Toon posts:

[XP SP2] mp3 songteksten in eigenschappenvenster afgekapt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet niet heel zeker of dit probleem hier thuishoort, maar zolang ik niet weet wat het veroorzaakt, ga ik er vanuit dat het 'iets' in Windows XP is wat deze ergernis veroorzaakt.

Het probleem is als volgt:
Via de verkenner vul ik bij mp3-bestanden in het eigenschappenvenster (het samenvattingstabblad) altijd de gehele songtekst in. Dit heeft verder nooit problemen opgelevert bij mijn oude pc installatie (Windows XP SP1, Windows Mediaplayer 9 en WinAmp), en was zeer handig door de songteksten weergave in de Windows Mediaplayer. maar sinds ik de boel helemaal opnieuw heb geinstalleerd (met Service Pack 2) kan ik de gehele songteksten er niet meer inplakken.
Hij geeft dan de volgende melding: "Schijffout tijdens een schrijfbewerking." en kan dan alleen maar cancellen. Hele korte songteksten pakt hij nog wel. Ik ben toen naar mijn mp3 collectie gegaan om te controleren en inderdaad, van alle 2500 liedjes zijn de o zo zorgvuldig geplakte songteksten in het eigenschappenvenster gehalveert. :'( Ook heb ik ze nog geopend in de Mediaplayer en ook daar zijn ze gehalveert.

Ik heb het hele internet (inclusief dit forum en Google) afgezocht op alle mogelijke manieren die ik kan bedenken, maar kan helaas niets vinden wat dit probleem veroorzaakt. Ook heb ik voor de zekerheid de nieuwste WinAmp maar geïnstalleerd om te kijken of het misschien iets te maken had met die 3d v1 & v2 tags, maar dit hielp ook niets. Daarna ben ik het register nog ingedoken, maar als je niet weet waar het geregelt wordt, is het moeilijk te vinden.

Ik hoop echt dat hier een oplossing voor is, want ik vind het zo zonde voor al die weken werk, om mijn mp3 collectie zo compleet mogelijk te maken.

Wat ik trouwens wel vreemd vind, is dat ik de songteksten wel via de Windows Mediaplayer er compleet in kan plakken zonder foutmelding. Ze komen dan niet meer in mijn eigenschappenvenster te staan, dus ik neem aan dat ze op een andere plaats worden weggeschreven. Ik vind dat vreemd, want die Mediaplayer maakt wel gebruik van de in het eigenschappenvenster ingevulde songteksten en geeft ze gewoon weer.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is je Windows Media Player wel ook op versie 9 gezet? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hoe bedoel je dat eigenlijk? Hij zit bij SP2 en heb ik na installatie gelijk geïnstalleerd. Hij werkt verder ook prima.

Update:
Ik heb het ook nog op een andere pc getest (ook Windows XP met SP2 en Media Player 10) maar ook hier gaf ie een foutmelding als ik een hele songtekst erin wilde plakken...
Ik begin toch heel sterk te vermoeden dat het iets met SP2 te maken moet hebben, maar wat? Als ik op het internet zoek naar "mp3 lyrics tags", "lyrics 3v2", en ID3v2 kom ik alleen maar op sites terecht die een of ander mp3 programmaatje willen promoten. Heb er zelfs een paar geinstalleerd om te kijken of het iets uithaalde, maar nee...

Is er hier niemand die dit zelfde probleem heeft meegemaakt?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klein kickje... omdat ik de hele dag heb doorgebracht op het internet zoekend naar een oplossing, die gewoonweg niet lijkt te bestaan ;( erg frustrerend. Ik heb zoveel tooltjes geinstalleerd (shell extensies) in de hoop dat die error zou verdwijnen, maar nee. (inmiddels heb ik door al dat installeren en proberen zoveel fouten in mijn register gemaakt, dat regclean er ziek van wordt en ik straks de boel weer opnieuw moet gaan installeren...) Als ik wist dat dat de oplossing zou zijn en ik weer vrolijk mijn songteksten terughad, omdat die alleen veroorzaakt zouden zijn door een fout programma oid zou ik het zo doen. Maar omdat mijn vaders 2 laptops dezelfde error geven, ga ik er vanuit dat dit niet gaat werken. Ik ga morgen ook op mijn werk nog even testen, want ik weet zeker dat er daar ook geen problemen waren.

