Unmountable_Boot_Volume foutmelding Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Fisher_1986
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06-2024
Nu weet ik niet zeker of dit nu hier thuis hoort of bij Opslagmedia & I/O Controllers maar daar kom ik snel zat achter :)

Nou okay, ik kreeg dus bij 't booten van windows de volgende foutmelding Unmountable_Boot_Volume zo'n mooi blauw scherm met wat cijfers enzo... dit gebeurde net voordat ik m'n inlogscherm krijg bij windows xp. Nu op een andere pc lopen zoeken wat het nu was en wat ik er aan kon doen, bleek 't te liggen aan m'n file system die beschadigd zou zijn en dat ik dus via de repair console chkdsk moest uitvoeren, nu kon ik die dus niet uitvoeren omdat er teveel beschadigde sectoren zou zijn op mn HDD dus ik balen en koop een nieuwe HDD, kan via PowerMax van Maxtor m'n andere partities nog overzetten en heb dus zo m'n documenten terug...
Alles mooi en aardig, draait weer 2 weken en verrek nu krijg ik gisteren weer die melding, kon nu gelukkig wel chkdsk uitvoeren en er weer in maar als dit continu moet word ik er niet vrolijk van.

Iemand iets wat ik eraan kan doen?

Ik denk altijd erg goed na voordat ik iets stoms zeg!!!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01

Cyphax

Moderator LNX
Als je consequent HD's verliest is er wel wat meer aan de hand.. worden ze misschien te heet? Of is je moederbord niet helemaal goed (IDE controller)?
Maar die nieuwe HD is dus nog steeds gewoon goed, het zou best toeval kunnen zijn dat je die melding kreeg... even op blijven letten dus.
Wat gaf chkdsk eigenlijk?

Saved by the buoyancy of citrus

• Fisher_1986
Cyphax schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 09:57:
Als je consequent HD's verliest is er wel wat meer aan de hand.. worden ze misschien te heet? Of is je moederbord niet helemaal goed (IDE controller)?
Maar die nieuwe HD is dus nog steeds gewoon goed, het zou best toeval kunnen zijn dat je die melding kreeg... even op blijven letten dus.
Wat gaf chkdsk eigenlijk?
Nou ik ben nog nooit eerder een HDD verloren, qua hitte zitten ze op ongeveer 50 graden. Chkdsk gaf aan een paar fouten hersteld te hebben en begon daarna bij 't booten van windows de andere partities op die schijf te checken, daar was niets mis mee.

Edit: 't is btw een SATA schijf... allebei

[ Voor 5% gewijzigd door Fisher_1986 op 25-03-2006 11:13 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Fisher_1986 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 10:33:
[...]

Nou ik ben nog nooit eerder een HDD verloren, qua hitte zitten ze op ongeveer 50 graden. Chkdsk gaf aan een paar fouten hersteld te hebben en begon daarna bij 't booten van windows de andere partities op die schijf te checken, daar was niets mis mee.

Edit: 't is btw een SATA schijf... allebei
'k bedoelde dat die eerste schijf kapot is gegaan met "verloren" :)
Een paar fouten hersteld... ik heb dit ook weleens gehad met een schijf van Maxtor, en die kon een keer hersteld worden, de 2e keer niet meer (bad sectors aan het begin van de schijf, die werd nieteens meer herkend). Die schijf werd heel heet.
Hou er rekening mee dat je opnieuw bad sectors gaat krijgen.

• Fisher_1986
Cyphax schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:15:
[...]

'k bedoelde dat die eerste schijf kapot is gegaan met "verloren" :)
Een paar fouten hersteld... ik heb dit ook weleens gehad met een schijf van Maxtor, en die kon een keer hersteld worden, de 2e keer niet meer (bad sectors aan het begin van de schijf, die werd nieteens meer herkend). Die schijf werd heel heet.
Hou er rekening mee dat je opnieuw bad sectors gaat krijgen.
Geweldig, dus geen drol aan te doen? :/

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hmm, die melding krijgen we op school zo váák....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Fisher_1986 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:10:
[...]

Geweldig, dus geen drol aan te doen? :/
Even letten op de temperatuur van je HD, als ie nou echt erg heet wordt, dan kon het weleens interessant zijn ze te koelen. Voelen met je hand, als het te heet is om vast te pakken, dan kan ie wel koeling gebruiken (ik hou dat tenminste voor mezelf als maatstaf aan; teveel koelen kan toch niet verder).

Pagina: 1