[XP] doet tijdens opstarten 600 seconden NIETS

Pagina: 1
Acties:

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 18:17
Na lang zoeken en veel tweaken nog geen oplossing gevonden op mijn probleem dus probeer ik het hier maar even.

Ik zou deze week de pc van mijn neefje op de schop nemen, herinstaleren etc je kent het wel want het systeem was niet vooruit te branden.

Het systeem is als volgt
Pentium 3 733mhz
256Mb sd-ram
20 gb hardeschijf
Nvidia Tnt 2
3 cd-drives (brander en cd en een dvd speler)
Windows XP Home NL + service pack 2 (hij was al traag voor sp2)

Nu is hij sinds gister vers geinstaleerd 100% lege hdd etc. Windows xp hoort op zo een machine best te kunnen draaien maar nu doet hij er ruim 680 seconden over om op te starten (11 minuten). Met bootvis van microsoft ben ik gaan kijken wat er zo lang erover doet tijdens het opstarten. Het antwoord: NIETS tussen een aantal processen in doet hij gewoon letterlijk niets. Er is hardeschijf activiteit maar windows meld niet dat er enigzins iets bezig is.

Ik heb functies als Hdd indexering, Systeem herstel, boot initialisations etc allemaal al uitgezet.
Enige moment dat de machine sneller opstarte was nadat ik er voor koos om BootVis een optimalitatie uit te voeren (toen was alles er binnen een minuut) na de herstart die nodig was, was hij weer net zo traag.

Wat kan het zijn? ik werk al jaren met computers (ook bij een grote bekende computer winkel gewerkt als verkoper en technische dienst) maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt. ik hoop dus dat jullie me kunnen helpen (ik zou de pc morgen terug geven, word lastig zo)

[update]
Tevens heb ik ook de volgende traagmakers uitgezet
Gebruikers > snel schakelen tussen gebruikers
Disk startup defrag
Windows xp theme (die blauwe)
ALLE grafische effecten
16 bit kleur ipv 32 bit (schijnt te helpen)

[ Voor 10% gewijzigd door ultimasnake op 04-05-2006 15:36 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-03 03:00
Kijk eens in de Windows logs of je daar iets kunt vinden. Soms wacht Windows lang op iets wat zich niet meld. Je weet ook zeker dat de HD netjes in de juiste overdrachtsmodus staat?

Weet je zeker dat het systeem helemaal vrij is van malware? Als er geen virussen, spyware of trojans op staan kun je eens kijken of je met Rootkit Revealer iets kunt vinden: http://www.sysinternals.com/Utilities/RootkitRevealer.html .

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 18:17
Ik zal zo even de logfiles nalopen (helemaal vergeten)

Malware virusen etc weet ik 100% zeker

Het systeem is gister na een full-format geherinstaleerd en Service pack 2 komt van CD af, de pc is dus ook nog niet op het internet geweest.

Grappig nu weer een restart gedaan.. en nu is hij rete snel (na het opslaan van een verandering in MSconfig), maar goed eerst nogmaals herstarten.

[update]
NA JAH!! schijnbaar had hij een tweakers schaamte post nodig oid want nu start ie snel op, wel wat dingen nog uitgezet (een aantal features waren plots weer aan)........

Toch hoor ik het nog steeds graag indien het weer voorkomt

[ Voor 25% gewijzigd door ultimasnake op 04-05-2006 15:45 ]

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

Lees de smart tag van de HD eens uit of daar vreemde waarden instaan

If the world didn't suck, we would all fall off!!!