Na werkelijk de hele dag van alles geprobeerd te hebben, gezocht te hebben, mensen gebeld te hebben etc. post ik mijn probleem dan toch maar voor jullie
Het systeem
Al vanaf het begin heb ik problemen met de harddisk.
Ik wilde in eerste instantie Windows installeren met een slipstream dvd'tje, met daarop eveneens een bult software. In deze Powerdisk zitten eveneens alle SATA drivers ingebakken, dus ik dacht: ideaal.
WinXP install herkent de SATA schijf, geeft netjes de grootte aan, maar als ik op Enter druk om te installeren, geeft de installer aan dat hij niet kan schrijven, en kan ik weer afsluiten met F3.
Soms geeft hij ook een bsod, of blijft hij hangen op "Bezig met onderzoeken...".
Ik heb in de BIOS alle mogelijke combinaties met bootvolgordes, RAID aan/uit geprobeerd, dit mag niet baten. Ook de jumpersetting op de hdd naar SATA1 heeft geen effect. Ook beide SATA poorten geven dezelfde problemen.
Toen heb ik mijn gewone XP Pro cd gepakt (geen SP2). Met RAID uitgeschakeld, aangekoppelde floppydrive voor de SATA drivers, kwam deze een stuk verder. Ik blij
Heb de schijf aan het formatteren gezet (NTFS), slechts 120 GB uiteraard. Op 100% bleef hij steken, en na een half uur heb ik 'm maar gereset. Het viel me toen al op, dat hij niet naar de installer ging, maar een zwart scherm gaf. Toen ik hem echter uit zette, en weer aan, startte hij wél de installatie
Goed, XP geïnstalleerd. Start razendsnel op. Maar o wee als ik "Opnieuw opstarten" kies. Dan loopt hij namelijk vast: ofwel op het XP boot logo (blijft eindeloos lopen), ofwel er vlak voor (zwart scherm).
Helemaal uit en aan zetten, laat 'm wél goed opstarten!
Mijn vraag
Wat is er aan de hand? De nieuwste BIOS versie stond er al op... Graag tips!
Het systeem
- Gigabyte K8NSC-939 mobo
- Maxtor 250 GB Sata2 schijf
- AMD 64 bit 3500+
- 512 mb PC3200 Nanya (in orde volgens memtest)
- NEC DVDRW brander
- LG DVD speler
- MSI Radeon 9250
- Paradigit 300W voeding (prima in orde en sterk genoeg)
Al vanaf het begin heb ik problemen met de harddisk.
WinXP install herkent de SATA schijf, geeft netjes de grootte aan, maar als ik op Enter druk om te installeren, geeft de installer aan dat hij niet kan schrijven, en kan ik weer afsluiten met F3.
Soms geeft hij ook een bsod, of blijft hij hangen op "Bezig met onderzoeken...".
Ik heb in de BIOS alle mogelijke combinaties met bootvolgordes, RAID aan/uit geprobeerd, dit mag niet baten. Ook de jumpersetting op de hdd naar SATA1 heeft geen effect. Ook beide SATA poorten geven dezelfde problemen.
Toen heb ik mijn gewone XP Pro cd gepakt (geen SP2). Met RAID uitgeschakeld, aangekoppelde floppydrive voor de SATA drivers, kwam deze een stuk verder. Ik blij
Goed, XP geïnstalleerd. Start razendsnel op. Maar o wee als ik "Opnieuw opstarten" kies. Dan loopt hij namelijk vast: ofwel op het XP boot logo (blijft eindeloos lopen), ofwel er vlak voor (zwart scherm).
Helemaal uit en aan zetten, laat 'm wél goed opstarten!
Mijn vraag
Wat is er aan de hand? De nieuwste BIOS versie stond er al op... Graag tips!
[ Voor 3% gewijzigd door Elektronicanet op 12-03-2006 02:09 ]
Nederlander in België