In Mozilla Firefox zit wel een leuke viewer om de broncode van webpagina's te bekijken. Nu wou ik graag dat ik deze funtie kon aanroepen onder "Openen met" in de Windows Verkenner, zodat ik de broncode gelijk vanuit mijn Windows Verkenner kan zien. Is dit mogelijk?
Vrees dat dat niet echt haalbaar gaat zijn, wellicht kan je beter een simpele lichtgewicht text editor installeren die ook syntax highlighting doet. Notepad++ bijvoorbeeld.
Tenminste, ik neem aan dat het je vooral gaat om de syntax highlighting?
Edit: Hmm, lijkt dus toch iets minder onhaalbaar.
Tenminste, ik neem aan dat het je vooral gaat om de syntax highlighting?
Edit: Hmm, lijkt dus toch iets minder onhaalbaar.
[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 20-03-2006 23:18 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ja, kan.
Ik weet niet exact hoe je iets toe kan voegen aan de context menu's in explorer, maar dat is goed te vinden. Ik kan je wel vertellen hoe je FX moet aanroepen:
Ik weet niet exact hoe je iets toe kan voegen aan de context menu's in explorer, maar dat is goed te vinden. Ik kan je wel vertellen hoe je FX moet aanroepen:
code:
1
| firefox.exe "view-source:file:///c:/pad/naar/bestand.htm" |
Net even gedaan onder W2K, maar moet allicht ook onder XP mogelijk zijn.DizzyWeb schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:10:
Ja, kan.
code:
1 firefox.exe "view-source:file:///c:/pad/naar/bestand.htm"
1. Open een explorer.
2. Ga naar Tools --> Folder Options --> File Types.
3. Zoek de HTML of HTM extention. ('k Heb hier een advanced knop).
4. Klik de advanced knop.
5. Klik New...
6. Vul 'Action' met wat je in je contect menu wilt hebben staan (brb 'Edit with FireFox').
7. Vul 'Application used to perform action' met "<jou FF locatie>\firefox.exe" "view-source:%1"
Als het goed is staat 'Edit with FireFox' nu in je context menu en showt ie de source. Nogmaals ik heb dit onder W2K gedaan XP moet het ook kunnen, maar hier en daar kunnen menu opties, knoppen en tabs anders heten.
[ Voor 7% gewijzigd door gsteen op 23-03-2006 11:22 ]
"In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is."
Ja het is misschien makkelijker als je een editor zoals notepad++ installeert, dan kun je namelijk ook zo'n bestand editten als je 'm opent. Dat gaat weer niet met de ingebouwde viewer van Firefox.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:56:
Zijn er wel goede viewers als in "notepad-formaat"?
Saved by the buoyancy of citrus
Pagina: 1