Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] NTLDR ontbreekt + windows installatie start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.057 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Ik heb een heel raar probleemgeval hier,
een pc start niet meer op met de bekende NTLDR ontbreekt error,
dacht daar dus even Windows xp opnieuw overheen te installeren maar
zelfs Windows xp setup start niet door.

Hij begint met het inspecteren van hardware, de tekst links bovenin, dan zou je daarna het blauwe windowsxp setup scherm moeten verwachten maar dat weigert ie dus en blijft op zwart staan.

ik heb dit probleem nog niet eerder mee gemaakt en zit te denken aan een bios probleem.
zelfs met een hardeschijf probleem zou hij deze stap al voorbij moeten zijn.
bios heb ik al default geladen maar mag niet baten, voltages zijn ok.

hebben jullie enig idee wat hier het probleem is?

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 17:18
Je kunt via een diskette met MS-Dos erop en de NTLDR.dll erop kun je het bestand terug kopieren naar je hardeschijf. Is dat misschien geen optie? Dan hoef je niet alles opnieuw te installeren.

verdwaalde ict'er op elektro!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Staan een hoop opties tussen. Herstel is vaak eenvoudig, zeker niet gelijk naar een verse installatie optie grijpen :)

[ Voor 21% gewijzigd door We Are Borg op 28-04-2006 20:30 ]

• Dnc1n
We Are Borg schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:29:
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Staan een hoop opties tussen. Herstel is vaak eenvoudig, zeker niet gelijk naar een verse installatie optie grijpen :)
Ok dat ga ik doen. Maar ik vind het toch vreemd dat de windows installatie uberhaupt niet start....
wilde niet de hele pc opnieuw installeren maar een installatie eroverheen doen. dan is ie ook gelijk sp2.

[ Voor 13% gewijzigd door Dnc1n op 28-04-2006 20:39 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
bootable cd? Boot volgord?. Had laatst hetzelfde probleem, xp installatie starte ook niet, was een non bootable cd. XP pro cdtje gepakt en daarna alles perfect. Maar nogmaals, kan veel sneller zonder XP opnieuw te installeren

• Dnc1n
We Are Borg schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:38:
bootable cd? Boot volgord?. Had laatst hetzelfde probleem, xp installatie starte ook niet, was een non bootable cd. XP pro cdtje gepakt en daarna alles perfect. Maar nogmaals, kan veel sneller zonder XP opnieuw te installeren
bootable cd ja, boot volgorde staat ok.
het is een xp pro bootable cdtje.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Windows setup kan om de raarste redenen crashen. Vage MBR, filesystem wat niet helemaal koosjer is. Heb het zelfs een keer gehad dat de setup crashde op een CD speler die in z'n eentje slave speelde op de secondary IDE.. kan dus echt vanalles zijn :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Dnc1n
Glashelder schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:49:
Windows setup kan om de raarste redenen crashen. Vage MBR, filesystem wat niet helemaal koosjer is. Heb het zelfs een keer gehad dat de setup crashde op een CD speler die in z'n eentje slave speelde op de secondary IDE.. kan dus echt vanalles zijn :P
Ben een Windows PE disk aan het maken want de poging om dit met een "ntfs dos disk" te doen geeft een lege ntfs schijf weer.

Zal de jumpersettings checken, alhoewel ik op deze pc ooit een keer een windows xp geinstalleerd heb.

• Dnc1n
zelfs windows pe cd gaat na het checken van hardware vast, zal de hdd ff afkoppelen....

edit:

loopt nu wel door hmm, toch iets met de hdd aan de hand software of hardwarematig...

