Dit ziet er inderdaad beter uitWhen do we get them...
days team
101 Free-DC
When do they get us...
days team
6 XtremeSystems
YEAH ... NGS is de top 30 binnengekomen!!!
yeah..... dat ging snel.. In één maand 20 plaatsen overal gestegen.
PC's:Dell AMD IBM T41 Tungsten|C
Of Louwrens ermee stopt voor deze week, weet ik niet, we hopen iig van niet, maar zijn score van vandaag is ook alweer
met een ruime 27k alweer!
En damn, wat een lijst met mijlpalen weer, en weer een hele lading verse koeien! Netjes!
En damn, wat een lijst met mijlpalen weer, en weer een hele lading verse koeien! Netjes!
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
output vanaf hier gaat nog een tandje omhoog als het meezit
GVD
hele weekend helft van de koeien weer staan herkouwen op een job die blijft hangen
Ik had ze ook nog. Het bleken nog Rosetta 4.82 jobs te zijn. Ben alle machines langs geweest en heb deze verwijdert. Volgens David Baker zijn de jobs vanaf Rosetta 4.83 beter. Ik heb zelf nog geen vaste jobs gehad met 4.83.BurnHard schreef op maandag 03 april 2006 @ 08:35:
GVD![]()
![]()
![]()
hele weekend helft van de koeien weer staan herkouwen op een job die blijft hangen
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery
Bij ons ook wel hoorMetalrick schreef op maandag 03 april 2006 @ 08:28:
lets stamp some XS-ass
output vanaf hier gaat nog een tandje omhoog als het meezit
hmm wat een geweldige score weer voor DPC. Louwrens gaat ook extreem hard. De nieuwe SF. Misschien is het wel de zelfde persoon
Vreemde stats. Wel mooi hoor, maar ehhh...
De teams in de overall top15 staan niet in de daily top15.
De teams in de daily top15 lijken allemaal nieuw?
sjezus, wat gaat iedereen hard man
Lourens en NGS zijn ons voorbij en wij staan weer buiten de top 30 overall
Nog maar wat meer power zoeken

dat heet nu : S T A M P E D E !!!!!Witlof schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:11:
sjezus, wat gaat iedereen hard manLourens en NGS zijn ons voorbij en wij staan weer buiten de top 30 overall
Nog maar wat meer power zoeken
[ Voor 3% gewijzigd door Cpt00kirk op 03-04-2006 11:17 ]
hitparade gister:InSPiRE schreef op maandag 03 april 2006 @ 10:40:
Vreemde stats. Wel mooi hoor, maar ehhh...
squeez schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:24:
Ik waarschuw maar vast eventjes: Ik ben met de database van mijn site in de weer geweest en vandaag en morgen zijn de team stats een beetje in de war.![]()
Overigens moet ik zeggen dat stampede wel een positieve impuls aan rosetta heeft gegeven.
Nu de Stampede is begonnen en ik zo goed als niets met de organisatie heb gedaan is het natuurlijk tijd om zelf eens deel te nemen aan dit festijn als gewone deelnemer 
Maarrrr! De eerste problemen duiken alweer op..
Ik wil een Core client installeren op mijn Mac, maar dat gaat niet zo eenvoudig blijkt. Alles ging vrij aardig tot het programma mijn account ging verifieren:
Op die page staan 2 accountnummers. Een korte numerieke en een lange hash. Ik heb beide geprobeerd met het volgende commando:
Waarbij ik beide nummers heb geprobeerd op de plek waar hierboven XXXXXXXX staat.
Ziet iemand al direct wat ik hier fout doe? Of werken dit soort clients pas als ik resultaten met een normale client verstuurd, of...?
Suggesties zijn welkom!
Ik wil een Core client installeren op mijn Mac, maar dat gaat niet zo eenvoudig blijkt. Alles ging vrij aardig tot het programma mijn account ging verifieren:
En dat terwijl ik het gisteren op mijn windowssysteem prima kon installeren (Ik heb een account aangemaakt via het programma, niet van te voren via het web). Ik heb nog geen resultaten ingeleverd, maar heb al wel een accountpage met accountnummer.2006-04-03 13:25:50 [rosetta@home] Message from server: Invalid or missing account key. Visit this project's web site to get an account key.
2006-04-03 13:25:50 [rosetta@home] Resetting project
2006-04-03 13:25:50 [---] request_reschedule_cpus: exit_tasks
2006-04-03 13:25:50 [rosetta@home] Detaching from project
Op die page staan 2 accountnummers. Een korte numerieke en een lange hash. Ik heb beide geprobeerd met het volgende commando:
code:
1
| ./boinc -attach_project http://boinc.bakerlab.org/rosetta/ XXXXXXXX |
Waarbij ik beide nummers heb geprobeerd op de plek waar hierboven XXXXXXXX staat.
