeg te gebruiken, maar dat vereist weer ActiveDesktop (sic).

Vandaar dat in corporate omgevingen vaak de background toch al niet vervangen kan worden en er een standaard bmp in de image zit verwerkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Galileo_Galilei
alt-92 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:44:
....true, maar dan trek je weer 1MB+ extra over je lijn mee aan data.
Het zou inderdaad wel handiger zijn om de jpeg te gebruiken, maar dat vereist weer ActiveDesktop (sic).

Vandaar dat in corporate omgevingen vaak de background toch al niet vervangen kan worden en er een standaard bmp in de image zit verwerkt.
Naja, ik wil in ieder geval de optie hebben om de lokatie van wallpaper1.bmp in te stellen naar het profiel, die heb ik gezocht maar niet kunnen vinden. Het lijkt dus hardcoded, maar ik kan hier mis zitten. Mocht je die optie weten graag.

Met ActiveDesktop werkt het trouwens ook niet voor zover ik kon vinden, ik kon hem wel aanzetten in de group policy, maar dan veranderde er niets. Nu ik weet waar ik moet zoeken zou ik dat weer kunnen gaan testen, maar ik vermoed dat het geen oplossing bied.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je moet wel active desktop én het complete pad opgeven natuurlijk.
Zie ook de beschrijving:
To use this setting, type the fully qualified path and name of the file that stores the wallpaper image. You can type a local path, such as C:\Windows\web\wallpaper\home.jpg or a UNC path, such as \\Server\Share\Corp.jpg. If the specified file is not available when the user logs on, no wallpaper is displayed. Users cannot specify alternative wallpaper. You can also use this setting to specify that the wallpaper image be centered, tiled, or stretched. Users cannot change this specification.
en nee, %userprofile% variabelen werken helaas niet :+
%homedrive% daarentegen wel :)

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 28-04-2007 23:17 ]

• Galileo_Galilei
alt-92 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:08:
Je moet wel active desktop én het complete pad opgeven natuurlijk.
Zie ook de beschrijving:

[...]

en nee, %userprofile% variabelen werken helaas niet :+
%homedrive% daarentegen wel :)
Ja, het pushen van wallpapers lukt me wel, en als ik ga pushen maakt het me ook niet uit of ik nou een bmp push of een jpg. Dan doe ik die eerste wel, dan staat ActiveDesktop uit. Het gaat er nu juist om dat ik gebruikers wèl de mogelijkheid wilde geven om hun eigen desktop in te stellen en die kiezen nu eenmaal jpg's. Als er ergens in de registry een mogelijkheid is om het 'tijdelijke wallpaper bitmap pad' op te geven dan bouw ik daar zelf wel een GPO van die ik naar het profiel laten wijzen.

Ik wil die Wallpaper1.bmp gewoon niet in local settings hebben zitten. Nu ik weet waar het probleem zit kan ik tig work-arounds bedenken, lokale profielen niet meer laten verwijderen, logoff script die wallpaper1.bmp kopieert naar het profiel, en ga zo maar door, maar zoals gisteren op Topgear te horen was:

"this is a brilliant solution for a problem that should never have existed in the first place"

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Galileo_Galilei schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:26:
Als er ergens in de registry een mogelijkheid is om het 'tijdelijke wallpaper bitmap pad' op te geven dan bouw ik daar zelf wel een GPO van die ik naar het profiel laten wijzen.
Een eigen ADM ervan maken is natuurlijk niet het punt, wel dat de filename erin wordt opgeslagen ;)
En die is potentieel anders voor elke usert.

't is inderdaad niet handig, maar bij een managed desktop waar de settings voor bedoeld zijn is dat natuurlijk van ondergeschikt belang.
Als je de vrijheid wél wil laten om users hun eigen desktop achtergrond in te laten stellen val je inderdaad een beetje tussen wal en schip in.

Zoals ik al eerder suggereerde, dat is natuurlijk een design keuze waarbij ook een afweging wordt gemaakt of een wijziging in de werking economisch rendabel is voor een klein percentage gebruikers, terwijl een grote meerderheid geen overlast heeft van de werkende setup :)

• Galileo_Galilei
alt-92 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:45:
[...]

Een eigen ADM ervan maken is natuurlijk niet het punt, wel dat de filename erin wordt opgeslagen ;)
En die is potentieel anders voor elke usert.

't is inderdaad niet handig, maar bij een managed desktop waar de settings voor bedoeld zijn is dat natuurlijk van ondergeschikt belang.
Als je de vrijheid wél wil laten om users hun eigen desktop achtergrond in te laten stellen val je inderdaad een beetje tussen wal en schip in.

Zoals ik al eerder suggereerde, dat is natuurlijk een design keuze waarbij ook een afweging wordt gemaakt of een wijziging in de werking economisch rendabel is voor een klein percentage gebruikers, terwijl een grote meerderheid geen overlast heeft van de werkende setup :)
Ik snap het ook wel, maar het is een inconsistentie in de manier waarop gekeken wordt naar roaming profiles. Als je inderdaad de wallpaper laat roamen dan moet je ook de locatie van de wallpaper laten roamen en door die Wallpaper1.bmp in local settings te zetten doe je dat per definitie niet.

Je kan er voor kiezen om dat te doen omdat je anders het profiel onnodig groot maakt, dat is een keuze die je kan verdedigen, maar geef dan in ieder geval admins de mogelijkheid om die locatie ergens te wijzigen zodat die wèl naar het profiel gaat. Als ik zie dat de volledige setup msi van een stom MS programma (en dan hebben we het over 8MB) wèl in je profiel wordt gedumpt vind ik het verkeerde zuinigheid om mij niet eens de mogelijkheid te geven om die wallpaper1.bmp locatie te veranderen van local settings naar profiel. Had in hkey_current_user\....\desktop een extra sleutel gemaakt naast 'ConvertedWallpaper' of 'OriginalWallpaper' die je 'ConvertedWallpaperPath' noemt.

Kleine moeite, inconsistentie opgelost.
Pagina: 1