[Linux FC5] vanuit Shell de GUI aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• TheSixkiller
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Topicstarter
Ik heb op een oud bakje hier linux Fedora Core 5 geinstalleerd,
dit draaid verder zonder probleem, ik vind het alleen jammer dat ik mijn monitor er achter moet laten zitten. want als ik de desktop over wil nemen met VNC moet ik eerst ingelogd zijn en dit moet ik op de pc zelf doen uiteraard.

wel kan ik met putty een SSH verbinding maken en zo commando's uitvoeren vanaf mijn windows pc. nou wil ik graag weten of het mogelijk is om nadat de pc is gestart verbinding te maken via SSH mij dan met een commando mij in de GUI aan te melden en het daarna met VNC over te nemen.

beetje opslachig weet ik maar mijn linux skills zijn nog niet zo denderend dat ik alles via de shell kan uitvoeren.

wie kan mij het commando geven om mij via de shell in de GUI aan te melden (als dit mogelijk is)

BVD

• TheSixkiller

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Topicstarter
weet echt niemand hoe dit moet???

jammer man!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:03

krietjur

Where am I?

Je kan je scherm exporteren naar VNC, zodat je ook via VNC kan inloggen. Als je xdm gebruikt kan dat op deze wijze:
code:
1
echo ':0 /usr/bin/Xvnc /usr/bin/Xvnc -geometry 1024x768 -depth 24' >  /usr/X11R6/lib/X11/xdm/Xservers

Zo gebruik ik het, werkt perfect

• TheSixkiller

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Topicstarter
in welk bestand moet ik die regel zetten dan, of moet ik zelf een shell scriptje schrijven ?
en hoe laat ik dat dan automatisch starten...?

BVD!