Ziet iemand al direct wat ik hier fout doe? Of werken dit soort clients pas als ik resultaten met een normale client verstuurd, of...?
Suggesties zijn welkom!
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
Wooooo, vandaag al 263k voor DPC, tegen 208k voor XS. Nu staan ze ineens weer op 10 dagen
Volgens mij moet je die account key aanvragen via email en staat hij niet op de site.Funcracker schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:42:
Suggesties zijn welkom!
http://boinc.bakerlab.org/rosetta/get_passwd.php
Dan krijg je een goede account key opgestuurd.
Enige verschil die ik zo kan ontdekken, jij hebt een / achter rosetta staan, dat had ik niet. En ik run @ Linux.Funcracker schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:42:
Nu de Stampede is begonnen en ik zo goed als niets met de organisatie heb gedaan is het natuurlijk tijd om zelf eens deel te nemen aan dit festijn als gewone deelnemer
[...]
En dat terwijl ik het gisteren op mijn windowssysteem prima kon installeren (Ik heb een account aangemaakt via het programma, niet van te voren via het web). Ik heb nog geen resultaten ingeleverd, maar heb al wel een accountpage met accountnummer.
code:
1 ./boinc -attach_project http://boinc.bakerlab.org/rosetta/ XXXXXXXX
Suggesties zijn welkom!
./boinc -attach_project http://boinc.bakerlab.org/rosetta accountkey
De accountkey (33 tekens hier) is te vinden op http://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php (Cross-project ID)
Krijg je verder geen foutmeldingen?
Bijna juist... Maar je cross-project key is NIET je accountkey!
Dit zijn twee totaal verschillende keys. De cross-project key is openbaar zichtbaar (voor iedereen), de accountkey krijg je per mail toegestuurd, na aanmelding bij een BOINC-project.
Op de website staat:
Dit zijn duidelijk twee verschillende nummers
Dit zijn twee totaal verschillende keys. De cross-project key is openbaar zichtbaar (voor iedereen), de accountkey krijg je per mail toegestuurd, na aanmelding bij een BOINC-project.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Welcome to Rosetta@home. This email confirms your account with Rosetta@home: Project URL: http://boinc.bakerlab.org/rosetta Account Key: b4d105b2f15(......en nog veel meer) User name: APCIII |
Op de website staat:
code:
1
2
3
| Account number Used in URLs 66007 Cross-project ID d4a833b6dd(....en nog veel meer) |
[ Voor 47% gewijzigd door APClll op 03-04-2006 14:22 ]
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Verder niets geen foutmelding. Hij stopt gewoon. Ik heb jouw manier nu geprobeerd (zonder slash) en met de cross-project id. Het geeft hetzelfde resultaatNakebod schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:08:
[...]
Enige verschil die ik zo kan ontdekken, jij hebt een / achter rosetta staan, dat had ik niet. En ik run @ Linux.
./boinc -attach_project http://boinc.bakerlab.org/rosetta accountkey
De accountkey (33 tekens hier) is te vinden op http://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php (Cross-project ID)
Krijg je verder geen foutmeldingen?
Mijn volledige output is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| ./boinc -attach_project http://boinc.bakerlab.org/rosetta 0bec98ac8113b7f5802168c02558517f 2006-04-03 14:17:58 [---] Starting BOINC client version 5.2.13 for powerpc-apple-darwin 2006-04-03 14:17:58 [---] libcurl/7.14.0 OpenSSL/0.9.7i zlib/1.2.3 2006-04-03 14:17:58 [---] Data directory: /Users/funcracker/boinc 2006-04-03 14:17:58 [---] Processor: 2 Power Macintosh PowerMac3,6 2006-04-03 14:17:58 [---] Memory: 512.00 MB physical, 0 bytes virtual 2006-04-03 14:17:58 [---] Disk: 57.14 GB total, 35.85 GB free 2006-04-03 14:17:58 [http://boinc.bakerlab.org/rosetta/] Computer ID: not assigned yet; location: ; project prefs: default 2006-04-03 14:17:58 [---] No general preferences found - using BOINC defaults 2006-04-03 14:18:01 [http://boinc.bakerlab.org/rosetta/] Master file download succeeded 2006-04-03 14:18:01 [http://boinc.bakerlab.org/rosetta/] Sending scheduler request to http://boinc.bakerlab.org/rosetta_cgi/cgi 2006-04-03 14:18:01 [http://boinc.bakerlab.org/rosetta/] Reason: Requested by user 2006-04-03 14:18:01 [http://boinc.bakerlab.org/rosetta/] Requesting 17280 seconds of new work 2006-04-03 14:18:04 [http://boinc.bakerlab.org/rosetta/] Scheduler request to http://boinc.bakerlab.org/rosetta_cgi/cgi succeeded 2006-04-03 14:18:04 [rosetta@home] Message from server: Invalid or missing account key. Visit this project's web site to get an account key. 2006-04-03 14:18:04 [rosetta@home] Resetting project 2006-04-03 14:18:04 [---] request_reschedule_cpus: exit_tasks 2006-04-03 14:18:04 [rosetta@home] Detaching from project |
Aha.. Dat zou het kunnen verklaren. Wel lekker handig 3 verschillende account ID's..APClll schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:16:
Bijna juist... Maar je cross-project key is NIET je accountkey!