[ Voor 38% gewijzigd door Dnc1n op 28-04-2006 21:19 ]

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
Ik heb dit recent geleden ook gehad. Ik dacht eerst aan een nieuwe installatie. Maar gelukkig is het gerepareerd. Het was een probleem met de bootrecord van de schijf. Dit is eenvoudig te fixen met onderstaande procedure :)

Stop de XP cd erin
Laat m gewoon doorgaan tot het blauwe scherm waar je kan kiezen voor installeren
Kies hier voor de herstelconsole (o.i.d.)
Daarna kom je in een DOS omgeving waarbij je je moet aanmelden op een windows account, kies voor de '1' wat standaard is
Standaard staat er GEEN wachtwoord op, dus ga door met enter

Dan zie je C:\> staan. Typ achter dit het volgende in: fixboot (of fixboot /c:)
Je krijgt misschien een waarschuwing, maar dit kan geen kwaad.
Start de PC opnieuw op na gereedmelding
Geniet van de weer opstartende PC :P

(Ik had ook het vreemde voorval dat mijn enige IDE schijf ook problemen gaf nadat deze procedure uitgevoerd was. Aangezien in 2 andere schijven op SATA heb. Dus het is misschien wel verstandig om eventuele andere hd's dan je boot drive te ontkoppelen)

[ Voor 15% gewijzigd door John767 op 28-04-2006 21:25 ]

• Dnc1n
John767 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:23:
Ik heb dit recent geleden ook gehad. Ik dacht eerst aan een nieuwe installatie. Maar gelukkig is het gerepareerd. Het was een probleem met de bootrecord van de schijf. Dit is eenvoudig te fixen met onderstaande procedure :)

Stop de XP cd erin
Laat m gewoon doorgaan tot het blauwe scherm waar je kan kiezen voor installeren
Kies hier voor de herstelconsole (o.i.d.)
Daarna kom je in een DOS omgeving waarbij je je moet aanmelden op een windows account, kies voor de '1' wat standaard is
Standaard staat er GEEN wachtwoord op, dus ga door met enter

Dan zie je C:\> staan. Typ achter dit het volgende in: fixboot (of fixboot /c:)
Je krijgt misschien een waarschuwing, maar dit kan geen kwaad.
Start de PC opnieuw op na gereedmelding
Geniet van de weer opstartende PC :P
probleem is dat ik daar voor geen mogelijkheid kan komen....
ik kan alleen een windowspe disk of de windows installatie cd booten als ik de hdd loskoppel,
aangekoppeld kom ik niet bij het blauwe scherm met windows installatie.
ik ben bang dat ik de hele hdd opnieuw moet formateren met fabrikant cd.

denk dat er een heel naar MBR virus opstaat, of de hdd zelf niet meer goed is.

er staat trouwens wel een fat32 partitie op waar ik met een dos bootdisk kan komen.
vreemde zaak toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Dnc1n op 28-04-2006 21:27 ]

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
Dnc1n schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:25:
[...]

probleem is dat ik daar voor geen mogelijkheid kan komen....
ik kan alleen een windowspe disk of de windows installatie cd booten als ik de hdd loskoppel,
aangekoppeld kom ik niet bij het blauwe scherm met windows installatie.
ik ben bang dat ik de hele hdd opnieuw moet formateren met fabrikant cd.

denk dat er een heel naar MBR virus opstaat.
Dat lijkt mij meer een instelling in je bios. Zet de First bootdevice maar is op CD-ROM ;) Die staat nu waarschijnlijk nog op HD.

• Dnc1n
John767 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:26:
[...]

Dat lijkt mij meer een instelling in je bios. Zet de First bootdevice maar is op CD-ROM ;) Die staat nu waarschijnlijk nog op HD.
staat uiteraard op cdrom :p hij zegt netjes hardware controle je kent het wel die controle aan het begin met zwarte achtergrond nog. en dan blijft het zwart.

[edit]
PowerMax heeft de schijf goed bevonden, dus ben maar even bitdefender live! aan het downloaden een linux based virusscanner, kijken of die een eventueel MBR virus kan vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Dnc1n op 28-04-2006 22:04 ]

• Talisker_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Probleem heb ik ook wel eens gehad. Heel vaak is dat op te lossen door even op te starten met Knoppix Live CD. Dan vanuit Knoppix schijf formatteren.

Daarna opstarten met XP cd. Kiezen voor reparatie optie. En disk formatteren. Zou kunnen werken.

Succes.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nog even [XP] in de topictitel gezet :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dnc1n
Heb knoppix 4.2 gedownload, en nu wordt de ntfs partitie wel automatisch gemount maar is leeg.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en kan ik dit nog herstellen zonder de hele hdd te formateren?
Pagina: 1