[XP] My music op aparte partitie

Pagina: 1
Acties:

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Na vandaag gelukkig te zijn met een verse Windows XP installatie met de Documents & Settings folder op een aparte partitie, wil me iets niet lukken.
Met gaat erom dat de inhoud van My Music verwijst naar een aparte partitie. Dit omdat ik nogal wat muziek heb, en er een aparte partitie voor heb gemaakt (waar alle mp3's al staan).

Ik heb het broodnodige opgezocht, maar wat ik heb gevonden is dat je de map My Music kan verplaatsen naar een andere locatie. Gevolg: Mijn muziek staat op E:\My Music\hier_de_artiest, en niet gewoon E:\hier_de_artiest. Er zit een map "tussen".
De tweede optie is je Windows met TweakUI behandelen. Echter staat het programma niet toe dat My Music verwijst naar een gehele partitie: alleen een map kan er toegewezen worden.
Toen dacht ik: ik doe eigenwijs. Ik heb in het registry alle entries opgezocht met "My Music" en het pad vervangen door E:\
alleen van mijn profiel, niet die van de andere users of de shared music folder. Dit om mogelijk vervelende windows probleemjes voor te zijn

Dus mijn vraag: is het echt niet mogelijk om de folder te laten verwijzen naar een aparte partitie. Hier op GoT en op google hebben ze het vooral over de map verplaatsen of met TweakUI de locatie veranderen. En ik heb weinig zin om een mapje op de partitie te zetten, en daarin al mijn muziek.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zie dat je zoiets al hebt gedaan, maar mischien zag je deze over het hoofd? :
"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders" en dan de registersleutel "my music"

[ Voor 32% gewijzigd door Jazzle op 18-03-2006 22:14 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Even los van jouw probleem, waarom wil je persé de My Music map gebruiken?
Ik heb (bijvoorbeeld) alles op een netwerk server staan en de gedeelde MP3 map als netwerkstation ingesteld, is veel makkelijker in gebruik en altijd in 1 klik bereikbaar.

🖥️ | 🚗

• mithras
  • Niet online
BlackJack schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 22:12:
Ik zie dat je zoiets al hebt gedaan, maar mischien zag je deze over het hoofd? :
"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders" en dan de registersleutel "my music"
Nee, dat is een van de waarden die ik heb veranderd. Vervelend is, dat ook een key met shell32.dll en "My Music" met elkaar verbonden zijn. Ik vrees dus, dat er toch een controle is, en het dus eigenlijk onmogelijk is |:(
MadMarky schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 22:13:
Even los van jouw probleem, waarom wil je persé de My Music map gebruiken?
Ik heb (bijvoorbeeld) alles op een netwerk server staan en de gedeelde MP3 map als netwerkstation ingesteld, is veel makkelijker in gebruik en altijd in 1 klik bereikbaar.
Tja, het hoéft niet, het is handig :7. Zo kan je vanuit Start -> My Music -> Hier_al_je_artiesten makkelijk surfen naar de goede folder. Echter ga ik vaker in Winamp met dynamic library naar het bestand toe dan via explorer. Ik ben ook bezig met Linux, en merk dat daar heel veel meer mogelijk is. Daar hoef je niet nLite in te schakelen als je /home op een andere partitie wil hebben ;) En ik hoopte dat het kon.
Als er tweakers zijn die het weten: welkom! Maar ik denk eigenlijk van niet

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mithras86 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 22:48:
Daar hoef je niet nLite in te schakelen als je /home op een andere partitie wil hebben ;)
Daar heb je ook met XP geen nLite voor nodig, die gebruikt ook alleen maar bekende registry entries om dat soort dingen te regelen.
Wat je nog wel kan doen is een volume mounten in een folder, en die gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/mountfolder.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:45

Nebula M31

prutser op microschaal

Ik kan in TweakUI "my music" gewoon laten verwijzen naar een partitie hoor

edit:
of krijg je dan niet het beoogde effect?

[ Voor 34% gewijzigd door Nebula M31 op 19-03-2006 20:51 ]

Evolutionair Geneticus

• mithras
  • Niet online
Nebula M31 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:49:
Ik kan in TweakUI "my music" gewoon laten verwijzen naar een partitie hoor

edit:
of krijg je dan niet het beoogde effect?
Als ik My Music aan een partitie wil toewijzen, kan ik geen enkele partitie selecteren:Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/9045/partitie8jk.jpg
Wil ik vervolgens een map selecteren, kan dat wél:Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/7013/folder0aj.jpg

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
exact hetzelfde werkt hier wel...
tweak ui 2.10.0.0

[ Voor 23% gewijzigd door the_stickie op 19-03-2006 22:44 ]

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:45

Nebula M31

prutser op microschaal

hmm, ik weet niet hoe dat kan. Een verschil in TweakUI versie?
Ter bewijs een plaatje dat het bij mij wel gewoon wil:

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e201/Andromedanevel/Image1.jpg

Iemand anders die dit vreemde verschil kan verklaren?

Evolutionair Geneticus

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
@TS: Check sowieso je versie even :) (bij about). Ik draai XP SP2 met alle updates...

• mithras
  • Niet online
8)7 Het zit hem dus idd ergens anders, omdat ik er nu achter kom dat al mijn andere partities wél toegewezen kunnen worden :?
Ik heb ff snel bij de rechten gekeken (wel uitgebreid) en zag dat alleen mijn eigen user ontbrak (JVS\Jurian) tov andere partities. Deze heb ik toegevoegd, maar doet nog steeds hetzelfde. Ik heb nu niet zo heel veel tijd; vanavond / vanmiddag ga ik alles uitproberen :)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Mithras86 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 07:36:
8)7 Het zit hem dus idd ergens anders, omdat ik er nu achter kom dat al mijn andere partities wél toegewezen kunnen worden :?
Ik heb ff snel bij de rechten gekeken (wel uitgebreid) en zag dat alleen mijn eigen user ontbrak (JVS\Jurian) tov andere partities. Deze heb ik toegevoegd, maar doet nog steeds hetzelfde. Ik heb nu niet zo heel veel tijd; vanavond / vanmiddag ga ik alles uitproberen :)
Wel even opnieuw ingelogt met dat account? Anders gaat het natuurlijk nog niet werken
Pagina: 1