Ik gaat mijn mail eens doorzoeken.
[ Voor 12% gewijzigd door Funcracker op 03-04-2006 14:49 ]
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
@ Louwrens
Ik kon het niet laten om jouw PC-park eens te bekijken. Allereerst
Maar klopt het dat een deel nog zonder optimized client draait? Er zitten nogal wat verschillen tussen je PC's lijkt het (of hebben die het gewoon drukker met ander werk?).
In ieder geval heb je vandaag alweer een belachelijke score neergezet
Ik kon het niet laten om jouw PC-park eens te bekijken. Allereerst
Maar klopt het dat een deel nog zonder optimized client draait? Er zitten nogal wat verschillen tussen je PC's lijkt het (of hebben die het gewoon drukker met ander werk?).
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs
Oei Louwrens gaat erg lekker!! Nu al op 40k 
De rest trouwens ook!
De rest trouwens ook!
code:
1
2
| 263.276,00 Dutch Power Cows 208.650,00 XtremeSystems |
w00t w00t ... komt vandaag de eerste 300+ score in de Stampede boeken???
Met de Megaflush in januari hebben we die score al eens in de "gewone" boeken mogen zetten. Toen zaten we dicht op de 400k.Cpt00kirk schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:55:
w00t w00t ... komt vandaag de eerste 300+ score in de Stampede boeken???![]()
idd niet de eerste 300k, maar wel weer een zeer nette score.
En als alles een beetje loopt zoals ik denk dat het loopt, gaan we de 300k vandaag wel weer halen
En als alles een beetje loopt zoals ik denk dat het loopt, gaan we de 300k vandaag wel weer halen
Ok, thanks voor de hulp! 
Ik had inderdaad dat mailtje nodig!
Ik neem verder trouwens aan dat die MacNN client nog steeds de voorkeur heeft?
In de FAQ wordt versie 4.44 genoemd, maar ik vermoed dat versie 4.72 nieuwer is en dat ik die dus moet hebben?
In de FAQ wordt versie 4.44 genoemd, maar ik vermoed dat versie 4.72 nieuwer is en dat ik die dus moet hebben?
* Kristof is terug van Frisco
Mag ik alvast iedereen feliciteren met de behaalde scores bij het begin van de stampede!
Hopelijk kunnen we de score nog wat verder optrekken, zodat we terug een groter gat kunnen slaan met XS, en we FreeDC ook kunnen inpakken. Dat zou helemaal fantastisch zijn.
Speciaal hiervoor heb ik voor de geweldige score, waaraan iedereen meegewerkt heeft, groot of klein, een speciale paal meegebracht:
Mag ik alvast iedereen feliciteren met de behaalde scores bij het begin van de stampede!
Hopelijk kunnen we de score nog wat verder optrekken, zodat we terug een groter gat kunnen slaan met XS, en we FreeDC ook kunnen inpakken. Dat zou helemaal fantastisch zijn.
Speciaal hiervoor heb ik voor de geweldige score, waaraan iedereen meegewerkt heeft, groot of klein, een speciale paal meegebracht:

[ Voor 9% gewijzigd door Kristof op 03-04-2006 15:36 ]
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone
Kristof schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:36:
Die +300k die halen we nu ook wel, wat de doelstelling van de MF was. Toen zei je dat je liever gevraagd had om 400k .Dít is het moment voor jou om te vragen naar die 400k denk ikKristof schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:21:
Shit: Hebben die koeien er +300k uitgemolken nadat ik het gevraagd heb
Had ik maar beter 400k gezegd
Verwijderd
eeh niet schrikken
1 ( 1) Louwrens 40.689 100.166 <<<<<<< T E R I N G !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2 ( 2) Cureseekers 27.887 2.441.699
3 ( 2) [DPC]FOKschaap 27.151 1.541.465
4 ( 1) Team_Elteor_Borislavj 23.001 882.597
1 ( 1) Louwrens 40.689 100.166 <<<<<<< T E R I N G !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik had 'm alweer bezig gezien jaVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:24:
eeh niet schrikken
Aunt bunny is coming to get me!
