Kan screensaver niet meer kiezen.

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb een raar probleempje.
Ik gebruikte in KDE 3.5 altijd Flurry als screensaver, en deze werkte ook erg goed. Nu heb ik onlangs wat ingrijpende wijzigingen aan m'n systeem doorgevoerd, namelijk m'n installatie Nederlands gemaakt en overgestapt van GCC 3.3.6 naar GCC 3.4.5.
Ik heb eerst de taal wijziging gedaan, en sindsdien kan ik niet meer voor de Flurry screensaver kiezen.
Flurry is nog wel aanwezig in /usr/lib/misc/xscreensaver waar ook de andere xscreensaver executables staan die ik wel kan kiezen. Ik kan Flurry ook starten als app, en het draait gewoon. Ik vermoed dus dat de database van KDE ergens beschadigd of incorrect is.
Ik heb alle gerelateerde pakketten al een keer opnieuw geïnstalleerd (zowel van kde als xscreensaver), maar dat mocht niet helpen.
Wie heeft er een idee hoe ik deze super screensaver terug kan krijgen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Zou het kunnen dat ze in een poging om _alles_ te vertalen Flurry een andere naam hebben gegeven in KDE?

Ik gebruik Gnome in het Nederlands, en daar zijn soms ook screensavers waarvan de namen zijn veranderd.

Maar in xscreensaver-demo (dat ook in het Nederlands draait) heet het gewoon 'Flurry', kun je dat misschien gebruiken in plaats van de KDE interface om het in te stellen (ik neem aan door je conclusie dat KDE iets kwijt is dat je een KDE interface gebruikt om xscreensaver aan te sturen).

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ja, ik draai zoveel mogelijk vanuit KDE, om de intergratie in stand te houden.
Ik heb alle screensavers door gekeken, en ze hebben hun eigen (engelse) naam nog en Flurry is echt verdwenen.

Ik zal eens kijken of ik de xscreensaver interface terug kan vinden... hij staat namelijk niet in het KDE-menu...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
konsole openen en volgende commando doen:
code:
1
xscreensaver-demo &

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
heb je xscreensaver als use-flag aanstaan?

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik heb kdeartwork-kscreensaver met de xscreensaver vlag gecompileerd. (xscreensaver staat als vlag in m'n make.conf en geldt dus systeembreed).

Verwijderd

KeeperoftheKeys schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:30:
Zou het kunnen dat ze in een poging om _alles_ te vertalen Flurry een andere naam hebben gegeven in KDE?.
Even gekeken, maar flurry heeft zijn eigen naam nog :)
Mogelijk dat hij op jouw systeem 'Vlagen' heet, die term kom ik nmlk ook tegen...

Wat betreft vertalingen, mocht men vinden dat bepaalde zaken onjuist vertaald zijn, of tever doorvertaald, meld dat dan even op http://www.kde.nl/helpen/bugs.html voor kde, of op http://nl.gnome.org/foutrapport.php .

Wat het probleem met de screensaver betreft, maak eens een testgebruiker aan en kijk of die hetzelfde euvel heeft. Zo neen, dan is er iets aan de hand met de lokale configuratie van de hoofdgebruiker, zo ja, dan moet je het probleem inderdaad zoeken in een van de systeembestanden van KDE.
Bij mij zijn de screensavers gedefinieerd in de map /opt/kde3/share/applnk/System/ScreenSavers

Flurry wordt door dit bestand gedefinieerd: /opt/kde3/share/applnk/System/ScreenSavers/flurry.desktop

Met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Categories=Screensaver;
Encoding=UTF-8
Exec=flurry
Icon=kscreensaver
Type=Application
TryExec=xscreensaver
Actions=InWindow,Root,Setup;
X-KDE-Category=OpenGL Screen Savers
X-KDE-Type=OpenGL
Name=Flurry
Name[nl]=Vlagen

[Desktop Action Setup]
Exec=kxsconfig flurry
Name=Setup...
Name[nl]=Instellingen...

[Desktop Action InWindow]
Exec=kxsrun flurry -- -window-id %w
Name=Display in Specified Window
Name[nl]=Weergeven in een opgegeven venster

NoDisplay=true

[Desktop Action Root]
Exec=kxsrun flurry -- -root
Name=Display in Root Window
Name[nl]=Weergeven in hoofdvenster

NoDisplay=true

Maak evt dit bestand zelf even aan en zet die op bovengenoemde locatie, of de zelfde relatieve map in ~/.kde

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik ben een...

Hij stond inderdaad in m'n lijst met screensavers als Vlagen, waar ik dus iedere keer Vlaggen las en daarom oversloeg...
Weer een topic verspilt...

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 10-04-2006 04:00 ]

Verwijderd

Ah :)

Je kunt dit evt zelf oplossen door het bestand flurry.desktop te kopiëren naar een relatieve map in ~/.kde, waarna je de sleutel/waarde name[nl]=Vlagen eruit haalt.

En uiteraard kun je ook het originele bestand aanpassen.

Rinse
Pagina: 1