Toon posts:

[XP] BSOD in pci.sys bij installeren winxp pro*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet WindowsXp opnieuw installeren omdat ik nieuw moederbord (andere chipset) heb, dus ik de cd erin, gaat hij mooi alles laden, dan krijg je een paar seconde een zwart scherm met een knipperend '_'-tje, heel normaal dus. Maar daarna krijg ik een Blue screen of Death...

Hij geeft dit:
***stop 0x0000007E ( oxc 0000005, oxf9a380bf, oxf9e84208, oxf9e834208, 0xe9e83f08

*** PCI.SYS address f9a380bf base at f9a31000, date stamp 3b7d8ssc

Weet iemand waar dit aan ligt? Er staat iets over grafische kaart drivers ofzo, maar daar heeft het daar toch niks mee te maken?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
http://www.google.nl/search?q=STOP+0x0000007E+PCI.SYS

[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 22-03-2006 19:53 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Het heeft wel degelijk met je grafische kaart te maken.

Als je de eerste hit in de link can r00n leest dan kom je er achter, dat de installatie van Windows XP op een moederbord met een PCI-e videokaart gedaan moet worden met een XP-cd met SP2.
De standaard XP en XP met SP1 lopen vast op PCI-e, een driver kwestie dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:06:
Het heeft wel degelijk met je grafische kaart te maken.

Als je de eerste hit in de link can r00n leest dan kom je er achter, dat de installatie van Windows XP op een moederbord met een PCI-e videokaart gedaan moet worden met een XP-cd met SP2.
De standaard XP en XP met SP1 lopen vast op PCI-e, een driver kwestie dus ;)
Is mn grafische kaart dood? Het is trouwens een AGP kaart, maar ik heb ook PCI-e op mn moederbord. (AGP-e en PCI-e)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:08:
[...]

Is mn grafische kaart dood? Het is trouwens een AGP kaart, maar ik heb ook PCI-e op mn moederbord. (AGP-e en PCI-e)
Lijkt me niet dat je kaart dood is, maar PCI-e op je mobo zal de boosdoener zijn.

Je zou kunnen proberen om het in de BIOS uit te schakelen.
En anders een XP-SP2 cd regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:31:
[...]

Lijkt me niet dat je kaart dood is, maar PCI-e op je mobo zal de boosdoener zijn.

Je zou kunnen proberen om het in de BIOS uit te schakelen.
En anders een XP-SP2 cd regelen.
Ik heb al gekeken, kan het niet uitschakelen, en een SP2 kan ik niet maken omdat Nero 6 een CD-Rom 800mb ziet als 700 :S

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net via een buurman een Windows Xp SP1 cd geleent, maar als ik die bestanden wil kopieeren geeft hij een fout aan, de hd is niet vol, maar hij doet het op een of andere manier niet (cylindische gegevensfout oid)

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:32:
Ik heb net via een buurman een Windows Xp SP1 cd geleent, maar als ik die bestanden wil kopieeren geeft hij een fout aan, de hd is niet vol, maar hij doet het op een of andere manier niet (cylindische gegevensfout oid)
CRC = Cyclische Redundantie Controle op z'n Nederlands.

Kan komen door een brakke CD...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Pagina: 1