Verwijderd
idd, hij zit nu alweer op bijna 50k
Wat een park ook, geweldig. Hopelijk blijft de stroom er nog ff op staan, kunnen we ergens een petitie tekenen? Of vrijwillige donatie?
DPC over de 300k met nog 3 uur te gaan tot de laatste stats update, 350k?
Leuk dat je je dat nog herinnert Megaflix!Megaflix schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:06:
Die +300k die halen we nu ook wel, wat de doelstelling van de MF was. Toen zei je dat je liever gevraagd had om 400k .Dít is het moment voor jou om te vragen naar die 400k denk ik
Dus bij deze leggen we de lat wat hoger
Wanneer halen we de daily 1.000.000 ?
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone
Verwijderd
Zijn julie niet een beetje te snel tevredenKristof schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:05:
[...]
Leuk dat je je dat nog herinnert Megaflix!
Dus bij deze leggen we de lat wat hoger
Wanneer halen we de daily 1.000.000 ?

je moet de lat hoog leggen
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ... Henk, wil je dat nooooooit meer doen!Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:24:
eeh niet schrikken
Gaan jouw koetjes ook nog grazen voor het goede doel? Nu iemand anders zo hard gaat gaan we jou snel vergeten en we willen jou liever niet vergeten

Verwijderd
Ok ..tis gebeurd .. de stroom ligt eraf
Aangezien mijn bijdrage aan DPC het 'normale' werk hier niet mag storen zal ik deze week weinig meer bij kunnen dragen.
Komend weekend zal ik weer een poging doen.
ps. Iemand enig id hoe je de client over nfs kan laten starten? dat zou een hoop ge'cp schelen
Aangezien mijn bijdrage aan DPC het 'normale' werk hier niet mag storen zal ik deze week weinig meer bij kunnen dragen.
ps. Iemand enig id hoe je de client over nfs kan laten starten? dat zou een hoop ge'cp schelen
Verwijderd
Alle 28 nodes draaien dedicated dezelfde client. Het verschil in output is mij ook een raadsel. Wel viel me op dat hoe langer je draait hoe hoger je gemiddelde wordt. Wellicht zouden over een week alle gemiddelden ongeveer. gelijk liggen. Deze 28 machines zijn trouwens dual Xeon's met blijkbaar HT nog aan. Ik heb 1 dual, dual core, opteron ertussen gezet om het verschil een beetje aan te kijken.Se7enth_son schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:36:
@ Louwrens
Ik kon het niet laten om jouw PC-park eens te bekijken. Allereerst![]()
Als je zorgt dat de client automatisch opstart (bijv. als service draaien), dan kan je het doen via BAM.
Je kan de client dan disablen of enablen vanop afstand
Je kan de client dan disablen of enablen vanop afstand
Wat een super output hebben we vandaag
De werkcomputers doen ook weer mee zo te zien
De werkcomputers doen ook weer mee zo te zien
Jammerrrr, maar je hebt voorlopig een aardige bidrage geleverd dacht ik zoVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:17:
Ok ..tis gebeurd .. de stroom ligt eraf![]()
Over nfs? Als in, via een netwerkshare? Ik neem even aan dat je al per node een boinc-directory hebt (28 stuks dus).
1) Maak ergens een directory aan en share deze (voorbeeld : directory SHARE op server SERVER1, sharenaam SHARE)
2) Kopieer al je BOINC directories in deze directory (noem ze bijvoorbeeld boinc01 t/m boinc28)
3) Start op elke node een client vanuit command-prompt met "\\SERVER1\SHARE\BOINCxx\BOINC.EXE -redirectio" (als je niet wilt dat je command prompt "aktief" blijft kun je "start /b \\SERVER1\SHARE\BOINCxx\BOINC.EXE -redirectio" doen)
Waarbij "xx" dus een volgnummer van een directory is. Let wel op dat je vanuit elke directory maar 1 client draait, anders wordt het een puinhoop.
[ Voor 4% gewijzigd door DigiK-oz op 03-04-2006 18:52 ]
Whatever
machtige score! hopelijk tot snel maar weerVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:17:
Ok ..tis gebeurd .. de stroom ligt eraf![]()
ik heb -mocht iemand 't weten- ook nog zo'n mooi antwoord nodig. we hebben hier atm 2x dual xeon ht's stil staan. wij zouden bij god niet weten hoe we boinc onder netware aan werk krijgen. als iemand iets weet. graag!
