Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

EL democompo; interesse?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008

• Sprite_tm
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:14
Laten we het es democratisch-achtig aanpakken:
Poll: Gaan we het worklog in aparte topics doen of niet?
Apart
1 groot topic
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=112689&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: VFD-restoratie

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Projectaankondiging: AY Tracker

Geinspireerd door een post over de ouderwetse 'Chip Tunes' ben ik aan de gang gegaan met een bekende geluidschip, de AY-3-8910 van General Instruments, en hieronder zie je mijn prototype (nog niet helemaal compleet, het 2mhz oscillatorblok ontbreekt nog). De hardware bestaat uit een AT-Mega8515 (interne oscillator), een AY-3-8910 (op 2mhz vermoedelijk), een MAX233 en wat passieve/mechanische componenten. Schakeling is homebrew, zelf ontworpen en ge-etst dit weekend.

http://www.customhardware.nl/got/worklog/t_proto_board_1.jpg
klikbaar voor 1024x768

De aansluitingen zijn eenvoudig: RS232, stroom, geluid en AVR-ISP voor het programmeerwerk. Alles is gedaan met standaard 'off the shelf' componenten, misschien dat de AY wat lastig te vinden is, maar dat is niet mijn probleem.

Doel van deze schakeling is een goed muziek-speel systeem te coden, wat net zoveel mogelijkheden bied als 'vroegah'. De controller lijkt nog wat overkill, maar ik wilde even wat 'speelruimte' voordat ik die-hard m'n code moet gaan inkrimpen. Voorlopig heb ik nog aardig wat instructies per seconde over vermoedelijk, maar ik ben nog niet helemaal uit hoe de bestaande chip-tunes werken.

Waaruit de 'hack-factor' zal gaan bestaan voor dit tussenproject is denk ik voornamelijk de software, aangezien er geen enkele goede beschrijving is van een bestaand chiptune formaat om het om te kunnen zetten naar de atmel/AY. En de hardware is compleet zelf ontworpen en ge-etst.

Ik weet nog niet of dit mijn definitieve project wordt, aangezien ik nog wel een aantal leuke ideetjes heb om het 'compleet' te maken. Dit is vooral een 'proof of concept' voor mij, om uit te vogelen hoe ik leuk met die AY chip aan de gang kan.

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True