Is er misschien een nieuwe Microsoft update verschenen onlangs die de boel heeft verandert ofzo?
Als iemand nog tips heeft ben ik zeer dankbaar, want ik weet momenteel niet meer wat ik moet proberen...

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb even zitten frobelen hier. Ik kan op mijn XP-SP2-machine ook geen teksten meegeven in het door jou genoemde veld. De lyrics die ik wilde meegeven (platte tekst) geven (ten minste) twee niet-standaard figuren weer na een enter. (Ik krijg dus blokjes te zien). Ik kan dat vervolgens niet opslaan.

Overigens, ik geef mijn MP3's teksten mee in de ID3v2-tag. Tag&Rename doet daarin wonderen. (Maar da's meer een work-around dan een oplossing...) Overigens krijg ik die blokjes zowel in een MP3 mét tekst in de ID3-tag, als in een MP3 zonder eerder of anders toegevoegde tekst.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Oh, die blokjes beschouw(de) ik als heel normaal. Die heeft hij er bij mij altijd ingezet en stonden voor spaties. In de Windows Media Player zijn ze niet zichtbaar en als je dubbelklikt op het songtekstenvenster ook niet meer. Maar (hartelijk dank trouwens voor de hulp _/-\o_ ) wat voor foutmelding kreeg je toen hij die tekst niet wilde plakken? Toevallig ook iets van "schijffout tijdens schrijfbewerking?" Ik weet dat dat vrijwel niets zegt maar toch...

Hier op mijn werk ook nog even getest en helaas... nu blijft ie hier ook steken op zo'n 2040 karakters. (heb het getracht te tellen)

Ik weet overigens dat je die lyrics ook op een andere manier kan toevoegen, zowel in de Media Player als met een Shell extensie ofzo. Het vervelende is alleen dat dat zou betekenen dat ik ongeveer 2500 mp3tjes opnieuw van een songtekst moet voorzien, die ik ook eerst weer moet opzoeken... Al waren het er nu maar een paar, dan zou ik dat niet zo erg vinden.

Ik heb de "kapotte" bestanden ook nog even met een hex editor bekeken en vergeleken. Alhoewel ik er niet echt wijs uit kon worden (de benadering is vreemdgenoeg niet altijd hetzelfde) zag ik dat de afgekapte songteksten ook echt weg zijn daar. Dat is vreemd, want zowel de aanmaak als wijzigingsdatum van de mp3tjes zijn niet verandert. En dat zou je verwachten als er 'iets' aan de gegevens van die mp3tje heeft gezeten.

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
offtopic
Ik heb totaal geen oplossing voor je probleem (vind het zelfs heel erg vreemd) maar ik probeer je toch te helpen door deze link te geven:
Evillyrics
Dit in combinatie met winamp of mediamonkey werkt bij mij redelijk goed. Veel teksten vindt hij zelf en anders kun je ze ook nog zelf toevoegen. Bovendien saved hij ze niet in de mp3's al kan hij dat wel maar ik wil dat liever niet omdat het ook heel soms de verkeerde songtekst is.
Ik zou zeggen, kijk er eens naar.

P.Duh! lekker puh!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je suggestie. Ik zal er zeker eens naar kijken.
Al heb ik mijn songteksten (de juiste ;) ) het liefst wel gewoon in de mp3 zelf. Op die manier heb ik niet zoveel bestandjes en als ik het als opslag op cd/dvd wil branden, staat alles nog netjes bij elkaar.

En ja, ik vind het ook een erg vreemd iets.
Pagina: 1