Grrrr... zojuist 3 clients gedisabled omdat mensen hier thuis graag een werkbaar systeem willen hebben en er een beetje weinig RAM is.
iemand een idee hoe ik automatisch kan zorgen dat ik om een bepaalde tijd het werk kan unloaden uit het geheugen. (Boinc zelf mag wel draaien, Rosetta echter niet)
iemand een idee hoe ik automatisch kan zorgen dat ik om een bepaalde tijd het werk kan unloaden uit het geheugen. (Boinc zelf mag wel draaien, Rosetta echter niet)
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Verwijderd
In je preferences pagina (http://boinc.bakerlab.org/rosetta/prefs.php?subset=global) het volgende veranderen: Do work only between the hours of <>Robinski schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:01:
Grrrr... zojuist 3 clients gedisabled omdat mensen hier thuis graag een werkbaar systeem willen hebben en er een beetje weinig RAM is.
En Leave applications in memory while preempted? moet je dan op NO zetten geloof ik, anders gebruikt Rosetta alsnog geheugen.
gebruik op één pc BAM... Dan kun je al je computers tegelijk de opdracht geven om te stoppen met draaien. Dan geef je de boinc-client opdracht om alle draaiende science-apps even te pauzeren.
Hoezo werkbaar systeem? Hebben ze geen RAM ofzo? Je client draait op de laagste prioriteit. Als een ander process meer cpu nodig heeft, krijgt dat het daardoor ook (en rosetta dus even niet meer). Hierdoor heb je ook geen last van de client.Robinski schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:01:
Zoals ik al aangaf is RAM het probleem ja.Sybr_E-N schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:08:
[...]
Hoezo werkbaar systeem? Hebben ze geen RAM ofzo? Je client draait op de laagste prioriteit. Als een ander process meer cpu nodig heeft, krijgt dat het daardoor ook (en rosetta dus even niet meer). Hierdoor heb je ook geen last van de client.
en de oplossing om een task en/of project op pauze te zetten helpt niet echt, de rosetta exe blijft in het geheugen aanwezig. en Leave .... while premepted staat op NO
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Ja, maar rosetta neemt wel 'n aanzienlijk deel van je geheugen in beslag. Op een laptop met 256MB geheugen was het geen werken als je een beetje programma's open hebt staan (heb je ook nog es 'n slome laptop hdd die supersloom swapt). Rosetta nam toen al snel de helft van het geheugen in beslag!Sybr_E-N schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:08:
[...]
Hoezo werkbaar systeem? Hebben ze geen RAM ofzo? Je client draait op de laagste prioriteit. Als een ander process meer cpu nodig heeft, krijgt dat het daardoor ook (en rosetta dus even niet meer). Hierdoor heb je ook geen last van de client.
Dus ik heb dat geheugenbankje maar snel vervangen door een twee keer zo grote collega.
Heb nu net mijn AMD 64 X2 4200+ aan de gang.
Bij het benchen geeft BOINC 12100 per CPU aan, maar 'number of CPU's' zegt hij 1 .. dat moet toch 2 zijn?
Hij gebruikt wel 100% van de CPU...
Bij het benchen geeft BOINC 12100 per CPU aan, maar 'number of CPU's' zegt hij 1 .. dat moet toch 2 zijn?
Hij gebruikt wel 100% van de CPU...
hoeveel cpu's ziet ge in de taskmanager staan?
Als ik bij prestaties kijk zie ik 1 CPU staan. Verder zou ik niet weten waar dat zou moeten staan..Kristof schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:27:
hoeveel cpu's ziet ge in de taskmanager staan?
Verwijderd
Misschien moet je een BIOS update doen voor dual core cpu support... zou ik effe naar kijkenVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:30:
De benchmark geeft trouwens 12100 aan. Das net zo veel als mijn AMD 64 3400+
Mobo is vandaag gekocht en geeft aan Dual Core ready... even kijken ...Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:33:
[...]
Misschien moet je een BIOS update doen voor dual core cpu support... zou ik effe naar kijken
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 19:35 ]
Mijn AMD64 3500+ op 2,2 GHz doet ook ongeveer zo'n score, dus dat kan wel kloppen hoor. Ik hoop alleen voor je dat je die dual core aan de praat kan krijgen.Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:30:
De benchmark geeft trouwens 12100 aan. Das net zo veel als mijn AMD 64 3400+
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Ik vond dit op een ander forum. Ik weet niet precies welk besturingssysteem je gebruikt, though.. Ik gok zo op WindowsXP. Maar is dat dan Home of Pro?
While it's true Windows XP Home Edition supports only one processor, the
dual-core CPU's are single processors with two cores inside them, so
Home Edition will work just fine and report two logical processors.
The same applies to Intel's HyperThreading technology where XP will use
them as two logical processors.
Note that depending on the setup, you may need to re-install Windows or
do a repair in order to use both cores. The SMP kernel needs to be
installed so Windows can "see" the two cores.
Verwijderd
En wat ziet mijn oog:Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:53:
[...]
