[XP]Programma in 640x480 laten draaien.

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik heb hier een oud windows 95/98 spelletje en dat wil ik dus nu op mijn pc draaien. Dat werkt wel, maar na het opstarten melde het me dat de resolutie 640x480 moet zijn en vervolgen draait het in postzegelformaat op mijn 1280x1024 lcd scherm

Geen nood daarvoor had ik al iets voorbij zien komen:

Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/4082/compat9kc.png

Echter dat werkt dus niet. Het programma start op, maar het scherm gaat niet naar 640x480

Nou viel het me wel opdat je in XP niet handmatig het scherm op 640x480 kon zetten en dat de resolutie minimaal 800x600 is ( wat verrre van fullscreen is)

Spelletjes (3dshooters enzo, unreal tournament b.v.) kunnen wel op lage resoluties draaien, dus het scherm zelf lijkt me niet het probleem. De display driver (ATI catalyst 5.5), list ook plenty 640x480 modes.

Vraag: waarom werkt deze 640x480 mode niet?
Vraag: is er dan een andere methode om het scherm in 640x480 te krijgen? (uiteindleijk liefst dus vanauit een batch/wrapper zodat na het pselen van het kinderspelletje de resolutie weer terug gaat.

(De enige oplossing op got die ik vond hier was een win98 box draaien in een virtuele machine, maar dat vind ik een nogal zware oplossing.er zit een optie in XP PRO SP2 zelf , die moet toch gewoon werken?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29
Onthoud dat er spellen zijn met DirectX en bijvoorbeeld DOS spellen. Spellen met directX zijn veel fijner in omgang met windows XP.

Wat je nog zou kunenn proberen is Start -> Run -> CMD en via dos het spel opstarten.
Of een programma als rivatuner, die kan je tot 320*240.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Termi schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:10:
Onthoud dat er spellen zijn met DirectX en bijvoorbeeld DOS spellen. Spellen met directX zijn veel fijner in omgang met windows XP.
Ik wou juist aangeven meet het voorbeeld van een (directx) spel dat het scherm of de driver niet echt de restrictie was.
Wat je nog zou kunenn proberen is Start -> Run -> CMD en via dos het spel opstarten.
Het is wel een windows programma.
Of een programma als rivatuner, die kan je tot 320*240.
Maar waarom werkt die display setting in compatibly options niet?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter