Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:15:
Ik heb sinds vandaag een point of view 6800 gs agp versie gekocht samen met een 400w voeding zodat ik zeker toekom.
Toen de kaart er juist in zat was het beeld perfect, alleen wat traag omdat de drivers nog niet waren geinstalleerd. Daarna de drivers geinstalleerd en alles nog perfect daarna quake 4. Toen begon hij storinge te geven. allemaal vlekken die schijnbaar over mijn schermlopen. Als je niets doet is het beeld perfect, als je iets opstart of surft, wordt het slechter. Ik heb de drivers al opnieuw geinstalleerd en de eerste 2min werkt hij goed en dan weer niet meer. En bij het installeren van de nieuwste nvidiadrivers van de site geeft em nen error. Dus staan de drivers van op de cd er nu op. Ik heb een screenshot maar er is niet veel op te zien. hetgeen wat mankeert is omkringt. Het omkringde is met wat heel het beeld gebeurt als je iets opstart.
http://users.skynet.be/osiriske/fucked2.bmp
[
afbeelding]
mijn systeem:
asus a7v880 (ondersteunt agp 8x)
amd athlon xp 1800
768mb ddr333
80gig
vroeger nen geforce 4 denkik me 64mb
iemand help alstublieft, ik weet geen raad
Mmmmm, 2D artefacts zijn zeer ongewoon. Ik neem aan dat je je kaart niet hebt unlocked via Rivatuner, want je hebt daar geen vermelding van gemaakt. Als je dat wel hebt gedaan dan is de oorzaak duidelijk => een beschadigde pipeline. Gezien het feit dat je kaart in 2D modus aanzienlijk minder verbruikt dan in 3D modus, kan je met zekere veiligheid zeggen dat het niet ligt aan je voeding. Verder ziet je PC er redelijk uit. Ik stel vier dingen voor:
- Probeer allerlei drivers, beta/tweaked/WHQL maakt niet uit.
- Download Rivatuner (als je dat al niet gedaan hebt), zoek naar Hardware Monitor bij de hardware tab, zet deze aan en let op de temperaturen, zowel in 2D mode als 3D mode. zijn deze idle hoger dan 50 graden of stressed hoger dan pakweg 80 graden, dan komen de artefacts door de temperaturen. Zet je kast open en probeer kijk opnieuw naar de temperaturen, en de artefacts.
- Formateren helpt ook, op zo'n manier dat je in ieder geval zeker weet dat je problemen niet gebonden zijn aan drivers of software.
- Optie 4 komt naar voren als alle bovenste opties al geprobeerd zijn. Antwoord: Je kaart is brak, stuur em terug naar de winkel.
Succes!
Edit, ik lees net dat je een Sweex voeding hebt. Deze zorgen vaak voor instabiliteit, maar die uit zich nagenoeg nooit in arties, meer in crashes en slechte prestaties.
[
Voor 4% gewijzigd door
XanderDrake op 03-03-2006 01:31
]