DPC over de 300k met nog 3 uur te gaan tot de laatste stats update, 350k?
code:
1
2
| 1. 350.020,00 Dutch Power Cows 15.017.786,38 2. 276.536,00 XtremeSystems 14.685.609,00 |
Lekkere preciesie flush jah
en de 15miljoen-paal voor DPC
We zijn goed bezig
We zijn goed bezig
Verwijderd
OMG damnz 350 DUIZEND BALLLLUH
Natuurlijk mede dankzij de magistrale output van Louwrens!(jammer dat ie had aangegeven dit iets minder zal gaan worden)
Maandag de eerste dag van de Stamepde waarop bedrijfjes hebben mee kunnen doen, dit belooft wat...
Als we dit steady daily kunnen houden tot de 30e groeit het uit tot 1 van de meest succesvolle Stampedes ooit
uhm Squeez staan de stats in de toekomst aan het geven, tis al 20:45 volgens de stats update haha.
Is de system account merge knop foetsie op boinc.bakerlab.org ?? ik kan het nergens meer vinden...
Heb hier een tweede accountje die ik wil mergen om het overzichtelijk te houdenm maar de merge optie is foetsie lol
Natuurlijk mede dankzij de magistrale output van Louwrens!(jammer dat ie had aangegeven dit iets minder zal gaan worden)
Maandag de eerste dag van de Stamepde waarop bedrijfjes hebben mee kunnen doen, dit belooft wat...
Als we dit steady daily kunnen houden tot de 30e groeit het uit tot 1 van de meest succesvolle Stampedes ooit
uhm Squeez staan de stats in de toekomst aan het geven, tis al 20:45 volgens de stats update haha.
Is de system account merge knop foetsie op boinc.bakerlab.org ?? ik kan het nergens meer vinden...
Heb hier een tweede accountje die ik wil mergen om het overzichtelijk te houdenm maar de merge optie is foetsie lol
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 20:38 ]
Hmm... na de aanschaf van de Dual Core heb ik Windows er opnieuw opgezet.. dus zou Windows dus 2 CPU's moeten zien toch...Bubbles schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:54:
Ik vond dit op een ander forum. Ik weet niet precies welk besturingssysteem je gebruikt, though.. Ik gok zo op WindowsXP. Maar is dat dan Home of Pro?
[...]
Ik kreeg wel de zeer vreemde melding, toen ik ging installeren met Dual Core, dat ie de PC niet herkende. Dit was voor de feitelijke installatie begon. Deze melding nog nooit eerder gehad, maar dit is dan ook mijn eerste Dual Core.
Ik had allerlei opties om uit te kiezen, ik heb voor 'standaard PC' gekozen, weet ff niet meer welke er nog meer stonden. Dit zou er ook mee te maken kunnen hebben ?
Verstandig om weer een nieuwe install te doen met XP Pro als ik het zo hoor...
Verwijderd
Het beste is om tijdens de installatie meteen op het begin op F3 te rammen, en dan krijg je na een tijdje een keuze menu wat voor system je wil (weet neit meer precies hoe het heet, al tijden geen windows meer geinstalleerd). Daar kiezen voor ACPI-Multiprocessor PC. Dit kan je eventueel ook wijzigen onder apparaatbeheer onder Computer. Dit heb ik ooit opgezocht toen ik aan de Dualcore ging...
Zeer jammer Louwerns. Hopelijk kunnen de koetjes nog draaien zonder dat het werk daar last van heeft.
Was MrMr niet gestopt omdat er geen medish project meer was wat op zijn SGI's kon draaien. Volgensmij moet Boinc prima op de SGI's draaien. Misschien moeten we hem maar ff wakker schudden (lees: mailtje sturen).
Was MrMr niet gestopt omdat er geen medish project meer was wat op zijn SGI's kon draaien. Volgensmij moet Boinc prima op de SGI's draaien. Misschien moeten we hem maar ff wakker schudden (lees: mailtje sturen).
Verwijderd
Als je osx 10.4 hebt kan je beter 5.2.13 nemen. Bencht bijna 2x hogerFuncracker schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:25:
Ok, thanks voor de hulp!

Hmm, onder Computer zie ik geen mogelijkheid om te veranderen... ben bang dat het opnieuw installen wordt...Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:43:
Het beste is om tijdens de installatie meteen op het begin op F3 te rammen, en dan krijg je na een tijdje een keuze menu wat voor system je wil (weet neit meer precies hoe het heet, al tijden geen windows meer geinstalleerd). Daar kiezen voor ACPI-Multiprocessor PC. Dit kan je eventueel ook wijzigen onder apparaatbeheer onder Computer. Dit heb ik ooit opgezocht toen ik aan de Dualcore ging...
Effe in de 'Device Manager' checken of er bij 'Processors' wel 2 van die dingen staan.Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:37:
Hmm... na de aanschaf van de Dual Core heb ik Windows er opnieuw opgezet.. dus zou Windows dus 2 CPU's moeten zien toch...
Verder moet je bij de 'General preferences' van Rosetta bij de optie 'On multiprocessors, use at most' wel 2 hebben staan.
Computing...
XP Home ondersteunt geen muli-processor, of dat nou multi-cpu,dual-core of HT is. XP Pro wel, en die switched ook automagisch naar smp bij boot als dat nodig is (bijvoorbeeld als je HT in je BIOS aanzet)
Whatever
Joh ik apparaatbeheer zie ik helemaal geen kopje "processor' staan , ik heb alles uitgeklapt...Theadalus schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:03:
[...]
Effe in de 'Device Manager' checken of er bij 'Processors' wel 2 van die dingen staan.
Verder moet je bij de 'General preferences' van Rosetta bij de optie 'On multiprocessors, use at most' wel 2 hebben staan.
En ik heb ondertussen op de Rosetta site mijn max. processors op 4 gezet, stond al op 2
Mja, ik ga dat vanavond nog regelen, kom zeg !Sloompie schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:08:
XP Home ondersteunt geen muli-processor, of dat nou multi-cpu,dual-core of HT is. XP Pro wel, en die switched ook automagisch naar smp bij boot als dat nodig is (bijvoorbeeld als je HT in je BIOS aanzet)
1. () 350.020,00 Dutch Power Cows
2. () 276.536,00 XtremeSystems
Dit moet toch pijn doen voor ze ^^
Hebben ze vorige week uitgeschakeld, dat was nogal een reden voor het trage en onbereikbare van de website. Mergen koste veel te veel kracht schijnbaar.Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:26:
Dus dat is er voorlopig even niet.
@ Louwrens, kan je niet een prioriteit aan BOINC geven, dat ie bijv maar 50% doet, dat je "maar" 25k per dag geeft
In welk opzicht stoort BOINC eigenlijk het normale werk? Normaal neemt BOINC alleen kracht die over is. Dan zou normaal werk er niet onder mogen lijden.
Hoewel je waarschijnlijk wel met productie machines werkt, toch knap dat je dat al voor elkaar hebt gekregen
[ Voor 28% gewijzigd door Nakebod op 03-04-2006 21:33 ]
Of alleen s'nachts laten draaienNakebod schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:29:
@ Louwrens, kan je niet een prioriteit aan BOINC geven, dat ie bijv maar 50% doet, dat je "maar" 25k per dag geeft
Computing...
in ieder geval hebben jullie al door dat er poep aan de knikker zit: "Join Rosetta@Home for team 'XtremeSystems'. We are under attack from the 'Dutch Power Cows'. They have been abusing us and threatening a "Stampede". Lets show them we have balls and join up. PM me or any of the other guys in the Rosetta forum, and we'll do the walk through. BTW, its also for a very good cause."
There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.
Thanks! In de FAQ wordt nog melding gemaakt van de MacNN versie, maar die verwijzing kan er dus uit? Hoe zit het met 10.3.9 systemen dan trouwens (heb ik er ook nog wat beschikbaar van)?Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:48:
[...]
Als je osx 10.4 hebt kan je beter 5.2.13 nemen. Bencht bijna 2x hoger
Ze zijn ook nog flink aan het verhogen in output, als je Louwrens zijn punten er af trekt, wat binnenkort zal moeten naar ik hoor, staan we niet zo heel veel voor...X-G schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:24:
1. () 350.020,00 Dutch Power Cows
Verwijderd
De machines die ik gebruik zijn net geassembleerd en worden na een burn-in test ingepakt en naar de klant gestuurd. De machines die in het weekend bij 'ons' blijven logeren kan ik gebruiken, even boincen is een mooie aanvulling op de test. Ik kan echter moeilijk aan een klant verkopen dat hij even op z'n cluster moet wachten omdat er deze maand geboinc'ed moet wordenNakebod schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:29:
[...]
In welk opzicht stoort BOINC eigenlijk het normale werk? Normaal neemt BOINC alleen kracht die over is. Dan zou normaal werk er niet onder mogen lijden.
Hoewel je waarschijnlijk wel met productie machines werkt, toch knap dat je dat al voor elkaar hebt gekregen
De reden dat vandaag de stroom eraf ging was trouwens omdat er een stop plopte toen een nieuw cluster in de 'burn' ging. Zoals ik al zei kan ik alleen meedoen als het het dagelijkse werk niet stoort en op dit moment laat onze stroomtoevoer dat niet toe.
