Toon posts:

Toekomst SGI/IRIX? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu SGI kopje onder is gegaan (snik, snik), had ik eigenlijk wel verwacht dat IRIX als open-source variant uit zou komen. maar, ik hoor heel weinig.....
Heb IRIX altijd een mooi systeem gevonden.
En lijkt me leuk om weer eens Maya te gebruiken op IRIX.

Daarnaast lijkt me toch dat de Linux / Unix community wel iets zou hebben
aan de IRIX broncode voor wat betreft de graphics hoek...

Weet iemand hier iets over?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 18:11 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kopje onder gegaan, of aan het gaan? Dat verschilt nogal namelijk.
En volgens mij leidt het verdwijnen van een bedrijf niet automatisch tot het releasen van bepaalde code, iets wat jij lijkt aan te nemen? :)
Ook verander ik even de topictitel naar iets met wat minder hoofdletters en wat meer inhoud :)

Verwijderd

Topicstarter
blaataaps schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:14:
Kopje onder gegaan, of aan het gaan? Dat verschilt nogal namelijk.
En volgens mij leidt het verdwijnen van een bedrijf niet automatisch tot het releasen van bepaalde code, iets wat jij lijkt aan te nemen? :)
Ook verander ik even de topictitel naar iets met wat minder hoofdletters en wat meer inhoud :)
Nouja nog niet officiëel failliet als je dat bedoeld, maar de SGI van welleer, zoals in de jaren 90 is gewoon dood. En nu ook spelers als Sun komen met OpenSolaris, had ik eigenlijk wel verwacht dat SGI zoiets zou doen.
Wat mij betreft een goede zet zou zijn is:

- IRIX open source maken
- Alias producten (daar Alias een dochter is van SGI) eerst releasen op IRIX.

Alias trekt echter zijn handen af van IRIX en zal toekomstigt Maya versies (HET vlaggeschip) niet meer op IRIX uitbrengen.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Alias is overgenomen door Discreet... dus daar hebbie sowiso kleine kans op dat 't nog is keertje komt voor IRIX.

Sowiso draait Maya gewoon native op Linux, dus mja... Alleen StudioTools wordt nog voor Windows en IRIX gemaakt... helaas.

Tis opzich wel leuk systeem, maar zie niet echt in wat 't nou Linux te bieden heeft, systeem werkt anders en de desktop is gewoon CDE (gebruik Solaris en AIX ook...volgensmij BSDi ook)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI