Toon posts:

[XP] Windows install cd kwijt, OEM versie installeren*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc besteld, zonder OS omdat ik hier nog een windows prof editie heb liggen.
Maar de cd hiervan is zoek maar ik heb wel nog het stickertje met de KEY op.
Is er enige mogelijkheid om toch met deze key windows om de computer te installeren want ik heb nog een home cd liggen.

Verwijderd

probeer het gewoon zou ik zeggen.

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-03 12:06
Als je de key nog hebt is het mogelijk om met elke prof cd je OS te installeren. Stel je zou "illegaal" een cd downloaden (voor de mods, TS heeft key dus niet illegaal lijkt mij) dan is dat ook geen probleem, en doe je niets illegaals aangezien microsoft geen cd maar een licentie verkoopt.
succes

edit:

In principe is er geen verschil tussen sp1 en sp2 cd. Alleen wel letten op wat HyperioN zegt.

[ Voor 17% gewijzigd door philippevk op 04-04-2006 18:33 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Het is niet mogelijk een Pro-key te gebruiken voor een Home-installatie..

Die key gebruiken voor een andere Pro-installatie is uiteraard wel mogelijk, wat philippevk zegt.

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 15:51

Fido

C:\> park

Wel opletten want er zit verschil tussen de standaard XP-pro en de upgrade XP-pro. Keys zijn hierin niet uitwisselbaar

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon ergens (adhv google) een torrent ofzo vinden van XP install cd en alles zou normaal moeten werken, geen verschil qua SP1/SP2 install CD?

edit: het is een UPDATE XP, lijkt me moeilijk om zo'n cd te vinden....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 18:35 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21
Is de key die je hebt van een OEM versie ? Want de meeste Pro cd's op internet zijn 'corporate' versies waarop een OEM key niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
OEM ja,

lijkt me bijna makkelijker om het illegaal te gaan doen :s

• Lolhozer
  • Laatst online: 09:44

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Dan is het al illegaal, aangezien OEM-licentie's PC-gebonden zijn, en je deze dus niet mag installeren op een andere PC, ook al vernietig je je ouwe PC.

Waarom? Omdat het kan!!

• philippevk
  • Laatst online: 14-03 12:06
dan is het niet illegaal, maar onmogelijk. Heb al eens geprobeerd om een oem key te gebruiken voor een herinstallatie en dat werkt niet. Ben dus bang dat de TS een nieuwe licentie moet aanschaffen

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53
Onmogelijk zou ik dan weer niet zeggen, heb het hier toch wel eens voor elkaar gekregen (dacht dat je een OEM op 5 pc's mocht installeren, totdat ik een keer moest bellen met Microsoft na 5x installeren op verschillende pc's :P).

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:51:
Onmogelijk zou ik dan weer niet zeggen, heb het hier toch wel eens voor elkaar gekregen (dacht dat je een OEM op 5 pc's mocht installeren, totdat ik een keer moest bellen met Microsoft na 5x installeren op verschillende pc's :P).
ik zal proberen nog eens m'n home te instaleren met dezelfde key want dat lijkt me niet makkelijk voor microsoft om te weten of ik deze op m'n originele pc herinstaleer of op een nieuwe pc.
Pagina: 1