Als de klant een XS'er betreft vind ik dat je het verplicht bent aan je vaderland om het te doenVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:57:
Ik kan echter moeilijk aan een klant verkopen dat hij even op z'n cluster moet wachten omdat er deze maand geboinc'ed moet worden
En anders kun je mooi de functie van verwarming erbij verkopen

Ging het maar zo gemakkelijk in deze wereld
Klopt, en daarom wachten we allemaal op jouw dual-core!Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:37:
[...]
Ze zijn ook nog flink aan het verhogen in output, als je Louwrens zijn punten er af trekt, wat binnenkort zal moeten naar ik hoor, staan we niet zo heel veel voor...
P.S. in de stats ben ik JZ-power
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs
Ah, werkt dat zo daar.
Nee idd, je kan zo een cluster dan niet met BOINC uitleveren, of de klant laten wachten
Ik dacht dat het echt allemaal eigen productie machines waren, die overdag bijv constant veel moeten berekenen, maar in het weekend niet.
Nee idd, je kan zo een cluster dan niet met BOINC uitleveren, of de klant laten wachten
Ik dacht dat het echt allemaal eigen productie machines waren, die overdag bijv constant veel moeten berekenen, maar in het weekend niet.
Verwijderd
als de stroomtoevoer niet het volledige cluster toelaat, is het dan niet mogelijk om maar de helft in te zetten. 25k daily is nog steeds een zeer mooie output
http://www.gridvision.com/ is toch een zusje van clustervision, niet ?Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:57:
De machines die in het weekend bij 'ons' blijven logeren kan ik gebruiken, even boincen is een mooie aanvulling op de test.
Ja ik wacht mee... volgens mij loopt ie nu maar op 1 coreSe7enth_son schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:06:
[...]
Klopt, en daarom wachten we allemaal op jouw dual-core!
P.S. in de stats ben ik JZ-power
Het wachten is op XP Pro... en dat duurt nog 1,5 uur
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:16:
[...]
Dan wordt het tijd dat je eens een snellere machine aanschaft, hoef je niet zolang te wachten....Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:16:
[...]
Ja ik wacht mee... volgens mij loopt ie nu maar op 1 core

Vooral mooi dat jij dat nu juist zegtlangzaam schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:29:
Dan wordt het tijd dat je eens een snellere machine aanschaft, hoef je niet zolang te wachten....
Ik heb deze vraag ook net in het optimized clients draadje gezet, want ik heb ook een aantal 10.3.9 G5's die wel meer kunnen opleveren (zeker omdat mijn 10.4 G4 powerbook een hogere score haalt dan die G5'sFuncracker schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:18:
[...]
Thanks! In de FAQ wordt nog melding gemaakt van de MacNN versie, maar die verwijzing kan er dus uit? Hoe zit het met 10.3.9 systemen dan trouwens (heb ik er ook nog wat beschikbaar van)?
Nou heb een 20 mbit verbinding, 17 mbit effectief, maar het aflopen van mijn eweka abbo gooit roet in het etenlangzaam schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:29:
[...]
Dan wordt het tijd dat je eens een snellere machine aanschaft, hoef je niet zolang te wachten....
Monster scores vandaag
heerlijk.
Volgens mij lang geleden dat we zo'n groot team spirit hebben gehad op 1 project
May the
be with us!
Volgens mij lang geleden dat we zo'n groot team spirit hebben gehad op 1 project
May the
{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
Kristof kun je alsjeblieft je mail uitlezen op 'kristof at dutchpowercows punt org'
[ Voor 10% gewijzigd door OldButNotSoWise op 03-04-2006 23:53 ]
Verwijderd
Helaas... dan is de CLI 4.72 Superbench de beste optiedevzero schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:32:
[...]
Ik heb deze vraag ook net in het optimized clients draadje gezet, want ik heb ook een aantal 10.3.9 G5's die wel meer kunnen opleveren (zeker omdat mijn 10.4 G4 powerbook een hogere score haalt dan die G5's)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 02:15 ]
Sorry, maar ik vrees dat er ergens iets mis gegaan is, want ik zie geen e-mail...OldButNotSoWise schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:53:
Kristof kun je alsjeblieft je mail uitlezen op 'kristof at dutchpowercows punt org'
Probeer ik het vanavond wel opnieuw, copy/paste ik de mail wel en verzend het via een ander mailaccount.Kristof schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 08:55:
[...]
Sorry, maar ik vrees dat er ergens iets mis gegaan is, want ik zie geen e-mail...
(af en toe zou een PM functie welkom zijn)
[ Voor 9% gewijzigd door OldButNotSoWise op 04-04-2006 09:39 ]
Op fdo heb je een PM functie.
Je mag ook steeds een mail sturen naar het adres in mijn profiel...
Je mag ook steeds een mail sturen naar het adres in mijn profiel...