Na het aanschaffen van een nieuwe harde schijf wilde ik mijn oude win xp installatie overkopieren naar mijn nieuwe schijf.
Ik installeerde de nieuwe hdd en startte op met windows. Met de mmc - computerbeheer programma deed ik de partie van de nieuwe hdd. daarna met een oude ghost diskette opgestart en mijn opstart partitie van mijn oude schijf overgekopieerd naar mijn nieuwe schijf. (PARTITION COPY)
Daarna oude schijf verwijdert, nieuwe pc opgestart met de windows recovery console om het MBR in te stellen met het commando ("fixmbr \device\harddisk0"). Ook geen problemen.
Daarna startte ik de pc op en tot mijn verrassing ging hij niet over naar de ntldr. Hij deed niets.
Ik krijg de standaard fout "No bootable devices found" van mijn bios.
Waarom werkt dit niet? Ik heb ook het command Fixboot van de recovery console gebruikt maar dit gaf hetzelfde resultaat.
Iemand enig idee???? Het probleem ligt bij de mbr.
Misschien de mbr van de oude hdd overkopieren naar de nieuwe.
Kan dit werken en hoe doe ik dat ??
De boot.ini bestand is inorde en verwijst naar onderstaande regel.
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
Ik heb de gekopieerde partitie wel al kunnen opstarten wanneer ik de oude hdd terug in het systeem plaats en een lijn toe toe voegen in de boot.ini bestand van de oude installatie die naar de kopie verwijst op de nieuwe hdd. Dus het probleem ligt niet bij een slecht kopie maar het instellen van de mbr op de nieuwe schijf.
De schijf in kwestie is een maxtor 250 Gb 16MB cache PATA schijf.
Alvast bedankt voor enig vorm van hulp.
Ik installeerde de nieuwe hdd en startte op met windows. Met de mmc - computerbeheer programma deed ik de partie van de nieuwe hdd. daarna met een oude ghost diskette opgestart en mijn opstart partitie van mijn oude schijf overgekopieerd naar mijn nieuwe schijf. (PARTITION COPY)
Daarna oude schijf verwijdert, nieuwe pc opgestart met de windows recovery console om het MBR in te stellen met het commando ("fixmbr \device\harddisk0"). Ook geen problemen.
Daarna startte ik de pc op en tot mijn verrassing ging hij niet over naar de ntldr. Hij deed niets.
Ik krijg de standaard fout "No bootable devices found" van mijn bios.
Waarom werkt dit niet? Ik heb ook het command Fixboot van de recovery console gebruikt maar dit gaf hetzelfde resultaat.
Iemand enig idee???? Het probleem ligt bij de mbr.
Misschien de mbr van de oude hdd overkopieren naar de nieuwe.
Kan dit werken en hoe doe ik dat ??
De boot.ini bestand is inorde en verwijst naar onderstaande regel.
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
Ik heb de gekopieerde partitie wel al kunnen opstarten wanneer ik de oude hdd terug in het systeem plaats en een lijn toe toe voegen in de boot.ini bestand van de oude installatie die naar de kopie verwijst op de nieuwe hdd. Dus het probleem ligt niet bij een slecht kopie maar het instellen van de mbr op de nieuwe schijf.
De schijf in kwestie is een maxtor 250 Gb 16MB cache PATA schijf.
Alvast bedankt voor enig vorm van hulp.