[XP] Bij BSOD shutdown ipv reboot

Pagina: 1
Acties:

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:54

DarkSide

theres no place like ::1

Topicstarter
Op dit moment reboot mijn PC bij een BSOD. Ik heb aangevinkt dat hij dit niet moet doen en ik ben er achter dat dit te maken heeft met de driver van mijn wireless netwerkkaart (netgear wp311).
Ik heb de nieuwste drivers van netgear al geprobeerd en heb ook windows al geconfigureerd dat windows zelf voor de connectie zorgt en niet het meegeleverde programma van netgear.
Het schijnt een bekend probleem te zijn als ik de verschillende forums er op nal ees. Maar tot nu toe is er nog geen oplossing.
Omdat ik overdag als ik aan het werk ben graag nog wel eens wat download, heb ik newsleecher zo ingesteld dat wanneer de queue leeg is de pc uitgaat. Het is immers zonde om een pc een halve dag aan te laten staan als hij verder niets doet. Maar de pc hngt regelmatig met een BSOD van de draadloze netwerkdriver (wp311.sys). Met als gevolg dat de pc onnodig aan blijft staan en ik mijn content ook nog niet eens binnen heb. Ik zou graag willen dat wanneer de pc een BSOD krijgt deze uitgaat ipv reboot. Echter ik kan die optie niet vinden (of ik kijk er overeen). Is dit mogelijk? Mag ook met een third party tool oid zijn. Of is dit simpelweg niet mogelijk?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DarkSide

DarkSide

Topicstarter
Kleine kick

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb nog nooit hiervan gehoord? Die BSOD krijg je namelijk niet uit je scherm totdat je een commando geeft en dan reboot hij. Is het niet makkelijker om gewoon de netwerkdrivers opnieuw te installeren zodat je de BSOD niet krijgt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Voor zover ik weet heb je twee keuzes bij een BSOD.

Het mooie blauwe scherm laten staan, of een automatische reboot.
Meer mogelijkheden heb je niet, omdat MS dat er niet ingestopt heeft.

En dat ga je met third party ook niet oplossen, omdat een BSOD een uitzonderlijke situatie is van je systeem. Hij crasht. Dan kun je niet echt verwachten dat de machine nog netjes wacht tot je downloads klaar zijn en nog keurig down gaat.

Abort, Retry, Quake ???

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb niet echt een antwoord op de vraag, maar het is toch niet normaal dat je PC zoveel een BSOD krijgt. Als die driver echt slecht is, zou je dan misschien niet beter zijn om te kijken voor een nieuwe draadloze netwerkkaart. Zo wie zo is het niet handig dat je computer crasht, dus waarom niet de oorzaak aanpakken ipv een lapmiddeltje.

• DarkSide

DarkSide

Topicstarter
De drivers zijn idd niet echt top te noemen. Maar heb geen zin om op dit moment geld uit te gaan geven voor nieuwe netwerkkaarten.
Heb wel als het goed is een oplossing gevonden. Dat is om de drivers van atheros zelf te gebruiken ipv netgear. Ga dit weekend het even uittesten.
iig bedankt voor de reacties

• DarkSide

DarkSide

Topicstarter
Even een update. Ik heb tot nu toe nog maar 1 BSOD gehad. En heb zo'n 15 Gig gedownload. Deze driver is dus een stuk beter.

Pagina: 1