[2000] Flash 8 plugin probleem

Pagina: 1
Acties:

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probleem:

Ik zit hier met een Dell werkstation (GX280) waarop ik Flash Player 8 en Shockwave 10 probeer te installeren. Om te kijken of het werkt kijk ik altijd op de testpagina van Macromedia (klik). Als administrator werken ze allebei prima, maar zodra ik als leerling inlog dan zie ik op de testpagina dat alleen Shockwave goed werkt. Bij de Flash Player staat er een rood kruisje.
Leerlingen mogen hier geen activex objecten installeren (strak GPO).

Geprobeerd:
- Ik heb geprobeerd de players afzonderlijk van elkaar te installeren, i.p.v. met het MSI pakketje wat ik ergens in een grijs verleden heb gedownload ergens. helpt niets

- Ik heb de NTFS permissies op c:\winnt\system32\macromed voor Iedereen op full control gedaan. helpt niets

- Ik heb geprobeerd via een GPO het MSI-pakketje te installeren. Installatie gaat goed, maar werkt vooralsnog niet als leerling.

- Ik heb met Registry Monitor en met File Monitor geprobeerd te kijken waar het spaak gaat maar daar is geen beginnen aan.

Omgeving:
- Win2k3 domein
- Win2k Professional SP4 clients
- Mandatory profile voor leerlingen

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 09:15
Heb je een computerbased installatie gedaan als je via de MSI package installeerd?

• dreester
  • Niet online
djluc schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:05:
Heb je een computerbased installatie gedaan als je via de MSI package installeerd?
Yep. Daar ligt het probleem niet denk ik. Wat ik vergeten was te vertellen is, wanneer ik de leerling lid maak van de local administrators group, de flash player prima werkt. Maar ja, daar begin ik niet aan in een schoolomgeving.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 09:15
Leuk om duke nukem over het lan te spelen hoor ;)

Werkt een oudere versie van de player wel?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je dan wel in je policy het object aan de "administrator approved controls" gezet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• dreester
  • Niet online
ik heb het probleem opgelost...
Dat MSI-pakketje was blijkbaar Flash 7 (ipv 8 wat ik d8) en Shockwave 10 bij elkaar. Ik had dus die afzonderlijke installer van Flash 8 over dat MSI heen geinstalleerd. Het schoot mij ineens te binnen dat er ook een uninstaller is voor Flash 8 (doh! |:( 8)7 |:( ). Nadat ik die eroverheen heb gehaald werkte dat MSI-pakketje helemaal goed. Weliswaar met Flash 7, maar goed die leerlingen moeten wel hun examens oefenen. Dan maar geen 8.....

slot erop wat mij betreft

mijn dank is groot _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door dreester op 24-03-2006 08:28 ]

Pagina: 1