[HP-UX] Printer koppelen aan windows spooler

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier een probleem. Een printer word hier door zowel HP-UX 11 als Windows aangestuurd. Als dit tegelijk gebeurd gaan ze elkaar in de weg zitten.

Ik vraag mij af of het mogelijk is om de HP-UX machine de printopdrachten te laten versturen naar de Windows 2003 server zodat de opdrachten netjes in de queue kunnen worden meegenomen.

Ik heb hier al even mee zitten prutsen maar ik krijg geen non windows machine gekoppeld aan een printserver.

Bij voorbaat dank!

Overigens hoort dit topic half om half in WOS maar aangezien het probleem vooral HP-UX gerelateerd is lijkt me NOS beter.

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Je kan in sam -> Peripheral Devices -> Printers and Plotters -> LP Spooler -> Printers and Plotters toch gewoon het adres van de printserver als remote system name meegegeven? Dan worden de gegevens daar naartoe gestuurd.
Ah wacht even, heb je de printer als netwerk printer geinstalleerd? Als je namelijk een remote printer aanmaakt en die naar de Windows 2003 server laat wijzen, zou het namelijk eenvoudig moeten lukken

500 "The server made a boo boo"

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

onder windows 2003 even de "unix printer service installeren" (LPD) je komt er even uit mijn hoofd gezegd start/settings/add remove programs/windows components/other network services

en dan de "xxx.xxx.xxx.xxx:<printernaam> op de unix bak

dit zou voldoende moeten zijn (hooguit windows ff rebooten ;))

[ Voor 18% gewijzigd door vso op 11-04-2006 14:56 ]

Tja vanalles

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Ik ben benieuwd naar het 'in de weg zitten' Heb dit soort situaties (win + unix printen naar dezelfde printer) vaker gehad en nooit problemen tegengekomen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Fairy
  • Niet online
zomertje schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:27:
Ik ben benieuwd naar het 'in de weg zitten' Heb dit soort situaties (win + unix printen naar dezelfde printer) vaker gehad en nooit problemen tegengekomen.
Probleem is, als je vanuit unix een pak papier aan het printen bent, en je geeft een printopdracht in Windows in, dan knalt die windows opdracht uit de printer en word de unix opdracht per direct afgebroken, dit komt omdat windows en unix beiden rechtstreeks aansturen en dus niet op elkaar wachten.

Bovenstaande ga ik morgen iig proberen, thanx :)

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Ok, dat heb ik nooit meegekregen. Maar misschien werd er gewoon te weinig geprint daar :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Fairy
  • Niet online
Ok ik heb 1 ding voor elkaar, de printopdracht van Unix wordt naar de Windows machine gestuurd en komt er ook uit, maar nu het volgende probleem, de letters zijn 2x zo groot. De PCL stuurcode die meegestuurd word, word nu uitgeprint ipv doorgevoerd. Als ik PCL uitzet in Unix blijft de lettergrootte hetzelfde.

Ik heb me rotgezocht, print processor op text gezet en andere modi maar dit alles heeft geen effect.

Ook op de printer zelf de fontsize aangepast maar hier lijkt het geen effect te hebben.
Pagina: 1