Media centre bouwen, laatste vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-02 20:08
All,

De laatste tijd ben ik even bezig met kijken naar wat ik moet doen om een goede mediacentre te krijgen en blijf nog met wat vraagjes zitten:

Ik heb:
- Een standaard P4, 2.6Ghz, 512Mb, 160GB, DVD, AV onboard.
- Marantz SR7500 Receiver (schakelt s-video, spdif in/out incl. AV sync)
- Sony Wega 32" badkuip (100Hz) geen digitaal in/out :(
- MCE 2005

Wat ik wil:
- van TV opnemen, ook via timers (liefst zoals vroeger showview)
- Media (Pics/MP3/DVD streamen over Wlan. 11.G standaard
- De best mogelijke beeldkwaliteit/geluidskwaliteit

Wat ik erbij wil kopen:
- MCE Remote
- Hauppage 150 TV kaart
- Videokaart met TV out (S-video, geen composite)
- Geluidskaart (SPDIF out)
- Linksys AP (11G) ter vervanging van 11B

Wat ik me afvraag:
- Is een 11G Wlan snel genoeg om DVD te streamen? Op papier wel maar in praktijk? Ga uit van optimaal bereik.
- Hoe is de kwaliteit van opnemen met de PVR150? niet beroerder dan een schone analoge casema aansluiting ?
- Maakt het veel uit wat voor een geluidskaart ik in de PC stop ? Het enige wat ik (denk) nodig te hebben is iets met een Spdif out.

Verder nog iets waar ik rekening mee moet houden/ over het hoofd heb gezien ?

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
De reden waarom je nog geen antwoord hebt gehad is, omdat het gross van de bezoekers denkt -> heb je weer een die de search niet kan vinden. Ik dacht dit ook, maar omdat er nog steeds geen antwoord staat en het nog niet op slot is, doe ik een poging toch een antwoord voor je te plaatsen(vind ik bij mijn eigen vragen ook altijd erg fijn als er toch een antwoord komt.

Ik heb zelf een pvr500mce en ik hoor mensen nog wel eens klagen over beeldkwaliteit, maar zelfs op mijn monitor met 1024 x 768(dus heel wat meer pixels dan de gemiddelde tv) vind ik de kwaliteit subliem. Nu moet ik wel zeggen dat ik vanuit de meterkast een goede kwaliteitskabel heb liggen(maar dit is sowieso wel een vereiste vind ik).

Geluidskaart, tenzij je een versterker met erachter hebt hangen van ca 10000 euro en de kwaliteit ook naar de waarde van het setje is, volstaat een onboard geluidskaart prima. Asus heeft een moederbordje iets met CSM in het type met een spdif-out onboard(uit mijn hoofd).

WLan moet werken, zeker als bereik optimaal is. Ik stream geregeld op mijn laptop vanaf mijn eigen pc video in dvd-kwaliteit en dat gaat prima.

Ik ga er vanuit dat je geen hdtv erop gaat afspelen dan is je processor prima, ik heb zelf ook 512 mb werkgeheugen(wel een schone pc, heb alleen mediacenter erop en verder geen andere zooi) 160 Gb zit met opnemen heel snel vol, maar daar kom je zelf ook wel achter.

Ik zou zeggen niet zo veel twijfelen en gewoon in elkaar schroeven bij elkaar.

Trouwens ik vind een pvr 150 zo ongelooflijk zonde geld. De timeshift(pauze)-functie van een mce gaan zo ongelooflijk snel wennen dat je ondanks dat je iets opneemt ook heel graag iets wilt kijken via je mce. Dus een pvr 500mce is toch wel een must. Ik zit er op het moment sterk over te denken om er nog een bij te plaatsen(ik heb dus aan twee tuners geregeld niet genoeg). LUXE WENT SNEL

[ Voor 1% gewijzigd door wildow op 06-05-2006 00:00 . Reden: geen zin om te editen, maar je kan in sommige zinnen merken dat ik moe ben ]

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• pipo de C
w.b de tv kaart, mis ik iets als ik zeg dat twee tuners niet nodig zullen zijn in mijn setup? de TV blijft toch ook altijd een signaal ontvangen, althans dat is mijn idee. 2 tuners lijkt me alleen handig als je het tv signaal enkel in de MCE gaat prikken en niet meer je tv ?? Ik kan uit de specs van die kaarten niet echt veel verschil aflezen ? waarom dan achteraf niet nog een PVR150 erbij zetten ?

Verwijderd

Het makkelijke met 2 tuners is dat je 2 programma's op kunt nemen die op dezelfde tijd komen.

• pipo de C
twee dingen tegelijkertijd opnemen is idd een goed punt. Heb het vroeger nooit gemist met 1 videorecorder dus voor nu ff niet, kan altijd nog een tweede tuner erin zetten.

Denk dat ik zo eerst maar eens MCE ga installeren en kijken of mijn onboard videokaart ondersteund wordt, if so, zal ik die wel gebruiken via VGA->component in op receiver -> component out op receiver -> TV Scart in.

zoals ik nu het nu zie is het alleen ff de vraag of RGB ondersteund wordt. zal ff in de gebruiksaanwijzing van de tv neuzen.