[XP] Steeds verschillende fouten van toepassingen

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:33
Windows XP + SP2

De foutmeldingen zijn vreemd en verschillend:
- als je even beweegt met de muis (op verschillende tijdstippen) kreeg je een foutmelding van een of ander programma. Hoeft niet per se de muist te zijn, maar klikken of selecteren door middel van een muis of de toetsenbord.

Veelvoorkomende foutmelding is dat de iexplorer.exe afgesloten wordt vanwege toepassingsfout
(veel teruggezien in deze search/search van Microsoft (weinig succes) / Google.) Maar te weinig informatie over de oplossingen.

Wel heb ik de computer op volgende manieren gecontroleerd:
- spyware (volgens de faq) gescand en verwijderd met spybot en hijackthis
- geheugen (met memtest) gecontroleerd geen fouten
- chkdsk /f /r gedaan

Maar ik probeerde ook ff de windowsupdate te doen om te kijken of nog eventuele updates er waren, maar ik krijg een wit scherm. Ook nog extra probleem dus...

Wat kan ik nog eventueel doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Silver7 op 07-04-2006 22:13 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-03 03:00
Driver van je muis updaten/

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Silver7 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:00:
Veelvoorkomende foutmelding is dat de iexplorer.exe afgesloten wordt vanwege toepassingsfout
(veel teruggezien in deze search/search van Microsoft (weinig succes) / Google.) Maar te weinig informatie over de oplossingen.
als het procesnaam daadwerkelijk iexplorer.exe is ipv iexplore.exe ben ik bang dat je een virus hebt opgelopen.. probeer die vermelding te verwijderen m.b.v. HiJackthis

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:33
nIghtorius schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:59:
[...]

als het procesnaam daadwerkelijk iexplorer.exe is ipv iexplore.exe ben ik bang dat je een virus hebt opgelopen.. probeer die vermelding te verwijderen m.b.v. HiJackthis
Norton anti-virus kon met moeite geinstalleerd worden, maar helaas werkte niet soepel (tja...)

Maar uiteindelijk heb ik ff Bitdefender geinstalleerd. Alles is bijna schoon.

Oorzaak: hardnekkige virus en paar spyware...

Opgelost.

(ik heb eerst niet naar anti-virus gekeken, want de kennis van me heeft geprobeerd Norton opnieuw te isntalleren vanwege fout in Norton, vandaar ik te snel keek naar spyware)